hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Niet de juiste testpatronen gebruikt? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 22, 2010, 22:59:47
Niet de juiste testpatronen gebruikt? ;D
Nou eigenlijk puur gefocussed op het uitlijnen op het scherm in 16:9 en 21:9 zeg maar. Kwam er dus pas vanavond achter dat ik een trapezium achtige vervorming had geintroduceerd. Dat kwam weer doordat de offset van deze lens precies de andere kant op is als de "oude" lens. Om dit te compenseren had ik vanochtend de projector ietwat opzij verplaatst.  ;)


celerontje

Voortaan even AVS-HD erin douwen en met je neus op 't scherm de focus controleren. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 22, 2010, 23:09:52
Voortaan even AVCHD erin douwen, en met je neus op 't scherm de focus controleren. ;)
De focus is het probleem niet maar ik heb de avchd erop staan inderdaad  ;)

hifiman

Ik was nog steeds niet tevreden met het resultaat (nog wat kleine vervormingen in het beeld die ik niet weg kreeg), tot ik me realiseerde dat de plank waar projector en lens opstaan niet waterpas staat. Blijkbaar luistert het qua afstellen met de H-FE1500R allemaal wat nauwer dan met de H-FE700R. Gisteren dus de hele middag bezig geweest om dit op te lossen en de boel nauwkeurig af te stellen (met dank aan Anton voor de waardevolle hulp  :thumbs-up: ).

Het resultaat mag er wezen, een prima beeldje nu zonder vervormingen en totaal geen chromatic abbriation meer  :pompom:

Tevens heb ik de lamp er gisteren uit gehaald (zit op 600 uur), itt de anderen HD350 eigenaren in dit topic geen aanslag op het glas van de lampunit. Maar wel op het glaasje in de projector  :notify: Na het schoonmaken van dit glaasje met een lensstift en speciale lensvloeistof bleek er een bak meer licht uit de projector te komen. Ik stond op het punt om naar high lamp mode om te schakelen maar dat is nu dus voorlopig niet nodig!

Kleine domper is wel dat het glaasjes van de lampunit net als bij enkele andere forumleden met een HD350 gebarsten is  :-X

Al met al heb ik nu een beeldje waar ik erg tevreden mee ben en ik wens mezelf alvast weer vele uren kijkplezier  :D

riwi

Gefeliciteerd met de mooie lens! Ik vond bij kermit toch wel wat verschil in scherpte toen die over ging naar een 1500.
Zeker het 'olie'-achtige look die ik met een jouw oudere lens wel eens zag die was er niet meer. En als je echt op scherpte aan de randen van het beeld gaat letten dan zie je het ook wel (dat de 1500 iets beter is).

Volgens mij heeft Kjelt niks gedaan aan de barst in het lamp glas. Ik denk niet dat het direct kwaad kan. Het glas is wel een cm dik, je snapt haast niet dat dat zo kan knappen. Misschien is er dankzij de barst in het lamp glas wel minder aanslag op de lamp zelf :) Ik had duidelijk aanslag op zowel de lamp als op het glas in de projector, en bij mij was het verschil in lichtopbrengst ook night and day  8)

hifiman

Citaat van: riwi op mei 24, 2010, 10:34:35
Gefeliciteerd met de mooie lens! Ik vond bij kermit toch wel wat verschil in scherpte toen die over ging naar een 1500.
Zeker het 'olie'-achtige look die ik met een jouw oudere lens wel eens zag die was er niet meer. En als je echt op scherpte aan de randen van het beeld gaat letten dan zie je het ook wel (dat de 1500 iets beter is).
Dank je! Ik zie zelf in het midden van het beeld geen verschil in scherpte, maar aan de zijkanten wel door het ontbreken van CA. Al met al zeker een mooie upgrade geweest waar ik blij mee ben!  :)

Citaat van: riwi op mei 24, 2010, 10:34:35
Volgens mij heeft Kjelt niks gedaan aan de barst in het lamp glas. Ik denk niet dat het direct kwaad kan.
Ik denk ook dat het wel los zou lopen, maar als dit een gratis nieuwe lamp (of met korting) zou opleveren dan is dat ook niet verkeerd natuurlijk  ;)

Citaat van: riwi op mei 24, 2010, 10:34:35
Het glas is wel een cm dik, je snapt haast niet dat dat zo kan knappen. Misschien is er dankzij de barst in het lamp glas wel minder aanslag op de lamp zelf :) Ik had duidelijk aanslag op zowel de lamp als op het glas in de projector, en bij mij was het verschil in lichtopbrengst ook night and day  8)
Dat zou best wel eens kunnen inderdaad. Het verschil is inderdaad groot, nooit verwacht, dat moet je zien om te geloven (voor degenen die het nog niet gedaan hebben).

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Citaat van: riwi op mei 24, 2010, 10:34:35
Volgens mij heeft Kjelt niks gedaan aan de barst in het lamp glas. Ik denk niet dat het direct kwaad kan. Het glas is wel een cm dik, je snapt haast niet dat dat zo kan knappen.
Ik ga mijn frontglass (lampglas dus) binnenkort opsturen naar mijn dealer , deze zal aan JVC een vervangend frontglass vragen. Ik vind een nieuwe lamp niet redelijk omdat de lamp (burner) zelf in orde is. Het is louter het beschermingsglas.
Ik snap ook niet goed dat deze kan knappen, dat moet een enorme kracht zijn geweest door warmte verschil, ik vermoed zelf wellicht door de vervuiling. Dat zorgt voor stress omdat de delen die vervuild zijn veel warmer worden dan de onvervuilde delen.

Citaat van: Audioloog op mei 24, 2010, 10:39:48
Ik denk ook dat het wel los zou lopen, maar als dit een gratis nieuwe lamp (of met korting) zou opleveren dan is dat ook niet verkeerd natuurlijk  ;)
Zie mijn antwoord boven, lamp valt al heel snel buiten de garantie, ik geloof een paar honderd uur of half jaar ofzo, moet je even nakijken. Daarom gooi ik het op een nieuw frontglass omdat ik het niet normaal vind dat deze uberhaupt scheurt. Lamp zelf is prima, ik was eerst ook bang dat het een goedkoop aziatisch ding was die binnen 500 uur zijn licht verloor maar gelukkig blijkt dit de vervuiling te zijn vermoedelijk van het nieuwe plastick van de lamphouder.


hifiman

Citaat van: Kjelt op mei 24, 2010, 20:41:15
Ik ga mijn frontglass (lampglas dus) binnenkort opsturen naar mijn dealer , deze zal aan JVC een vervangend frontglass vragen. Ik vind een nieuwe lamp niet redelijk omdat de lamp (burner) zelf in orde is. Het is louter het beschermingsglas.

Ik snap ook niet goed dat deze kan knappen, dat moet een enorme kracht zijn geweest door warmte verschil, ik vermoed zelf wellicht door de vervuiling. Dat zorgt voor stress omdat de delen die vervuild zijn veel warmer worden dan de onvervuilde delen.
Zie mijn antwoord boven, lamp valt al heel snel buiten de garantie, ik geloof een paar honderd uur of half jaar ofzo, moet je even nakijken. Daarom gooi ik het op een nieuw frontglass omdat ik het niet normaal vind dat deze uberhaupt scheurt. Lamp zelf is prima, ik was eerst ook bang dat het een goedkoop aziatisch ding was die binnen 500 uur zijn licht verloor maar gelukkig blijkt dit de vervuiling te zijn vermoedelijk van het nieuwe plastick van de lamphouder.
Ik ben het met je eens dat het niet redelijk is om een nieuwe lamp te verwachten. Aan de andere kant mag je natuurlijk niet van de consument verwachten dat deze zelf een onderdeel vervangt. Zelf zou ik korting op een nieuwe lamp reeel vinden, als coulance regeling bedoel ik dan, ik weet dat de garantie zowiezo tot net voorbij de deur is (hetgeen ik schandalig vind).

