Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jiri

Citaat van: Teejoo op november  4, 2009, 22:56:21
Dat bedoelde ik al eerder. Dat ding is softwarematig gewoon niet af. Jammer.

Ha..maar verder is het een prachtapparaat. Dat met die software komt wel goed.
Ik zal nog eens wat testjes doen, en dat dan terug koppelen naar Audiac. Die kunnen dat weer aan Arcam doorgeven en dan zal er wel een firmware realease uit volgen. Arcam neemt bugs altijd serieus.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred

bij mij is het ploppen na upgrade naar 1.9 een stuk minder geworden. Het is echter nog niet helemaal weg

Jiri

Citaat van: Starred op november  5, 2009, 08:22:21
bij mij is het ploppen na upgrade naar 1.9 een stuk minder geworden. Het is echter nog niet helemaal weg

Klopt..daar heb ik idd ook last van..

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

erwinh

Plopt inderdaad nog steeds, niet heel vreselijk of zo maar wel zeer duidelijk hoorbaar. Vraag me af wat het met eerdere firmwareversies geweest moet zijn :o Maakt voor zo'n kwaliteitsproduct geen goede indruk. Gelukkig is ie na de plop weer helemaal top!!! :P
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

daxie

Citaat van: erwinh op november  5, 2009, 13:07:41
Plopt inderdaad nog steeds, niet heel vreselijk of zo maar wel zeer duidelijk hoorbaar. Vraag me af wat het met eerdere firmwareversies geweest moet zijn :o Maakt voor zo'n kwaliteitsproduct geen goede indruk. Gelukkig is ie na de plop weer helemaal top!!! :P

als je naar andere fora kijkt heb je een nog langere lijst met problemen, vooral betreffende de hdmi handshaking en scaling. Wellicht hebben ze daarom de prijs verhoogd. Om iemand te betalen die de problemen kan oplossen...

Starred

Citaat van: daxie op november  5, 2009, 14:00:32
als je naar andere fora kijkt heb je een nog langere lijst met problemen, vooral betreffende de hdmi handshaking en scaling. Wellicht hebben ze daarom de prijs verhoogd. Om iemand te betalen die de problemen kan oplossen...

Handshaking heb ik nog geen problemen mee gehad sinds 1.9
Heb je een link naar de scaling issues?

daxie


bmateijsen

Citaat van: daxie op november  5, 2009, 14:33:19
een voorbeeldje: http://www.avforums.com/forums/arcam-owners-forum/1055181-arcam-avr600-owners-thread-13.html#post10740205

HDMI problemen zijn niet altijd alleen maar de schuld van de AVR600, maar ook van andere componenten.
Verder is het wel belangrijk dat de AVR600 up-to-date is met v1.9.

Natuurlijk zal het zijn, dat je soms daar ook wat mee vind, het is belangrijk om die bugs te melden.

Groet,

Bjorn

Unique

Citaat van: garmtz op oktober 13, 2009, 18:03:40
...Mijn procedure is als volgt: microfoon ideaal plaatsen (dus op de juiste hoogte, volledig vlak en vrij), ...

Dus de mic niet ophangen aan de oogjes met de kabel naar beneden, maar neerleggen met de kabel naar achteren?

bmateijsen

Dat klopt.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Unique op november  6, 2009, 17:27:24
Dus de mic niet ophangen aan de oogjes met de kabel naar beneden, maar neerleggen met de kabel naar achteren?

Unique

Thx Bjorn.

Ik heb dus voor niks een homebrewarcammicrofoonhouderslashstandaard gemaakt.  :crazy:

Jiri

Zo, ik heb vandaag een mailtje met wat zaakjes wat niet helemaal lekker loopt op de AV888 naar de importeur van Arcam gestuurd.
Gelijk een mailtje terug. de inhoud van mijn mail is direct al naar Arcam gegaan.  ;D
Verder vandaag de DV137 via analoog multichannel out naar de AV888 aangesloten. Multichannel SACD klinkt ERRUG goed.
Het mooie is dat er 0,0 processing op het signaal zit, en dat is wel erg fraai. Je kan ook Multichannel SACD out via HDMI naar de AV888. Maar daar wordt processing op toegepast door de AV888. Dit komt de muziek in vergelijk met de directe multichannel input niet ten goede. Alles is veel wolliger via HDMI, een doffe blurrie wolk van muziek eigenlijk. vreemd, maar hier gaat iets helemaal mis. Dit was me bij films niet opgevallen. Terug naar Multichannel analoge input. Pfoe wat GOED.


Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred

weet iemand waar het infrarood oogje precies zit op de AVR600?

Starred


erwinh

Citaat van: Starred op november 14, 2009, 16:47:30
weet iemand waar het infrarood oogje precies zit op de AVR600?
vlgs de handleiding links achter het display.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Starred

Ik heb maar eens geprobeerd een netwerkverbinding te maken.
Ik kan echter in de netwerk settings niets veranderen in het menu? Ik kan niet naar 'rechts' via de afstandsbediening?

bmateijsen

Citaat van: Starred op november 15, 2009, 12:54:14
Ik heb maar eens geprobeerd een netwerkverbinding te maken.
Ik kan echter in de netwerk settings niets veranderen in het menu? Ik kan niet naar 'rechts' via de afstandsbediening?

En als je op 'ok' drukt?

Starred


bmateijsen

Citaat van: Starred op november 16, 2009, 10:35:56
Dan gebeurt er niets helaas

Vreemd... Heb je er wel een netwerkkabel in zitten?

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: bmateijsen op november 16, 2009, 10:37:47
Vreemd... Heb je er wel een netwerkkabel in zitten?

Groet,

Bjorn

Ja, en ik heb gechecked dat deze werkt.

Ik heb een tijd geleden de firmware upgrade naar V1.9 uitgevoerd. Kan het eventueel daar nog mee te maken hebben?

bmateijsen

Citaat van: Starred op november 16, 2009, 10:41:09
Ja, en ik heb gechecked dat deze werkt.

Ik heb een tijd geleden de firmware upgrade naar V1.9 uitgevoerd. Kan het eventueel daar nog mee te maken hebben?

Dat kan, als je dat niet goed hebt gedaan, dan is het mogelijk dat netwerk niet goed functioneert.
Volg dus echt de stappen zoals deze omschreven zijn en doe het nog een keer.

Maak wel vooraf even foto's van je instellingen ;).

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat24p PLAYBACK
The AVR600 can support 1080p, 24 frames per second source materials. To enjoy 24p playback both the source device (e.g. Blu-ray Disc player) and the display device (e.g. TV, projector) must be capable of supporting 24p.
To enjoy 24p playback set the VIDEO SOURCE to HDMI in the INPUT CONFIG. menu, set the AVR600  Output Resolution to 1080p (not Preferred) and ensure the Frame Rate is set to Auto (both in VIDEO OUTPUTS menu).

Wat is het verschil tussen 'Auto' en 'Follow Input' in de Frame Rate setting?

Starred

Citaat van: bmateijsen op november 16, 2009, 10:43:09
Dat kan, als je dat niet goed hebt gedaan, dan is het mogelijk dat netwerk niet goed functioneert.
Volg dus echt de stappen zoals deze omschreven zijn en doe het nog een keer.

Ik heb wederom de 'Garmt' procedure gevolgd bij het reloaden van firmware V1.9, dus zowel DSP en mainunit en een factory reset na beiden.

Als ik op 'Menu' druk zie ik onderstaande
CitaatSoftware version: V1.9
DSP Rev: V0.11
Net. Firmware Rev: V

Er staat dus geen versie nummer achter 'NET'. Wat zou er normaal moeten staan, en wat kan ik hier uit af leiden?

dvlz303

Achter Net. Firmware Rev. moet staan: VI200806041402

Waarschijnlijk is er toch iets mis met de netwerkmodule?
Ik heb met mijn eerste AVR600 ook problemen gehad, waaronder met het netwerk. Bij mij werkte netwerk wel, maar waren de instellingen steeds verdwenen.

Ik heb een nieuwe AVR600 geleverd gekregen en daarbij is het netwerkprobleem opgelost.
Andere issues, zoals locken en het niet spelen van het begin van een track (en als ik mijn vrouw mag geloven één keer een enorme knal uit de speakers bij het uitzetten na een vastloper) zijn hier helaas nog niet geheel opgelost.

Het missen van het begin van een nummer komt door het wegvallen van het aangeboden signaal waarop de AVR600 gaat muten. Als het volgende nummer begint dan is hij te laat met un-muten waardoor je het begin van het nummer mist. Dit vind ik persoonlijk erg irritant. Het ploppen/klikken wordt zo wel verminderd, maar dit vind ik ook niet kunnen. Hopelijk wordt dit wel opgelost in een nieuwe firmware, want voor dit bedrag mag je verwachten dat je ook normaal naar je muziek kan luisteren en niet steeds stukjes mist.

Het locken komt door HDMI handshakes die niet helemaal lekker gaan (en dat hoeft niet door de AVR600 te komen). Misschien heb ik het nu onder controle door bij het uitschakelen altijd eerst naar INPUT NET te schakelen. Ik hoop hiermee te voorkomen dat de AVR600 niet reageert op het aanschakelen van de decoder. Tot nu toe heb ik met deze instellingen nog geen lockup gehad, en ik hoop dat dat zo blijft.
Overigens weet ik niet waarom de AVR600 dan vast zou moeten slaan. Het lijkt me toch niet onmogelijk om 'verkeerde signalen' te filteren? Maarja, daar weet ik te weinig van af..

Jiri

Ik had gisteren ook iets geks met mijn av888.
Een continu en duidelijk hoorbare ruis in 1 van de kanalen. De ruis kon je zelfs nog door de soundtrack horen, vanaf de luisterpositie.
Geprobeerd een de interlink van het bewuste kanaal te vervangen voor een andere, maar dat hielp ook niet.
Daarna de AV888 gereboot. (of wel even echt uitzetten ipv op standby) en voila. Ruis weg.  :bigsmile:
Ik denk dat dit nog een bug is, die in hetzelfde gebiedje ligt als de plopjes en de woeitjes  :P

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200