hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: solitaire op september 16, 2008, 22:06:11
mag ik concluderen dat optisch verbinden voor jou überhaubt heeft afgedaan ?
Dat had het al jaren geleden :P Ik heb nog nooit een optische kabel (spdif) beter horen klinken dan een coax namelijk..
De enige reden waarom de Squeezebox nu optisch is aangesloten is omdat deze met een coax verbinding een negatieve invloed had op het geluid van mijn cd transport :P (beiden op zelfde dac of beter gezegd digital lens aangesloten).

advr

Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 22:11:38
Dat had het al jaren geleden :P Ik heb nog nooit een optische kabel (spdif) beter horen klinken dan een coax namelijk..


oh, goed te lezen. mijn tvix is via een toslink op mijn DAc aangesloten. zal dus eens een coax dig interlink gaan proberen ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(


)p(

Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 21:51:36

Zucht, goede ouwe tijd toen ik nog tevreden was met het geluid (maar niet met de TV)  ;D

;D

Maar huh...die SVS stond al aardig in de weg naar de tuindeur...echter die tv  :o

peter

hifiman

Citaat van: )p( op september 16, 2008, 22:25:09
Ronald dat zijn de settings for de upnp SERVER.

peter
Ja dat weet ik, maar er staat toch ook duidelijk  media receiver   ???

hifiman

Citaat van: )p( op september 16, 2008, 22:28:31
;D

Maar huh...die SVS stond al aardig in de weg naar de tuindeur...echter die tv  :o

peter
Ik ben blij dat dat ding weg is, vanaf dag 1 had ik er al spijt van. Het was overigens mijn wederhelft toendertijd die dat ding wilde kopen, als het aan mij had gelegen hadden we gelijk gaan projecteren  :P

Joris1971

Citaat van: Audioloog op september 17, 2008, 07:27:06
Ik ben blij dat dat ding weg is, vanaf dag 1 had ik er al spijt van. Het was overigens mijn wederhelft toendertijd die dat ding wilde kopen, als het aan mij had gelegen hadden we gelijk gaan projecteren  :P

Ik zou me meer ergeren aan die grote lelijke chinese waaier.  :-X

)p(

Citaat van: Audioloog op september 17, 2008, 07:26:12
Ja dat weet ik, maar er staat toch ook duidelijk  media receiver   ???

Dat zijn de upnp renderers zoals de Linn.

peter

Richi

Citaat van: Audioloog op september 16, 2008, 21:46:56
Ik vond nog een foto van VOOR ik dit forum leerde kennen, mijn HT/stereo set 6 jaar geleden  ;D
Vergeleken bij wat je nu hebt staan, is dit vintage!   ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifiman

Citaat van: Joris1971 op september 17, 2008, 07:43:10
Ik zou me meer ergeren aan die grote lelijke chinese waaier.  :-X
Die is al jaren weg  :P Ben overigens 5 jaar geleden verhuisd dus dit was nog ons oude hok  ^-^

Joris1971

Citaat van: Audioloog op september 17, 2008, 08:16:22
Die is al jaren weg  :P Ben overigens 5 jaar geleden verhuisd dus dit was nog ons oude hok  ^-^
had je die gekregen bij de lokale chinees?  ;D

Richi

Kijk uit wat je zegt Joris, zijn vrouw komt uit die omgeving...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifiman

Citaat van: Richi op september 17, 2008, 08:30:00
Kijk uit wat je zegt Joris, zijn vrouw komt uit die omgeving...
Het grappige is dat ik een beetje oosters tintje in huis probeerde te halen maar dat zij die waaiers (ik had er drie  ;D ) juist niks vond :P

hifiman

Citaat van: advr op september 16, 2008, 22:23:09
oh, goed te lezen. mijn tvix is via een toslink op mijn DAc aangesloten. zal dus eens een coax dig interlink gaan proberen ;D

Moet je zeker eens doen!  ^-^

Joris1971

Citaat van: Audioloog op september 17, 2008, 08:31:46
Het grappige is dat ik een beetje oosters tintje in huis probeerde te halen maar dat zij die waaiers (ik had er drie  ;D ) juist niks vond :P

misschien was dat juist overkill. ;D :P

celerontje

't Is heel begrijpelijk hoor, jij zou toch in het buitenland hetzelfde doen als iemand molentjes en klompjes in de woonkamer gaat neerzetten, voor een Hollands sfeertje?:)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op september 17, 2008, 12:13:22
't Is heel begrijpelijk hoor, jij zou toch in het buitenland hetzelfde doen als iemand molentjes en klompjes in de woonkamer gaat neerzetten, voor een Hollands sfeertje?:)
Haha, zo had ik het nog niet bekeken inderdaad :P

advr

Citaat van: Audioloog op september 15, 2008, 09:55:33
Een screenshot van Jriver Mediacenter. Deze is van hun website afgeplukt. Ik zal vanavond wat screenshots plaatsen van hoe ik in eerste instantie het scherm heb "ingericht" hetgeen ik zelf veel mooier vind  :)

stomme vraag misschien, hoe knoop je Jriver Mediacenter aan slimserver? :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op september 17, 2008, 21:29:03
stomme vraag misschien, hoe knoop je Jriver Mediacenter aan slimserver? :o
Alhoewel ik dat plan helemaal niet heb is het wel mogelijk! Er is een stukje software voor geschreven  :) Kwestie van even zoeken op het slimdevices forum..

advr

Citaat van: Audioloog op september 17, 2008, 21:42:26
Alhoewel ik dat plan helemaal niet heb is het wel mogelijk! Er is een stukje software voor geschreven  :) Kwestie van even zoeken op het slimdevices forum..

ga ik even zoeken, ik heb een Duet receiver te leen van een collega (dus zonder controller en dat werkt meteen).

ik ga dat stukje software even zoeken, bedankt ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: Audioloog op september 17, 2008, 21:42:26
Alhoewel ik dat plan helemaal niet heb is het wel mogelijk! Er is een stukje software voor geschreven  :) Kwestie van even zoeken op het slimdevices forum..

Meer dan 1 zelfs:


1. om met jrmc als gui sc aan te sturen is er mc2slim:
http://www.the-solicitors-band.co.uk/duff-zapp/index.htm

2. om met de duet remote jrmc aan te sturen is er:
http://code.google.com/p/yars-jrmc-remote-server-plugin/

3. Ik zelf stuur de jrmc asio output rechtstreeks naar sc via de wavinput plugin. Asio om de windows mixer te omzeilen.

peter

advr

Hoi Peter,

Ben er gisteravond mee bezig geweest maar ben er nog niet uit.
Wel het MC progje geinstalleerd en sqeezecenter gevonden en je ziet dat ie het nummer van afspeelt wat gekozen is, echter komt er niets uit de duet... zal ergens wel een verkeerde koppeling in zitten. :o

het was al laat, het zal ergens verkeerd staan. :P

Groet,
Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Als tussendoortje nog even een foto waarop goed de "balun" te zien is op de Ultimate Outlet van de P500  8)

advr

Citaat van: Audioloog op september 18, 2008, 11:58:35
Als tussendoortje nog even een foto waarop goed de "balun" te zien is op de Ultimate Outlet van de P500  8)

nice!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 18, 2008, 11:58:35
Als tussendoortje nog even een foto waarop goed de "balun" te zien is op de Ultimate Outlet van de P500  8)

Dat is wel weer de Amerikaanse versie. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.