hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni  1, 2008, 11:31:42
Ik ga de strijd om de afstandsbediening later op de dag aan!  ;D
Beter strijdt over een AB.... dan over een AB-Xje :-X

Natuurlijk is de strijd om de AB wel afhankelijk met wie ::)......Ik kan me nog zo herinneren, dat je bijv. met )P(...... Full-contact hoofdbescherming met body protector nodig had . ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

[quote author=scrutinizer link=topic=23357.msg1211019#msg1211019
Natuurlijk is de strijd om de AB wel afhankelijk met wie ::)......Ik kan me nog zo herinneren, dat je bijv. met )P(...... Full-contact hoofdbescherming met body protector nodig had . ;D

Anton.
[/quote]

hihi  :-[   ;D

peter

scrutinizer

Citaat van: )p( op juni  2, 2008, 11:18:14

hihi  :-[   ;D

peter

.....al denk ik dat jouw performance... kwa expressie ....niet onder deed voor Chailly. :P

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


Audiofiel

Citaat van: scrutinizer op juni  2, 2008, 11:40:44
.....al denk ik dat jouw performance... kwa expressie ....niet onder deed voor Chailly. :P

Of Gary Oldman in the 5th element. :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

)p(

Volgende keer neem ik wel een stokje mee, maestro )p( !  ;D

peter

Erik van Voorst (in memoriam)

#2032
..uhhhh...."Baton" ...mon cher ami... ;D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audiofiel op juni  2, 2008, 17:15:50
En ik de camera. ;D

Ai...Spiegeltje, spiegeltje aan de wand...wie zwaait daar zo mooi met zijn hand.... :P  ;D

peter

Audiofiel

Citaat van: )p( op juni  2, 2008, 20:30:32
Ai...Spiegeltje, spiegeltje aan de wand...wie zwaait daar zo mooi met zijn hand.... :P  ;D

Dat moet JIJ wel zijn... :o ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Zojuist in mijn lunchpauze een MIT Digital Reference opgehaald bij Antoine welke ik vrijblijvend mag proberen (waarvoor mijn dank Antoine!  :) )

Deze komt tussen de Lens en de DAC. De MIT Terminator 3 verhuisd dan naar tussen de TEAC VRDS-10 (welke ik gisteren alweer even snel heb omgebouwd naar RCA ipv BNC output) en de Lens. Ik ben benieuwd!  8)

Mijn eerste zorg is of het fysiek (dat grote blok) gaat passen met die digital reference  :-X

garmtz


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni  3, 2008, 13:49:07
Zojuist in mijn lunchpauze een MIT Digital Reference opgehaald bij Antoine welke ik vrijblijvend mag proberen (waarvoor mijn dank Antoine!  :) )

Deze komt tussen de Lens en de DAC. De MIT Terminator 3 verhuisd dan naar tussen de TEAC VRDS-10 (welke ik gisteren alweer even snel heb omgebouwd naar RCA ipv BNC output) en de Lens. Ik ben benieuwd!  8)

Mijn eerste zorg is of het fysiek (dat grote blok) gaat passen met die digital reference  :-X
Maak je geen zorgen Ronald ..... Kangootje lenen? :P

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: garmtz op juni  3, 2008, 13:54:26
Is een weerbarstig kabeltje inderdaad... :-\
Met een kastje eraan ter grootte van een 47 labs DAC  :-X

hifiman

Citaat van: scrutinizer op juni  3, 2008, 13:54:46
Maak je geen zorgen Ronald ..... Kangootje lenen? :P
Kap nou, mijn fundering heeft al heel wat te lijden met die trafo's van jou   ;)

Deleted member

Citaat van: Audioloog op juni  3, 2008, 13:49:07
Zojuist in mijn lunchpauze een MIT Digital Reference opgehaald bij Antoine welke ik vrijblijvend mag proberen (waarvoor mijn dank Antoine!  :) )

Deze komt tussen de Lens en de DAC. De MIT Terminator 3 verhuisd dan naar tussen de TEAC VRDS-10 (welke ik gisteren alweer even snel heb omgebouwd naar RCA ipv BNC output) en de Lens. Ik ben benieuwd!  8)

Mijn eerste zorg is of het fysiek (dat grote blok) gaat passen met die digital reference  :-X

Hahaha, ik schrok inderdaad ook van het veel grotere blokje aan de kabel dan ik verwachtte toen ik de kabel uit de doos haalde!  ;D

Anyway geen dank nodig Ronald, probeer 'm maar rustig in je eigen tempo uit en is het toch niet je ding of past het niet "no harm done"!  :)

hifiman

Rustig en eigen tempo passen bij mij eigenlijk niet in 1 zin  ;D
Maar de strekking is duidelijk Antoine, het is dat dank niet nodig is anders zou ik je nogmaals bedanken  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

...ben wel nieuwsgierig welke verschillen je ervaart... ;)

Pas wel op dat je het niet per ongeluk in het verkeerde (kabel) topic plaatst... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op juni  3, 2008, 14:42:20
...ben wel nieuwsgierig welke verschillen je ervaart... ;)

Pas wel op dat je het niet per ongeluk in het verkeerde (kabel) topic plaatst... :P
Haha inderdaad, wordt ik gelijk voor subjectieve geld verkwistende (dat klopt dan wel een beetje  ::) ) pseudo wetenschapper uitgemaakt  ;)

)p(

Citaat van: Audioloog op juni  3, 2008, 14:44:53
Haha inderdaad, wordt ik gelijk voor subjectieve geld verkwistende (dat klopt dan wel een beetje  ::) ) pseudo wetenschapper uitgemaakt  ;)

Geen gebrek aan zelfkennis die Ronald ;)
Geldt voor mij ook hoor...maar dan als pseudo objectivist  ;D

peter

hifiman

Citaat van: )p( op juni  3, 2008, 14:52:09
Geen gebrek aan zelfkennis die Ronald ;)
Geldt voor mij ook hoor...maar dan als pseudo objectivist  ;D

peter
;D

hifiman

De MIT Digital Reference is (met wat pijn en moeite) in elk geval fysiek gaan passen  :)
Als de speelrichting van de kabel (en dus het kastje) andersom was geweest dan was het niet gaan lukken!  :o Ik heb wat dat betreft eens mazzel dus  :)

Een AB vergelijking is niet echt mogelijk in dit geval, immers ik vergelijk "teac -> apogee wide eye bnc -> lens -> MIT terminator 3 -> DAC" nu met "teac -> MIT terminator 3 -> lens -> MIT digital reference -> lens". Het is dus meer 2 situaties vergelijken dan 2 kabels vergelijken.

De 1e indruk was positief, echter alvorens harde conclusies te trekken en een wel of geen aankoopbeslissing te nemen wil ik nog minstens 1 avondje even luisteren. Wat mij met name opviel was dat alles qua klankkleur meer richting de "werkelijkheid" klinkt en een wat betere plaatsing van instrumenten en stemmen.

Vanavond eens kijken of deze 1e indruk overeind blijft en of er geen minpunten te vinden zijn tov de vorige situatie  ;)

hifiman

Toen ik gisteren zo eens aan het luisteren was kwam ik tot de conclusie dat het nu ergens op begint te lijken  8)

Voor ik verder ga wil ik nog even opmerken dat ik echt niet de illusie heb dat ik met een "beperkt" budget een compromisloze set zal kunnen opbouwen. Waar ik op zoek ben is naar een geluid dat mijns inziens (dus op basis van mijn ervaringen met andere sets) in overeenstemming is met de (geld) waarde van mijn set. Belangrijk vind ik daarbij vooral een stukje harmonie en balans in het geluid. Liever alles aspecten van het geluid een 7,5 dan sommige een 10 en andere een 5 zeg maar.

That been said, er is op dit moment eigenlijk nog maar 1 aspect van het geluid waar ik mij enigszins aan stoor en dat is een ietwat "schel hoog". Dat schelle was er voorheen (voor mijn vakantie naar thailand) niet en is vlak naar mijn terugkeer erin geslopen. Dit schelle is zo'n beetje begonnen toen ik de W&M LS01 kabel van spades en andere bananen had voorzien. Echter bijna tegelijkertijd heb ik de Avalons omgesoldeerd van bi-wire naar single-wire. Ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan het laatste ligt  ::) Het kan ook zijn dat het gekomen is door het ingespeeld raken van de W&M. 1 ding weet ik zeker, toen ik de W&M voor het eerst aansloot was dit schelle er absoluut niet! Even nog wat relativeren, het klinkt best lekker nu en deze opmerking is meer in het kader van de puntjes op de i dan dat ik echt een dik probeem heb ofzo.

In elk geval zal ik binnenkort wat andere speakerbekabeling gaan uitproberen en dan zal duidelijk worden of dit iets met de W&M kabel te maken heeft of niet..

Een andere mogelijkheid is nog dat door een aantal verbeteringen de beperkingen van andere zaken (digitale bronnen ?) duidelijker naar voren aan het komen zijn , hetgeen ik ervaar als een wat schel (of hard) hoog ::)

Anton, jij hebt pas nog mijn set gehoord, herken jij wat ik hier zeg (ietwat schel hoog), of ben ik gewoon een enorme zeikerd  ???


scrutinizer

Citaat van: Audioloog op juni  4, 2008, 09:37:50
Toen ik gisteren zo eens aan het luisteren was kwam ik tot de conclusie dat het nu ergens op begint te lijken  8)

Voor ik verder ga wil ik nog even opmerken dat ik echt niet de illusie heb dat ik met een "beperkt" budget een compromisloze set zal kunnen opbouwen. Waar ik op zoek ben is naar een geluid dat mijns inziens (dus op basis van mijn ervaringen met andere sets) in overeenstemming is met de (geld) waarde van mijn set. Belangrijk vind ik daarbij vooral een stukje harmonie en balans in het geluid. Liever alles aspecten van het geluid een 7,5 dan sommige een 10 en andere een 5 zeg maar.



Anton, jij hebt pas nog mijn set gehoord, herken jij wat ik hier zeg (ietwat schel hoog), of ben ik gewoon een enorme zeikerd  ???



Ronald, ik hoor wat je zegt....en begrijp ook wat je bedoelt (gedramatiseerd)... maar kan mezelf niet aan de indruk ontrekken dat jij daar zelf ook wel wat debet aan bent....  bijv. doordat je (te) veel handelingen kort na elkaar toepast... en dat je daardoor het overzicht wat kwijtraakt. :P
Ik denk bijvoorbeeld dat je je vergist in het belang van de int. bekabeling van deze luidsprekers...... het zijn 'polymeer coated strands' welke d.m.v. een vloeistof ontdaan worden van het polymeer voor het solderen. Wanneer de polymeer niet goed verwijderd is zal een slecht en vervuilde verbindingsovergang ontstaan (zelfs vaak een 'droge' verbinding door het (te) heet solderen) welke de overgang van het signaal negatief (vooral in het hoog) beinvloed.

Anton.

P.S. een enorme zeikerd  ??? ::)......Neehhh :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....