hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

#6725
Zojuist de Dune weer even opgemaakt. Ik heb 4 stuks 1n4007 silicium diodes in serie gezet met de ventilator om zo de spanning 4x 0.7V te verlagen van 12V naar 9,2V voor wat minder "herrie"  :)

Saillant detail: tijdens het nemen van de foto draaide de fan  8)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

#6727
Ik kon voor een nette prijs nog een Dune BD Prime 1.0 kopen met/vanwege herrie ventilator. Aangezien ik reeds ervaring heb met het vervangen van het fannetje heb ik deze maar gekocht  :D Wederom kunnen een Popcornhour en een Samsung BDP-1500 blu-ray speler de deur uit.  ^-^

Dan heb ik dus binnenkort een Dune op de projector en eentje op de TV.  :headbanging:

christa

bedankt voor de foto's ga morgen naar een reperateur ga niet wachten tot ik divxplayer aan de telefoon krijg en hem een poos kwijt ben als ik mazzel heb ik het de zekering omdat hij totaal geen stroom meer krijgt en dat lijkt me toch een kleinigheidje
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

celerontje

Je kan beter naar ''Ronald's Dune repair service'' :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: christa op november 23, 2009, 16:52:32
bedankt voor de foto's ga morgen naar een reperateur ga niet wachten tot ik divxplayer aan de telefoon krijg en hem een poos kwijt ben als ik mazzel heb ik het de zekering omdat hij totaal geen stroom meer krijgt en dat lijkt me toch een kleinigheidje
groetjes christa
Ik wil je niet ontmoedigen maar als het de zekering is, deze gaan meestal niet zonder reden kapot... Succes bij de reparateur!

Groetjes,

Ronald

citac

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1


hifiman

Citaat van: erik s. op november 21, 2009, 14:22:59
ik duim voor je dat de kabel aankomt
Ik kreeg gisteren een tracking code, er is dus in elk geval "iets" onderweg  :D

hifiman

Nieuw ventilatortje voor de 2de Dune ligt alvast klaar. Nu de Dune zelf nog   ^-^

Uitje

Dan heb je nu straks zeker nog 1 PCH over? Wanneer wordt deze vervangen?

hifiman

#6736
Citaat van: Uitje op november 25, 2009, 10:18:14
Dan heb je nu straks zeker nog 1 PCH over? Wanneer wordt deze vervangen?
Dat staat min of meer gepland voor begin volgend jaar  ^-^ Het is inderdaad mijn plan om alle 3 de PCH's door Dune's te vervangen. Dat heeft als bijkomend voordeel een stukje redundancy voor als er ooit eentje kapot gaat  ^-^ Daarnaast is het voor de wederhelft ook handiger om 1 apparaat te kennen ipv twee.  :angel:

Edit: daarnaast is 3x een Dune nog steeds een stuk goedkoper dan jouw koffie zet apparaat  :D  ;)

celerontje

Citaat van: Audioloog op november 25, 2009, 10:57:55
Dat staat min of meer gepland voor begin volgend jaar  ^-^ Het is inderdaad mijn plan om alle 3 de PCH's door Dune's te vervangen. Dat heeft als bijkomend voordeel een stukje redundancy voor als er ooit eentje kapot gaat  ^-^ Daarnaast is het voor de wederhelft ook handiger om 1 apparaat te kennen ipv twee.  :angel:

Edit: daarnaast is 3x een Dune nog steeds een stuk goedkoper dan jouw koffie zet apparaat  :D  ;)
Dat wordt een paar daagjes uitzieken, wegens de Engelse ziekte. :D

Maar even zonder dollen:
Je hebt opzich toch ook genoeg aan 2 Dunes, mits je ervoor zorgt dat zowel op vlakpaneel als op je projecteur dezelfde HDMI bron kunt bekijken? (lees: HDMI receiver)
Dan kan 1 Dune naar boven verhuizen. ;)
Want je hebt de HD-audio upgrade sowieso al in je gedachten. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Uitje

Citaat van: Audioloog op november 25, 2009, 10:57:55
Edit: daarnaast is 3x een Dune nog steeds een stuk goedkoper dan jouw koffie zet apparaat  :D  ;)

Je probeert je hier toch niet stiekum de aanschaf van een 3e dune te verantwoorden he  ;D

Maar inderdaad, heb je nog wel een e dune nodig als je straks je Marantz vervangen hebt?

