Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gunny

in few days Arcam will send a new firmware (2.3) for the frame rate. Since firmware 1.7 they "lost" a line in the firmware, it's the problem (pixelworks processor).
Also they think about the possibility to output the sound by hdmi (to have sound in speakers of a TV)

hopenlijk zijn de plopjes ook weg gewerkt bij de nieuwe firmware.

Mag morgen eindelijk mijn avr500 gaan halen, al besteld in oktober vorig jaar. :clapping: :clapping:
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

Randal

Citaat van: gunny op januari 21, 2010, 21:06:51
in few days Arcam will send a new firmware (2.3) for the frame rate. Since firmware 1.7 they "lost" a line in the firmware, it's the problem (pixelworks processor).
Also they think about the possibility to output the sound by hdmi (to have sound in speakers of a TV)

hopenlijk zijn de plopjes ook weg gewerkt bij de nieuwe firmware.

Mag morgen eindelijk mijn avr500 gaan halen, al besteld in oktober vorig jaar. :clapping: :clapping:


Dan moet je wel geduld hebben...  ;)

Wat is je bron mbt de firmware-update?


gunny

Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3

Bama

Gebruik de 600 70% voor muziek en 30% voor film maar dit laatste is door de aankoop van mijn dune nu stijgende.
Heb nu met firmware 2.2 nog maar zelden een probleem en ook op de engelse en franse sites gelezen dat versie 2.3 onderweg is.

Had hiervoor de AV9 en P7 combinatie heel even een avr350 en daarvoor vrij lang de marantz sr12s1.

erwinh

Heb de 600 voor 90% voor film. Retestrak, droog en zeer realistisch geluid. Prachtige plaatsing en fantastische dynamiek. Nog wel bugs!! Plops, delays, handshakes, vastlopers en meer van die bagger. Vindt dat het niet moet kunnen, maar het kan kennelijk wel :-X
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Starred

@Erwinh: Tevreden met de combinatie Oppo/Arcam?

Randal

Citaat van: gunny op januari 21, 2010, 21:06:51
in few days Arcam will send a new firmware (2.3) for the frame rate. Since firmware 1.7 they "lost" a line in the firmware, it's the problem (pixelworks processor).
Also they think about the possibility to output the sound by hdmi (to have sound in speakers of a TV)

hopenlijk zijn de plopjes ook weg gewerkt bij de nieuwe firmware.

....


Ik heb de bewuste thread gevonden en begrijp nu pas wat hierboven wordt bedoeld:
De Arcam  zet 23.976 Hz direct om in 24 Hz, waardoor er volgens een aantal bezitters kleine haperingen in de weergave ontstaan.
De nieuwe firmware zou dit dus moeten oplossen...

bmateijsen

Citaat van: erwinh op januari 21, 2010, 22:31:42
Heb de 600 voor 90% voor film. Retestrak, droog en zeer realistisch geluid. Prachtige plaatsing en fantastische dynamiek. Nog wel bugs!! Plops, delays, handshakes, vastlopers en meer van die bagger. Vindt dat het niet moet kunnen, maar het kan kennelijk wel :-X

Jij draait nog op een oudere firmware, dat wordt vanaf zaterdag absoluut anders ;).

Randal

#308
Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2010, 13:48:17
Jij draait nog op een oudere firmware, dat wordt vanaf zaterdag absoluut anders ;).
Bedoel je met oude firmware versie 2.2? Want dan klinkt het zeer hoopvol...
Zoniet dan is er zeker winst, maar ben je (helaas) niet helemaal verlost van alle plops, delays, handshake problemen en vastlopers...  ;)

ivo1986

Citaat van: jowi op januari 21, 2010, 22:03:54
En wat spreekt je zo aan in de 600? Moeilijke vraag ik weet het...

Mij dat die in stereo waanzinnig goed is voor een receiver van 4000 euro.
Ik heb m trouwens alleen in stereo gehoord.

bmateijsen

Citaat van: Randal op januari 22, 2010, 14:04:18
Bedoel je met oude firmware versie 2.2? Want dan klinkt het zeer hoopvol...
Zoniet dan is er zeker winst, maar ben je (helaas) niet helemaal verlost van alle plops, delays, handshake problemen en vastlopers...  ;)

Hij draait nog op 1.9, dus moet nog naar 2.2. Niet alle handshake problemen worden overigens veroorzaakt door de AVR600. ;).
En plops/ delays heb ik met 2.2 amper meer last van.

erwinh

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2010, 13:48:17
Jij draait nog op een oudere firmware, dat wordt vanaf zaterdag absoluut anders ;).
Klopt, ik kom zaterdagmiddag ;) Updaten en bij jullie in de D-box zitten ;D
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

dvlz303

#312
@jowi:
hiervoor had ik een Onkyo TX-SR701e en was op zoek naar een nieuwe receiver en wilde daar direct een subwoofer bij nemen. In eerste instantie had ik een heel ander budget in min hoofd, maar nadat ik bij BB&G was geweest om de Velodyne 1200 SPL-Ultra te beluisteren was ik toch wel onder de indruk van de AVR600 (en niet allen de AVR600.. wat een mooie spullen staan daar ;)).
Ik heb toen mijn budget maar ver3dubbeld en de AVR600 + Velodyne aangeschaft. Het gebruik van film en muziek is ongeveer fifty-fifty.

Ook ik heb problemen met de AVR600 gehad (en best veel dingen waar ik me aan stoorde), maar eigenlijk heb ik nu alleen nog af en toe last van de handshake problemen. Ik heb wel gemerkt dat het goed programmeren van mijn pronto met voldoende delay de problemen aardig kan verhelpen.

erwinh

Citaat van: Starred op januari 22, 2010, 08:45:37
@Erwinh: Tevreden met de combinatie Oppo/Arcam?
De combi is nog niet optimaal. Ik heb zoals eerder aangegeven nog de vorige firmware 1.9. Zaterdag ga ik even naar BB&G. De laatste fimware 2.2 moet wat plops en vastlopers oplossen, hoop ik. Delay lijkt met de nieuwste firmware te blijven lijkt het. En dan staat alweer de volgende update op de rol begrijp ik. Sommigen vinden dat een goed teken, ik zet er zo mijn vraagtekens bij. Blijf het bijzonder vinden dat dat moet voor een apparaat van € 4000,-. Let wel updates om de boel soepel te laten draaien. Daarnaast heb ik soms een geflikker (wit) in het beeld bij het afdraaien van een film. Duurt een minuutje of zo. Niet overkomelijk maar haalt je wel uit de film. Het lijkt me niet aan de Arcam liggen want die doet dat niet via de PS3 die er ook op aangesloten is. OPPO helpdesk vraagt zich af of het niet aan de HDMI kabel ligt, maar dat is een QED van om en bij de 100 euries. Lijkt me ook niet. Zal na morgen de kabels eens omdraaien om te zien of het dan bij de PS3 optreed. Dan zou het toch aan de kabel liggen. OPPO heeft al de laatste firmware.
Nou ja, als de boel draait heb ik een grote smile op mijn smoel, want zowel het beeld als geluid is top.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Starred

Precies, die review is correct. Geluidskwaliteit is boven alle twijfel verheven. Nu alle kleine zorgpuntjes nog

erwinh

Citaat van: bmateijsen op januari 22, 2010, 13:48:17
Jij draait nog op een oudere firmware, dat wordt vanaf zaterdag absoluut anders ;).
Zo net terug van BB&G. Firmware 2.2 + wat ondersteuning voor de instellingen. Thuis de hele handel weer aangesloten. Vanwege mijn opstelling niet zo simpel. Alles aan en .....niets. Gelukkig sprong de hele handel uiteindelijk na een minuut of 2 spontaan aan??!! Eerste indruk is vervolgens goed. Geen plops bij overschakelen van de ene ingang naar de andere. Nu eerst geluid en een paar seconden later het bijbehorende beeld. Is prima zo. Vanavond de OPPO nog maar weer eens bekijken of hij nog flikkerd. Dank Garmt voor de moeite!!. En oh ja ik had twee heren bij me die de D-BOX stoelen hebben uitgeprobeerd. Helemaal goed  :o Oh wat jammer dat deze zo onbetaalbaar zijn, anders zat ik er aan vast.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Guardian

Draai nu een paar weken op firmware 2.2 en moet zeggen dat ik tot nu toe geen situaties ben tegen gekomen waarin er iets mis ging met gebruik van de 2 hdmi uitgangen (voorheen mijn grootste ergenis). Voor 2.2 kon ik bijvoorbeeld nooit gebruik maken van de instelling gelijktijdig output 1 & 2 want er ging dan altijd wat fout als één van de aangelsoten beeldweergevers niet aan stond of aan was geweest. Dat is nu over, ik kan wisselen tussen de bronnen en outputs wat ik wil, ik krijg beeld en geluid in alle gevallen  :clapping:

Enige wat mij en me vriendin opviel was dat sinds 2.2, bij zappen via de humax 5050 (geluid via hdmi), je het geluid van de nieuwe zender even hoort dan weer wegvalt om dan weer terug te komen. Voor 2.2 was het gewoon even langer stil en dan pas geluid. Dat stoorde minder, maar goed zal iets te maken hebben met de oplossing voor de plops waar mensen last van hebben (ik heb daar overigens nooit last van gehad dus het kan ook gewoon goed gaan met bepaalde combinaties blijkbaar).

Ook zou je bij bijvoorbeeld het starten van een cd niet meer het eerste moment missen? Hoogstens is dit moment iets verkort maar nog steeds mis ik iets van het begin van een cd als die start. Ervaren jullie dat ook?
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

Moondust

Citaat van: jowi op januari 23, 2010, 15:31:10
Ik lees trouwens op AVforums dat de Arcam 500 toch fundamenteel anders is, dit schijnt een klass A/B versterking te hebben en niet de klasse G zoals de 600. De Arcam 500 schijnt daardoor aanmerkelijk heter te worden, met als gevolg dat er fans aanspringen die weer herrie maken etc...

Is ook bekend waarom die keuze is gemaakt? Goedkoper? En wat betekent dat voor de geluidskwaliteit? Minder dan bij Klasse G?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

erwinh

Citaat van: Guardian op februari  2, 2010, 13:59:12
Ook zou je bij bijvoorbeeld het starten van een cd niet meer het eerste moment missen? Hoogstens is dit moment iets verkort maar nog steeds mis ik iets van het begin van een cd als die start. Ervaren jullie dat ook?
Yep, heb ik ook. Vreemd effect, hoort er tnt kennelijk wel bij. Helemaal vlekkeloos is ie nog niet, dus op naar een nieuwe firmware. We komen er wel, duurt alleen nog even.... ;)
Overigens lijkt dat witte geflikker in het beeld weg. Heb nu 4 Blu Rays achtereen dit effect niet. Dat is niet eerder voorgekomen. Doordat ik de heren van BB&G mijn firmware heb laten installeren moest de 600 uit de kast. Kennelijk zaten de aansluitingen (HDMI) toch niet strak genoeg.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Starred

CitaatI spoke to Arcam tech this morning and the guy said that firmware V2.3 will be out in about 3 weeks. Just thought i'd pass that on.

erwinh

Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Starred

Ik heb trouwens het idee dat afspelen van muziek via hdmi toch beter klinkt dan via het netwerk (utp). Zou het eigenlijk andersom verwachten

Starred

Citaat van: erwinh op januari 22, 2010, 16:27:43
Nou ja, als de boel draait heb ik een grote smile op mijn smoel, want zowel het beeld als geluid is top.

Heb je de Oppo ook wel eens analoog aangesloten gehad? Zo ja, hoe is het stereo geluid ivm HDMI?

Randal

#323
Citaat van: Starred op februari  3, 2010, 23:21:08
Heb je de Oppo ook wel eens analoog aangesloten gehad? Zo ja, hoe is het stereo geluid ivm HDMI?
Ik ben ook heel benieuwd hoe goed die Crystal Semiconductor DACs van de AVR600 presteren tov analoog/Oppo?
(In het achterhoofd houdend dat de gemodificeerde Oppo's analoog nog beter presteren dan de 'normale' Oppo...)

De AVR600 zal het hier hoogstwaarschijnlijk wel moeten afleggen tegen de AV888, die de Wolfson WM8741 DACs gebruikt.
Ik vraag me af of deze DACs eventueel modulair omwisselbaar zijn?

Joris1971

Citaat van: Randal op februari  4, 2010, 09:49:08

De AVR600 zal het hier hoogstwaarschijnlijk wel moeten afleggen tegen de AV888, die de Wolfson WM8741 DACs gebruikt.

lijkt me niet meer dan logisch, de AV888 (FMJ)is toch een hoger segment dan de AV600. (ook in prijs)