Upgrade van een Onkyo TX-NR5007 naar..................?

Gestart door Moris, oktober 16, 2011, 16:34:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maro

Kunnen wel een paar keer warm worden hoor. Kijk maar naar die Klasse A versterkers van 15 / 20 jaar geleden. Marantz PM80 ed. werden ook loeiheet maar kregen de problemen pas na >10jaar. Zolang gaat een receiver zowiezo niet mee...tenminste niet hier bij forumers... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Jack-uit-Boz

Ik ben toe aan een upgrade (nu een Pioneer AX4 uit 2005) en twijfel zelf tussen de Pioneer LX85 en de Onkyo NR5009. Moeilijke keus. Wel een prijsverschil van € 1.000. Wordt tijd om ze beiden eens te gaan beluisteren. 

Test van AreaDVD:
http://www.areadvd.de/hardware/2011/onkyo_tx_nr5009.shtml
De Onkyo komt er uit als Masterpiece. Er is een vergelijk gemaakt met de Pioneer LX75 en de Onkyo is beter. Op zich mag dit wel voor het prijsverschil met de LX75.






boekhour

Echt een heel mooi ding die 5009. Zelf pre-eindcombinaties hebben volgens areadvd de kans dat ze naar "de schranken" worden verwezen. Stereo doet ie net zo goed of beter dan een goede middenklasse stereo versterker, aldus areadvd.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Jack-uit-Boz

Hij komt wel erg goed uit deze review. Altijd maar de vraag hoeveel waarde je hieraan moet/mag hechten. Ben benieuwd of iemand de 5009 al ergens beluisterd heeft.

Nooff

Citaat van: Jack-uit-Boz op november  4, 2011, 10:46:08
Ik ben toe aan een upgrade (nu een Pioneer AX4 uit 2005) en twijfel zelf tussen de Pioneer LX85 en de Onkyo NR5009. Moeilijke keus. Wel een prijsverschil van € 1.000. Wordt tijd om ze beiden eens te gaan beluisteren. 

Test van AreaDVD:
http://www.areadvd.de/hardware/2011/onkyo_tx_nr5009.shtml
De Onkyo komt er uit als Masterpiece. Er is een vergelijk gemaakt met de Pioneer LX75 en de Onkyo is beter. Op zich mag dit wel voor het prijsverschil met de LX75.
Die 75 is zelfs veel te duur voor hetgeen hij biedt, dat ding heeft niet eens een multichannel in  :crazy:  Je kunt overigens over het algemeen wel wat meer afdingen op een Onkyo, al is het met ingang van de nieuwe serie allemaal wel wat waardevaster geworden, met name de duurdere series. De concurrentie vergelijk op Areadvd vind ik overigens altijd wat krom, hoe kun je nou een 5009 bijvoorbeeld vergelijken met een 1009... Bij gebrek aan denk ik dan maar. Maar eventjes een jaartje wachten en dan tikken we de 5009 weer op de kop voor 14-1500.

Maro

Citaat van: Nooff op november  5, 2011, 00:19:20Maar eventjes een jaartje wachten en dan tikken we de 5009 weer op de kop voor 14-1500.

Dan PM je mij even heh Nooff... :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff


JeroenGRT

Mijn Onkyo TX-NR808 is in 1 jaar tijd 2x gerepareerd geweest, en ja hij werd best warm. Als hij het deed dan klonk het wel goed!
Maar ik zal niet snel weer een Onkyo kopen, ben hem in een jaar tijd 4 maand kwijt geweest.

Waarom geen processor en meerkanaals eindversterker? Hoef je in de toekomst alleen de processor te vervangen  ;)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Jack-uit-Boz

Tsja, maar als je dan praat over Onkyo en je neemt de nieuwe 5509 (processor) met de nieuwe 5501 (eindversterker) dan praat je direct over een heel andere prijsklasse.

