hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

celerontje

RED ALERT, RED ALERT, TWEAKVIRUS FOUNDED!
RED ALERT!
;D
Zo kennen we je weer, Ronald! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ivo1986

Citaat van: celerontje op mei 15, 2009, 13:51:41
RED ALERT, RED ALERT, TWEAKVIRUS FOUNDED!
RED ALERT!
;D
Zo kennen we je weer, Ronald! :D

Volgens mij had Ronald geen enkel gemodificeerd apparaat meer in zijn keten.
Eindelijk heeft hij zichzelf weer terug gevonden.

hifiman

Citaat van: ivo1986 op mei 15, 2009, 13:50:49
Hadden Anton en Erik uiteindelijk toch gelijk.
Dat klopt helemaal! Ik kon het niet geloven maar heb het nu zelf aan den lijve ondervonden (dat is tenslotte de beste leerschool).

Citaat van: ivo1986 op mei 15, 2009, 13:50:49
Maar waarom houd je niet de naim?
Kun je later evt ook nog met een hicap upgraden.
Dat heb ik inderdaad serieus overwogen, maar nu ik deze keuze gemaakt heb wil ik ook weten wat er achter deurtje nummer twee zit (om Anton even naar eigen intepretatie te citeren  ;) ) en heb ik uiteindelijk besloten tweedehands iets in een klasse hoger te zoeken.

Citaat van: ivo1986 op mei 15, 2009, 13:50:49
Of wil je eerst meer versterkers proberen?
Klopt en dan dus in een hogere (2de hands) klasse  ^-^ Ik ben mij op dit moment bezig te orienteren.

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 15, 2009, 13:51:41
Zo kennen we je weer, Ronald! :D
De "bijna" keuze voor de Harbeth/Naim set was eigenlijk ook een beetje een "easy way out", hetgeen op dat moment een bewuste keuze was. Ik heb echter weer de motivatie en de energie hervonden om middels meer moeite doen en ook een stuk DHZ tot het gewenste einddoel te komen  :yinyang:

hifiman

Citaat van: ivo1986 op mei 15, 2009, 14:00:41
Volgens mij had Ronald geen enkel gemodificeerd apparaat meer in zijn keten.
Eindelijk heeft hij zichzelf weer terug gevonden.
Dat klopt ja  ;D

celerontje

Daarom het RED ALERT! ;D
Het einddoel is waarschijnlijk je uitvaart :D, want jij blijft tweaken...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Ik zie nu meer dan ooit de voordelen van DHZ weer in, namelijk het naar smaak/wens/akoustiek kunnen aanpassen van je set. Als mensen dat myfi noemen vind ik dat ook prima. Echter vergeet niet, je stereo componenten mogen allemaal netjes binnen 0,1 dB van 1-100kHz zitten, je akoustiek verprutst dat toch weer even met uitschieters van 10 of zelfs 20 dB bij bepaalde frequenties. In dat licht bezien is hier of daar wat tweaken naar smaak helemaal zo raar nog niet  :xmas:

hifiman

Er zijn overigens nog meer plannen. Zoals ik al eerder geroepen heb ben ik erg benieuwd om nog eens een NOS dacje in mijn set te horen. Nu heb ik dus onlangs een DHZ NOS DAC in mijn set mogen beluisteren en dat klonk dusdanig dat ik al zeker weet weer een DHZ NOS DAC project op te gaan starten  :) Ik vind dat leuk om te doen en dat hoeft ook geen vermogen te kosten. Maar wel even de zaken in de goede volgorde doen, dus met andere woorden, eerst op zoek naar een andere versterker  :notify:

)p(

Citaat van: Audioloog op mei 15, 2009, 14:28:03
Ik zie nu meer dan ooit de voordelen van DHZ weer in, namelijk het naar smaak/wens/akoustiek kunnen aanpassen van je set. Als mensen dat myfi noemen vind ik dat ook prima. Echter vergeet niet, je stereo componenten mogen allemaal netjes binnen 0,1 dB van 1-100kHz zitten, je akoustiek verprutst dat toch weer even met uitschieters van 10 of zelfs 20 dB bij bepaalde frequenties. In dat licht bezien is hier of daar wat tweaken naar smaak helemaal zo raar nog niet  :xmas:

Daar kan ik wel mee eens zijn, is ook een vorm van room correction ;)


peter

hifiman


solitaire

Ahh, de kurk is van de fles. Je set bubbeld weer. En je enthousiasme ook. Leuk te zien hoe je zelf aan de slag bent met je set. Jouw set, jouw geluid, jouw input.

Deze thread moet ik maar eens   ugge   weer wat   uh uh    regelmatiger bezoeken :-[ 8) ;).



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Wat jij hier mee gemaakt heb, heb ik ook al eens mogen ondervinden. Daar heb ik goed van geleerd. Het probleem is vaak dat je niet onbeperkt vanalles kunt lenen om het tegelijkertijd uit te proberen.

Ben blij voor je dat je niet opeens veel geld hebt uitgegeven aan nieuwe apparatuur terwijl dat niet nodig was. Neem eens voor de "gein" een Belles voor/eindversterker mee naar huis, zware jongens maar die laten veel speakers erg mooi zingen. Voordeel bovendien is dat de dealer de Belles heeft afgeprijsd.

Sprak vorige week de importeur van Belles (uit duitsland), deze vertelde mij (erg serieus) dat hij 2 dealers die dicht bij elkaar zitten kende, een ervan verkocht marklevinson de andere Belles. Hij droge ogen vertelde hij dat de dealer van Belles de apparatuur niet kon aanslepen en de andere met mark levinson opeens aanmerkelijk minder verkocht. Dit mag misschien een verkooppraatje zijn maar er zal wel een kern van waarheid in zitten. Maw. beide apparaten zitten op hetzelfde niveau, alleen klinken ze anders. Nu ken ik mark levinson niet, maar Belles natuurlijk wel. Omschrijven is moeilijk, aanhoren is beter.

'tis maar een tip.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

Citaat van: solitaire op mei 15, 2009, 17:19:30
Ahh, de kurk is van de fles. Je set bubbeld weer. En je enthousiasme ook. Leuk te zien hoe je zelf aan de slag bent met je set. Jouw set, jouw geluid, jouw input.
Het borrelt inderdaad weer flink Wolf  :happy:

Citaat van: solitaire op mei 15, 2009, 17:19:30
Deze thread moet ik maar eens   ugge   weer wat   uh uh    regelmatiger bezoeken :-[ 8) ;).
Doe dat, dan kom ik ook weer eens wat vaker in jouw thread op bezoek  ;D

hifiman

Citaat van: frank2 op mei 15, 2009, 18:28:16
Wat jij hier mee gemaakt heb, heb ik ook al eens mogen ondervinden. Daar heb ik goed van geleerd. Het probleem is vaak dat je niet onbeperkt vanalles kunt lenen om het tegelijkertijd uit te proberen.
Dat klopt, al kom je met BB&G daarmee natuurlijk wel een heel eind!  :thumbs-up:

Citaat van: frank2 op mei 15, 2009, 18:28:16
Ben blij voor je dat je niet opeens veel geld hebt uitgegeven aan nieuwe apparatuur terwijl dat niet nodig was. Neem eens voor de "gein" een Belles voor/eindversterker mee naar huis, zware jongens maar die laten veel speakers erg mooi zingen. Voordeel bovendien is dat de dealer de Belles heeft afgeprijsd.
Nooit van gehoord, maar bedankt voor de tip!  :hehe:

Groetjes,

Ronald

yorkie13

even een kritische noot van deze speakerbouwer
met het dichtstoppen vd baspoort veranderd ook het gedrag van de Eton woofer en zal deze echt niet veel laag meer onder de 70 hz 
weergeven
de tweeter zal nu iets harder spelen tov de woofer, door het wijzigen van de weerstand
ik zou eens kijken of je de frequentie grafiek ook kan meten
ik zou bij het testen met een andere versterker toch de baspoort weer vrij maken
als je een versterker hebt die de woofer beter onder controle heeft kan dit best wel eens positief kunnen uitpakken
al staan hier op de foto een paar MC luidsprekers die ook onder het mes gaan :ph34r:

hifiman

Citaat van: RA SUBS op mei 15, 2009, 21:53:24
even een kritische noot van deze speakerbouwer
met het dichtstoppen vd baspoort veranderd ook het gedrag van de Eton woofer en zal deze echt niet veel laag meer onder de 70 hz 
weergeven
de tweeter zal nu iets harder spelen tov de woofer
ik zou eens kijken of je de frequentie grafiek ook kan meten
ik zou bij het testen met een andere versterker toch de baspoort weer vrij maken
als je een versterker hebt die de woofer beter onder controle heeft kan dit best wel eens positief uitpakken
Volgens mij zit in de Avalon Avatar dezelfde tweeter en woofer, de Avatar heeft een gesloten kast. Maar inderdaad eerst maar eens kijken hoe een en ander uitpakt straks als ik een andere versterker heb. En dat meten dat gaat zowiezo nog een keer gebeuren want ik ben ook wel benieuwd hoe dat er dan uitziet. Ik ben me echter steeds minder gaan interesseren hoe het meet en meer hoe het klinkt. Helaas heb je met het dichtstoppen van een poort maar twee opties, open of dicht  ;D en is er geen "middenweg". Dan wil ik nog even herhalen wat ik eerder zei, ik heb nu liever te weinig laag dat ik eventueel later met een goede subwoofer kan aanvullen dan teveel laag waar ik me dood aan erger.

Op dit moment vind ik het (subjectief) in elk geval alleen maar voordelen hebben.  ^-^


yorkie13

er is nog een tussenweg, tunen vd poort
dus bv de lengte van de poort iets veranderen en het -3db punt van de woofer verhogen/verlagen
de woofer moet echter wel kunnen ademen,. zit niet voor niets in een basreflex afstemming
de poort zit aan de onderkant en dat is toch eenvoudiger met plaatsing
verder denk ik dat meneer patel toch wel de nodige aandacht aan het filter heeft besteed
dus voorzichtig met de aanpassingen zou ik adviseren

hifiman

Citaat van: RA SUBS op mei 15, 2009, 22:11:32
er is nog een tussenweg, tunen vd poort
dus bv de lengte van de poort iets veranderen en het -3db punt van de woofer verhogen/verlagen
Das waar, maar in een reeds bestaand ontwerp word het natuurlijk wat lastig daarmee te experimenteren  :whatsthat:

Wat de rest betreft, je opmerkingen zijn wat mij betreft volkomen valide, echter zoals ik al aangaf klinkt het nu duidelijk beter dan eerst, dus ik ben er vooralsnog tevreden over  :)

advr

je let even niet op en er veranderd weer een hele hoop. :xmas:

net even gelezen allemaal. verrassende ontwikkelingen. wel leuk moet ik zeggen. :police:

spelen met apparatuur is altijd leuk en als het resultaat oplevert nog leuker. :D :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op mei 16, 2009, 08:32:37
net even gelezen allemaal. verrassende ontwikkelingen. wel leuk moet ik zeggen. :police:

spelen met apparatuur is altijd leuk en als het resultaat oplevert nog leuker. :D :D
Inderdaad  :hehe:

hifiman

Vandaag mijn 2de hands Cardas 300B interlink binnengekregen  :)

Ik heb de afgelopen tijd regelmatig gewisseld tussen een Cardas Crosslink en een MIT RG-6 interlink. Dat ik bleef wisselen kwam omdat ze allebei sterke punten hadden maar ook allebei zaken die ik minder prettig vond. Zo vond ik de Crosslink muzikaler maar nogal "fuzzy". De RG-6 heeft een super timing, is detailrijk maar voor mijn smaak weer te helder. De 300B is een welkome aanwinst want hij heeft de muzikaliteit van de crosslink maar zonder de fuzziness  :biggrin:

Ik wil niet beweren dat de 300B in alle punten nu wint van de RG-6, maar de balans slaat voor mij nu wel duidelijk door naar deze Cardas 300B.  :music: Ik denk dat als ik nog een stapje hoger in de Cardas keten ga ik wel eens de voor mij ideale interlink zou kunnen vinden. Maar dat is voor later, het is dat ik toevallig tegen dit koopje aanliep maar de prioriteit is nog steeds een andere versterker  ;)

hifiman

Ook heb ik vandaag de speakers behandeld met "Plegde met bijenwas". Hierdoor zien ze er weer 10 jaar jonger uit  :tounge:  ;D

Audiofiel

Een tijd niet meegelezen, maar er is inmiddels veel gebeurd in je set (waarvan ik via een andere weg al kennis had genomen). Veel spullen weg, en ook een nieuwe weg ingeslagen met alleen digitaal afgespeelde bestanden en niet direct CD's meer draaien. Gelukkig gaat niet alles een 'stapje terug', want de queeste voor een goed geluid is weer volop aanwezig! Zonder onze supertweaker is het ook veel te saai. O0

Citaat van: Audioloog op mei 15, 2009, 13:34:54
Mijn conclusie hieruit was voor mijzelf verrassend maar wel heel duidelijk. Ik heb geen andere speakers nodig maar een andere versterker! Ik heb altijd ten onrechte gedacht dat het de Avalons waren die mij niet bevielen maar eigenlijk kwam ik er nu achter dat dit toch grotendeels de mismatch met de Lyngdorf was die voor het gevoel van ongenoegen zorgde.

Vaak gezegd, maar het kwartje is gevallen en het ei is gelegd. ;D

Op je oude speakers vond ik het verschil met bijvoorbeeld de Electrocompaniet set en de Lyndorf al erg groot, maar op je huidige Avalons is dat verschil nog veel groter. Aangezien die speakers meer potentieel hebben, verdienen ze ook een betere versterking. 8)

Enige wat je eigenlijk nog uit zou moeten proberen op de Avalons is Classé versterking. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Is dat wel zo verstandig?
Als Eisse een Classé bak wil meenemen, is de kans groot dat hij er een hernia aan overhoud... :-\ ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Ik bedoel uiteraard een Classé set die in de prijsklasse valt die Ronald zoekt. Dus bijvoorbeeld een tweedehands geïntegreerde CAP-150 of 151. Of - mooier nog - een setje van een leuke Classé voorversterker en eindversterker. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.