Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Starred

Nog een vraag:
Om met de Logitech Harmony 895 te werken heb ik de IR extender op het oogje van de IR ontvanger van de AVR600 geplakt, daar zit ie uiteraard optimaal. Nu kan ik echter de gewone Arcam remote niet meer gebruiken zonder het oogje weer vrij te maken  :hehe:
Wie heeft goede oplossing? -Oogje toch maar ergens anders plakken?

bmateijsen

Als je goed plakt zijn beide afstandsbedieningen te gebruiken.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Starred op november 19, 2009, 16:03:55
Nog een vraag:
Om met de Logitech Harmony 895 te werken heb ik de IR extender op het oogje van de IR ontvanger van de AVR600 geplakt, daar zit ie uiteraard optimaal. Nu kan ik echter de gewone Arcam remote niet meer gebruiken zonder het oogje weer vrij te maken  :hehe:
Wie heeft goede oplossing? -Oogje toch maar ergens anders plakken?


dvlz303

Ik gebruik ook een extender, maar dan voor mijn pronto. Hierbij gebruik ik echter niet het 'oogje', maar sluit ik de extender aan op de ir-ingang achter op de AVR600. Dan heb je niet zo'n lelijk oogje voorop.
Het nadeel is dan wel weer dat de AVR600 dan alleen maar reageert op de ir-ingang en niet meer op het oogje. (Maar dat vind ik geen probleem, de commando's die ik met de normale afstandbediening wil doen heb ik gewoon in de pronto gezet).

Starred

Heb nieuwe firmware gekregen voor de Net module. Werkt weer als een zonnetje  8)

Starred

Citaat van: Starred op november 18, 2009, 23:23:45
Wat is het verschil tussen 'Auto' en 'Follow Input' in de Frame Rate setting?

Iemand?

Teejoo

#180
Citaat van: Starred op november 21, 2009, 08:36:20
Iemand?
Bij follow input zal hij denk ik een HDMI signaal uitsturen met dezelfde framerate als de aangesloten bron erin stopt. Op auto zal hij de edid info van het display gebruiken en vervolgens alle signalen uitsturen op de betreffende maximale resolutie en framerate die het display kan weergeven.

Starred

Citaat van: Teejoo op november 21, 2009, 10:06:31
Bij follow input zal hij denk ik een HDMI signaal uitsturen met dezelfde framerate als de aangesloten bron erin stopt. Op auto zal hij de edid info van het display gebruiken en vervolgens alle signalen uitsturen op de betreffende maximale resolutie en framerate die het display kan weergeven.

Dat denk ik ook, en daarom lijkt Follow Input mij de beste setting (ik speel ook 30/50hz materiaal). Maar waarom staat het dan zo beschreven in de handleiding dat het lijkt dat je hem sowieso op auto moet zetten voor afspelen 24P

24p PLAYBACK
The AVR600 can support 1080p, 24 frames per second source materials. To enjoy 24p playback both the source device (e.g. Blu-ray Disc player) and the display device (e.g. TV, projector) must be capable of supporting 24p.
To enjoy 24p playback set the VIDEO SOURCE to HDMI in the INPUT CONFIG. menu, set the AVR600  Output Resolution to 1080p (not Preferred) and ensure the Frame Rate is set to Auto (both in VIDEO OUTPUTS menu).

bmateijsen

Danny je moet ook auto gebruiken anders wordt 24p niet correct weergegeven.

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: bmateijsen op november 21, 2009, 10:27:30
Danny je moet ook auto gebruiken anders wordt 24p niet correct weergegeven.

Groet,

Bjorn

Ah. Wat gebeurt er dan bij 'follow input'?

bmateijsen

Citaat van: Starred op november 21, 2009, 10:38:08
Ah. Wat gebeurt er dan bij 'follow input'?

Geen idee, nooit geprobeerd ;). Omdat je auto nodig hebt voor 24p en wij draaien eigenlijk niet anders.

Waar haal jij overigens 30 hrz materiaal vandaan? Is dat helft van 60 hrz?

Groet,

Bjorn

Starred

Van een ander forum:
CitaatAuto chooses the frame rate that the display says it prefers at that resolution. I'd avoid that - frame rate conversions will, unavoidably, produce "sticking" artefacts on otherwise smooth motion. (The exception to this is reconstructing 24 fps from 60 Hz 3:2 film material, but I don't think the ARV600 can do this.)

Waar ik aan twijfel is op stand Auto dan inderdaad altijd de juiste framerate wordt gekozen voor m'n Kuro (ik weet ook niet wat de 'preferred' framerate is van de Kuro op 1080p).
De optimale stand wisselt lijkt me, want als de output van de AVR600 op 1080p staat, wat wordt dan de output van de Arcam bij input via digitale tv tuner (1080i)??

'Follow input' lijkt me, als het werkt zoals de naam het suggereert, toch handig als je een keer geen 24hz materiaal gebruikt?

bmateijsen

1080i 50 hrz, wordt 1080p 50 hrz. ;)
Auto zorgt dus voor meer dan alleen 24p.

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: bmateijsen op november 21, 2009, 12:16:06
1080i 50 hrz, wordt 1080p 50 hrz. ;)
Auto zorgt dus voor meer dan alleen 24p.

Groet,

Bjorn

Dat is mooi  :)
Maar wat dan blijft dus onduidelijk wat 'Follow input' doet?

garmtz

Ik denk dat er gebeurt wat Teejoo zegt: hij geeft dezelfde frame rate door als binnenkomt. Als je display geen 24p aan zou kunnen, heeft de AVR600 daar dan lak aan. Als je TV alles aan kan, is het in principe prima om follow input te kiezen denk ik. Gewoon proberen!

Starred

Zou het middels een toekomstige firmware release eventueel mogelijk zijn dat het videosignaal 'as is' (dus out = in) door de Arcam wordt doorgegeven? Of zijn er hardwarematige belemmeringen

Teejoo

#190
Ik was net naar een foto van de analoge uitgangen op de AV888 aan het kijken. Tot mijn verbazing zitten er 3 subwoofer uitgangen op. Op zich zou dat mooi zijn voor mijn situatie. Het grote voordeel hiervan is dat je de lage frequenties onder het kantelpunt van de overige speakers gescheiden van de LFE naar je sub, of zoals in mijn geval naar je SMS1 kunt sturen. Dit is een voordeel omdat je dan op deze manier erg goed je volume van dit signaal kunt matchen met je speakers. Het LFE signaal kun je vervolgens ook individueel instellen.

De grote vraag is echter of de Arcam wel in staat is om om dit signaal apart uit te sturen, of dat hij het direct bij het LFE mix? In dat geval zouden 3 LFE outputs helemaal geen nut hebben, omdat er uit alle drie hetzelfde signaal komt. Kan iemand eens in het menu van de Arcam kijken wat hier de mogelijkheden zijn?

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op november 21, 2009, 17:27:56
De grote vraag is echter of de Arcam wel in staat is om om dit signaal apart uit te sturen, of dat hij het direct bij het LFE mix? In dat geval zouden 3 LFE outputs helemaal geen nut hebben, omdat er uit alle drie hetzelfde signaal komt. Kan iemand eens in het menu van de Arcam kijken wat hier de mogelijkheden zijn?

Op dit moment is het een LFE mix.

Groet,

Bjorn

Teejoo

#192
Citaat van: bmateijsen op november 21, 2009, 17:29:46
Op dit moment is het een LFE mix.

Groet,

Bjorn
Jammer, want dat zou voor mij echt mooi zijn geweest. Ik ben namelijk wel al aan het experimenteren met alle speakers op één (80Hz) frequentie. Klinkt erg goed, maar ik heb mijn sub volume niet exact gelijk met m'n LFE volume. (Het uitschakelen van de low pass x-over van de SMS-1 was trouwens wel de gouden greep dit ik al veel eerder had moeten doen, dus bedankt voor de tip  :clapping:)

Je zegt op dit moment. Is het qua architectuur wel mogelijk om er een sub + LFE kanaal van te maken. Want anders hebben de uitgangen niet echt veel nut.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op november 21, 2009, 18:26:48
Jammer, want dat zou voor mij echt mooi zijn geweest. Ik ben namelijk wel al aan het experimenteren met alle speakers op één (80Hz) frequentie. Klinkt erg goed, maar ik heb mijn sub volume niet exact gelijk met m'n LFE volume. (Het uitschakelen van de low pass x-over van de SMS-1 was trouwens wel de gouden greep dit ik al veel eerder had moeten doen, dus bedankt voor de tip  :clapping:)

8)

CitaatJe zegt op dit moment. Is het qua architectuur wel mogelijk om er een sub + LFE kanaal van te maken. Want anders hebben de uitgangen niet echt veel nut.

Ik neem aan dat ze er niet voor niks zitten, maar ken de roadmap niet hiervoor.
Er zijn overigens wel meer processors die meerdere subwooferaansluitingen hebben en aan LFE/ bass management mix doen.

We zullen eens informeren ;)

Groet,

Bjorn

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op november 21, 2009, 20:36:52
8)

Ik neem aan dat ze er niet voor niks zitten, maar ken de roadmap niet hiervoor.
Er zijn overigens wel meer processors die meerdere subwooferaansluitingen hebben en aan LFE/ bass management mix doen.

We zullen eens informeren ;)

Groet,

Bjorn
Informeer daar inderdaad maar eens naar, want dat zou de Arcam alleen maar beter maken.  Maar 3 sub out en dan gewoon doorgelust geloof ik eigenlijk echt niet. Dat kost alleen maar geld en je hebt er niets aan.

Maar ik heb het al vaker in dit topic gezegd: hij is softwarematig gewoon nog niet helemaal af. Zowel qua features als qua firmware issues. Maar als dat eenmaal zover is, is het een top processor met de kwaliteit en mogelijkheden die passend zijn voor de prijs. Ik zag trouwens op de Arcam site dat zij 5 jaar garantie bieden, als je de kaart instuurt. Heel mooi, en geeft aan dat ze serieus bezig zijn met hun kwaliteitscontroles!

Starred

Als je een 5.0 opstelling gebruikt met alleen monitor speakers, dan stelt de AVR600 sommige speakers in als large, andere als small.
Wat gebeurt met de bas bij de speakers die dan op small zijn gezet? Zouden ze niet gewoon allemaal op large moeten staan zonder sub?

Teejoo

Citaat van: Starred op november 23, 2009, 08:09:44
Als je een 5.0 opstelling gebruikt met alleen monitor speakers, dan stelt de AVR600 sommige speakers in als large, andere als small.
Wat gebeurt met de bas bij de speakers die dan op small zijn gezet? Zouden ze niet gewoon allemaal op large moeten staan zonder sub?
Normaal gesproken zou dit zonder subwoofer naar de fullrange (large) speakers moeten gaan.

garmtz

Klopt. Al het laag van small speakers wordt naar de speakers gestuurd die op large staan.

Starred

Wat is dan de logica dat de receiver sommige speakers dan toch op small zit wanneer er geen sub meespeelt?

Teejoo

Citaat van: Starred op november 23, 2009, 20:25:21
Wat is dan de logica dat de receiver sommige speakers dan toch op small zit wanneer er geen sub meespeelt?
Je antwoord zit denk ik in het woord sommige. Zolang er volgens de meting nog large speakers bijzitten, zal hij dat doen. De vraag is hoe het meetsysteem is geprogrammeerd als alle speakers echt small zijn en er geen sub is.