Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: advr op maart 22, 2016, 13:30:02
Waar ging dit topic ook al weer over? 

Over mij ?

Maar ik zou wel graag foto's willen zien van de speakers.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

Ik dacht over droomspeakers....[emoji15]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Sorry...ik zou wel graag foto's willen zien van de droomspeakers.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

Haha, topic gaat door zonder mij. Wtf is happening?
Maar hans geduld, als ze hier in de woonkamer staan zal ik zeker posten.

Krijg je ook een klein gedeelte mee van mijn (on)geduld  :popcorn:  :tounge2:
Nee maar ff serieus, de dac is echt steengoed. Lekker muzikaal en analoge sound.
Via de nuc streamen usb via Jriver en werkt allemaal erg soepel. Roon gehad, maar sorry ik vind het te prijzig.. Kodi werkt ook goed, maar jriver gaat net iets verder qua audio mogelijkheden(veel verder;)).

I'll keep you posted!

En aub niet te lange tenen produceren en of fitties uitlokken. Wordt veel te vaak op dit forum gedaan, iedereen heeft een mening en smaken verschillen nu eenmaal.



" no loss of fine detail "

Martijn M

Leuk topic! Pinda, hoe ben je ertoe gekomen luidsprekers voor je te laten bouwen?
Dutch & Dutch

Pinda13

Citaat van: Martijn M op maart 22, 2016, 23:52:39
Leuk topic! Pinda, hoe ben je ertoe gekomen luidsprekers voor je te laten bouwen?

Ghehe, nou hoofdreden is dat ik totaal niet handig ben dus dat liever door een professional laat doen.
En dat je met zelfbouw wel richting droomspeakers kan gaan zonder daar heel veel geld voor te betalen.

" no loss of fine detail "

chansig

En ook binnen de DIY hoek kan je het weer zo gek maken als dat je zelf wilt. Bedankt overigens voor de spanningsopbouw...plas bijna weer in de broek.

Nog 2 weken Pinda en dan zijn ze klaar ? Spannend en ik hoop dat ze gaan brengen wat je verwacht. Laat ik er maar niet naar vragen naar wat je verwacht. Voordat je het weet geef je als antwoord: Goedkope autospeakers versus jouw speakers....waarop ik dan weer reageer met: dus eindelijk laag, hoog, duidelijk beeld etc...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Hoe staat het hier inmiddels?

Pinda13

Citaat van: Baardmannetje op april  5, 2016, 08:40:07
Hoe staat het hier inmiddels?

Ik ben zelf giga druk met werk atm. Dus weinig tot geen tijd gehad om ook maar muziek bezig te zijn.
Daarbij wel week geleden te horen gekregen dat het allemaal wat langer zou gaan duren aangezien de bouwer het verkeerd ingeschat heeft(zucht:P). Maar ik geef het nog zo'n 2 weken denk ik..

Zodra ik ze hier heb zal ik ze uiteraard tonen!

Groet.
" no loss of fine detail "

Brammus

#234
Zie ik nu jouw oude Avanti's alweer op MP staan Carl?
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Pinda13

Citaat van: Brammus op april 17, 2016, 16:40:16
Zie ik nu jouw oude Avanti's alweer op MP staan Carl?

Klopt, had ik ook al gezien. Vroeg nog waarom, maar toch ook weer dat upgrade virus.

Speakers zijn er bijna...;)  Maar nog even een leuk accentje er aan toevoegen ^^
" no loss of fine detail "

Pinda13

#236
Kleine update;

Inmiddels is de audiogroep aangesloten en is er gebruik gemaakt van zilveren zekering en wcd van gigawatt. Ik was en ben een filter man(genoeg ps audio noise harversters in huis), maar wat doet dat goede dingen op het algemene beeld van muziek. Iedereen zegt dat het een bijzonder goede upgrade is en tja dat kan ik alleen maar beamen en toejuichen. Op beeld kan ik het verschil ng niet 1-2-3 waarnemen, maar op muziek is alles beter. Simpel gezegd; je hoort meer.

