HD via notebook

Gestart door FrankL, januari 15, 2004, 12:03:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankL

Hilarisch, nietwaar?

Die Dell is trouwens wel erg duur  :-\
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Erik

Bron GOT:

Dell heeft op haar site de specificaties van de Dell Inspiron XPS-notebook gepubliceerd. Deze high-end notebook is standaard uitgerust met een 3,4GHz Pentium 4-processor en kan voor een meerprijs van 800 dollar ook worden voorzien van een 3,4GHz Pentium 4 Extreme Edition-processor. Een andere opvallende feature is de mogelijkheid om de videokaart te laten upgraden in de toekomst. Standaard wordt de notebook geleverd met een 128MB ATi Mobility Radeon 9700-videokaart, maar wanneer er in de toekomst een sneller model op de markt is kan je deze aanschaffen en zal Dell je notebook on-site upgraden. De Inpiron XPS-notebooks zijn verkrijgbaar vanaf 3046 dollar, maar als je geen genoegen neemt met de minimale configuratie kan de prijs zonder problemen boven de 6000 dollar arriveren.

ps ook het gewicht is leuk maar 4 kg ;D
Kun je meteen bodybuilden in de trein ;D

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Hoelang zou hij doen met zijn accu, staat dat nog ergens?
Ik schat 30 minuten ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

kreeuwij

Ik heb zelf de Toshiba Tecra S1 (1,6 Ghz Centrino, 1GB RAM, ATI Mobility Radeon 9000 32MB). Dit is voldoende om 720p HDTV files af te spelen met BSPlayer. Voor 1080p is hij met sommige 1080p files wel snel genoeg, maar met andere niet (bijv. de "060303-TonightShow(Jewel-1).tp"). Ik denk dat een 1,8 Ghz Centrino het wel trekt.

In tegenstelling tot het vorige model (Tecra 9000), heeft deze S1 geen DVI. Lekker handig van Toshiba, de Tecra 9000 had niet de power om HDTV af te spelen, maar wel een DVI uitgang; de S1 kan HDTV afspelen maar heeft geen DVI  ::) ::) ::)

Het liefst zou ik een Apple PowerBook gebruiken (die hebben wel DVI en power to spare), maar er is nog geen Windows Media Player 9 voor beschikbaar.
Marantz VP-12S2 (Color Corrected 30Cyan 77mm)
Marantz SR-8500
5x Anthony Gallo A'Diva Ti + TR-2 Sub
BBK DV971H

FrankL

Nuttig, al die vergelijkende specs.

Het is wel zo dat de DRM-schijfjes straks niet met BSPlayer af te spelen zijn. Dan gaat zo'n Centrino mogelijk wel de mist in met de Mediaplayer.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Red devil

Lekkere laptop zeg.

Zelf krijg ik 1 dezer weken de volgende laptop:

AMD Athlon 64 bit 3000+, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 512MB RAM (2x 256), 60GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, wired & wireless Lan 802.11g, 3 in 1 card reader

Linkje http://www.acer.nl/acereuro/page4.do?dau22.oid=4192&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&ctx1=NL&crc=2736066842

Zou deze snel genoeg zijn? Is de secundaire VGA-output wel geschikt voor HDTV?

Dan heb je natuurlijk nog de vraag hoe je het digitale signaal naar je versterker krijgt aangezien er geen digitale uitgang op die acer zit.

FrankL

Ik heb contact gehad met Promedion.
Begin april komt er minstens 1 model uit met een DVI uitgang.
Dell heeft al net de 9100 uitgebracht met DVI. Het komt dus nu eindelijk op gang!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Het is de Promedion D870P geworden. Een beest van een notebook.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Oracle

Heftig ding!  8)

Heb je hem ook in Raid0 of "gewoon" met 1 harddisk?

Wel mooi met breedbeeld display en zo..

Groet,
Mark

Starred

Wat kost al dat moois?

FrankL

Citaat van: Mark Lemmens op mei  3, 2004, 23:41:58
Heftig ding!  8)

Heb je hem ook in Raid0 of "gewoon" met 1 harddisk?

Wel mooi met breedbeeld display en zo..

Groet,
Mark
Gewoon met 1 harddisk (7200 rpm). Ik heb ook nog mijn oude 1GHz staan, waar ik dan draadloos bij kan. Dus daar kan ik op backuppen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

FrankL

Citaat van: Starred op mei  4, 2004, 14:01:11
Wat kost al dat moois?
Teveel  ;)
Afhankelijk van de configuratie. Je kunt op de promedion site de kosten berekenen. Reken op een kleine 3000 EUR als je er flink wat toeters en bellen op doet.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Starred

Dacht ik al. In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee!

FrankL

Dank je. Zal vast wel lukken. Ik heb al aardig wat HD materiaal klaar liggen om af te spelen :)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Ziet-ze Vliegen

Natuurlijk te laat met de tips maar bij Dell hebben ze het ook leuk opgelost.
Ik heb namelijk een Latitude D600 (Pentium M 1.4 Ghz) die het waarschijnlijk ook zou kunnen en volgens mij iets goedkoper is. Bij Dell hebben ze het namelijk opgelost met de Port-Replicator (een pseudo docking-station maar dan klein en handzaam) waarmee je ineens een DVI-out poort hebt en een digital coax aansluiting voor het 5.1 geluid.
Naja misschien dat iemand anders nog wat aan deze info heeft.  ;)

Starred

Ik heb ook dezelfde machine, maar echt lekker loopt het daar niet op hoor

Gaeje

had je beter een apple kunnen kopen, voor dat geld  ;)

Starred

De Apple wordt zakelijk nauwelijks gebruikt, muv de grafische industrie natuurlijk

Gaeje

juist, maar hij is 100x leuker in gebruik
en het was toch voor HT en HD gebruik?

en wat je zegt is wel waar, maar zou eigenlijk niet moeten zijn. er draaien (bijna) evenveel grafische applicaties op pc als op mac, en met uitzondering van het onstabielere os werken ze evengoed op pc. zelfde geld voor office en andere zakelijk apps op apple.

ikzelf was lang tevreden pc gebruiker tot ik deze powerbook kocht (om van beide platformen te kunnen profiteren) en eerlijk gezegd, voor mij nooit geen pc meer. ik steek hem gewoon met tegenzin aan, tegenwoordig als ik hem nog nodig heb