hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: )p( op augustus 28, 2008, 15:54:58
Feli weer Ronald...en na de aankondiging van de shootout gisteren eerlijk gezegd al min of meer verwacht  ;D
Jij kent me nog beter  ;D

hifiman

Overigens is de eerste indruk dat Multiwave 2 het lekkerst klinkt op mijn set. Uiteraard zal ik nog wat experimenteren met de verschillende multiwave presets.

Nahpets

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 15:49:13
Een echtscheiding ook niet  ;D

Dat is meestal een hele dure up/downgrade*.

Enno

* doorhalen wat niet van toepassing/gewenst is
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hifiman


scrutinizer

Je fel begeerde 'symmetrische' lichtnetspanning heb je nu, Ronald.
Nu ( zoals ik begrepen heb van enkele forummers over PSA PP ) de uhh ... muzikaliteit nog. >:D ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jean Sibelius

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 15:44:37
De PS Audio geeft gebalanceerde spanning uit, uiteraard heb ik dit even gecheckt en een spanningszoeker licht inderdaad op op beide polen :P Je laatste vraag snap ik niet helemaal..
Hoi Ronald,

Helaas ken ik het apparaat niet zelf maar het geeft op een display zowel een ingangsspanning als een uitgangsspanning aan.
Volgens mijn collega scheelt de uitgangsspanning een paar Volt als functie van de wijze waarop de stekker van de PS-audio is aangesloten.

Herken jij dit?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Erik van Voorst (in memoriam)

nee maar het huidige "losse" filter voor mijn Wadia loopwerk doet te veel negatieve dingen voor mijn nieuwe loopwerk...dus ik hou "mooie" filters in de gaten voor mijn loopwerk  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus 28, 2008, 16:11:53
Je fel begeerde 'symmetrische' lichtnetspanning heb je nu, Ronald.
Nu ( zoals ik begrepen heb van enkele forummers) de uhh ... muzikaliteit nog. >:D ;)

Maak je geen zorgen, de muzikanten zijn nog niet naar huis  ;D

En gebalanceerd an sich blijkt niet persee het pad naar verlichting zoals ik eerder ondervonden heb  :-X

hifiman

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 28, 2008, 16:12:26
Hoi Ronald,

Helaas ken ik het apparaat niet zelf maar het geeft op een display zowel een ingangsspanning als een uitgangsspanning aan.
Volgens mijn collega scheelt de uitgangsspanning een paar Volt als functie van de wijze waarop de stekker van de PS-audio is aangesloten.

Herken jij dit?

Groeten, Jan

Hoi Jan,

Dit model geeft alleen de ingestelde uitgangspanning aan (alsmede het opgenomen vermogen en de stroom in percentage van het maximum). Ik kan er dus weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik het wat vreemd vind als dat zo zou zijn..

Groetjes,

Ronald

Nahpets

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 16:09:33
Hopelijk spreek je niet uit ervaring  ;D



Nope, 16 jaar bij elkaar, 12 jaar getrouwd, en (ik in ieder geval) geen plannen om daar verandering in te brengen (anders dan het verhogen van die getallen).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 16:16:51
Maak je geen zorgen, de muzikanten zijn nog niet naar huis  ;D
Daar ben ik dan blij mee :) ..... kreeg langzamerhand het gevoel dat ik ze er na ca 14 jaar tussenuit moest gaan halen. :P

Anton.

P.S. Gefeliciteerd, and have fun!!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 28, 2008, 16:13:55
nee maar het huidige "losse" filter voor mijn Wadia loopwerk doet te veel negatieve dingen voor mijn nieuwe loopwerk...dus ik hou "mooie" filters in de gaten voor mijn loopwerk  ;)
Ik heb mijn zelfbouw filter in de aanbieding  ;)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus 28, 2008, 16:20:46
Daar ben ik dan blij mee :) ..... kreeg langzamerhand het gevoel dat ik ze er na ca 14 jaar tussenuit moest gaan halen. :P

Anton.

P.S. Gefeliciteerd, and have fun!!
Dank je  ^-^

Geef je ze wel af en toe te eten!  ;)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 16:22:17
Dank je  ^-^

Geef je ze wel af en toe te eten!  ;)
Zeker!! Elke 5 jaar nieuwe 105deg electrolietjes....comes with the trade. ;D

;)
Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus 28, 2008, 16:25:03
Zeker!! Elke 5 jaar nieuwe 105deg electrolietjes....comes with the trade. ;D

;)
Anton.