Verder zijn de speakers klaar en heb ik ze gezien:), helaas stond ons de kleur niet aan die ik uit had gezocht. Laat ik zeggen dat het net was of je een jaren 70 tafel vies bruin oubollig had gezien. Vloekte naast het matte leer.. Nu dus toch voor iets anders en meer in de kleur van teak(deze kleur komt het dichtst bij). Ik houd zelf van donkere kleuren(palissander look van avanti (L) in mn achterhoofd).

Dus dit weekend meer en wanneer ze staan zal ik zeker fotootje schieten!
Model lijkt/is een scan speak reference plus, maar dan alles anders. Oa. OEM units, andere filters, andere (demping)materiaal en iets van de build afgeweken later. En bijv. keuze om de impendatie te kunnen wijzigen op het filter mbv schakelaar om te kiezen tussen gebruik van buis of transistor versterker. Een mooie voet met terminals op voet.

Ach ja..  :tongue2: ::) wordt vervolgd!


" no loss of fine detail "

Richi

Spannend hoor. Ik ben nu toch wel heel benieuwd.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Me too, laat ons niet al te lang wachten aub :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

op eigen verzoek verwijderd.

Fijn dat het eind in zicht lijkt te komen.

:clapping:


Pinda13

#241
Bijna bijna  :pompom:
We wachten nog op een 2-tal wikkelspoelen van 1,4mm en komen morgen binnen vanuit onze oosterburen. Bouwer wou absoluut 1,4mm ipv de 1.0mm die wel op voorraad was.
Meeste is al gedaan (looks is af, filters bijna en units liggen klaar). Zoals gezegd OEM units, afgezien van revelator tweeter, kan je deze niet 1-2-3 in "retail winkel kopen". De tweeter is ook tikkeltje anders:

Genoeg tekst de laatste tijd, hier wat foto's:






Tweeter resonantiekamer:





Hoe en wat? Nog paar dagen!! Ghehe..

Edit; vraag me niet naar type, nummers oid ik staar blind op mijn bouwer, puur omdat onze smaak niet ver uit elkaar ligt en ik vertrouwen in hem heb:) *wil echt iets kwijt of weten kan ik hem altijd even vragen, maar doe even pm oid.
" no loss of fine detail "

Maikel_audionerd

Citaat van: Pinda13 op april 22, 2016, 18:41:37
Bijna bijna  :pompom:
We wachten nog op een 2-tal wikkelspoelen van 1,4mm en komen morgen binnen vanuit onze oosterburen. Bouwer wou absoluut 1,4mm ipv de 1.0mm die wel op voorraad was.
Meeste is al gedaan (looks is af, filters bijna en units liggen klaar). Zoals gezegd OEM units, afgezien van revelator tweeter, kan je deze niet 1-2-3 in "retail winkel kopen". De tweeter is ook tikkeltje anders:

Genoeg tekst de laatste tijd, hier wat foto's:






Tweeter resonantiekamer:





Hoe en wat? Nog paar dagen!! Ghehe..

Edit; vraag me niet naar type, nummers oid ik staar blind op mijn bouwer, puur omdat onze smaak niet ver uit elkaar ligt en ik vertrouwen in hem heb:) *wil echt iets kwijt of weten kan ik hem altijd even vragen, maar doe even pm oid.
Soow, mooi zeg. Ben heel erg benieuwd hoe je ze gaat vinden. Succes met wachten nog even  :D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Pinda13

Thanks, ben ook zeer benieuwd! Hou dit topic in dit weekend in de gaten :D
" no loss of fine detail "

Brammus

Aan de componenten zal het niet liggen. Hopelijk is het eindresultaat meer dan de som der delen.

Ben erg benieuwd hoe ze eruit komen te zien, en hoe ze klinken natuurlijk.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Pinda13

#245
Citaat van: Brammus op april 22, 2016, 19:42:41
Aan de componenten zal het niet liggen. Hopelijk is het eindresultaat meer dan de som der delen.