hifiman

#6739
Citaat van: Uitje op november 25, 2009, 13:19:08
Je probeert je hier toch niet stiekum de aanschaf van een 3e dune te verantwoorden he  ;D
Ik dacht laat ik een opmerking dat het wat overdreven is even voor zijn  ;)

Citaat van: Uitje op november 25, 2009, 13:19:08
Maar inderdaad, heb je nog wel een e dune nodig als je straks je Marantz vervangen hebt?
Das een goede vraag waar ik zelf het antwoord nog niet op heb, echter in ogenschouw genomen dat een PCH verkopen en een Dune er 2de hands voor terug kopen slechts rond de 125 euro kost, daarbij genomen dat een Dune tzt makkelijker te verkopen zal zijn en ik dan boven ook de mogelijkheid krijg om schijfjes af te draaien, lijkt me dit geen gekke tussenoplossing  ^-^

hifiman

Citaat van: celerontje op november 25, 2009, 12:30:57
Maar even zonder dollen:
Je hebt opzich toch ook genoeg aan 2 Dunes, mits je ervoor zorgt dat zowel op vlakpaneel als op je projecteur dezelfde HDMI bron kunt bekijken? (lees: HDMI receiver)
Dan kan 1 Dune naar boven verhuizen. ;)
Want je hebt de HD-audio upgrade sowieso al in je gedachten. ;)
Punt is dat de TV geen 1080P aankan. En ja het plan is er ook om dit ergens in 2010 "op te lossen"  :xmas: Op dat moment zou ik inderdaad met een speler minder toe kunnen.

celerontje

Je kan toch wel een macro op je Harmony maken om de resolutie op de Dune of receiver te veranderen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

#6742
Citaat van: celerontje op november 25, 2009, 13:36:11
Je kan toch wel een macro op je Harmony maken om de resolutie op de Dune of receiver te veranderen?
Zou wellicht kunnen inderdaad (nog niet geprobeerd). Maar dan zit ik nog met een hdmi verbinding 16 meter overbruggen en dat kost weer de nodige centen. Gaat er allemaal wel komen, maar stap voor stap dus  8)

Edit: Overigens kun je niet echt makro's maken op de harmony, hooguit een sequence van max 5 commando's.  :-X

celerontje

#6743
Misschien kan je een HDMI kabel van 10 ofzo meter nemen en die d.m.v. een repeater aan de bestaande HDMI kabel koppelen die naar de beamer loopt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op november 25, 2009, 13:42:36
Misschien je een HDMI kabel van 10 ofzo meter nemen en die d.m.v. een repeater aan de bestaande HDMI kabel koppelen die naar de beamer loopt?
Mijn plan is een hdmi -> UTP CAT 6 -> hdmi oplossing. Dit mede omdat utp kabels makkelijk door het gootje die boven het raam loopt te krijgen zijn. Afijn eigenlijk weet ik al precies wat ik wil, kost alleen wat centen en dus tijd  ;)


hifiman

#6745
Er is nog niks zeker (om mijn vorige post maar weer even tegen te spreken), maar na deze PCH -> Dune migratie staat een (elektrisch te bedienen) 16:9 maskingsysteem hoog op mijn verlanglijstje  :wub:

celerontje

Hoe wil je dat maken?
Met een kant en klare electrische gordijnrail, of met een eigen katrolsysteem en een motortje daaraan?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op november 25, 2009, 13:50:31
Hoe wil je dat maken?
Met een kant en klare electrische gordijnrail, of met een eigen katrolsysteem en een motortje daaraan?
Vraag dat nog eens als ik binnenkort bij Kermit ben wezen kijken  ;)

hifiman

#6748
Even een stapje terug in de tijd  8)

2002: Na 14 jaar lang dezelfde speakers/versterker gehad te hebben (eerste foto)  mijn eerste echte upgrades, het begin van alle ellende  ;) : wharfedale diamond 9.3 speakers en een sony surround receiver (tweede foto)  :headbanging:

Edit: de oplettend lezer zal zien dat ik toen nog een draaitafel had, die overigens nooit gebruikt werd  :D

BuSpu

Citaat van: Audioloog op november 27, 2009, 15:29:05
Edit: de oplettend lezer zal zien dat ik toen nog een draaitafel had, die overigens nooit gebruikt werd  :D

hoe kan het ook met drie cactussen erop  ;D