Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Starred op december 12, 2009, 22:23:42
V2.2 is inderdaad weer een stuk fijner. Locken gaat veel sneller en nog geen plopje gehoord  8)

Kijk, horen we graag! 8)

Jiri

Mooi,

Wie kan mij helpen mijn AV888 te uppen naar versie 2.2?
Ik heb nl geen laptop met een klassieke kabeluitgang die nodig is voor het updaten. Ook voel ik er niet zo veel voor om alles weer los te halen qua snoeren. Ben daar best ff mee bezig geweest.  :-\
Woont er iemand in de buurt van Rotterdam?
Gegroet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

JAB

Kun je niet beter een USB-RS232 adapter kopen, want versie 2.2 is vast niet de laatste firmware update.

Jiri

Citaat van: JAB op december 13, 2009, 11:40:21
Kun je niet beter een USB-RS232 adapter kopen, want versie 2.2 is vast niet de laatste firmware update.

Ja, als dat goed werkt wel ja natuurlijk...
Weet iemand en kabeltje dat gegarandeerd werkt?
Ik heb een macbook pro met Windows XP Prof erop.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

celerontje

Het is een converter van USB naar RS-232, dat gaat gewoon werken met WinXP, ook al staat het op een MAC.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Starred

Als ik naar internetradio luister via de AVR600, dan gaat de connection gemiddeld (misschien wel precies) om het half uur down. Waar kan dat aan liggen?

garmtz

Citaat van: Starred op december 13, 2009, 22:59:14
Als ik naar internetradio luister via de AVR600, dan gaat de connection gemiddeld (misschien wel precies) om het half uur down. Waar kan dat aan liggen?

Bij ieder radiostation? Ook op een ander apparaat (PC?)?

Starred

Citaat van: garmtz op december 14, 2009, 10:24:44
Bij ieder radiostation? Ook op een ander apparaat (PC?)?

Wel bij elk radiostation, want de netwerkconnectie is dan gewoon down.
Of het op elke pc ook zo is is lastig te bepalen, met wireless in ieder geval geen last van.
Wel zie ik bij de pc met vaste verbinding wel eens een onderbreking, maar dit wordt dan wel automatisch weer geconnect. De Arcam moet handmatig worden reconnect

garmtz

Citaat van: Jiri op december 13, 2009, 12:17:35
Ja, als dat goed werkt wel ja natuurlijk...
Weet iemand en kabeltje dat gegarandeerd werkt?
Ik heb een macbook pro met Windows XP Prof erop.

Groet,
Jiri

Inderdaad USB naar RS232 adapter. Wel eerst een 'secure store' doen...

bmateijsen

Citaat van: Starred op december 14, 2009, 10:36:25
Wel bij elk radiostation, want de netwerkconnectie is dan gewoon down.
Of het op elke pc ook zo is is lastig te bepalen, met wireless in ieder geval geen last van.
Wel zie ik bij de pc met vaste verbinding wel eens een onderbreking, maar dit wordt dan wel automatisch weer geconnect. De Arcam moet handmatig worden reconnect

Misschien even de instellingen in je router checken.

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: bmateijsen op december 14, 2009, 13:01:29
Misschien even de instellingen in je router checken.

Groet,

Bjorn

Ja, het zou best wel eens daar aan kunnen liggen. Maar naar welke instelling zou ik moeten kijken?

dvlz303

De meeste routers hebben ook wel een logfile waarin je kan zien of er 'gekke' dingen gebeuren. Misschien dat je daar kan beginnen.
Wat je ook kan proberen is even googlen op je routertype en connection loss of iets dergelijks. Het kan zijn dat er anderen zijn die hetzelfde probleem hebben en er al een oplossing voor is.

poerqwa

CitaatWeet iemand en kabeltje dat gegarandeerd werkt?
Ik gebruik de USB naar RS232 adapter van Vivanco (bij de Mediamarkt gehaald) gaat als de brandweer.
Doe dit op een Mac met VMware Fusion met daarin dus WinXP.

greetz,

Marc

Randal

#238
Citaat van: poerqwa op december 17, 2009, 16:52:46
Ik gebruik de USB naar RS232 adapter van Vivanco (bij de Mediamarkt gehaald) gaat als de brandweer.
Doe dit op een Mac met VMware Fusion met daarin dus WinXP.

greetz,

Marc
Er waren voorheen veel problemen met dit soort adapters.
In het overgrote merendeel van al deze adapters (waaronder Vivanco) zit een Prolific PL2303 chipset.
Bij de laatste generatie drivers zijn volgens meerdere gebruikers alle problemen verholpen:
http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31.


Peerless Monster

Citaat van: Starred op december 10, 2009, 07:37:05


Wat een ongelofelijk gladde jongen zeg!
Getverderrie!
Maar wat een prachtige amplifiers!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jiri

Citaat van: poerqwa op december 17, 2009, 16:52:46
Ik gebruik de USB naar RS232 adapter van Vivanco (bij de Mediamarkt gehaald) gaat als de brandweer.
Doe dit op een Mac met VMware Fusion met daarin dus WinXP.

greetz,

Marc

Kijk, die moet ik dan ook hebben. Ga m vandaag ff halen denk ik.
Dank voor de tip.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Bama

Citaat van: poerqwa op december 17, 2009, 16:52:46
Ik gebruik de USB naar RS232 adapter van Vivanco (bij de Mediamarkt gehaald) gaat als de brandweer.
Doe dit op een Mac met VMware Fusion met daarin dus WinXP.

greetz,

Marc

Ben in Breda echt overal geweest voor een kabeltje en ook de mediamarkt daar heeft hem niet. >:(

jslaman

Citaat van: Peerless Monster op december 17, 2009, 20:49:48
Wat een ongelofelijk gladde jongen zeg!
Getverderrie!
Maar wat een prachtige amplifiers!

Als je het filmpje zonder geluid kijkt wordt het nog erger...  :tongue2:

Bama

Eindelijk mijn nul modem kabel binnen (mycom)
Vanavond even proberen nwe software er in te zetten.

Starred

Ik heb naar de logfiles gekeken van mijn router en ik zie daar geen rare dingen in staan, ook niet op de specifieke tijdstippen dat de connectie in de Arcam wegviel.
Op andere fora lees ik dat meer eigenaren van de AVR600 last hebben van een instabiele netwerkconnectie (bij internet radio). Zal helaas dus waarschijnlijk toch een Arcam probleem zijn  :confused:

Peerless Monster

Citaat van: TonBert op januari  7, 2010, 19:14:26
Eindelijk mijn nul modem kabel binnen (mycom)
Vanavond even proberen nwe software er in te zetten.

nul modem kabel?
Jeetje das ouderwets.
Zo heb ik ook mijn eerste netwerkje gebouwd destijds met 2 x 486'ers.
Doom spelen ging als een trein!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

alfredhamstra

als deze post niet in deze topic past hoor ik het graag, maar het volgende:
ik heb een P7 / AV8 combi. Ik mis momenteel dus de HDMI optie zodat HD audio niet mogelijk is
de AV8 kan worden geupdate naar AV9 specs, die heeft dan wel HDMI aansluitingen
maar wat mis ik dan ten opzichte van de AV888?
kortom: is het verstandiger om te updaten of om door te sparen voor een av888?
enne...in hoeverre is de P777 beter dan de P7?
enne II, is een AV8 nu nog iets waard?

alfred
Piega 7.1 (4x S3 sat, 2x P4XL en P4C), Pioneer Plasma, Playstation3 en ARCAM AV8 processor en P7 versterker

Staaled

Citaat van: alfredhamstra op januari  8, 2010, 09:20:47
als deze post niet in deze topic past hoor ik het graag, maar het volgende:
ik heb een P7 / AV8 combi. Ik mis momenteel dus de HDMI optie zodat HD audio niet mogelijk is
de AV8 kan worden geupdate naar AV9 specs, die heeft dan wel HDMI aansluitingen
maar wat mis ik dan ten opzichte van de AV888?
kortom: is het verstandiger om te updaten of om door te sparen voor een av888?
enne...in hoeverre is de P777 beter dan de P7?
enne II, is een AV8 nu nog iets waard?

alfred

Alfred , de AV9 HDMI aansluitingen zijn alleen als switch te gebruiken.
Er wordt dus niets met het signaal gedaan en geen audiosignaal gedecodeerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Guardian

2.2 alweer! loop ik even achter met me 1.9 :)
Staan weer verbeter puntjes bij waar ik ook last van heb dus snel maar eens proberen.
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

dvlz303

Citaat van: jowi op januari  8, 2010, 13:28:18
Ik probeer de ontwikkelingen rond de AVR600 een beetje bij te houden, ook op buitenlandse fora, maar ik krijg toch een beetje het gevoel dat er toch nog veel issues zijn met vooral de software. En het lijkt ook niet echt af te nemen. Ik lees nog steeds over plops, vastlopers, handshake/hdmi issues, gedoe met streamen en internet... hoe zijn de ervaringen hier?

Ik had met de 1.9 versie nog veel problemen, maar die zijn met de 2.2 versie (op de vastlopers door hdmi-handshake) opgelost.
De vastlopers en de hdmi-handshakes is één probleem (oorzaak = hdmi handshake probleem, gevolg = vastloper). Dit lijk ik nu wel aardig onder controle te hebben met mijn pronto configuratie.
Ik heb een beetje zitten spelen met de volgorde van het aanzetten van de apparaten en de delays daartussen en tot nu toe heb ik nog geen vastloper gehad en werkt alles gewoon prima.
Netwerkproblemen heb ik ook nog niet gehad en ik denk dat dit misschien ook niet met de AVR600 te maken heeft, maar met de router die je gebruikt.

Hier dus op dit moment geen klachten meer.