Ben erg benieuwd hoe ze eruit komen te zien, en hoe ze klinken natuurlijk.

Ik heb ze gezien en looks zijn echt tot in de puntjes geregeld! Dat was ook 1 van de reden dat het wat langer duurde. Vaak zoiets van, zullen we dat dan ook nog doen??  ::) kleine accenten zoals bijv sticksel in het leer. Gekozen kleur die uiteindelijk niet mooi was, dus toch naar andere etc etc:)

Duurt niet lang meer
" no loss of fine detail "

Pinda13

#246
Hierbij mijn droomspeakers!
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk staan ze er en hoewel het nog wat ''stijfjes'' klinkt omdat ze hagelnieuw zijn, klinkt het fan-tas-tisch. Full band speaker en totaal wat anders dan de tempo, avanti of magnepan. Detail is erg hoog en hebt het gevoel dat je de muziek kan vast pakken. Ook het feit dat je kan wisselen tussen impedantie correctie is echt heel waardevol. Elke ''stand'' heeft zo zijn voordelen. Met transistor instellingen is het wat ruimtelijker en frisser. Wanneer ik over ga naar buis instellingen, wordt het midden wat meer naar voren en meer emotie in de muziek. Je mist dan weer wat ruimtelijkheid. Ik neig naar buis instellingen, maar ik had hier gisteren de bouwer en gaf aan dat hij liever de transistor instellingen had. Dit wordt trouwens mogelijk om aan achterkant 2 terminal te bruggen met elkaar. Dus niet bi-wire, maar stukje draad tussen deze terminals te doen. Met brug is onderdeel op filter mee en zonder, zonder.. Zie foto's ;)

Enige nadeel vind ik wel dat het laag bijzonder laag is, haha hier moet ik echt aan wennen. Heeft ook te maken met dat ik van de magnepan kom denk ik. Het laag is mega strak!! Daardoor is sub absoluut overbodig.

Er staat nog 1 ding op programma en dat zijn de zijkanten. Deze zijn demonteerbaar en wil ik of de kleur nog iets dieper met hout motief of er een mooie gladde blanke laag overheen. Zo voelt het ook nog lekker [emoji14]
Edit: en komen nog soundcare spikes onder m8( misschien heeft iemand deze nog liggen?). Dit vind ik fijner en mooier.

Foto's: (weer laat niet echt veel toe maar ga het proberen)













" no loss of fine detail "

Maikel_audionerd

Oehh die zijn mooi zeg. Erg mooie verhouding hoogte-breedte vind ik. Ook heel mooi bedacht dat je de impedantie kunt aanpassen. Kun je in plaats van draad ook een weerstand als brug plaatsen zodat je nog verder kunt finetunen? Saillant detail, je topic-page op de tv haha.
Nu lekker inspelen en genieten!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Pinda13

#248
Citaat van: Maikel_audionerd op april 26, 2016, 09:50:18
Oehh die zijn mooi zeg. Erg mooie verhouding hoogte-breedte vind ik. Ook heel mooi bedacht dat je de impedantie kunt aanpassen. Kun je in plaats van draad ook een weerstand als brug plaatsen zodat je nog verder kunt finetunen? Saillant detail, je topic-page op de tv haha.
Nu lekker inspelen en genieten!

Klopt helemaal! Hoogte is precies goed zo. Was ook meer door de voet en spikes. Anders was het wel wat klein zeg maar.. Breedte is fantastisch en kan niet beter. Gewicht is wel mega, ik schat wel zo'n 40kg en daarom is het handiger om soundcare spikes te gebruiken dan deze met voetjes (die je dan elke x moet verleggen XD).

Tips voor de kleuren? Blanke lak of laag zelfde kleur extra? Ik heb een test plank, dus ga ik eerst op kliederen :)

De zon kwam er even doorheen;
" no loss of fine detail "

Richi

Oef, die zien er echt fraai uit zeg. Gefeliciteerd met je nieuwe speakers!,  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a