Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: Barry32 op juni  6, 2022, 21:04:49
Het kleine woofertje in de Arro moet wat lucht verplaatsen in de kast om wat bass te krijgen daar zal de Forest met de grotere woofer het makkelijker hebben .

Nooit zo bij nagedacht, maar het is natuurlijk een wat kleiner volume inderdaad, de kast van de arro's. Met inderdaad een kleiner woofertje.

Niet vreemd dat je met wat meet volume moet spelen.
Het blijven kunstige dingen wat ze presteren.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Deze week een nieuw informatie systeem in gebruik genomen als pilot.
Vanzelfsprekend gaat dat ondanks eindeloos testen toch weer niet vanzelf.
De problemen zaten dit keer in onverwachte hoek, verplichte voorgeschreven "standaard" architectuur functies die niet goed blijken te functioneren.

Na tal van dagen van 11+ uur vandaag nog even een uurtje genieten tot de meute thuiskomt.

Even smooth starten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En ook wat stevigers, rauwers nodig...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En wat "folklore"...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

Leuke lijstjes om de Forests aan het werk te zetten  8)
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Afgelopen weekeinde had ik een deja-vu.
Een kanaal gaf geen geluid.

Had ik dat tijdens een M&G met Ronald ook niet eens gehad?
Yes, I had.
Maar toen was het 40 graden buiten en 28 in huis.

Dit keer was het zo te zien niet de eindversterking maar de voorversterker die er op warmtebeveiliging uit ging? Althans, die was erg heet (stond rechtstreeks in de volle zon te spelen). De eindversterker klinkt logischer, daar het 1 kanaal betrof.

Anyway... de handel uitgezet, gordijnen gesloten en even later was alles weer top.
Geen enkel probleem meer gehad.

De plaatsing van de luidsprekers is wel licht aangepast intussen.
Ook een tikje meer toe-in.
Ik ben benieuwd of het blijft bekoren zo.

Verder heb ik ook een impulsieve actie gedaan, waarover later meer.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Impulsieve aankoop? Vertel ...

Die Exons van je zijn monoblokken toch? Ik weet dat de toenmalige importeur van Joenit aangaf dat een paar Forests flink baat hebben bij het toepassen van twee Rega mono's in plaats van één stereo eindversterker. Je kan dan ook bi-ampen (laag op een amp en hoog op een amp). Ik heb dat met mijn toenmalige speakers ook geprobeerd maar zonder succes.

Hannibal_

#507
Citaat van: Mediator op juni 15, 2022, 07:51:19
Impulsieve aankoop? Vertel ...

Die Exons van je zijn monoblokken toch? Ik weet dat de toenmalige importeur van Joenit aangaf dat een paar Forests flink baat hebben bij het toepassen van twee Rega mono's in plaats van één stereo eindversterker. Je kan dan ook bi-ampen (laag op een amp en hoog op een amp). Ik heb dat met mijn toenmalige speakers ook geprobeerd maar zonder succes.

Impulsieve actie... dacht ik vermeld te hebben? ;)

Yep, de Exon's zijn inderdaad monoblokken.
De Exons hebben we vergeleken met de stereo Rega eindversterker, de Maia geloof ik, en de Exons zijn inderdaad marginaal beter. Ten opzichte van mijn oude geintegreerde voor/eindversterker was het een groter verschil, vooral in controle en detaillering.
Maar daar zat ook wel een verschilletje in productlijn van Rega tussen.

Tja, bi-amping gaat voorlopig niet gebeuren.
De Exon's mag je niet stapelen (worden ze te warm  :blush:) en ik kan er geen 4 naast elkaar kwijt.
Ik wil het mijn meisje ook niet aan doen (mezelf ook niet) om een enorm rack neer te zetten in de woonkamer.
Als ik luister voel ik ook niet echt de noodzaak om te biampen.
Er lijkt een overvloed aan controle te zijn.

Op wat voor luidsprekers en met welke eindblokken heb je dat geprobeerd?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Feitelijk ben je of kun je al bi ampen als je twee mono's hebt. Je kan een mono per kanaal gebruiken of een mono voor het hoog en voor het laag. Het is altijd wel zinvol om te kijken wat het beste klinkt.

Mijn situatie is al langer geleden. Zal omstreeks 2000-2002 zijn geweest. Ik speelde met D500's van Tannoy met toen nog de ribbelkast versie van de Maia. Twee Maia's haalden dus toen niet zoveel uit. De nieuwere, niet ribbelkast versies van Rega waren toen net in de markt. Martijn Lavrijssen werkte toen nog bij Joenit de importeur van Rega en Totem, inmiddels werkt hij al lang bij AudioXperience.

Hannibal_

Citaat van: Mediator op juni 15, 2022, 10:48:53
Feitelijk ben je of kun je al bi ampen als je twee mono's hebt. Je kan een mono per kanaal gebruiken of een mono voor het hoog en voor het laag. Het is altijd wel zinvol om te kijken wat het beste klinkt.

Mijn situatie is al langer geleden. Zal omstreeks 2000-2002 zijn geweest. Ik speelde met D500's van Tannoy met toen nog de ribbelkast versie van de Maia. Twee Maia's haalden dus toen niet zoveel uit. De nieuwere, niet ribbelkast versies van Rega waren toen net in de markt. Martijn Lavrijssen werkte toen nog bij Joenit de importeur van Rega en Totem, inmiddels werkt hij al lang bij AudioXperience.

Ik denk dat je een denkfout maakt?
Als je 1 mono op de beide tweeters zet en 1 op de beide woofers, meng je toch links en rechts op beide speakers?

Oei... de ribbelkastjes, die zijn inderdaad wel oud geloof ik...

Het lijkt er op dat je wel gelijk krijgt voor wat betreft mijn impuls...  :blush:
Arme vriendin...
Weet nog van niets...  :nowink:

Maar meestal probeert ze de berg niet te verzetten...
Fingers crossed.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Oei...
De impuls is verzonden...

:unsure: ::)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Ralf67

Toch geen Impulse luidsprekers  :D

vergeerr72

Citaat van: Ralf67 op juni 15, 2022, 17:52:32
Toch geen Impulse luidsprekers  :D
Volgens mij gaat het dac eraf met deze impulse aankoop?

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Toch weer een rega dac?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mediator

Citaat van: Hannibal_ op juni 15, 2022, 10:58:48
Ik denk dat je een denkfout maakt?
Als je 1 mono op de beide tweeters zet en 1 op de beide woofers, meng je toch links en rechts op beide speakers?

Oei... de ribbelkastjes, die zijn inderdaad wel oud geloof ik...

Het lijkt er op dat je wel gelijk krijgt voor wat betreft mijn impuls...  :blush:
Arme vriendin...
Weet nog van niets...  :nowink:

Maar meestal probeert ze de berg niet te verzetten...
Fingers crossed.

Je hebt gelijk! Op de Maia gebruikte ik alle vier de klemmen, jij hebt er natuurlijk maar twee per eindtrap.

Hannibal_

#515
Citaat van: Mediator op juni 15, 2022, 21:17:28
Je hebt gelijk! Op de Maia gebruikte ik alle vier de klemmen, jij hebt er natuurlijk maar twee per eindtrap.

Yep!
Monoblokken.
Ik zou kunnen bi-wiren....

Ik denk wel dat het voor die tijd mooie versterkers waren, die Maia's.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Ralf67 op juni 15, 2022, 17:52:32
Toch geen Impulse luidsprekers  :D

Nee... zou wat zijn.
Net nieuwe en dan...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Vriendin vind het wel okay geloof ik.
Toen ik aangaf nieuwe meuk gekocht te hebben vroeg ze direct "een andere DAC?".
Tja...

Citaat van: vergeerr72 op juni 15, 2022, 20:08:15
Volgens mij gaat het dac eraf met deze impulse aankoop?

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Oei...
Good guess...

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2022, 20:57:21
Toch weer een rega dac?

Die maken geen losse DAC meer.
En de Rega blijft voorlopig.
Ik kwam toch nog een optische aansluiting te kort voor een experiment.

Maar eerst een shootout als de nieuwe er is
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

Ik heb de neiging de pagina om te slaan bij een cliff hanger in een boek. Helaas gaat die vlieger hier niet op 😀
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

#519
Citaat van: Barry32 op juni 16, 2022, 06:53:56
Ik heb de neiging de pagina om te slaan bij een cliff hanger in een boek. Helaas gaat die vlieger hier niet op 😀

Cliffhanger?
DAC toch!
Ohhhh... misschien merk en type?  :unsure: ;)

Tja... ik weet niet goed wat ik er van moet denken nog.
"Goedkoop" gekocht, voor een DAC dan.
Het bedrijf ging in op mijn redenatie en prijsvoorstel, dus ik kon het eigenlijk niet meer laten.

ASR vond de SNR niet goed genoeg voor de nieuwprijs.
Hihi... Topping deed het beter  :dozingoff:

Echter ik had dat ding eerder gehoord en de mooie detaillering viel me toen op.

Ohhhhh shoot, doe ik het toch weer, cliffhangen.
Het "ding" is een Mytek Liberty DAC.

Veel geluisterd op Rega/Forest bij een vriend die de Brooklyn heeft.
Ja... is wel mooi hoor.
Maar erg duur, ook omdat er een hoop op zit dat ik niet wil en ook niet nodig heb.
Analoge ingangen, Phono pre, is ook voorversterker dus, koptelefoon versterker, volume regeling...

De Liberty is meer focussed DAC.
Hoop dat de signatuur hetzelfde blijft, technisch zijn er wel verschillen en het is wat langer geleden dat ik de Liberty gehoord heb.

Maar sowieso leuk om DACjes te vergelijken.

Ik doe hiermee wel consessies aan mijn principes:

- Volgens mij is het een upsampling DACje (oei). Het was juist mooi dat de Rega dat niet deed.
- Toch volume control in het digitale domein, maar kun je afzetten en dat ga ik ook doen
- Hij doet MQA en DSD (heb ik niet echt nodig,
   ik speel alleen PCM maar dedicated PCM DAC's zijn er geen moderne meer, bij mijn weten).
- En Mytek heeft aandelen in koptelefoon bedrijven? Toch ook weer aansluiting hier  :music:  :dozingoff:

Dus... dat dus
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

#520
Citaat van: Hannibal_ op juni 16, 2022, 05:41:16
Ik denk wel dat het voor die tijd mooie versterkers waren, die Maia's.

Niet alleen voor die tijd. Als je de ribbelkast versie als set had (Cursa, Maia, Jupiter, io, Eos, P25, Exact) dan maakte dat behoorlijk muziek. Wat ik daarna had miste 'das gewissene etwas'. Die Rega spullen was gewoon apparatuur waar je genoeg aan had, geen upgrade drang. Dat is in de meeste gevallen bijzonder.

Hannibal_

Citaat van: Mediator op juni 16, 2022, 15:33:23
Niet alleen voor die tijd. Als je de ribbelkast versie als set had (Cursa, Maia, Jupiter, io, Eos, P25, Exact) dan maakte dat behoorlijk muziek. Wat ik daarna had miste 'das gewissene etwas'. Die Rega spullen was gewoon apparatuur waar je genoeg aan had, geen upgrade drang. Dat is in de meeste gevallen bijzonder.

Tja, stonden er ook bekend om dat het echt muziek maakte.
Je bedoelt toch die op de foto hier?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#522
En speelt.
Instellen ging eenvoudig genoeg al valt men daar wel eens over.

Okay, je moet er een laptop aan hangen met control software.
Maar dat gaat ook naadloos.

Vriendin vind het een "lieffie"
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Nieuwe cliffhanger... hoe klinkt het?!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Citaat van: brt op juni 16, 2022, 22:59:23
Nieuwe cliffhanger... hoe klinkt het?!

Lol!

Geen intentionele cliffhanger hoor.

Hij klinkt prima.
Top zelfs.

Maar ik ben hem aan het vergelijken met mijn Rega DAC en dat zou heel eenvoudig moeten zijn, de sonos staat op beide DAC's, ik hoef alleen maar input te switchen op de versterker.
Maar het is toch een beetje lastig in de zin dat de Mytek een fractie meer volume geeft.
Dat maakt het een beetje tricky vergelijken.

Ik hink op twee gedachten (terwijl ik naar de Mytek luister):

Ik kan de Mytek wat terugschroeven qua volume, zag ik in de controle software.
Dat is dan vast in het digitale domein, dus ik weet niet goed hoe dat de kwaliteit gaat beïnvloeden.
Misschien valt dat mee, het verschil is niet heel groot dat gecorrigeerd moet worden.

Aan de andere kant heb ik wel gewoon zin om naar dat nieuwe, wonderlijk kleine, doosje te luisteren en dan misschien na verloop van tijd weer eens even terug te gaan naar de Rega.

Maar eerste indruk is positief, klinkt super fijn, mooie details, mooi helder.
Geen geld voor dit geluid.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.