Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gunny

Heb nog steeds niet de nieuwe firmware 2.4 kunnen installeren, ik heb nog steeds problemen met de verbinding tussen mijn laptop en de avr500?

Heb al eens een andere usb - serial adapter geprobeerd met andere chipset in de adapter, maar dit is ook geen succes.

De verbinding met mijn pioneer KRP500 lukt in ieder geval wel met de beide adapters, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

Weet er iemand of je de overdrachtsnelheid van de usb adapter zelf ook moet instellen op 115200, of doet het updater programma van arcam dit automatisch?

mvg. Gunny
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

hansd

Het is belangrijk dat je bij de updater (het update programma van Arcam) het juiste com no invult. Ik vermoed dat hier de fout zit. Bij mij ging het in ieder geval probleemloos . Zodra je de knop 'update ' indrukt en de Arcam aan zet via de aan/uit toets op het front , ging ie automatisch aan het werk.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

gunny

Hoi hansd,

Ik heb alle com poorten die je kan die je kan gebruiken ( van 1 - 25 ) geprobeerd, maar geen succes.

Ik heb in ieder geval contact opgenomen de winkel, daar ik ga ik dit weekend eens langs en we gaan
proberen of het daar wel lukt.

grtz. Gunny.
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

Bama

Ben benieuwd wanneer mijn 600 terug komt en welke software er dan in zit. Is nu al bijna 3 weken weg. ???

Guardian

Van de week 2.4 er ook maar is zetten. Nu met 2.2 krijg ik de laatste tijd wel heel erg vaak dat de versterker met een harde plop 'reset'. Als hij dit eenmaal heeft gedaan, blijft hij dit doen met een pauze van een aantal seconden en dan weer resetten. Dit stopt pas als ik de versterker helemaal uit zet met de powerknop op het apparaat. Daarna doet hij het weer goed een tijd. Dit probleem doet zich sinds 2.2 voor en neemt duidelijk in regelmaat toe tot nu bijna elke dag wel een keer.
Ik hoop dat 2.4 hier wat aan verandert anders ben ik bang dat er iets stuk is gegaan in me Arcam aangezien met firmware 1.7 en 1.9 dit 'resetten' nooit meer gebeurde.
Wat ook opvalt is dat het geluid echt anders klinkt na zo'n reset; een stukje minder vol/warm geluid en lijkt ook een stukje harder te staan.

Nouja eerst maar even 2.4 afwachten...
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

bmateijsen

Dit is een probleem wat ik nog niet ben tegen gekomen. Graag zsm 2.4 erop zetten, als het daarmee niet anders wordt, graag even contact opnemen!

Groet,

Bjorn

Citaat van: Guardian op maart 22, 2010, 13:52:15
Van de week 2.4 er ook maar is zetten. Nu met 2.2 krijg ik de laatste tijd wel heel erg vaak dat de versterker met een harde plop 'reset'. Als hij dit eenmaal heeft gedaan, blijft hij dit doen met een pauze van een aantal seconden en dan weer resetten. Dit stopt pas als ik de versterker helemaal uit zet met de powerknop op het apparaat. Daarna doet hij het weer goed een tijd. Dit probleem doet zich sinds 2.2 voor en neemt duidelijk in regelmaat toe tot nu bijna elke dag wel een keer.
Ik hoop dat 2.4 hier wat aan verandert anders ben ik bang dat er iets stuk is gegaan in me Arcam aangezien met firmware 1.7 en 1.9 dit 'resetten' nooit meer gebeurde.
Wat ook opvalt is dat het geluid echt anders klinkt na zo'n reset; een stukje minder vol/warm geluid en lijkt ook een stukje harder te staan.

Nouja eerst maar even 2.4 afwachten...

Bama

Citaat van: Guardian op maart 22, 2010, 13:52:15
Van de week 2.4 er ook maar is zetten. Nu met 2.2 krijg ik de laatste tijd wel heel erg vaak dat de versterker met een harde plop 'reset'. Als hij dit eenmaal heeft gedaan, blijft hij dit doen met een pauze van een aantal seconden en dan weer resetten. Dit stopt pas als ik de versterker helemaal uit zet met de powerknop op het apparaat. Daarna doet hij het weer goed een tijd. Dit probleem doet zich sinds 2.2 voor en neemt duidelijk in regelmaat toe tot nu bijna elke dag wel een keer.
Ik hoop dat 2.4 hier wat aan verandert anders ben ik bang dat er iets stuk is gegaan in me Arcam aangezien met firmware 1.7 en 1.9 dit 'resetten' nooit meer gebeurde.
Wat ook opvalt is dat het geluid echt anders klinkt na zo'n reset; een stukje minder vol/warm geluid en lijkt ook een stukje harder te staan.

Nouja eerst maar even 2.4 afwachten...

Daarom is die van mij dus teruggestuurd. Ik had zelf gebeld met Arcam UK en was een bekend probleem

Guardian

Citaat van: bmateijsen op maart 22, 2010, 13:58:19
Dit is een probleem wat ik nog niet ben tegen gekomen. Graag zsm 2.4 erop zetten, als het daarmee niet anders wordt, graag even contact opnemen!

Groet,

Bjorn


Gisterenavond de 2.4 software update erop gezet. Oude instellingen teruggezet en draaien maar.....
maar helaas, een aantal minuten na de update...PLOP!!!...PLOP!!....PLOP!!!.....sh*t. Nu hielp het uitzetten niet eens meer met de powerknop. Ik heb de stekker eruit getrokken voor 10min en toen heeft hij het de rest van de avond weer gedaan. Deze ochtend weer hetzelfde na vijf minuten....

Nu ik terug denk tot wanneer dit probleem ernstige vormen begon aan te nemen; 3 a 4 weken geleden hadden we een hond ter logie en die heeft op een gegeven moment met ze neus boven op het rooster van de versterker gehangen. Hij rook duidelijk iets wat niet pluis was en ik moest hem echt weghalen want hij stond op het punt om de Arcam open te krabben! Ik rook toen ook wel een vreemde lucht maar niet zo erg als echte doorgebrande electronica lucht zegmaar ;) meer een 'heel heet' lucht, anders dan het gebruikelijke luchtje. Deze vreemde ucht ruik ik nu niet meer overigens.

Björn, ik denk dat ik je helaas moet gaan bellen....
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

bmateijsen

En die plop is tijdens het luisteren?
Indien ja, lijkt me dit niet goed en moet ik het melden bij Audiac.

Stuur mij even een mail, dan lossen we het op,

Groet,

Bjorn

Citaat van: Guardian op maart 23, 2010, 13:16:23
Gisterenavond de 2.4 software update erop gezet. Oude instellingen teruggezet en draaien maar.....
maar helaas, een aantal minuten na de update...PLOP!!!...PLOP!!....PLOP!!!.....sh*t. Nu hielp het uitzetten niet eens meer met de powerknop. Ik heb de stekker eruit getrokken voor 10min en toen heeft hij het de rest van de avond weer gedaan. Deze ochtend weer hetzelfde na vijf minuten....

Nu ik terug denk tot wanneer dit probleem ernstige vormen begon aan te nemen; 3 a 4 weken geleden hadden we een hond ter logie en die heeft op een gegeven moment met ze neus boven op het rooster van de versterker gehangen. Hij rook duidelijk iets wat niet pluis was en ik moest hem echt weghalen want hij stond op het punt om de Arcam open te krabben! Ik rook toen ook wel een vreemde lucht maar niet zo erg als echte doorgebrande electronica lucht zegmaar ;) meer een 'heel heet' lucht, anders dan het gebruikelijke luchtje. Deze vreemde ucht ruik ik nu niet meer overigens.

Björn, ik denk dat ik je helaas moet gaan bellen....

Bama

Mijn 600 is weer terug en voorzien van een nieuw psu board en nwe software (toch 2.4)
Alles onder garantie, mijn complimenten voor Arcam/Audiac.

Ben blij dat hij terug is.

StanTheMan

Heb de Arcam AVR600 nu sinds begin oktober en behalve de geluidskwaliteit zijn de ervaringen eigenlijk niet echt positief.

Heb in de eerste paar maanden 2x een nieuw gekregen vanwege een defecte aux input (die werkte alleen goed als je de plug een paar millimeter terugtrok, anders was het een mono ingang).
Heb overigens wel 2x van de winkel het showroommodel als vervanging thuis gekregen.

Ondanks de firmware updates (1.9->2.2, 2.3 en nu 2.4) blijf ik de plopjes bij het wisselen van audio-formaat storend vinden (met name bij het gebruik van de PS3 en bij het wisselen van kanalen van de Humax iHDR-5050c).
Verder kreeg ik ook een paar keer een wat hardere 'plop' bij het aanzetten waarna de versterker zich opnieuw reset en dan gewoon werkt.
Bij 2.3 bij sommige bronnen pas HDMI geluid nadat je van input heen en weer wisselde, hiervan was wel duidelijk dat het om een firmware fout ging.
Dacht eerst dat het aan firmware 2.3 lag, maar heb het gisteren ook bij 2.4 gehad: wegvallend beeld bij de PS3, terwijl het geluid gewoon doorgaat! Er komt dan helemaal geen beeld meer door naar de TV (ook de OSD functies werken op dat moment niet), maar ik kreeg het weer terug na het diverse malen uit- en aanzetten van de AVR600 (zowel met de knop als met de afstandsbediening, het lukte niet in één keer). Vrij irritant als je online een spelletje aan het spelen bent wat je niet zomaar kan pauzeren...
TV is een Panasonic TX-P46G10.

Al met al denk ik af en toe: had ik toch maar gewoon een Denon genomen, stukken goedkoper en zonder al deze problemen.
Het is lastig om het onderscheid te maken tussen hardware probleem of software probleem (en maar hopen dat het beter gaat met nieuwe firmwares, maar dat geduld raakt op een gegeven moment op). Herkennen anderen mijn problemen?


Guardian

Citaat van: TonBert op maart 25, 2010, 20:05:22
Mijn 600 is weer terug en voorzien van een nieuw psu board en nwe software (toch 2.4)
Alles onder garantie, mijn complimenten voor Arcam/Audiac.

Ben blij dat hij terug is.

Mooi dat je hem weer terughebt. Hoelang is hij nu weggeweest? En het probleem is ook opgelost....ook wel belangrijk ;)?
Ik heb mijne zaterdag ter reparatie afgeleverd bij BB&G en een vervangende AVR600 meegekregen dus gelukkig hoef ik hem niet te missen en kon daarom al me kabels thuis zo weer aansluiten. Even een Room EQ en wat eigen instellingen maken en draaien maar weer. Zal mij benieuwen hoelang mijn avr600 weg blijft.

Bij de vervangende unit hoor ik nu ook de plopjes bij bijv. het wisselen van de kanalen op me Humax 5050c. Moet hem dan wel vrij hard zetten maar ik hoor ze, deze heb ik bij me eigen unit nooit gehoord. De vervanger heeft echter 2.3 erop staan misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft maar dat betwijfel ik. Nog geen grote storende HDMI problemen met 2.3 gehad maar mijn eigen unit heeft sinds 1.9/2.2 ook geen grote problemen meer gehad met mijn HDMI bronnen alleen dat met de Humax 5050c bij het kanaalwisselen je even geluid van het nieuwe kanaal hebt dan pauze en dan weer geluid (beeld blijft gewoon zichtbaar). Deze pauze is met 2.4 trouwens wel stukje korter geworden. Beetje vreemd maar ben er aangewend en niet echt storend, zappen op de Humax 5050c was toch al niet snel.
In mijn combinatie van AVR600 en bronnen heb ik eigenlijk heel weinig problemen meer sinds de 1.9 firmware.



Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

erwinh

Stan, deels herken ik wel wat je aangeeft. Het heeft mij ook verbaasd dat er nog zoveel bugs inzitten. Er zijn wel redenen voor aan te geven, maar dat vindt ook ik geen excuus. De klachten die ik ervaar zijn soms gehannes met het schakelen tussen bronnen. Bij schakelen soms eerst geluid dan beeld etc. Gewoon niet vloeiend. Als de boel eenmaal draaid is het geluid fenomenaal, geheel los van de speakers, ruimte vullend. Daar kan echt geen Denon tegenop. Dat levert dan weer zo'n grote grijns op mijn smoel op dat ik die plops en zo toch weer snel vergeet (wen er al een soort van aan, moet alleen bezoek het steeds uitleggen). De 5 jaar garantie en de contacten met mijn leverancier geven mij meer dan voldoende vertrouwen dat als het echt mis gaat ik terecht kan. Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat je geduld op raakt. Ook voor mij is 4K bepaald geen kattenpis.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Kjelt

Citaat van: erwinh op maart 29, 2010, 13:19:22
Daar kan echt geen Denon tegenop.
:baaa: wel eens de AVP-A1HDA  van €8000 gehoord, Denon heeft geen andere preprocessor op dit moment namelijk  ;)

erwinh

Citaat van: Kjelt op maart 29, 2010, 13:56:47
:baaa: wel eens de AVP-A1HDA  van €8000 gehoord, Denon heeft geen andere preprocessor op dit moment namelijk  ;)
Idiote vergelijking lijkt me, maar nee die heb ik nog nooit gehoord. Ik heb de AVR 600, geluidstechnisch de top! 8)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Bama

Citaat van: Guardian op maart 29, 2010, 13:17:56
Mooi dat je hem weer terughebt. Hoelang is hij nu weggeweest? En het probleem is ook opgelost....ook wel belangrijk ;)?
Ik heb mijne zaterdag ter reparatie afgeleverd bij BB&G en een vervangende AVR600 meegekregen dus gelukkig hoef ik hem niet te missen en kon daarom al me kabels thuis zo weer aansluiten. Even een Room EQ en wat eigen instellingen maken en draaien maar weer. Zal mij benieuwen hoelang mijn avr600 weg blijft.

Bij de vervangende unit hoor ik nu ook de plopjes bij bijv. het wisselen van de kanalen op me Humax 5050c. Moet hem dan wel vrij hard zetten maar ik hoor ze, deze heb ik bij me eigen unit nooit gehoord. De vervanger heeft echter 2.3 erop staan misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft maar dat betwijfel ik. Nog geen grote storende HDMI problemen met 2.3 gehad maar mijn eigen unit heeft sinds 1.9/2.2 ook geen grote problemen meer gehad met mijn HDMI bronnen alleen dat met de Humax 5050c bij het kanaalwisselen je even geluid van het nieuwe kanaal hebt dan pauze en dan weer geluid (beeld blijft gewoon zichtbaar). Deze pauze is met 2.4 trouwens wel stukje korter geworden. Beetje vreemd maar ben er aangewend en niet echt storend, zappen op de Humax 5050c was toch al niet snel.
In mijn combinatie van AVR600 en bronnen heb ik eigenlijk heel weinig problemen meer sinds de 1.9 firmware.





3,5 week en draait weer probleemloos.
Hadgeen vervangende versterker gehad (ook niet om gevraagd) maar heb nog een avr350 staan dus geen probleem.
Heb er een ps3, humax 5050, dune mediaplayer, dv29 en een sonos systeem aan hangen en geen plops. :pompom:

Kjelt

#441
Citaat van: erwinh op maart 29, 2010, 23:14:59
Idiote vergelijking lijkt me, maar nee die heb ik nog nooit gehoord. Ik heb de AVR 600, geluidstechnisch de top! 8)
Wellicht dat je wat minder zwart witte uitspraken wilt doen, zoals
Citaatkan geen enkele Denon tegenop
of
Citaatgeluidstechnisch de top
zijn uitspraken die per definitie niet kloppen en zo te weerleggen zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat je met de Arcam een heel erg mooie processor-versterker hebt  ;)

erwinh

Citaat van: Kjelt op maart 29, 2010, 23:23:30
Wellicht dat je wat minder zwart witte uitspraken wilt doen, zoals  of  zijn uitspraken die per definitie niet kloppen en zo te weerleggen zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat je met de Arcam een heel erg mooie processor-versterker hebt  ;)
Hoef ik niet te doen. Weet zeker dat er voor dat bedrag niets beters op dit moment op de markt is. Als je veel meer wilt uitgeven prima. Maar voor wat ie kost is de AVR600 mijns inziens de top!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Guardian

Afgelopen donderdag bericht gehad van BB&G dat hij weer klaar is. Er is een hardware modificatie gedaan en is volledig getest.
Dus nog geen 2 weken weggeweest. Erg netjes.

Heb hem nog niet kunnen ophalen maar ga ervanuit dat alles weer gerepareerd is en als vanouds werkt. We zullen hem aan een grondige test onderwerpen :)
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

Randal

Ik moet zeggen dat er nog wel wat probleempjes zijn, maar ik heb in ieder geval geen enkele vastloper meer gehad sinds firmware 2.3/2.4.

Heeft er niemand van de Arcam bezitters toevallig de Blu-ray van de 'Blue Men Group'? Ik blijf daar namelijk wel problemen mee houden.
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf: Met de Arcam tussen de PS3  en de Kuro, wil het startmenu van deze disc maar niet in beeld komen...

garmtz

Voor hen die geïnteresseerd zijn: ik heb een review gescand van de AV888/P777 in vergelijking met producten van Rotel, Marantz en Onkyo. Hierbij is de Arcam combi wel duidelijk de duurste, maar wellicht toch interessant om te lezen... PM maar.

Darkman

Knowledge is not power, knowledge applied is power.

gunny

Beste forumleden,

Nog maar eens een vraagje voor het updaten van mijn Arcam AVR500, ik heb al alles geprobeerd maar het wil nog steeds niet lukken.
Ik gebruik een USB - Serial omzetter van vivanco, maar het updaten zelf wil maar niet lukken.
Nu ben ik nog eens gaan rondneuzen op de website van Arcam en heb in de handleiding voor RS-232 communicatie, een stukje gevonden dat er een null-modem kabel nodig is?
Moet deze kabel nog geplaatst worden tussen de usb-Serial omzetter en de Arcam, of is dit niet nodig? Indien dit het geval is, moet ik me er zo nog een aanschaffen.

Grtz. Gunny
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

hansd

Je heb inderdaad een rs232 nulkabel nodig . Ik kon hem bij een normale comp handel niet meer vinden (is redelijk ouderwets) maar gekregen van mijn Arcam dealer.
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

celerontje

Ik heb er gewoon zelf eentje gesoldeerd, hartstikke makkelijk! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!