Hard Disk mediaplayer of HTPC veilig?

Gestart door ACQUA, januari 25, 2008, 19:05:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ACQUA

Even een vraagje, is zo'n mediaplayer zoals de Dvico of een HTPC crash proof? Ik heb al enkele nare ervaringen met harde schijven in het algemeen maar hoe zit het met zo'n systemen?

Raphie

JBL PRX Power!

ACQUA

Dus dan kan ik beter men originele dvd's behouden en geen NAS bouwen? Die 400+ dvd's nemen te veel plaats in daarmee dat ik hiervoor een oplossing zoek

Raphie

Een NAS bouwen gaat prima, als je bijv kiest voor RAID 10 over 5 disks op een harwarematige RAID oplossing, dan ben je redelijk save
JBL PRX Power!

wh-vanderpost

Je hebt ook NAS'sen met RAID 1. Dan is het op zich veilig genoeg, voor de thuisgebruiker ;)

Klapt er een schijf uit, dan is het aan jou om gewoon zo snel mogelijk een nieuwe ervoor in de plaats te zetten zodat je weer een redundant systeem krijgt.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Raphie

Citaat van: wh-vanderpost op januari 25, 2008, 19:20:03
Je hebt ook NAS'sen met RAID 1. Dan is het op zich veilig genoeg, voor de thuisgebruiker ;)

Klapt er een schijf uit, dan is het aan jou om gewoon zo snel mogelijk een nieuwe ervoor in de plaats te zetten zodat je weer een redundant systeem krijgt.

klappen 2 schijven eruit, dan heb je niks :-X
JBL PRX Power!

wh-vanderpost

Citaat van: Raphie op januari 25, 2008, 19:22:48
klappen 2 schijven eruit, dan heb je niks :-X
Ja idd... wordt je overreden, dan heb je ook niks meer ;D
Ach, wat zijn de kansen dat ze echt precies tegelijk gaan.. een NAS staat ook niet 24/7 aan, tenminste dat lijkt mij niet nodig.. dus als je zo'n schijf op voorraad houdt en hem inzet op het moment dat je waarschuwingen of getik gaat horen... komt het volgens mij allemaal helemaal goed :D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

ACQUA

men 1e vraag, wat heb ik eigelijk allemaal nodig voor zo'n NAS.
Zo'n NAS server heb ik al gezien, iets van Western Digital een eternet Hard Disk maar dan...? een cat 5 kabel naar...?

wh-vanderpost

Wat heb je op het moment al..? Heb je een netwerk, bekabeld/draadloos.
Afhankelijk van de eisen zou je ook kunnen kijken naar een NAS die je direct aan de TV kan hangen, al heb ik eigenlijk geen idee hoe de kwaliteit van die dingen is :-\
Anders ben je met een NAS alleen, nog nergens. Dan zou je bijvoorbeeld een PS3 aan je TV kunnen hangen die dan audio/video streamt vanaf de NAS, of een HTPC.. maar in het laatste geval kan je dan beter een HTPC met raid erin neerzetten ;D

Leuk altijd, er is altijd te veel mogelijk ;D ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Raphie

koop geen WD > traag en geen mogelijkheid tot data recovery
kijk eens bij Thecus voor een gedegen oplossing
wat is je budget en gewenste capaciteit?
JBL PRX Power!

ACQUA

Wel ik dacht zo'n dvico zonder Hard Disk te nemen en daarop 2 externe HardDisk te zetten met op alle2 hetzelfde om zo een beetje safe te zijn?

ACQUA

Ik heb zo'n 400+ dvd's en zo'n 3000mp3's

wh-vanderpost

Citaat van: ACQUA op januari 25, 2008, 19:36:52
Ik heb zo'n 400+ dvd's en zo'n 3000mp3's
Zijn het allemaal kopietjes ofzo, dat je het veilig wil stellen... originele zou ik niet zo heel bang voor zijn dat ze verrot gaan.
400 DVD's, maal 4,5 GB ... ongeveer 1.8 TB .. dat in raid ::)  .. 4 x 1 TB schijf ;D Wordt nog een duur geintje dan..
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

ACQUA

Alles origineel, maar alle dvd's heb ik niet volledig nodig. film,engelse taal en nederlandse subs. scheelt wel wat in GB. tja en die mp3's is relatief, ik heb veel gedownload en moet nog filteren. momenteel staan die op dvdr's en geheugensticks van het werk  ;D dusja er moet een oplossing voor gevonden worden,hoe dan ook. ik kan een volledige huis bezetten met de cd en dvd doosjes  ;D

wh-vanderpost

Citaat van: ACQUA op januari 25, 2008, 19:47:03
Alles origineel, maar alle dvd's heb ik niet volledig nodig. film,engelse taal en nederlandse subs. scheelt wel wat in GB. tja en die mp3's is relatief, ik heb veel gedownload en moet nog filteren. momenteel staan die op dvdr's en geheugensticks van het werk  ;D dusja er moet een oplossing voor gevonden worden,hoe dan ook. ik kan een volledige huis bezetten met de cd en dvd doosjes  ;D
Met die taal en ondertitels bespaar je niet zo heel veel meestal. Een taaltrack is als ik mij goed herinner zo'n 300 MB, ondertitels nog een héél stuk kleiner.
Wat ik wel vergeten was, origineel is meestal DL .. dus 9 GB. Het lijkt me dat je ze niet met compressie op wil slaan (want waarom zou je een backup willen maken in slechtere kwaliteit), dus dan wordt het nog een iets ander plaatje.

Persoonlijk zou ik in ieder geval niet originele DVD's gaan kopiëren naar een schijf. Hooguit op een DVDr als hij regelmatig bekeken moet worden (koters en hun tekenfilms). Maargoed, dat is helemaal aan jou natuurlijk ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

ACQUA

tja dan moet ik een andere oplossing zoeken