hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 14:18:51
Ik denk dat kwalitatieve bewoordingen hier beter op zijn plaats zijn als quantitatieve. De set heeft wat mij betreft een sprong gemaakt van "redelijk" naar "meer dan goed".

De verbetering is niet in een percentage uit te drukken vind ik, maar in rapport cijfer termen is de set van een 6min naar een 8 gegaan. Met de TEAC wat mij betreft een 9! (waarbij 10 niet de perfecte set is ,maar wat mijns inziens het meeste is wat naar alle redelijkheid uit deze set te persen valt).

Ok! toch "aanzienlijk" dus....(om nog maar eens een kwalitatieve term te gebruiken)

Mooi man, goed te lezen dat je weer op het goede pad bent.
JBL PRX Power!

Raphie

Ik zou echt de LS-01 eens proberen, ben je per direct van je "dunne"(typisch nordost) mid af.....
JBL PRX Power!

reMC

Leuke veranderingen/verbetingen! Ook herkenbaar: met name single-wiren ipv bi-wiren en (in minder mate) het plaatsen van je componenten op een houten ondergrond.. :)

hifiman

Even terug met beide benen op de grond, helaas is het niet zo dat ik vanaf nu dus heerlijk zit te luisteren, eerst zal er nog wat werk verricht moeten worden. Met name die subwoofer zal een lastig verhaal worden, terwijl dat wel zo'n beetje het belangrijkste verbeterpunt is!

De plankjes zijn er ook nog niet, maar als het goed is over een weekje wel  ;D

Afijn het belangrijkste is nu dat ik weet hoe het kan klinken en wat ik ervoor moet doen om dat te bereiken, dit itt voor deze sessie waa ik het gevoel had een beetje "vast" te zitten.

hifiman

Citaat van: )p( op februari 25, 2008, 12:17:40
Hehe, eindelijk het licht gezien...je weet wel nog dat ik er de eerste keer dat ik bij je was maar over bleef doorzeuren ;)
Niet overdrijven he  ;D  ;)
Maar het is waar, jij hebt het toen ook al aangeven! Ik dacht steeds dat het veel gedoe was om dat ding een keer te verplaatsen maar dat bleek uiteindelijk reuze mee te vallen :P

hifiman

Citaat van: Antoine op februari 25, 2008, 12:29:29
Als je ze liever inschroeft wordt het mogelijk lastig maar ik bedoelde degene die je onder een component plakt:
:o

Voor mij geen plak spikes Antoine!  ;D

hifiman

Citaat van: BuSpu op februari 25, 2008, 12:21:01
Het is een Amerikaanse draad waar de spikes ingedraaid worden en ook van nogal een fors formaat ik geloof m10. Ik heb er zelf ook al naar gekeken maar weet niet of ze in die draadsoort/ grootte bestaan....
Ook dat inderdaad, dus ik laat de spikes lekker zitten waar ze zitten  :)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op februari 25, 2008, 12:36:38
Ronald maak je niet druk over het verkrijgen van deze (hifi)schoteltjes........stalenschijfjes halen bij de ijzerboer, waar je zelf een centertje in slaat of anders heb ik nog wel wat op de graveyard liggen. ;)
Goed idee, helaas heb ik ze al betaald en al, ach we hebben het over tientjes werk, verwaarloosbaar bedrag in deze hobby  ;D  ;)

hifiman

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 14:16:47
Ik zeg: TEAC + W&M LS-01  ;)
Die TEAC heeft zeker mijn aandacht  ;)

Wat de speakerkabels betreft, bedankt voor de tip, echter ik denk dat het verstandig is dat ik het wisselen van deze kabels tot het laatst bewaar en eerst de andere zaken realiseer en het dan even laat "bezinken".

hifiman

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 14:20:57
Ok! toch "aanzienlijk" dus....(om nog maar eens een kwalitatieve term te gebruiken)
Zeker aanzienlijk ja!  :)

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 14:20:57
Mooi man, goed te lezen dat je weer op het goede pad bent.
Dank je!

hifiman

Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 14:22:04
Ik zou echt de LS-01 eens proberen, ben je per direct van je "dunne"(typisch nordost) mid af.....
Ik denk dat het all in the match is maar in dit geval zou je wel eens gelijk kunnen hebben..

hifiman

Citaat van: reMC op februari 25, 2008, 14:27:57
Leuke veranderingen/verbetingen! Ook herkenbaar: met name single-wiren ipv bi-wiren en (in minder mate) het plaatsen van je componenten op een houten ondergrond.. :)
Het feest der herkenning  :)

reMC

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 14:40:41
Het feest der herkenning  :)

Ik zie serieus steeds vaker dat men op dezelfde soort oplossingen uitkomt als het gaat om het bereiken van muzikaliteit, de een neemt alleen een langere/andere route dan de ander ;D

hifiman

Citaat van: reMC op februari 25, 2008, 14:47:53
Ik zie serieus steeds vaker dat men op dezelfde soort oplossingen uitkomt als het gaat om het bereiken van muzikaliteit, de een neemt alleen een langere/andere route dan de ander ;D
Ik heb vast niet de kortste gekozen  ;D

Audiofiel

Prachtig verhaal, Ronald. En zeer overzichtelijk leesbaar, zo met die losse thema's. :D

Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat je - het weghalen van - die sub inmiddels zelf al had getest, ik heb er je er bij je laatste bezoek aan ons niet eens meer naar gevraagd.

Wat betreft het 'dakje recht', dat is niet mijn idee, ik ken de uitdrukking al jaren. Je houdt het aangesloten snoer naar je toe, met het dakje boven en dan moet de fase rechts aangesloten staan. Voor veel apparaten klopt dat, maar niet voor alle! Het beste is altijd de restspanning te meten met de multimeter (uiteraard zonder verdere aansluitingen en in geval van een ongeaard stopcontact, ook zonder andere apparaten in de doos). ;)

Bij mijn Genesis lens staat overigens een rood stickertje bij de plek waar 'dakje rechts' binnenkomt... Ik zal ook de multimeter er eens opzetten, dat had ik nog niet gedaan. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 14:33:19
Niet overdrijven he  ;D  ;)
Maar het is waar, jij hebt het toen ook al aangeven! Ik dacht steeds dat het veel gedoe was om dat ding een keer te verplaatsen maar dat bleek uiteindelijk reuze mee te vallen :P

Lol, ach met wat overdrijven maak ik het toch alleen wat makkelijker voor je om de juiste beslissing te maken, zet hem buiten neer als regenton  ;D  ;)

peter

yorkie13

hoi Ronald
ik heb je een PM gestuurd, misschien een keer leuk om met een BK Electronics xls300PR langs te komen, een subwoofer met de afm. 35 x 35 x 40 cm en dus een stuk eenvoudiger te plaatsen, en toch tot 20 hz doorloopt
hoeft niet echt snel te zijn daar je de subwoofer toch alleen voor HT gebruikt
kan ik gelijk de avalons eens beluisteren

Ralf

Deleted member

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 14:34:00
:o

Voor mij geen plak spikes Antoine!  ;D

OK, begrijp ik, als we koppelen dan koppelen we goed maar met het idee op makkelijk verschuiven gaf ik die tip! De plakkant van de spike is in feite niet meer dan een laagje lijm op plastic, geef vilt of schuim er tussen dus maar ik heb persoonlijk ook liever ingeschroefde maar ik heb dan ook gewoon 5 cent stukken als "schoteltjes". Die doodskisten van mij verschuif ik toch niet. ;)

Overigens sta ik verbaasd van de eenvoudige/voor de hand liggende tweaks en het feit dat juist jij ze nog niet had uitgeprobeerd! Ik zeg juist jij aangezien jij toch altijd lekker aan 't tweaken bent en je hier nou eens wat minder voor nodig hebt dan zeg bijvoorbeeld een soldeerbout!  ;D

Deleted member

#1493
Citaat van: Raphie op februari 25, 2008, 14:22:04
Ik zou echt de LS-01 eens proberen, ben je per direct van je "dunne"(typisch nordost) mid af.....

Zou Raphie dan toch gelijk hebben? Het enige waar ik zelf in m'n eigen set ook nog niet altijd (lees met iedere opname) tevreden over ben is het "gewicht" of de "presence" van stemmen.  ::) Zelf heb ik altijd gedacht dat het aan de huidige opstelling lag aangezien het in andere opstellingen wel goed was (dacht ik). Anyway, mocht je hier t.z.t. mee aan de slag gaan Ronald, dan lees ik aandachtig mee!  :)

Raphie

Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden, Wat mensen als "snel" ervaren is gewoon weinig laag en dun mid. Dit klinkt al snel een beetje steriel, maar wel heel puntig, daardoor weer goed voor pace, want de lagere / tragere frequenties verdwijnen naar de achtergrond.
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2008, 14:59:48
Prachtig verhaal, Ronald. En zeer overzichtelijk leesbaar, zo met die losse thema's. :D
Haha, ik had juist van jou commentaar verwacht op het feit dat ik het verhaal in losse delen gesplitst had
>:D

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2008, 14:59:48
Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat je - het weghalen van - die sub inmiddels zelf al had getest, ik heb er je er bij je laatste bezoek aan ons niet eens meer naar gevraagd.
Tsja, ik had in eerste instantie zoiets van "die sub gaat toch niet weg" maar na de ervaring van gisteren zie ik dat nu wel degelijk als een reeele optie. Ik had gewoon even een duwtje in de rug nodig om het uberhaupt te proberen  ;D

Citaat van: Audiofiel op februari 25, 2008, 14:59:48
Wat betreft het 'dakje recht', dat is niet mijn idee, ik ken de uitdrukking al jaren. Je houdt het aangesloten snoer naar je toe, met het dakje boven en dan moet de fase rechts aangesloten staan. Voor veel apparaten klopt dat, maar niet voor alle! Het beste is altijd de restspanning te meten met de multimeter (uiteraard zonder verdere aansluitingen en in geval van een ongeaard stopcontact, ook zonder andere apparaten in de doos). ;)
Haha dat weet ik wel Arjen  ;D



hifiman

Citaat van: RA SUBS op februari 25, 2008, 15:23:44
hoi Ronald
ik heb je een PM gestuurd, misschien een keer leuk om met een BK Electronics xls300PR langs te komen, een subwoofer met de afm. 35 x 35 x 40 cm en dus een stuk eenvoudiger te plaatsen, en toch tot 20 hz doorloopt
hoeft niet echt snel te zijn daar je de subwoofer toch alleen voor HT gebruikt
kan ik gelijk de avalons eens beluisteren

Ralf
We spreken (via pm) wel wat af binnenkort, lijkt me zowiezo leuk  :)
En wie weet als de sub in kwestie bevalt, dan ...  :P

hifiman

Citaat van: Antoine op februari 25, 2008, 17:05:58
Zou Raphie dan toch gelijk hebben?
Zeer onwaarschijnlijk natuurlijk  ;)

Citaat van: Antoine op februari 25, 2008, 17:05:58
Het enige waar ik zelf in m'n eigen set ook nog niet altijd (lees met iedere opname) tevreden over ben is het "gewicht" of de "presence" van stemmen.  ::) Zelf heb ik altijd gedacht dat het aan de huidige opstelling lag aangezien het in andere opstellingen wel goed was (dacht ik). Anyway, mocht je hier t.z.t. mee aan de slag gaan Ronald, dan lees ik aandachtig mee!  :)
Hmmm dat is wel precies hoe ik het ervaar inderdaad  ::) The proof is in the pudding!

Raphie

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 17:53:40
Zeer onwaarschijnlijk natuurlijk  ;)
Hmmm dat is wel precies hoe ik het ervaar inderdaad  ::) The proof is in the pudding!

Je kan toch zo een kabel testen? zo veel forumleden hier die hem al hebben ;) Daarnaast heb je de BH niet verknipt (toch?!? ;D ) dus die kan zo de verkoop in  ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2008, 17:50:36
Haha, ik had juist van jou commentaar verwacht op het feit dat ik het verhaal in losse delen gesplitst had  >:D

Maar nu was het juist functioneel. ;)


Hoewel het nog steeds prima in wat langere posts had gepast in plaats van al deze losse. Gewoon kopjes maken. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.