Helaas lees ik ook wat mindere ervaringen met Onkyo m.b.t. defecten. Maar goed, dat zul je bij meerdere merken wel hebben denk ik.

Wil binnenkort de Pioneer LX85 en Onkyo NR5009 gaan beluisteren. Gelet op het prijsverschil maar eens horen of dat verschil te horen is...

edgnoj

Ik snap dat gezeur over het warm worden van Onkyo's werkelijk niet.
Onkyo's horen warm te worden.
Mijn Onkyo Integra DTR 9.9 wordt tijdens het kijken van Blu-Rays niet warmer dan 45-50 graden volgens de interne temperatuurmeter.
(Af te lezen door "display" en "standby" knop op toestel gelijktijdig in te drukken, loslaten en dan op de "Tone" knop drukken)

Mocht de versterker warmer worden dan 60 graden springt de interne ventilator bij in de laagste stand.
Bij 65 graden springt hij op medium en bij 75 graden in de hoogste stand.

Wat is het probleem dan als Onkyo er zelf geen probleem in ziet en het niet nodig vindt het apparaat bij normaal gebruik te koelen ?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nooff

Citaat van: edgnoj op november  7, 2011, 10:53:16
Ik snap dat gezeur over het warm worden van Onkyo's werkelijk niet.
Onkyo's horen warm te worden.
Mijn Onkyo Integra DTR 9.9 wordt tijdens het kijken van Blu-Rays niet warmer dan 45-50 graden volgens de interne temperatuurmeter.
(Af te lezen door "display" en "standby" knop op toestel gelijktijdig in te drukken, loslaten en dan op de "Tone" knop drukken)

Mocht de versterker warmer worden dan 60 graden springt de interne ventilator bij in de laagste stand.
Bij 65 graden springt hij op medium en bij 75 graden in de hoogste stand.

Wat is het probleem dan als Onkyo er zelf geen probleem in ziet en het niet nodig vindt het apparaat bij normaal gebruik te koelen ?
Onkyo is het probleem ook niet, de gebruiker is het probleem. Gewoon lekker in een krappe ruimte zetten en niet ventileren. Ik heb in mijn jarenlange ervaring met Onkyo producten nog nooit een defect gehad, laat staan één die warmte als oorzaak heeft.

Moris

De Onkyo's zijn van nature al zeer warme recievers en wanneer men hierbij de videochip ook nog eens stevig gebruikt om het beeldproces mooi te laten gebeuren.
Dan krijg je gegarandeerd op korte of lange termijn problemen!
Dit is net als een stevige pc-videokaart gebruiken in een behuizing volledig met passieve koeling, waarbij je videokaart snel zal overhitten en bijgevolg de nodige beeldfouten of defecten zal gaan vertonen.
Ook al staat de Onkyo reciever nu op een kast mooi, hete lucht te verplaatsen en de kamer in deze koudere maanden te verwarmen.
Wie dit niet gelooft of al heeft ondervonden, maakt bv geen gebruik van de videokaart van de Onkyo recievers.
Wie dit wel gelooft of al heeft ondervonden, maakt wel gebruik van de videokaart of heeft voldoende hierover gelezen op het internet.

Mocht ik de keuze nu opnieuw maken tussen een Onkyo en de Pioneer, dan zal de keuze zeker voor de Pioneer vallen en zeker als het prijsverschil in het voordeel van de Pioneer valt.
Ik heb zelf al 2 kapotte en dure Onkyo's achter de rug en het is dus tijd voor een koeler merk, zoals een Pioneer  ;)
Want warmte is nergens goed voor en geeft je maar alleen nadelen, zoals snellere slijtage (net als bij een PC), energieverlies, ventileren, enz...  :mad:

JeroenGRT

Tja niet alleen Onkyo receivers staan volop in reparatie bij de dealers, ook Marantz receivers. Tegenwoordig moet er om de paar maand een nieuw model uitkomen...volgens mij gaat dit ten koste van de kwaliteit.

Een losse processor en meerkanaals eindversterker is inderdaad wat duurder, maar goed het zou een overweging kunnen zijn. De Onkyo TX-NR5007 is ook geen goedkope receiver.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

edgnoj

Citaat van: Moris op november  7, 2011, 18:34:51
De Onkyo's zijn van nature al zeer warme recievers en wanneer men hierbij de videochip ook nog eens stevig gebruikt om het beeldproces mooi te laten gebeuren.
Dan krijg je gegarandeerd op korte of lange termijn problemen!
Dit is net als een stevige pc-videokaart gebruiken in een behuizing volledig met passieve koeling, waarbij je videokaart snel zal overhitten en bijgevolg de nodige beeldfouten of defecten zal gaan vertonen.
Ook al staat de Onkyo reciever nu op een kast mooi, hete lucht te verplaatsen en de kamer in deze koudere maanden te verwarmen.
Wie dit niet gelooft of al heeft ondervonden, maakt bv geen gebruik van de videokaart van de Onkyo recievers.
Wie dit wel gelooft of al heeft ondervonden, maakt wel gebruik van de videokaart of heeft voldoende hierover gelezen op het internet.

Mocht ik de keuze nu opnieuw maken tussen een Onkyo en de Pioneer, dan zal de keuze zeker voor de Pioneer vallen en zeker als het prijsverschil in het voordeel van de Pioneer valt.
Ik heb zelf al 2 kapotte en dure Onkyo's achter de rug en het is dus tijd voor een koeler merk, zoals een Pioneer  ;)
Want warmte is nergens goed voor en geeft je maar alleen nadelen, zoals snellere slijtage (net als bij een PC), energieverlies, ventileren, enz...  :mad:


Waarom geeft Onkyo dan drie jaar garantie op haar Integra lijn? Waarom zou Onkyo er dan voor kiezen de fan pas aan te laten springen bij 60 graden, een situatie die ik bij normaal gebruik niet eens tegenkom, ook niet als de videochip gebruikt wordt. Ik denk dat je domweg pech hebt gehad met de twee defect geraakte Onkyo's. Om deze defecten simpelweg te wijten aan de warmteontwikkelingen is m.i. te kort door de bocht.  
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Maro

Citaat van: edgnoj op november  7, 2011, 22:51:11

Waarom geeft Onkyo dan drie jaar garantie op haar Integra lijn? Waarom zou Onkyo er dan voor kiezen de fan pas aan te laten springen bij 60 graden, een situatie die ik bij normaal gebruik niet eens tegenkom, ook niet als de videochip gebruikt wordt. Ik denk dat je domweg pech hebt gehad met de twee defect geraakte Onkyo's. Om deze defecten simpelweg te wijten aan de warmteontwikkelingen is m.i. te kort door de bocht. 

:withstupid:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Citaat van: Moris op november  7, 2011, 18:34:51
Want warmte is nergens goed voor en geeft je maar alleen nadelen, zoals snellere slijtage (net als bij een PC), energieverlies, ventileren, enz...  :mad:
Deze uitspraak zegt mij genoeg, jij hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.  ;)

Moris

De hersteldienst van Onkyo zit met enorm veel defecte recievers (hdmi-boards) en nu vooral met een tekort aan videoborden.
De reden is nu eenmaal dat ze de herstellingen van de kapotte en oververhitte videoborden niet kunnen bijhouden.

Echter is het niet mijn bedoeling om Onkyo volledig af te breken, want ze maken verdorie ook mooi spul en er zijn altijd voor en tegenstanders van een merk.
Toch vind ik het vermeldenswaard om dit bekende probleem aan andere gebruikers/kopers te laten weten, zodat ze na de garantieperiode ook nog verder kunnen genieten van hun hobby en hun duur betaalde reciever niet op de stortplaats beland vanwege de te dure herstelling en kosten.

Klik op: http://www.facebook.com/topic.php?topic=16985&uid=301879174688

:google::  "onkyo hdmi board defective" or "onkyo hdmi board broken"

Einde mijn verhaal  ;)

JeroenGRT

"My 5 month old TX-NR708 was not responding to the remote control. "

Hmmm herkenbaar...daar begon de ellende mee.

"Not to mention that it was my SECOND 808. The first one had a defective output transitor in the right rear channel that blew ... causing sparks, smoke and 'flames' to shoot out of my brand new receiver."  :o
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Nooff

Citaat van: Moris op november  8, 2011, 18:35:04
De hersteldienst van Onkyo zit met enorm veel defecte recievers (hdmi-boards) en nu vooral met een tekort aan videoborden.
De reden is nu eenmaal dat ze de herstellingen van de kapotte en oververhitte videoborden niet kunnen bijhouden.

Echter is het niet mijn bedoeling om Onkyo volledig af te breken, want ze maken verdorie ook mooi spul en er zijn altijd voor en tegenstanders van een merk.
Toch vind ik het vermeldenswaard om dit bekende probleem aan andere gebruikers/kopers te laten weten, zodat ze na de garantieperiode ook nog verder kunnen genieten van hun hobby en hun duur betaalde reciever niet op de stortplaats beland vanwege de te dure herstelling en kosten.

Klik op: http://www.facebook.com/topic.php?topic=16985&uid=301879174688

:google::  "onkyo hdmi board defective" or "onkyo hdmi board broken"

Einde mijn verhaal  ;)
Pagina's met mensen die dergelijke problemen ervaren zijn er van elk merk, daar kijk ik echt niet van op. Zolang jij een Receiver koopt van welk merk dan ook, en deze laat een defect zien binnen de garantieperiode zoals de wet voorschrijft dan beland je Receiver echt niet op de stortplaats. Natuurlijk kan er een productiefout in een apparaat zitten, Onkyo zal de eerste niet zijn en ook niet de laatste. Ik vind het echter zeer kort door de bocht om iedere keer in te haken op warmte issues waarmee ik als gebruiker nog nooit mee van doen gehad heb. Mensen die positief zijn hoor je over het algemeen niet. Je kunt pech hebben, dat is in ieder geval zeker.

Maro

Citaat van: JeroenGRT op november  8, 2011, 18:53:32
"My 5 month old TX-NR708 was not responding to the remote control. "

Hmmm herkenbaar...daar begon de ellende mee.

"Not to mention that it was my SECOND 808. The first one had a defective output transitor in the right rear channel that blew ... causing sparks, smoke and 'flames' to shoot out of my brand new receiver."  :o

Zegt me echt helemaal niks..

Die eerste gast/noob had misschien gewoon de batterijen van de AB op. En dat tweede voorbeeld zou ik ook graag met wat meer info zien. Voor het zelfde geld had zijn vrouw er een brandende druipkaarst opgezet...

Onkyo verkoopt wereldwijd nou eenmaal 10 keer zoveel receivers dan de concurrent. Logisch dat je ook meer problemen tegen komt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

german

Ondanks de warmte functioneert de mijne al 1,5 jaar zonder enig probleem, waarbij hij toch minimaal 4 uur per dag gebruikt wordt.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

DVDmartinDVD

OOk hier nog nooit problemen gehad met mijn 905 - 5007 en de 5508!!

Volgens mij is Onkyo de meest verkochte HT versterker, misschien dat het hierdoor lijkt dat meer mensen problemen hebben.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Jack-uit-Boz

Vandaag mooie aanbieding gehad voor een NR5009 van een bedrijf uit Duitsland, inclusief 2 jaar garantie. Twijfel, twijfel....

Maro

Citaat van: Jack-uit-Boz op november  8, 2011, 21:17:10
Vandaag mooie aanbieding gehad voor een NR5009 van een bedrijf uit Duitsland, inclusief 2 jaar garantie. Twijfel, twijfel....

Als ik in jouw schoenen stond dan wist ik het wel.... :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -