Pioneer DV-LX50 'contrast output' veel te laag ...

Gestart door Alex Cremers, april 6, 2009, 09:38:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Cremers

... met het gevolg dat deze DVD-speler een veel te donker beeld weergeeft. Een film als Blade Runner is haast niet te bekijken. Gelukkig kun je de met de DV-LX50 de beeldinstellingen aanpassen ('contrast' stond oorspronkelijk op '0' en staat nu op '16' = maximum) maar ik vroeg mij af of dit hardwarematig door een technieker kan gecorrigeerd worden. Ik vermoed dat dit een fout is dat onder de garantie valt? Voor de rest doet dit toestel het werkelijk prima.

Is er iemand met soortgelijke ervaringen?



Alex

bmateijsen

Even zo wat vragen, want er zijn meerdere mogelijkheden:

Op wat voor een beeldweergever kijk je?
Stuur je RGB of YUV uit?
Staat je beeldweergever op HDMI of HDMI expanded?
Ik denk dat je overigens bedoeld dat je brightness te laag staat, als je die verhoogt, krijg je ook meer schaduwdetaillering te zien. ;)

Groet,

Bjorn

Citaat van: Alex Cremers op april  6, 2009, 09:38:15
... met het gevolg dat deze DVD-speler een veel te donker beeld weergeeft. Een film als Blade Runner is haast niet te bekijken. Gelukkig kun je de met de DV-LX50 de beeldinstellingen aanpassen ('contrast' stond oorspronkelijk op '0' en staat nu op '16' = maximum) maar ik vroeg mij af of dit hardwarematig door een technieker kan gecorrigeerd worden. Ik vermoed dat dit een fout is dat onder de garantie valt? Voor de rest doet dit toestel het werkelijk prima.

Is er iemand die soortgelijke ervaringen?



Alex

Alex Cremers

De Pioneer DV-LX50 is, net zoals mijn Toshiba HD-EP30, aangesloten op een Samsung Plasma via een HDMI kabel. Ik stuur 'component' uit (volgens handleiding de standaardinstelling voor HDMI - de andere keuzes zijn 'Full Range RGB' en 'RGB'). Het contrast van de Samsung staat op '50' (max =  '100').

Ik heb het wel degelijk over het 'contrast'. Als ik de 'brightness' verhoog wordt het zwart meer grijs (je weet wel, zwart met een lichte schijn erop).

In vergelijking is het wit dat de Toshiba produceert bijna te fel te noemen (zelfs als het contrast van de Pioneer op maximum staat).


Alex

Roksan

Hmm, ik heb dezelfde speler, maar het verschijnsel waar jij het over hebt, heb ik totaal geen last van. Als er nog garantie op zit, zou ik er zeker naar laten kijken.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

bmateijsen

Zet hem toch maar eens op RGB ipv Component (YUV).

Groet,

Bjorn

Citaat van: Alex Cremers op april  6, 2009, 14:26:58
De Pioneer DV-LX50 is, net zoals mijn Toshiba HD-EP30, aangesloten op een Samsung Plasma via een HDMI kabel. Ik stuur 'component' uit (volgens handleiding de standaardinstelling voor HDMI - de andere keuzes zijn 'Full Range RGB' en 'RGB'). Het contrast van de Samsung staat op '50' (max =  '100').

Ik heb het wel degelijk over het 'contrast'. Als ik de 'brightness' verhoog wordt het zwart meer grijs (je weet wel, zwart met een lichte schijn erop).

In vergelijking is het wit dat de Toshiba produceert bijna te fel te noemen (zelfs als het contrast van de Pioneer op maximum staat).


Alex


Maro

Heb deze speler ook sinds een paar weken en ook ik heb hier totaal geen last van. Zou er zeker even mee naar de winkel terug gaan.
T'is echt een top speler!!! ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Cremers

Het was het laatste toestel. Ik kan er mee leven als de contrast waarde van de speler op maximum staan. Al ik 'm binnen breng voor reparatie ben ik 'm weken kwijt en er zijn geen garanties dat ze het euvel kunnen verhelpen.

Alex Cremers

Ik heb eens de waarde van de Gamma (settings op de speler zelf) van 0 naar -2 gezet en het ziet er nu veel beter uit. Het beeld wordt lichter terwijl het zwart redelijk zwart blijft. Gisteren naar Memoirs of a Geisha bekeken en het zag er bijna uit als Blu-ray. :pompom: