Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pinda13

Citaat van: Kingpin op november 10, 2018, 10:13:32
Leuk 'avontuur', zowel prive als audio!

Ik heb idd een (gemodificeerde) Cayin met KT88 buis bezetting.
Heb destijd erg veel vergeleken ook op technisch vlak (uiteraard).
Cayin (Spark Audio > Lyric, Prima Luna) kwam voor mij naast de klank (die met verschillende merken buizen heel verschillend kunnen klinken) prijstechnisch en qua technische opbouw als beste uit de bus (heel persoonlijk natuurlijk).

Enkele eigenschappen die mij hebben besluiten voor deze versterker:
- volledig hardwired,
- buizen niet vast op een printplaat maar in het chassis,
- softstart bij aanzetten van de amp, bevorderd zeker de levensduur,
- buizen handmatig afregelen ipv automatisch (veel nauwkeuriger),
- dijk van een constructie met echt massieve materialen,

Cayin wordt in China vervaardigd onder QA van amerikaanse technici.
Distributie gaat via Cayin Duitsland.
Mocht je er 1 kopen, vraag dan het serienummer na bij de importeur!

Voor de rest heb ik 'm nu al jaren, al zij het met wat andere buisbezetting als de originelen (zie sig, en daar kun je je geld ook wel in kwijt  ;D).
Beste aankoop wat ik heb gedaan, en heb best goede versterkers gehad, op 1 of andere manier ligt de buis mij meer dan bv een klasse D.
Dichtste benadering kwam mijn mosfet Luxman, klasse A versterker qua klankkleur, zeer vloeiend en open, brede soundstage.

Of het nu om scheurende gitaren gaat:
https://www.youtube.com/v/-WnqfDI3kgA&VQ=HD720

Of audiofiel materiaal
https://www.youtube.com/v/-rtCcQOFI10&VQ=HD720


Ben benieuwd naar je zoektocht, erg leuk.
Suc6

thanks voor je reactie. Zoals gedacht zit het met de bouw dus wel goed.
Ik zit nog te twijfelen tussen de A-300B en de A-845. Waarbij de A-845 in NL echt flink duurder is, maar is het ook meer waard qua componenten? De 300B is 30kg en de 845 is 37kg. Natuurlijk hardwire en bij de 845 silver hardwire gebruikt blabla, maar de meerprijs zit hem meer in de gebruikte buisjes en component gebeuren. Waarbij de 300b de 300b als eindbuis gebruikt en de 845 de 300b als richtbuis wat ik goed heb begrepen en de 845 als eind..

Welke zou jij kiezen kingpin? Sowieso allebei prachtige versterkers daar ben ik al over uit :)
" no loss of fine detail "

Huub-13

In de Duitse Stereoplay stond een test van de Cayin CS-845A.
Hun conclusie was: ÜBERRAGEND !!
Fantastisch dus, als je een flinke stroomrekening niet schuwt . . . .
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

addesmo

Hoeveel gaat die rekening volgens jou dan omhoog?
Voor 20 cent kun je de versterker zeker 3 uur aan laten staan, dus......

Kingpin

Als je een sportwagen koopt of een auto met een dikke v6 aan boord ga je toch ook niet klagen over het benzineverbruik ::)
En het scheelt weer in verwarmingskosten als ie aan staat ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Huub-13

Citaat van: addesmo op november 10, 2018, 14:36:04
Hoeveel gaat die rekening volgens jou dan omhoog?
Voor 20 cent kun je de versterker zeker 3 uur aan laten staan, dus......

Het was niet mijn conclusie, maar die van Stereoplay . . . . .
Als de versterker 6 uur per dag ingeschakeld staat (ook zonder dat hij muziek maakt) ben je toch bijna 200 euro per jaar kwijt. Bij mij is dat 20% van de energierekening.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Kingpin

Citaat van: Pinda13 op november 10, 2018, 13:45:21
Welke zou jij kiezen kingpin? Sowieso allebei prachtige versterkers daar ben ik al over uit :)
Beide idd erg prachtige versterkers, maar ik kan voor jou echt geen keuze maken.
Vergeet niet dat het beide ook verschillende klankeigenschappen hebben, maar wat belangrijker is of de versterkers het ook goed doen op je speakers, niet elke speaker is geschikt voor een buizenversterker.
Daarnaast hoe groot is jou ruimte? Een 300b met 8W output achter een relatief lage gevoeligheid speaker gaat niet rocken ... de 845 heeft al 24W aan board meen ik.
Persoonlijk wat ik me herinner is dat de 300b een erg mooi middengebied heeft, zeker bij klassiek erg mooi, de 845 is wat neutraler maar heeft een veel betere controle in het laag, beetje het verschil tussen een el34 vs kt88 vindt ik. De el34/300b heeft een buizen 'sausje' als je begrijpt wat ik bedoel, meer dat 'ronde'.
Als ik het geld ervoor over had zou ik voor de 845 in se triode gaan, maar dat is geheel persoonlijk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: Huub-13 op november 10, 2018, 14:50:11
Het was niet mijn conclusie, maar die van Stereoplay . . . . .
Als de versterker 6 uur per dag ingeschakeld staat (ook zonder dat hij muziek maakt) ben je toch bijna 200 euro per jaar kwijt. Bij mij is dat 20% van de energierekening.
Met 6 uur per dag luisteren kan ja pakweg elke 2 jaar je eindbuizen gaan vervangen ..... mag je hopen dat je er geen exotische exemplaren in heb liggen.
Ik heb als 'achtergrond' muziek een 'gewone' versterker aan staan, wil ik echt luisteren dan pak ik de buis.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Huub-13

Citaat van: Kingpin op november 10, 2018, 14:55:30
Met 6 uur per dag luisteren kan ja pakweg elke 2 jaar je eindbuizen gaan vervangen ..... mag je hopen dat je er geen exotische exemplaren in heb liggen.
Ik heb als 'achtergrond' muziek een 'gewone' versterker aan staan, wil ik echt luisteren dan pak ik de buis.
Dat is zo, een buizenversterker (zeker met de 845 als eindbuis) laat je niet snel 6 uur per dag zweten.
Ik heb 2 klasse D eindversterkers, die 24 uur per dag ingeschakeld blijven.
Maar die zijn dan ook wel een stuk zuiniger . . . .
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Pinda13

Citaat van: Huub-13 op november 10, 2018, 14:03:02
In de Duitse Stereoplay stond een test van de Cayin CS-845A.
Hun conclusie was: ÜBERRAGEND !!
Fantastisch dus, als je een flinke stroomrekening niet schuwt . . . .

Heb dit artikel even opgezocht en gelezen: toch wel goeie conclusie inderdaad. En wat meer stroomgebruik: ach tja..

Citaat van: Kingpin op november 10, 2018, 14:39:27
Als je een sportwagen koopt of een auto met een dikke v6 aan boord ga je toch ook niet klagen over het benzineverbruik ::)
En het scheelt weer in verwarmingskosten als ie aan staat ;D

haha zo is het wel..

Citaat van: Kingpin op november 10, 2018, 14:50:58
Beide idd erg prachtige versterkers, maar ik kan voor jou echt geen keuze maken.
Vergeet niet dat het beide ook verschillende klankeigenschappen hebben, maar wat belangrijker is of de versterkers het ook goed doen op je speakers, niet elke speaker is geschikt voor een buizenversterker.
Daarnaast hoe groot is jou ruimte? Een 300b met 8W output achter een relatief lage gevoeligheid speaker gaat niet rocken ... de 845 heeft al 24W aan board meen ik.
Persoonlijk wat ik me herinner is dat de 300b een erg mooi middengebied heeft, zeker bij klassiek erg mooi, de 845 is wat neutraler maar heeft een veel betere controle in het laag, beetje het verschil tussen een el34 vs kt88 vindt ik. De el34/300b heeft een buizen 'sausje' als je begrijpt wat ik bedoel, meer dat 'ronde'.
Als ik het geld ervoor over had zou ik voor de 845 in se triode gaan, maar dat is geheel persoonlijk.

Ik denk dat het inderdaad de a-845 gaat worden. Morgen is er in heel china een uitverkoop 11-11 noemen ze een single day en dat is elk ding wat te koop is, met korting te bestellen. De speakers die ik ga kopen worden monitoren van musical paradise, namelijk de mp-s1 mk3. http://www.musicalparadise.ca/store/index.php?route=product/product&path=67&product_id=96 

zeker niet high end, maar voor het geld echt een no brainer: en misschien is de versterker wel overkill, maar de versterker koop ik ook met het oog op de toekomst. Ga ik terug naar NL komt ie in ht ruimte te staan als eindbak voor mijn scanspeak vloerstaanders. Ik wil het in 1 x goed doen en ik kijk al wat langer naar een top buizenbak dus we gaan het zien hoe het uitpakt.

Thanks iig voor je reacties!
" no loss of fine detail "

frank2

Tip pinda: jouw speakers hebben geen buizenversterker nodig, solid state klinkt zeker net zo goed..... En ja ik ken zijn speakers, hebben hier weken staan spelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op november 10, 2018, 18:28:20
Tip pinda: jouw speakers hebben geen buizenversterker nodig, solid state klinkt zeker net zo goed..... En ja ik ken zijn speakers, hebben hier weken staan spelen.
Ligt eraan welke solid-state :tounge2:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

De verguisde c&d versterker van pinda, is een erg goed klinkende versterker, klinkt mooi, vol  misschien wel buisachting geluid voor zover ik het kan beoordelen, heb m kort gehoord..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pinda13

Citaat van: frank2 op november 10, 2018, 18:37:26
De verguisde c&d versterker van pinda, is een erg goed klinkende versterker, klinkt mooi, vol  misschien wel buisachting geluid voor zover ik het kan beoordelen, heb m kort gehoord..

Thanks but no thanks. Begin daar aub niet over..
" no loss of fine detail "

Pinda13

Toch nog gezocht en gelezen hoe en wat qua buis, maar kwam ik in contact met de maker van musical paradise (.ca). Hier heb ik bij bronnen, dac al een topic over gemaakt aangezien ik erg nieuwsgierig was naar zijn mk3 dac. Deze komt eind november en heeft mij al informatie gestuurd die er niet om liegt, alleen maar goede componenten en voor een derde van de prijs wat je ergens bij de duurdere merken betaald. Het heeft zeker dat high end merk gevoel niet, maar dat is puur de naam. Maar wel de potentie en transparantie wat en hoe de versterker in elkaar zit. Samen wat heen en weer gecommuniceerd en vergeleken en blijkt dat hij er veel verstand van heeft zonder het blabla moment te voelen. Zelfs zo eerlijk dat hij ook simpel aangeeft dat duurder niet altijd beter is, ook in zijn eigen assortiment. Meer in de zin wat bij de speakers past en waar ik naar op zoek ben, dat blijft natuurlijk zijn mening maar hij denkt niet commercieel met je mee. Zo wou hij de mp-501 v5 aanbieden zonder tubes, aangezien de kt150 in china wat duurder zijn dan wanneer ik ze bijv via ebay zou halen. Uiteindelijk heb ik de speakers mp-s1 mk2 bij hem gekocht, en de mp-501 v5 met betere rca voortrap buis en de tungsol kt150 als eindbuis. Het was wat duurder dan bijv de tubes loskopen, maar och kan ik ook verder.

Ik ben erg benieuwd, ze worden morgen vanuit hong kong verzonden.

Wat specs;
De buis amp
http://www.musicalparadise.ca/store/index.php?route=product/product&path=59&product_id=55

En speaker;
http://www.musicalparadise.ca/store/index.php?route=product/product&path=67&product_id=63

Cayin mssn beter, mooier? Zou inderdaad kunnen, maar hou nu wel wat geld in mn zak en kan straks nog een mooie dac erbij kopen. Reviews op verschillende audiosite liegen er niet om.

Ik ga eens rustig testen en genieten, ook leuk om te doen!
" no loss of fine detail "

Contour

Ik snap dat je negatief bent over de versterker, veel te veel geld voor een bijeengeraapt chinees zooitje, maar klinkt de versterker dan ook zo beroerd?

Pinda13

Citaat van: Contour op november 11, 2018, 09:50:18
Ik snap dat je negatief bent over de versterker, veel te veel geld voor een bijeengeraapt chinees zooitje, maar klinkt de versterker dan ook zo beroerd?

Klinkt prima maar is alles meegezegd, zeker niet goed. Toentertijd vergeleken met die chinese dacjes die ik had, de dual en single en die waren echt beter. En this ook de prijs die ik ervoor betaald heb wat het zo belachelijk maakt als je ziet wat het gekost heeft aan onderdelen. Maar goed om in te gaan op je vraag verder staat ie lekker op mp en op zolder om te wachten totdat ie weggaat ooit..
" no loss of fine detail "

Contour

Ik denk dat C&D dit jaar de verkopen flink geeft zien inzakken, nu dankzij dit forum, de aap uit de mouw is gekomen. Vervelend voor jou, maar fijn dat velen nu gewaarschuwd zijn om hier nooit iets te kopen.

mijkie

Hij haalde al geen torenhoge omzetsnelheid volgens mij [emoji51]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Waarschijnlijk is zelfs het fossiel van een schilpad 400% sneller...  :laugh:

addesmo

Citaat van: Huub-13 op november 10, 2018, 14:50:11
Het was niet mijn conclusie, maar die van Stereoplay . . . . .
Als de versterker 6 uur per dag ingeschakeld staat (ook zonder dat hij muziek maakt) ben je toch bijna 200 euro per jaar kwijt. Bij mij is dat 20% van de energierekening.

Nog even muggenziften.  ;)
6 uur per dag( best veel eigenlijk) x 300, je gaat ook op vakantie, dagje weg of dag geen zin in muziek, is 1800 uur per jaar. Dan gebruik je ongeveer ruim genomen 600kw/uur. 20 cent is 120 euro per jaar. Dat is echt niet veel in verhouding tot het genot wat een buizenversterker er voor teru geeft :)

chansig

#421
Mooie stappen Pinda. Ook op audio gebied. C&D links laten liggen zeker na de verhalen die ik heb gehoord.

Een louche autohandelaar is betrouwbaarder.

Gr. Hans.
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin


Gefeliciteerd, en alvast veel luisterplezier  :headbanging
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika