Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dvlz303

Nee, klopt.. Ze hebben hetzelfde opgemerkt als wat ik ook al ervaarde. Je moet nu nog 'langer' wachten voordat je kan schakelen anders krijg je een lockup.
Het is niet dramatisch lang, 4 seconde ipv 3, maar toch.. Waarom slaat dat ding nou steeds vast.  >:(

Starred

Mijn digitale tvtuner staat altijd aan. Als ik film kijk staat de input op 'AV'. Als ik de 600 uit zet na het film kijken, en de volgende dag vervolgens aan om tv te kijken (waarbij ik de input dan op 'SAT' zet), slaat de AVR600 regelmatig vast  :(
Soms gaat het goed, maar het kan ook zijn dat de digitale tuner vast loopt. Gek word je er van. Wat moet ik hier aan doen?

dvlz303

Ik heb het ook eens geprobeerd met het continu aanlaten van de decoder, daardoor sloeg de avr600 regelmatig vast wanneer deze uit standby kwam.
Bij mij hangt de decoder nu aan een master/slave stekkerdoos, waardoor hij aan gaat als de avr600 uit standby komt.

Als je een pronto of harmony hebt zou je kunnen proberen of het scheelt als je er voor zorgt dat de avr600 bij uitschakelen altijd naar 'INPUT NET' gaat en dan bij inschakelen minimaal 4 seconde wacht voordat je naar de input schakelt van je decoder.

erwinh

Pffff wat een gezeik zeg, .......... weinig constructieve bijdrage maar moest het even kwijt.
Wat een gehannes met die amp! Ook de laatste firmware lijkt verre van een oplossing te bieden. Ook bij mij reageert ie niet soepeltjes bij het schakelen van ingang. Van het weekend enorm harde plop en weer een harde reset nodig. Geluidstechnisch is het een topper hoor, maar een ander aanraden de 600 aan te schaffen zou ik tot nu toe niet doen. Moeten eerst die bugs gefixed zijn, maar of dat gat lukken....... :-X
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Starred

Citaat van: dvlz303 op februari 21, 2010, 23:12:22
Ik heb het ook eens geprobeerd met het continu aanlaten van de decoder, daardoor sloeg de avr600 regelmatig vast wanneer deze uit standby kwam.
Bij mij hangt de decoder nu aan een master/slave stekkerdoos, waardoor hij aan gaat als de avr600 uit standby komt.

In praktijk werkt dat niet lekker bij mij omdat het vrij lang duurt voordat de decoder weer aan is als hij eenmaal is uitgezet  :-\

bmateijsen

Als  je geupdate hebt, kan je ook nog terug naar 2.2. Er staat in de release ook bij dat HDMI achtige issues pas in 2.4 weer worden opgelost.

Groet,

Bjorn

Bama

Dan sla ik er even 1 over, zie geen toegevoegde waarde.
Gisteren voor het eerst sinds een week of 4 weer meegemaakt dat de 600 uitsloeg terwijl ik een film via de Dune aan het  kijken was.
Gaat wel met een klap en start dan weer op. Gaf deze keer ook wat strepen in het beeld na de storing. Nog een keer uitgezet en toen was het weg. Blijft belachelijk natuurlijk.

Randal

#382
Ik zie nu firmware 2.3a staan.
In dit zip-bestand zit een extra map '_MACOSX', wat zo te zien ook het enige verschil is...

Bama

Ik had incidenteel dat hij uitsprong en dat gebeurde alleen als ik een film zat te kijken. Klinkt belachelijk maar dit accepteerde ik gewoon. Sinds 2 dagen springt hij nu continu uit ook bij gewoon radio luisteren. Voor de zekerheid even nwe firmware erin gezet maar maakt niks uit.
Ding moet weg dus nu, ben benieuwd hoelang ik hem kwijt ben :hmmm:
Sprak zondag toevallig iemand met exact hetzelfde probleem, zijn receiver was pas een week oud dus die heeft een nwe gekregen.
Baal er verschrikkelijk van.

Randal

Citaat van: TonBert op februari 24, 2010, 23:14:05
Ik had incidenteel dat hij uitsprong en dat gebeurde alleen als ik een film zat te kijken. Klinkt belachelijk maar dit accepteerde ik gewoon. Sinds 2 dagen springt hij nu continu uit ook bij gewoon radio luisteren. Voor de zekerheid even nwe firmware erin gezet maar maakt niks uit.
Ding moet weg dus nu, ben benieuwd hoelang ik hem kwijt ben :hmmm:
Sprak zondag toevallig iemand met exact hetzelfde probleem, zijn receiver was pas een week oud dus die heeft een nwe gekregen.
Baal er verschrikkelijk van.

Dat klinkt niet zo best, heb je na de update ook de volledige reset (to factory defaults) gedaan?

gunny

#385
Het probleem met de AB is bij mij nog steeds niet op gelost, heb er al twee nieuwe gekregen maar deze
hebben nog steeds hetzelfde probleem  :unhappy: ( alle commando's worden verkeerd uitgevoerd. )
Heb ze beide nog eens volledig gereset en ook de AVR500 2x gerest naar fabrieksinstelling. Maar geen resultaat.
Een keer voor firmware v2.3 update en een keer er na.

Heb nu juist bericht gekregen van de winkel waar ik hem gekocht heb dat ze de versterker komen halen en dat hij terug
naar arcam moet.   :butbut:

Hopenlijk blijft hij niet te lang weg en is hij eindelijk in orde wanneer hij terug is.


Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

Bama

Citaat van: Randal op februari 25, 2010, 09:00:28
Dat klinkt niet zo best, heb je na de update ook de volledige reset (to factory defaults) gedaan?


ja ook gedaan. En ook niet goed opgelet dus was al mijn instellingen weer kwijt.

Starred


gunny

De link is me bekend, maar bij Arcam hebben ze hun dealer-login website aangepast,
dus de link zal waarschijnlijk niet meer voor lang werken denk ik??
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

poerqwa

Helaas, net de 2.3a firmware teruggedraaid naar V2.2  :( :sneaky:

Vooral op de surround kanalen veel pops (die soort van weg waren bij V2.2) maar erger nog.....
bij het zappen op mijn UPC HD DVR kreeg ik zonder verklaring soms wel en soms geen geluid.
Een paar keer heen en weer zappen gaf dan weer wel geluid :wacko:. De UPC HD DVR uit zetten en aanzetten gaf altijd geluid. :blink:
De UPC HD DVR box is met coax digitaal op de Arcam aangesloten.

Wordt dus wachten op 2.4 om te zien of de pops echt weg zijn ..... Al met al, mijns inziens, een matige prestatie om de problemen het hoofd te bieden

Greetz,

Poerqwa


hansd

#390
Mijn AV888 met fw 2.2 vertoont toch nog wat hindelijke kwalen bij het omschakelen van input waarbij soms verschillende keren geschakeld moet worden om geluid te krijgen. Nu heb al een paar keer gehad dat bij schakelen van geluid van de 6 kanaalsingang naar de sat input de Arcam na een lichte aarzeling weer terug schakeld naar de 6 kanaalsingang maar dan op VOL volume. :o Ik hoef je dan niet te zeggen dat je dan rechtop in je stoel zit en waarschijnlijk de buren (midden in de nacht) ook ! :wub: nog afgezien van de schade aan de speakers die dit op kan leveren.Daarna moet ik de Arcam opnieuw opstarten om weer controle te krijgen. Is dit bij jullie ook wel eens voorgekomen ?
Martin Logan Summit/Logos/Stylos, Vincent 998/997 monoblokken ,Linn Kisto processor, Linn Akurate CD, Technics SL-15 platenspeler met P205CMK cart,Technics sl-10 met 310MC2 cart,Jasmin phono amp, Linn Linto phono amp,Oppo 95 multispeler, 2MJ subjes, Panasonic plasma display 50\', Epson 6000W 3D projector .

Teejoo

#391
Zo zie je dat het voor audiofabrikanten steeds belangrijker wordt om goede programmeurs in dienst te hebben. Vooral voor de kleinere traditionele hifi fabrikanten is dit een grote wijziging qua denkwijze. Vroeger was tenslotte alles afhankelijk van de gebruikte componenten. Tegenwoordig geldt dat maar voor een deel van het uiteindelijke resultaat. Sterker nog, het is zeker bij processors waarschijnlijk minder bepalend dan de software. Hoewel natuurlijk altijd nog het verhaal van de zwakste schakel geldt.

Ik zie iets soortgelijks bij mijn Classé SSP-800. Gelukkig is het een erg stabiel apparaat, waarbij de 2 bugs die er zijn van een totaal andere categorie zijn dan de in dit topic geschetste problemen. Je merkt echter vooral dat Classé ook hier in moet groeien aan het feit dat ze bijvoorbeeld een feature request niet kunnen implementeren. Dat geeft in elk geval aan dat ze niet een club daar hebben die echt de gehele dsp's zelf kan programmeren.

LOTS

Citaat van: hansd op februari 28, 2010, 01:12:43
Mijn AV888 met fw 2.2 vertoont toch nog wat hindelijke kwalen bij het omschakelen van input waarbij soms verschillende keren geschakeld moet worden om geluid te krijgen. Nu heb al een paar keer gehad dat bij schakelen van geluid van de 6 kanaalsingang naar de sat input de Arcam na een lichte aarzeling weer terug schakeld naar de 6 kanaalsingang maar dan op VOL volume. :o Ik hoef je dan niet te zeggen dat je dan rechtop in je stoel zit en waarschijnlijk de buren (midden in de nacht) ook ! :wub: nog afgezien van de schade aan de speakers die dit op kan leveren.Daarna moet ik de Arcam opnieuw opstarten om weer controle te krijgen. Is dit bij jullie ook wel eens voorgekomen ?

Jeetjemina wat een toestanden zeg!
Dat kan/mag toch niet. Kan je straks je peperdure MartinLogan's bij de vuilnis zetten!

Misschien voor alle zekerheid tussen switchen even alles "muten". Dan weer langzaam op laten komen. Wellicht dat dat kan als workaround?
LOTS: Lord Of The Strings

erwinh

Kan iemand mij aangeven wat de optimale schakelvolgorde is om dit apparaat in een keer aan de praat te krijgen?? Doe nu eerst de Oppo dan de Arcam en dan de HD750. Schuif ik mijn Blu Ray erin dan pakt hij de geluidstrack niet op. Uit/aan en dan herkent hij het wel, soms toch met wat plops.
Gek genoeg heb ik met de PS3 eigenlijk nooit problemen met opstarten.
Iederekeer weer gedoe of hij gelijk opstart of niet.
Als de boel loopt is het geluid fenomenaal, maar dat wisten we allemaal al 8)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Joris1971

Ben toch wel blij dat ik mijn Lexicon nog niet heb weggedaan.

Lightspeed

Valt wel op dat er sinds de intrede van 'HD' technologie in de surround-amps (en ook met BluRay-spelers e.d.), er veel afhankelijk is geworden van die software-updates.
Er wordt nu zoveel software-matig geschakeld in die apparatuur dat de betreffende merken er blijkbaar best moeite mee hebben om een degelijk werkend product af te leveren.
(zie ook de CA 650R leverings-vertraging)
De Japanners doen 't anders, die brengen gewoonweg een zogenaamd nieuw model uit.   :wacko:
Ik hoop dat Arcam zijn goede naam zal behouden met hun apparatuur, ondanks de soort hierboven vermelde probleempjes.

Citaat van: Teejoo op februari 28, 2010, 11:02:39
Zo zie je dat het voor audiofabrikanten steeds belangrijker wordt om goede programmeurs in dienst te hebben. Vooral voor de kleinere traditionele hifi fabrikanten is dit een grote wijziging qua denkwijze. Vroeger was tenslotte alles afhankelijk van de gebruikte componenten. Tegenwoordig geldt dat maar voor een deel van het uiteindelijke resultaat. Sterker nog, het is zeker bij processors waarschijnlijk minder bepalend dan de software.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Teejoo

Citaat van: Lightspeed op februari 28, 2010, 14:35:44
De Japanners doen 't anders, die brengen gewoonweg een zogenaamd nieuw model uit.   :wacko:
Nou, je kunt zeggen wat je wilt van die Japanners, maar het hele HDMI gebeuren hebben ze toch goed voor elkaar in hun receivers. Daar hoor je maar erg weinig over. Maar dan heb je het ook over bedrijven van een andere grootte dan Arcam & co.

bmateijsen

Hoi Erwin,

Ik zou proberen AVR600 eerst aanzetten, dan Oppo, dan JVC. Volgens de laatste update worden een aantal HDMI issues nog met 2.4 opgelost.

Even in verdediging voor Arcam, natuurlijk is het niet leuk om niet probleemloos te draaien, echter blijkt dat de structuur waar Arcam voor gekozen heeft sommige HDMI oplossingen van bepaalde componenten niet altijd direct worden herkend in de database. Dat vertaalt zich dan in problemen, die soms zeer hinderlijk kunnen zijn. Hier wordt iedere keer druk aan gewerkt.

Groet,

Bjorn

Citaat van: erwinh op februari 28, 2010, 11:49:35
Kan iemand mij aangeven wat de optimale schakelvolgorde is om dit apparaat in een keer aan de praat te krijgen?? Doe nu eerst de Oppo dan de Arcam en dan de HD750. Schuif ik mijn Blu Ray erin dan pakt hij de geluidstrack niet op. Uit/aan en dan herkent hij het wel, soms toch met wat plops.
Gek genoeg heb ik met de PS3 eigenlijk nooit problemen met opstarten.
Iederekeer weer gedoe of hij gelijk opstart of niet.
Als de boel loopt is het geluid fenomenaal, maar dat wisten we allemaal al 8)

erwinh

Bjorn, je verdedigd Arcam met verve. En nogmaals voor wat betreft het geluid wat ie voortbrengt (en daar gaat het primair om) ben ik zeer tevreden met de keuze voor Arcam. Echt elke keer verbaasd ie me weer. Maar wat me ook steeds weer verbaasd, dat een apparaat van € 4000,- nog zoveel "gehannes" met zich mee brengt :-\. Dat moet niet kunnen vindt ik.
Dank voor de suggestie van "inschakel volgorde" Ik ga het deze week proberen
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Randal

#399
Firmware is blijkbaar van de site verwijderd.
Er staat nu enkel een sterretje met 'coming soon'
Zouden er dan toch teveel problemen met V2.3 zijn?