hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Tja, het kan ook niet anders, echtscheidingen en geld zijn de grootste zorgen van Ronald! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 21:40:41
Tja, het kan ook niet anders, echtscheidingen en geld zijn de grootste zorgen van Ronald! ;D
???

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 16, 2009, 21:03:54
Op je oude speakers vond ik het verschil met bijvoorbeeld de Electrocompaniet set en de Lyndorf al erg groot, maar op je huidige Avalons is dat verschil nog veel groter. Aangezien die speakers meer potentieel hebben, verdienen ze ook een betere versterking. 8)
Kleine correctie, destijds had ik nog geen Lyngdorf maar een Krell KAV300i  ;D Maar inderdaad was ook dat een groot verschil  ;)

Citaat van: Audiofiel op mei 16, 2009, 21:03:54
Enige wat je eigenlijk nog uit zou moeten proberen op de Avalons is Classé versterking. ;)
Morgen uurtje of 10 ?  ;)

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 22:35:50
Ik was me er om te beginnen niet van bewust dat ik in de echtscheidings gevarenzone zit, misschien weet jij meer?  ;D
Toen een grapje, nu werkelijkheid  :-X

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2009, 22:34:23
Kleine correctie, destijds had ik nog geen Lyngdorf maar een Krell KAV300i  ;D Maar inderdaad was ook dat een groot verschil  ;)

Ik ben er te lang tussen uit geweest. :tounge2: I stand corrected. ::)

CitaatMorgen uurtje of 10 ?  ;)

Dat gaat helaas niet lukken. Of ik moet mijn dochtertje mee gaan nemen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2009, 22:38:57
Verder is geld gelukkig helemaal niet mijn grootste zorg, al heb je er met deze hobby inderdaad nooit genoeg van.

Waarheid als een koe  ;D

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 16, 2009, 22:39:20
Dat gaat helaas niet lukken. Of ik moet mijn dochtertje mee gaan nemen. ;)
Was maar een grapje hoor Arjen  ;)

Overigens heb ik ondertussen een 2de hands versterker op het oog in het verre duitsland. Het zal echter nog een week duren voor ik zeker weet of dat mijn nieuwe liefde gaat worden  ;) Ik hou jullie nog even in spanning om welk merk het gaat, wat ik wel wil verklappen is dat het om een geintegreerde transistorbak gaat waar je prima je haar in kunt kammen  ^-^

celerontje

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2009, 22:38:57
Ik was me er om te beginnen niet van bewust dat ik in de echtscheidings gevarenzone zit, misschien weet jij meer?  ;D Of je moet bedoelen scheidingsangst van de Avalons, dan heb je een punt  ^-^
Hang maar eens zo'n mooie Auralex Metrofuser in je woonkamer... :-\

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2009, 22:41:24
Was maar een grapje hoor Arjen  ;)

Overigens heb ik ondertussen een 2de hands versterker op het oog in het verre duitsland. Het zal echter nog een week duren voor ik zeker weet of dat mijn nieuwe liefde gaat worden  ;) Ik hou jullie nog even in spanning om welk merk het gaat, wat ik wel wil verklappen is dat het om een geintegreerde transistorbak gaat waar je prima je haar in kunt kammen  ^-^
Haar kammen met de koelblokken? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2009, 22:41:24
Ik hou jullie nog even in spanning om welk merk het gaat, wat ik wel wil verklappen is dat het om een geintegreerde transistorbak gaat waar je prima je haar in kunt kammen  ^-^

Ik zal het niet verklappen, Ronald.

En ik was graag bij je langs gekomen om wat te laten horen, maar de grote monoblokken neem ik dan niet mee natuurlijk. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 22:44:04
Hang maar eens zo'n mooie Auralex Metrofuser in je woonkamer... :-\
A zo, daar ligt inderdaad zo'n beetje de grens van de WAF in huize audioloog  ^-^

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 16, 2009, 22:44:54
Ik zal het niet verklappen, Ronald.
Jij weet het al ja, maar laat men eerst maar even lekker raden cq in spanning zitten  :devil: Daarnaast verklap ik het ook liever pas als het "zeker" is.

Citaat van: Audiofiel op mei 16, 2009, 22:44:54
En ik was graag bij je langs gekomen om wat te laten horen, maar de grote monoblokken neem ik dan niet mee natuurlijk. ;D
Wat flauw zeg  ;)

celerontje

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2009, 22:45:06
A zo, daar ligt inderdaad zo'n beetje de grens van de WAF in huize audioloog  ^-^
Maar een groot 21:9 scherm is geen probleem? :o :dontgetit:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 22:47:19
Maar een groot 21:9 scherm is geen probleem? :o :dontgetit:
Sterker nog, dat was haar idee! Tsja, vrouwenlogica...

celerontje

Bekijk het zo:
1. Je kan op de muur projecteren en je hebt een leuk beeld, maar een scherm is beter.
2. Je kan leuk muziek luisteren zonder akoestische aanpassingen, maar met is beter.

Komt dus op precies hetzelfde neer, dunkt me?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 22:50:04
Bekijk het zo:
1. Je kan op de muur projecteren en je hebt een leuk beeld, maar een scherm is beter.
2. Je kan leuk muziek luisteren zonder akoestische aanpassingen, maar met is beter.

Komt dus op precies hetzelfde neer, dunkt me?
Voor mannen wel ja  ^-^

celerontje

Maar waarom voor vrouwen niet?
Laat Phannee daar een antwoord op geven, ik ben benieuwd! :dry:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

garmtz

Citaat van: Audioloog op mei 16, 2009, 22:41:24
Overigens heb ik ondertussen een 2de hands versterker op het oog in het verre duitsland. Het zal echter nog een week duren voor ik zeker weet of dat mijn nieuwe liefde gaat worden  ;)

Je mag hem dus een week uitproberen?

CitaatIk hou jullie nog even in spanning om welk merk het gaat, wat ik wel wil verklappen is dat het om een geintegreerde transistorbak gaat waar je prima je haar in kunt kammen  ^-^

Symphonic Line? :)

hifiman

Citaat van: garmtz op mei 17, 2009, 09:36:17
Je mag hem dus een week uitproberen?
Was dat maar waar, nee het is geen BB&G  :turn:
Ik heb de versterker in kwestie gisteren gehoord bij Studio Alkmaar, ik wilde hem (het betrof een RG-9 MK3) daar ook kopen (2de hands) en dan eerst thuis uitproberen, helaas bleek er een vergissing in het spel, het zou het model met afstandsbediening zijn maar dat bleek toch niet zo (volume remote control is echt een eis van mij). Ik ga nu dus voor een MK4 in Duitsland, we hebben mondeling al een deal maar de persoon in kwestie ging toevallig net een weekje op vakantie  :-X

Citaat van: garmtz op mei 17, 2009, 09:36:17
Symphonic Line? :)
:notify: Nooit gedacht dat het in 1 keer geraden zou worden. De keuze voor deze versterker is gebaseerd op het advies dat ik ingewonnen heb bij onze "careful examiner" die als geen ander weet welke combinaties goed samen gaan met Avalon. Dit nog gesterkt door de opmerking van Ben Hoedjes dat ik deze versterker alsnog zou moeten kopen ook als het niet bij hem is. Al met al toch een kleine gok natuurlijk, maar eentje die ik wel durf te nemen.

En even voor alle duidelijkheid, het is zeker niet vanwege het glimmende uiterlijk dat ik voor deze versterker ga  :wow: Ik vind um niet lelijk, maar wel een beetje heel erg kitscherig  :tounge:

blue-eyes

Voor 1000 euro meer heb je de bijbehorende CD speler er ook nog bij.
Of heb je dat pad (CD) afgesloten?


Hij glimt idd ! Poetsen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifiman

Citaat van: Blue-Eyes op mei 17, 2009, 10:16:08
Voor 1000 euro meer heb je de bijbehorende CD speler er ook nog bij.
Of heb je dat pad (CD) afgesloten?


Hij glimt idd ! Poetsen ;D
Ik ben inderdaad volledig overgegaan op streaming, daarnaast is de RG9 MK4 eigenlijk al wat boven budget  :P Maar bedankt voor de tip!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op mei 17, 2009, 09:55:23
En even voor alle duidelijkheid, het is zeker niet vanwege het glimmende uiterlijk dat ik voor deze versterker ga  :wow: Ik vind um niet lelijk, maar wel een beetje heel erg kitscherig  :tounge:

Kitscherig is wel een understatement te noemen. Hij zou in een uitspanning met dames van lichte zeden niet misstaan. :-X

Gelukkig staat hij bij jou in een kastje, uit het zicht. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op mei 17, 2009, 11:06:14
Gelukkig staat hij bij jou in een kastje, uit het zicht. ;D
Dan heb ik slecht nieuws voor je, de bedoeling is dat tie op de plek van de Lyngdorf komt, oftewel in het zicht  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op mei 17, 2009, 16:05:13
Dan heb ik slecht nieuws voor je, de bedoeling is dat tie op de plek van de Lyngdorf komt, oftewel in het zicht  ;D

Oei  ;D

Maar kan nog erger, een Burmester 032 e.d., even shiny maar dan nog met pomo vormgeving  :o

peter

Erik van Voorst (in memoriam)

Zo zeg..... :o.

Net even bij zitten lezen... :o :o

Dat zijn nogal wat ontwikkelingen...wel goed dat je continue blijft vergelijken cq. terugveranderen...de meesten sluiten vaak meteen een hoofdstuk af en dan is de zwakke plek in een nieuwe situatie bijna niet meer te herleiden. .

Trouwens wel erg tof van Garmt en Bjorn dat ze goed op de situatie inspringen...ik roep meestal dat je hier meer aan hebt dan korting (internetwinkels ed.)....echt tien met een griffel....   O0

Ook leuk dat de Pledge je Avalon weer doet shinen...evenals wat "doordachte" aanpassingen om hem wat te tunen naar jouw smaak/omgeving... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!