hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

yorkie13

leuk om te zien dat die 38 hz overal weer opduikt
heb zel met de sms-1 en de monolith wat metingen gedaan en de sms 1 kan de 38 hz een kleine 13 db dempen
ik ga de subwoofer ook naar de andere kant vd kamer verplaatsen, van links naar rechts
en kijken of dat veel uitmaakt
ook staan er metingen met 2 x een RA 1 sub tbv stereo op stapel
de velodyne (leuk speelgoed) komt dan tussen voor en eindvesterkers
de 2 subwoofers vervolgens links voor en rechts achter met de subs als het ware tegenover elkaar met het idee deels de roomsmodes
niet aan te spreken door uitdoven van deze frequenties door de subwoofers onderling
op de luisterplek zou dan een fantoom laag gecreeerd worden, maar dat later
misschien ook maar eens een xls300P/R eraan hangen

hifiman

Omdat het vanochtend toch pokkeweer was gelijk maar even een meervoudig klusje aan de TEAC VRDS-10 cd speler gedaan  :)

- schemerlamp netsnoer vervangen door een degelijk en afgeschermd netsnoer/stekker met randaarde
- chassis van de speler met de randaarde verbonden
- netfiltertje ingebouwd (zie foto)
- tent clock voeding (die voorheen altijd onder spanning stond) toch ook maar achter de power switch gezet

Ik verwacht niet direkt een beter geluid, maar het voelt in elk geval lekker  8) en tevens heb ik nu consequent alle stereo apparatuur op afgeschermde netsnoeren aangesloten zitten hetgeen een goede zaak is omdat deze dicht bij interlinks liggen.

hifiman

Daarmee is de laatste audio klus die ik in de planning had staan voor deze week afgerond  :)

Ik denk dat het moment nu daar is om weer eens voor de herkansing te gaan met de roomcorrectie. In eerste instantie even alleen met de Squeezebox overigens. Om eerlijk te zijn verwacht ik dat de uitkomst zal zijn dat ik zonder blijf spelen, maar dat neemt niet weg dat ik het nog eens wil proberen.

Wordt vervolgd..

hifiman

En om jullie even voor te zijn: ja het wordt nu ook eens de hoogste tijd om gewoon eens lekker muziek te gaan  luisteren  ;D En dat zal ik zeker gaan doen!  :)

)p(

Citaat van: Audioloog op april 30, 2008, 12:30:38

Ik denk dat het moment nu daar is om weer eens voor de herkansing te gaan met de roomcorrectie. In eerste instantie even alleen met de Squeezebox overigens. Om eerlijk te zijn verwacht ik dat de uitkomst zal zijn dat ik zonder blijf spelen, maar dat neemt niet weg dat ik het nog eens wil proberen.

Wordt vervolgd..

Er is nu ook een brutefir plugin voor slimserver die gapless kan afspelen vanaf versie 0.91:
http://klaasprause.com/brutefirdrc/

peter

hifiman

Citaat van: )p( op april 30, 2008, 12:58:50
Er is nu ook een brutefir plugin voor slimserver die gapless kan afspelen vanaf versie 0.91:
http://klaasprause.com/brutefirdrc/

peter
Hee, das super! Bedankt voor de tip  :)

ceesv

Citaat:- netfiltertje ingebouwd (zie foto)

Op de foto ziet het eruit, alsof de spanningsvoerende kabelschoentjes aan het netfilter niet geisoleerd zijn.

Indien dat inderdaad zo is, zou ik je in overweging geven, bij gelegenheid die alsnog te isoleren.
Er komt vroeg of laat een dag, dat je het nodig hebt.
(of heb je altijd één hand in je broekzak, wanneer je met de andere in het inwendige van het toestel verkeert)



hifiman

Citaat van: ceesv op mei  1, 2008, 22:51:22
Op de foto ziet het eruit, alsof de spanningsvoerende kabelschoentjes aan het netfilter niet geisoleerd zijn.
Dat klopt.

Citaat van: ceesv op mei  1, 2008, 22:51:22
Indien dat inderdaad zo is, zou ik je in overweging geven, bij gelegenheid die alsnog te isoleren.
Er komt vroeg of laat een dag, dat je het nodig hebt.
(of heb je altijd één hand in je broekzak, wanneer je met de andere in het inwendige van het toestel verkeert)
De kabelschoentjes zitten supervast geklemd hoor, moest ze met een tang erop schuiven!

Daarnaast doe ik nooit de stekker erin als ik in het inwendige bezig ben  :P

Maar bedankt voor de bezorgdheid  ;D

hifiman

Citaat van: BuSpu op april 28, 2008, 11:23:23
Vervolgens was het lastig om de  gestripte draden vertind te krijgen, dat lukte amper eigenlijk  :-\ Achteraf had ik wellicht even een schuurpapiertje erover moeten halen maar ja daar dacht ik dan pas achteraf weer aan :P
Dit zat me toch niet lekker, temeer daar ik sinds deze aktie meende een wat "schel" hoog te hebben. Vanochtend deze exercitie dus voor de zekerheid toch maar even opnieuw gedaan. Dit maal de draden afgeknipt, opnieuw gestript, dan geschuurd, vervolgens in elkaar gedraaid, weer geschuurd en dan pas door het gat heen en dan vertind en vastgesoldeerd. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om nu de twee middelste schroefjes te benutten ipv die van het "laag". Dat heeft als voordeel dat de LS kabel precies in het midden achter de speakers hangt ipv net ernaast  :P

Het schelle hoog is nu weg volgens mij. Ja het kan allemaal verbeelding zijn maar dan toch voel ik me er een stuk beter bij dat ik het nu even "goed" gedaan heb.  :)

hifiman

En even een leuk overzichtsfotootje  :)

Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op mei  3, 2008, 10:31:44
En even een leuk overzichtsfotootje  :)
Waar zijn de beren gebleven?  ???  ;)

Leuke foto zo  8)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

advr

Citaat van: Audioloog op mei  3, 2008, 10:31:44
En even een leuk overzichtsfotootje  :)

niet zo maar een overzichts fotootje, erg mooi genomen. zo zie je meteen hoe alles opgesteld staat.
leuk!! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Leuke foto Ronald! :D

Citaat van: Harry HT op mei  3, 2008, 10:44:22
Hi,Waar zijn de beren gebleven?  ???  ;)

Wie denk je dat die foto hebben gemaakt? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BuSpu

Citaat van: Audioloog op mei  2, 2008, 11:45:02
Dit zat me toch niet lekker, temeer daar ik sinds deze aktie meende een wat "schel" hoog te hebben. Vanochtend deze exercitie dus voor de zekerheid toch maar even opnieuw gedaan. Dit maal de draden afgeknipt, opnieuw gestript, dan geschuurd, vervolgens in elkaar gedraaid, weer geschuurd en dan pas door het gat heen en dan vertind en vastgesoldeerd. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om nu de twee middelste schroefjes te benutten ipv die van het "laag". Dat heeft als voordeel dat de LS kabel precies in het midden achter de speakers hangt ipv net ernaast  :P

Het schelle hoog is nu weg volgens mij. Ja het kan allemaal verbeelding zijn maar dan toch voel ik me er een stuk beter bij dat ik het nu even "goed" gedaan heb.  :)

kan ik me helmaal voorstellen  :)

hifiman

Citaat van: Harry HT op mei  3, 2008, 10:44:22
Hi,Waar zijn de beren gebleven?  ???  ;)
Die zitten zich boven op het logeerbed af te vragen waarom ze zijn ge-upgrade naar thaise kussentjes met olifanten  ;D

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member


hifiman

Bedankt jongens, zeer attent van jullie  :D

Ik ga in elk geval mijn verjaardag in het zonnetje vieren, ver weg van het htforum  >:D

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op mei  4, 2008, 09:27:34
Ik ga in elk geval mijn verjaardag in het zonnetje vieren, ver weg van het htforum  >:D
???...geeft dat niet te veel prikkels?

Gefeliciteerd, Ronald.

En!!!...........alleen muziek en plezier vandaag,..........uhhh,  en daar bedoel ik dus mee... NIET SLEUTELEN!!!!.

Fun!!

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ajbeefde

Citaat van: Audioloog op mei  4, 2008, 09:27:34
Bedankt jongens, zeer attent van jullie  :D

Ik ga in elk geval mijn verjaardag in het zonnetje vieren, ver weg van het htforum  >:D

Wat doe je hier dan nog?  ;D

Fijne dag gewenst!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Van harte Ronald! Geniet van je verjaardag en het mooie weer. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei  4, 2008, 10:19:45
En!!!...........alleen muziek en plezier vandaag,..........uhhh,  en daar bedoel ik dus mee... NIET SLEUTELEN!!!!.
Wees gerust, ik ben de hele dag en avond lekker buiten geweest  ;)
En dus ook geen muziek geluisterd  :-X

hifiman

Verdorie, ik besef net dat ik mijn 10.000ste post jubileum dik 500 posts geleden "gemist" heb. Ik zit gisteren nog tegen iemand te verkondigen dat ik rond de 5000 posts zit, maar het blijken er ietsje meer te zijn  ;D