Is simpel te onthouden, als de kozijnen weer geverfd moeten worden gelijk het elco's vervangen even meepakken  ;D

garmtz

Mooie aanwinst! Belangrijk is of je meer naar de muziek bent gaan luisteren en minder naar 'de sound'... Test jezelf... ;)   Ben zelf ook wel benieuwd naar het verschil.

hifiman

Citaat van: garmtz op augustus 28, 2008, 16:41:10
Mooie aanwinst! Belangrijk is of je meer naar de muziek bent gaan luisteren en minder naar 'de sound'... Test jezelf... ;)   Ben zelf ook wel benieuwd naar het verschil.
Hoi Garmt,

Eigenlijk moet ik natuurlijk wat langer luisteren en dan kijken of ik nog net zo positief ben, maar de 1e indruk is in elk geval goed  :)

En je bent altijd welkom om zelf het verschil te komen beluisteren  ^-^

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 14:57:02
Ik begin maar even met het laatste, we hebben gisteravond als toetje Arjan's snaaraangedreven gemodificeerde CEC TL5100Z loopwerk vergeleken met mijn gemodificeerde TEAC VRDS-10 loopwerk. Arjen en ik waren het eens over de verschillen, de CEC klonk wat analoger (afgeronder, goed hoorbaar met stemmen) de TEAC had meer detail. De verschillen waren niet erg groot. Arjen zei een lichte voorkeur te hebben voor de CEC, dat geldt ook voor mij  ^-^
Grappig!! Jullie maken gebruik van een zelfde clockmodule plus outputstage ..... zou er dan (buiten de PSU + afregeling ) toch klankmatig verschil kunnen zitten in de OPU plus servo's ........

Anton.

 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Ik was vanochtend vroeg weer thuis, lag rond 02:00 pas in bed. ;D

Het doel van de avond was het verschil beluisteren tussen het zelfbouwfilter van Ronald en de P500 powerplant van PS Audio, een afspraak die al dik een maand in de planning zat.

Om kort te zijn: het verschil was behoorlijk groot. Het geluid werd na inschakeling van de P500 spectaculair 'unimpressive'. Nies opwindends dus, maar juist voordeel op de punten die voor muzikaliteit zo erg van belang zijn: rust, ruimte-afbeelding, uitsterven en voor een heleboel lucht. Alle muziek die we beluisterd hebben klonk losser en vrijer met de P500 er tussen. Stemmen kregen meer lucht en ik had het gevoel dat Patricia Barber en de andere dames Haugtussa (op haar bezem) en nog een Jazz-dame (help eens Ronald!) met meer emotie zongen. Tevens was het 'digitale randje' wat ik steeds met Ronald's Lyngdorf ervaar ook minder geworden.

Het effect van de PS Audio was tevens groter dan bij mij thuis. Ik denk dat dat aan twee dingen kan liggen: het extra effect van ook de (eind)versterker er op en vuilere stroom in huize Ronald (waarschijnlijk een combinatie van die twee).

Citaat van: Audioloog op augustus 28, 2008, 15:30:20
Ik heb geen negatieve zaken kunnen constateren! Jij wel Arjen ?  ;)

Nee, alleen positieve verschillen! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus 28, 2008, 16:48:00
Grappig!! Jullie maken gebruik van een zelfde clockmodule plus outputstage ..... zou er dan (buiten de PSU + afregeling ) toch klankmatig verschil kunnen zitten in de OPU plus servo's ........

Dat is zeker frappant, daar had ik inderdaad ook al aan zitten denken, de ene meer detail, de andere analoger van klank met hetzelfde klokje, twee eigenschappen die je eigenlijk tegelijk wel of tegelijk niet zou verwachten  ::)

Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op augustus 28, 2008, 16:48:00
Grappig!! Jullie maken gebruik van een zelfde clockmodule plus outputstage ..... zou er dan (buiten de PSU + afregeling ) toch klankmatig verschil kunnen zitten in de OPU plus servo's ........

Het antwoord is natuurlijk: ja. ;)

Ik gaf een lichte voorkeur aan het CEC loopwerk, maar het Teac loopwerk presteerde ook bijzonder goed. Deze was wat preciezer dan de CEC, maar het vloeiender karakter van die laatste geeft toch een wat analoger geluid. Beiden hebben inderdaad een Tent XO3 aan boord. Wat ik nog niet bij de CEC gedaan heb, is het DAC-board loskoppelen, dat zal nog wat extra voordeel kunnen opleveren. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op augustus 28, 2008, 16:48:53
en nog een Jazz-dame (help eens Ronald!) met meer emotie zongen
Rachelle Farell met de cd: Live in Montreaux

Verder kan ik mij 100% vinden in Arjens woorden  :)

Audiofiel

Citaat van: garmtz op augustus 28, 2008, 16:41:10
Mooie aanwinst! Belangrijk is of je meer naar de muziek bent gaan luisteren en minder naar 'de sound'... Test jezelf... ;)   Ben zelf ook wel benieuwd naar het verschil.

Ik vind het feit dat de muziek meer lucht bevat en meer emotie kan overbrengen een belangrijk argument voor het eerste. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

 ;)

Nehhh!!! Het zal wel met de layout en de mechanische damping/clamping te maken hebben. :P

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op augustus 28, 2008, 16:55:48
;)

Nehhh!!! Het zal wel met de layout en de mechanische damping/clamping te maken hebben. :P

Anton.
Of dat de ene onder en de andere op de kast stond  >:D
Verschil in luchtdruk enzo  ;D  ;)