Maar wat is eigenlijk het nut van het vervangen van het glas? Waarschijnlijk scheurt het weer, je ziet het niet en het lijkt me niet veel kwaad kunnen (?).

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Citaat van: Audioloog op mei 25, 2010, 08:39:37
Maar wat is eigenlijk het nut van het vervangen van het glas? Waarschijnlijk scheurt het weer, je ziet het niet en het lijkt me niet veel kwaad kunnen (?).
Lastig te zeggen , ik heb geen ervaring met gescheurde frontglasses. Wat is uberhaupt het nut van een frontglass? Zover als ik weet bescherming voor exploderende lampen (dat het lampglas niet in het optische pad terecht komt). Wat gebeurt er als de lamp explodeert met een gescheurd frontglass? Ik hoop het niet mee te maken maar ik wil voor de zekerheid graag weer een origineel frontglass en dit keer reinig ik de lamp iedere 100 uur zodat ik hopelijk geen scheur er meer in krijg.

hifiman

Citaat van: Kjelt op mei 25, 2010, 09:26:15
Lastig te zeggen , ik heb geen ervaring met gescheurde frontglasses. Wat is uberhaupt het nut van een frontglass? Zover als ik weet bescherming voor exploderende lampen (dat het lampglas niet in het optische pad terecht komt). Wat gebeurt er als de lamp explodeert met een gescheurd frontglass? Ik hoop het niet mee te maken maar ik wil voor de zekerheid graag weer een origineel frontglass en dit keer reinig ik de lamp iedere 100 uur zodat ik hopelijk geen scheur er meer in krijg.
Precies dat dacht ik ook. Ach zolang je binnen de garantie zit is dat niet ons probleem, immers jij gaat niet de lamp voortijdig eruit halen om te kijken of het glas gescheurd is nietwaar  :D  Maar ok, op dat soort gedoe zit je uiteraard niet te wachten. Ben benieuwd naar de reaktie van JVC.

Davey


Davey

En deze voor de connectoren speciaal voor Belden H-125, http://www.display.nl/Connectoren/Connector-HF/Connector-HF-F-Thomas-Bets/SNS651.html. Je hebt overigens ook connectoren voor Belden H-126.

hifiman

Hartelijk dank voor de moeite en de info Dave  :thumbs-up:

Ik vind de tang toch wat te duur voor die ene keer per zoveel jaar dat ik hem nodig heb. Heb dus een knoop doorgehakt en zojuist 100 meter Koka 799 coax besteld en 30 (heb er 20 nodig maar je kan er maar wat extra hebben..) Hirschmann push-on F-connectoren. Tevens 4 duo lnb's en twee nieuwe spaun disecq switches besteld.

Wat ik ga doen is mijn 4 single lnb's op de schotel vervangen voor dubbele. Dan dus 8 coax kabels via een pijp naar binnen toe (verwarmingshok). Daar plaats ik de twee disecq switches, vervolgens dan een coax naar de huiskamer en eentje naar de slaapkamer vanaf de switches. In de huiskamer komt de dan de VU+ Duo (waarvan ik maar 1 tuner gebruik dus) en in de slaapkamer voorlopig de oude DM7000 dreambox welke in de toekomst dan wellicht vervangen wordt door een VU+ Solo.

Tevens heb ik een Octave HDMI ethernet extender besteld om het hdmi signaal ongeschonden van de ene kant van de kamer naar de andere te gaan krijgen.

Alles bij elkaar trouwens best nog een dure grap  :crazy: Maar goed je moet wat over hebben voor je hobbies  ;D

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 29, 2010, 09:41:04
Hartelijk dank voor de moeite en de info Dave  :thumbs-up:

Ik vind de tang toch wat te duur voor die ene keer per zoveel jaar dat ik hem nodig heb. Heb dus een knoop doorgehakt en zojuist 100 meter Koka 799 coax besteld en 30 (heb er 20 nodig maar je kan er maar wat extra hebben..) Hirschmann push-on F-connectoren. Tevens 4 duo lnb's en twee nieuwe spaun disecq switches besteld.

Wat ik ga doen is mijn 4 single lnb's op de schotel vervangen voor dubbele. Dan dus 8 coax kabels via een pijp naar binnen toe (verwarmingshok). Daar plaats ik de twee disecq switches, vervolgens dan een coax naar de huiskamer en eentje naar de slaapkamer vanaf de switches. In de huiskamer komt de dan de VU+ Duo (waarvan ik maar 1 tuner gebruik dus) en in de slaapkamer voorlopig de oude DM7000 dreambox welke in de toekomst dan wellicht vervangen wordt door een VU+ Solo.

Tevens heb ik een Octave HDMI ethernet extender besteld om het hdmi signaal ongeschonden van de ene kant van de kamer naar de andere te gaan krijgen.

Alles bij elkaar trouwens best nog een dure grap  :crazy: Maar goed je moet wat over hebben voor je hobbies  ;D

Dat zijn een hoop verandering die er stuk voor stuk goed uitzien. Ik snap alleen niet dat je een twin tuner gaat kopen als je er geen gebruik van gaat maken. Ik wil van vier van mijn LNB's af voor weinig (met 4 uitgangen). Ik heb er 8 en maak eigenlijk alleen gebruik van HB, Astra 1,2en 3. Kan je meteen die extra connectoren gebruiken.

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 29, 2010, 09:41:04
Hartelijk dank voor de moeite en de info Dave  :thumbs-up:

Ik vind de tang toch wat te duur voor die ene keer per zoveel jaar dat ik hem nodig heb. Heb dus een knoop doorgehakt en zojuist 100 meter Koka 799 coax besteld en 30 (heb er 20 nodig maar je kan er maar wat extra hebben..) Hirschmann push-on F-connectoren. Tevens 4 duo lnb's en twee nieuwe spaun disecq switches besteld.

Wat ik ga doen is mijn 4 single lnb's op de schotel vervangen voor dubbele. Dan dus 8 coax kabels via een pijp naar binnen toe (verwarmingshok). Daar plaats ik de twee disecq switches, vervolgens dan een coax naar de huiskamer en eentje naar de slaapkamer vanaf de switches. In de huiskamer komt de dan de VU+ Duo (waarvan ik maar 1 tuner gebruik dus) en in de slaapkamer voorlopig de oude DM7000 dreambox welke in de toekomst dan wellicht vervangen wordt door een VU+ Solo.

Tevens heb ik een Octave HDMI ethernet extender besteld om het hdmi signaal ongeschonden van de ene kant van de kamer naar de andere te gaan krijgen.

Alles bij elkaar trouwens best nog een dure grap  :crazy: Maar goed je moet wat over hebben voor je hobbies  ;D

En jij hebt dat ;D

Altijd bezig. :P 8) Wel leuk om te lezen ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: Audioloog op mei 29, 2010, 09:41:04
Hartelijk dank voor de moeite en de info Dave  :thumbs-up:

Ik vind de tang toch wat te duur voor die ene keer per zoveel jaar dat ik hem nodig heb.
Ik heb wel zo'n tang, die had je best even mogen lenen. (met betaling van verzendkosten)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Zojuist even de projector hergecalibreerd (600 uur op de teller). Settings ter archivering:

Beeldmode: user1
Contrast: -1
Brightness: 0
Color: -8
Tint: 0
Kleur Temperatuur: Custom2: 0,-21,-44,1,0,5
Lens opening: 3
Lamp mode: normal
Gamma: C
Scherpte: 0
Detail verbeteren: 0
Pixel Adjustment: 4,5,5,3,3,2
HDMI input: standard
Color Space: Auto
Control with HDMI: off

hifiman

Citaat van: Davey op mei 29, 2010, 19:30:16
Dat zijn een hoop verandering die er stuk voor stuk goed uitzien. Ik snap alleen niet dat je een twin tuner gaat kopen als je er geen gebruik van gaat maken.
Hoi Dave,

Laat ik een wedervraag stellen: wat is een beter alternatief?  ;)
De solo is nog niet verkrijgbaar, daarnaast heeft de duo een snellere cpu en de DM800 vind ik maar niks alleen al vanwege het mini kastje  :D

Citaat van: Davey op mei 29, 2010, 19:30:16
Ik wil van vier van mijn LNB's af voor weinig (met 4 uitgangen). Ik heb er 8 en maak eigenlijk alleen gebruik van HB, Astra 1,2en 3. Kan je meteen die extra connectoren gebruiken.
Ik heb ze reeds besteld Dave. Daarnaast, ik betaal 20 euro per twin lnb, dan zou jij daar onder moeten gaan zitten en dat is voor jou vast ook niet echt interessant  ;D

Groetjes,

Ronald

hifiman


hifiman

Citaat van: celerontje op mei 29, 2010, 21:29:58
Ik heb wel zo'n tang, die had je best even mogen lenen. (met betaling van verzendkosten)
Das heel aardig van je, maar het ging er juist om dat ik zelf zo'n ding heb  :)

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 30, 2010, 09:09:59
Hoi Dave,

Laat ik een wedervraag stellen: wat is een beter alternatief?  ;)
De solo is nog niet verkrijgbaar, daarnaast heeft de duo een snellere cpu en de DM800 vind ik maar niks alleen al vanwege het mini kastje  :D

Ik weet niet welke processor er in de solo gaat komen maar als die inderdaad langzamer is dan ga ik boven dadelijk waarschijnlijk ook voor de duo. Ik ga is kijken of de specificaties al te zien zijn ergens van de Solo.

Citaat van: Audioloog op mei 30, 2010, 09:09:59
Ik heb ze reeds besteld Dave. Daarnaast, ik betaal 20 euro per twin lnb, dan zou jij daar onder moeten gaan zitten en dat is voor jou vast ook niet echt interessant  ;D

Da's jammer want je had ze best voor een tientje per stuk mogen hebben. Voorlopig ga ik het dak nog niet op dus mijn aanbieding blijft zolang voor je staan  ;)

hifiman

Citaat van: Davey op mei 30, 2010, 09:20:34
Ik weet niet welke processor er in de solo gaat komen maar als die inderdaad langzamer is dan ga ik boven dadelijk waarschijnlijk ook voor de duo. Ik ga is kijken of de specificaties al te zien zijn ergens van de Solo.
Dat is wat ik gelezen heb, welke bron dat was en of die betrouwbaar is weet ik niet  ;)

Citaat van: Davey op mei 30, 2010, 09:20:34
Da's jammer want je had ze best voor een tientje per stuk mogen hebben. Voorlopig ga ik het dak nog niet op dus mijn aanbieding blijft zolang voor je staan  ;)
Haha dan vrees ik dat ik nog steeds afhaak want ik wil juist zo snel mogelijk het dak op om de klus te gaan klaren  :D

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 30, 2010, 09:26:24
Dat is wat ik gelezen heb, welke bron dat was en of die betrouwbaar is weet ik niet  ;)

Ik had er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk. Ze hebben allebei een Broadcom Mips. De Solo een 333 Mhz en de Duo een 405 Mhz.

Citaat van: Audioloog op mei 30, 2010, 09:26:24
Haha dan vrees ik dat ik nog steeds afhaak want ik wil juist zo snel mogelijk het dak op om de klus te gaan klaren  :D

Ik snap het  ;)

williams

CitaatZojuist even de projector hergecalibreerd (600 uur op de teller). Settings ter archivering:

Beeldmode: user1
Contrast: -1
Brightness: 0
Color: -8
Tint: 0
Kleur Temperatuur: Custom2: 0,-21,-44,1,0,5
Lens opening: 3
Lamp mode: normal
Gamma: C
Scherpte: 0
Detail verbeteren: 0
Pixel Adjustment: 4,5,5,3,3,2
HDMI input: standard
Color Space: Auto
Control with HDMI: off


Heb je de calibratie veel moeten aanpassen na de poetsbeurt van de lamp ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.