De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Mooie upgrade BE O0

Het aantal Veldoynes op het forum is weer groter geworden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Nee hoor. De sub komt ook van een forumgenoot ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juli 27, 2010, 15:48:55
Nee hoor. De sub komt ook van een forumgenoot ;)
En die gaat upgraden naar een DD18?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Citaat van: HTip op juli 27, 2010, 15:55:01
En die gaat upgraden naar een DD18?

Nee, wat anders. Maar dat is aan hem zelf om te vertellen. Hem kennende zal je dat niet te horen krijgen.

Bedenk dat er meer is dan Velodyne, er zijn merken die nog beter zijn ;)



Ik had er al een maandje of 4 geleden al over met de bewuste persoon, over hoe en wat. Tijdje geleden belde hij al op, dat de sub te gezet ging worden. Tja, lastig, ik wil ruilen :D
Maar toen kwam ineens Rens met zijn opmerking in de SV..s topic voorbij, even snel geschakeld en alsnog de sub gekregen :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 27, 2010, 15:58:49
Nee, wat anders. Maar dat is aan hem zelf om te vertellen. Hem kennende zal je dat niet te horen krijgen.

Bedenk dat er meer is dan Velodyne, er zijn merken die nog beter zijn ;)



Ik had er al een maandje of 4 geleden al over met de bewuste persoon, over hoe en wat. Tijdje geleden belde hij al op, dat de sub te gezet ging worden. Tja, lastig, ik wil ruilen :D
Maar toen kwam ineens Rens met zijn opmerking in de SV..s topic voorbij, even snel geschakeld en alsnog de sub gekregen :D :D

Je hebt de sub nog niet op zijn plek staan.
Wie weet hou ik hem zelf ;D ;D ;D
Hij zal wel beter zijn dan mijn SVS ;D

En eigenlijk moeten we Jos hiervoor bedanken, omdat we zijn topic hadden gekaapt ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CoSo

Citaat van: HTip op juli 27, 2010, 15:55:01
En die gaat upgraden naar een DD18?
revel ultima sub 15

blue-eyes

@coso

Martin loopt niet te koop met zijn spullen. Even weghalen aub.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op juli 27, 2010, 16:20:18
@coso

Martin loopt niet te koop met zijn spullen. Even weghalen aub.
Staat in zijn eigen topic

blue-eyes

Ok, dan is het OK ;)



Leuk weetje: de voorganger van de Revell (een jaar of 8 geleden) was te vergelijken met de JBL TIK sub, zelfde driver, vaak elkaars concurrent. De REvel stond iets hoger aangeschreven, maar niet veel.

JBL is blijkbaar op SUB gebied stil blijven staan (muv Synthese series) en Revell is still going strong!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Ga je nu nog voor die allerduurste Classe dedicated cd speler of bevalt de Oppo/SSP800 goed genoeg?

Peerless Monster

Citaat van: Kjelt op juli 27, 2010, 16:35:54
Ga je nu nog voor die allerduurste Classe dedicated cd speler of bevalt de Oppo/SSP800 goed genoeg?

De verschillen worden te klein denk ik tussen de onderlinge spelers...
Je moet al je componenten op orde hebben, inclusief je akoustiek om er echt full potential van te hebben en dan wordt het gewoon flink duur...

http://www.classeaudio.com/delta/detail-cdp-502.htm
De 502 is eigenlijk een mix tussen de 202 en de 300.
Het verschil tussen de CDP-202 en de CDP-300 zijn al vrij klein.
De 202 is wel de betere in CD weergave, maar dat weegt niet op tegen de meerprijs die je er nu nog voor betaald tov zo'n 300...
Dus ik denk dat de Oppo voorlopig wel blijft staan... Classe zou wel moeten werken aan streaming vermoed ik...
DUs wie weet ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#4511
Citaat van: Kjelt op juli 27, 2010, 16:35:54
Ga je nu nog voor die allerduurste Classe dedicated cd speler of bevalt de Oppo/SSP800 goed genoeg?

Ik doe een stap terug en ga nu mijn standaard Oppo als loopwerk gebruiken, via HDMI.


p.s. Als ik tegen een leuk schnapchen aanloop (202 of 502) zal ik het niet nalaten :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 27, 2010, 16:47:33
Ik doe een stap terug en ga nu mijn standaard Oppo als loopwerk gebruiken, via HDMI.


p.s. Als ik tegen een leuk schnapchen aanloop (202 of 502) zal ik het niet nalaten :D :D

Ik zou wachten...
;D
(ik kon ook niet wachten ;D)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Wees gerust, ik wacht wel ;)


Ik wacht wel tot de CDP202 onder de 2000 euro is gezakt :P




En ja hoor, een duitse gegadigde voor de sub, tenminste hij begint vragen te stellen. Dus de nieuwe LS kabel lijkt in zicht te komen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op juli 28, 2010, 21:59:35
Wees gerust, ik wacht wel ;)


Ik wacht wel tot de CDP202 onder de 2000 euro is gezakt :P




En ja hoor, een duitse gegadigde voor de sub, tenminste hij begint vragen te stellen. Dus de nieuwe LS kabel lijkt in zicht te komen.

Red je dat met de verkoop van je sub?

En welke kabel als ik vragen mag?


Hoe bevalt de koffie?
Klipsch, Denon.

blue-eyes

De sub verkoop is niet toereikend voor de financiering van de nieuwe LS bekabeling.
De CD speler is niet nodig, ik heb bewust een stap terug gedaan. Maar als een mooie 202 voor weinig langskomt waaien pak ik die wellicht wel weer ;)



Pink Faun ls bekabeling, het topmodel, maar dan extra lang.

De koffie is al een tijdje op, heb inmiddels nieuwe filters moeten bestellen, geniet er nog vaak van!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

koosnaampje-audiofiel

#4516
Citaat van: Blue-Eyes op juli 28, 2010, 22:12:59
De sub verkoop is niet toereikend voor de financiering van de nieuwe LS bekabeling.
De CD speler is niet nodig, ik heb bewust een stap terug gedaan. Maar als een mooie 202 voor weinig langskomt waaien pak ik die wellicht wel weer ;)



Pink Faun ls bekabeling, het topmodel, maar dan extra lang.

De koffie is al een tijdje op, heb inmiddels nieuwe filters moeten bestellen, geniet er nog vaak van!

Pink faun tja kost wat maar dan heb je ook zeker wat.


Filters? voor het water bedoel je?

Klipsch, Denon.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Zo, de CDP300 is opgehaald, de Velodyne DD15 is gebracht.

Martin en Rens rijden nu net weg, wat dus erg gezellig en voor mij weer leerzaam. Bovenal, gezellig, vind ik prio 1 ;)
Een aantal dingen bevestigd, aantal zaken toch anders dan ik dacht.
Leuke pragmatische tips gekregen, de markering met de stift op de grond is de leukste :D :D

Ik heb het vermoeden dat martin binnenkort weer langs komt, en dat Rens niet kan wachten een ECHTE stereo pre te laten horen. Dat een processor van 10000 euro leuk is, maar geen stereo doet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 01:57:13
Zo, de CDP300 is opgehaald, de Velodyne DD15 is gebracht.

Martin en Rens rijden nu net weg, wat dus erg gezellig en voor mij weer leerzaam. Bovenal, gezellig, vind ik prio 1 ;)
Een aantal dingen bevestigd, aantal zaken toch anders dan ik dacht.
Leuke pragmatische tips gekregen, de markering met de stift op de grond is de leukste :D :D

Ik heb het vermoeden dat martin binnenkort weer langs komt, en dat Rens niet kan wachten een ECHTE stereo pre te laten horen. Dat een processor van 10000 euro leuk is, maar geen stereo doet ;)
Maar komt hij die stereo voorversterker dan wel bij jou laten horen?

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 01:57:13
Zo, de CDP300 is opgehaald, de Velodyne DD15 is gebracht.

Martin en Rens rijden nu net weg, wat dus erg gezellig en voor mij weer leerzaam. Bovenal, gezellig, vind ik prio 1 ;)
Een aantal dingen bevestigd, aantal zaken toch anders dan ik dacht.
Leuke pragmatische tips gekregen, de markering met de stift op de grond is de leukste :D :D

Ik heb het vermoeden dat martin binnenkort weer langs komt, en dat Rens niet kan wachten een ECHTE stereo pre te laten horen. Dat een processor van 10000 euro leuk is, maar geen stereo doet ;)

Irritant zeg dat we weg moesten (kijkend naar de tijd van de posting).
Het was super gezellig en natuurlijk lijken we net een stel oude wijven.
De vriendin van Martin riep gisteren al vanuit de keuken: "waar maken jullie je zo druk om?". Kleine dingen, maar oh zo belangrijk voor ons mannen. De perfectionisten ;D. Zoals je ook kan herkennen aan het gezin van Martin: perfect! ;D

Ik lag om half 4 op bed. Eerst natuurlijk de CD/DVD-speler aangesloten en geluisterd. Niet heel intensief, maar even globaal luisteren in mijn set.
Mijn vrouw vroeg vanmorgen ook of ik al had geluisterd... Uiteraard! Ze moest hard lachen daarom.

Goed mijn eerste nachtelijke bevindingen en beleving.
Kort door de bocht: De CDP-300 is veel beter dan de CDP-100 in stereo.
Veel ruimtelijker valt in eerst instantie op.
Daar waar de CDP-100 erg geconcentreerd op het midden bezig was, gaat de 300 breeduit. Niet dat de stemmen breder zijn, maar het podium is gewoon groter. Ook lucht om instrumenten is veel beter waar te nemen. Ook komt de muziek wat meer naar voren, maar dat wat veelvuldig wordt geschreven op het internet. Verder valt op dat de klankkleur erg lijkt op die van de 100. Identiek bijna, hoewel je in een direct vergelijk waarschijnlijk toch de nuances in verschillen kan herontdekken.
Fun! Vanavond maar eens verder luisteren. Ik heb er nu al vreselijk veel zin in.

Goed; Terug kijkend/luisterend  naar de set van Eisse:
Wat is dat rack in combinatie met de Classé apparatuur indrukwekkend.
Jaloerse blikken van mij naar dit design. Prachtig, prachtig, prachtig.
Het is zoals met een mooie vrouw, je kan je ogen er niet vanaf wenden.
Kan je dan het karakter schelen: neen! Zo was het gisteravond ook met mij.
Verliefd tot over mijn oren.

Conclusie die we hebben getrokken na een kleine sessie van luisteren naar Michel Jansen en Eric Clapton is dat een beetje spelen met de stand van de speaker en de plaatsing al vrij grote wonderen kan verrichten. De speaker kan je niet recht zetten, want dan is het links/rechts stereo ipv een podium. Teveel indraaien: je gaat toch naar voren zitten in je stoel.

In het geheel mis ik het grote podium voor mijn neus. En dan kan je blijven verzetten, maar het geheel komt niet los in stereo. Mijn vermoeden (en zeker luisterend naar de CDP300 in mijn set) is dat de PREPRO van Classe nog zo duur kan zijn, maar een goede voorversterker echt wel een must is om een goed podium in stereo weer te geven. De enige prepro die indruk op mij maakte wat dat betreft en Eisse en Martin zullen het daar met me eens zijn, dat is de TAG. Maar dat valt ook in een vergelijking van een goede pre weg. De TAG is flink wat analytischer dan de Classe, die het geheel wat bijna romantisch doet overkomen. Bijna saai. Het spettert niet.

Wat ook een probleem kan zijn bij het niet loskomen, is het filter van de JBL's. De potentie is er ruimschoots. Ik hou van de terughoudendheid van de JBL's. Laidback zeg maar. Je kan met je visite gewoon lekker kletsenbessen, zonder dat Michael Jackson bij je midden in de kamer staat. Dat vind ik dus een nadeel van mijn set: Michael Jackson maakt deel uit van het gesprek, ondanks dat hij vorig jaar tragisch om het leven is gekomen. Maar als ik ga luisteren naar de beste man in mijn set, dan leeft hij. Bij Eisse blijft hij als onderdeel van het behang.

Maar daarentegen als de Classe als PRO zijn werk doet...
En de Oppo zijn ding doet....

Een grote WAUW. Ik zat met ongeloof te kijken hoe scherp het beeld is met een oppo. Het geluid was nog niet correct afgesteld met een Sub die net is gebracht, maar je hoort en ervaart de potentie. Hoe je zo een film kan kijken is machtig in zo'n prachtig huis overigens. Een wenteltrap met glas eromheen is mijn droom Eisse! Prachtig! Jullie beiden hebben smaak.

Maar goed: een pre met HT througput aanschaffen, hier en daar een aanpassing in het kabel assortiment en wellicht een filter aanpassing daarna (als laatste) hier en daar een tweakje en GAAAAAAAAAAAAAN! Besteed nog een klein netto maandinkomen en je speelt over de top! Menig HTforumcollega's zijn er jaloers op.
Ik ben er 1 van.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

#4521
Ik herken je verhaal qua podium eigenlijk helemaal niet, daarom vroeg ik ook of je met de stereo versterker naar BE gaat. Of nog beter de SSP-800 naar jou. Alles is in feite anders dan bij jou thuis, dus kun je eigenlijk geen vergelijk maken. De akoestische afbeelding zoals ik hem graag noem wordt in mijn ervaring bepaald door de optelsom van de componenten, en niet in de laatste plaats door de akoestiek.

blue-eyes

Ik zei gisteravond al dat Teejoo ging reageren, dat dit een mooie discussie gaat worden ;)


De SSP gaat dan uiteraard als wederdienst ook richting Rens!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 10:21:43
Ik zei gisteravond al dat Teejoo ging reageren, dat dit een mooie discussie gaat worden ;)


De SSP gaat dan uiteraard als wederdienst ook richting Rens!

Hahaha, mooi! ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#4524
Citaat van: Teejoo op juli 29, 2010, 10:15:35
Ik herken je verhaal qua podium eigenlijk helemaal niet, daarom vroeg ik ook of je met de stereo versterker naar BE gaat. Of nog beter de SSP-800 naar jou. Alles is in feite anders dan bij jou thuis, dus kun je eigenlijk geen vergelijk maken. De akoestische afbeelding zoals ik hem graag noem wordt in mijn ervaring bepaald door de optelsom van de componenten, en niet in de laatste plaats door de akoestiek.

Dus alleen met stereo.
Want met film heb je een flinke diepte. (zowel in beeld als in geluid overigens ;) ).
Het beeldscherm zal ook nadelig beinvloeden, maar juist die kan je niet verplaatsen.
Ben je bij Eisse al geweest Teejoo? Dan kan je het zelf ervaren.
Er is iets dat het perfectionisme in de weg staat, maar om daar je vinger zo even 1,2,3 op te leggen is best moeilijk. Ik heb deze ervaring met andere SSP's van Classe (de 25, 30).

Oh jee ik zie hier komende weken weer een shoot-out van komen ;).
Jammer dat we niet dicht bij elkaar wonen Teejoo, want ik ben heel benieuwd naar jouw set.

Ik wil zeker met de Plinius naar Eisse gaan.
het voorversterker deel kan je loskoppelen van het eindversterker deel.
Alleen is dan wel alles RCA aangesloten... Alleen de nieuwere typen van de Plinius 9200 zijn uitgerust met XLR ingangen...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler