Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pinda13

#100
Update; ik heb tot nu toe de ultieme match gevonden. :D
In de canor zitten nu in de vv gedeelte de 2x telefunken ecc81 klein logo en de 2x sylvania triple mica gold. En die maken elkaar echt wakker! De muzikaliteit van de telefunken is geweldig en het strakke laag, zonder overdreven te worden(dit moet ik hebben^^). En het geheel alles nét wat beter, maakt dat de sylvania goed af. Stereobeeld is erg mooi en het is heerlijk luisteren nu!

Ik ben nu op vakantie, na de vakantie staat mijn stekkerblok op het programma met nieuwe interne bekabeling. Dan heb ik allles dezelfde kabel, van powercords tot interlinks. Ideaal al zeg ik het zelf(die kabel vind ik qua sound echt heerlijk!!) komt van Concept & design af en ik vind het tot nu toe mega goed klinken!

Misschien ga ik nog kijken naar de wisselgeleider buisjes, hier zitten nu sovtek 5ar4 in. Maar ik kreeg een tip dat de philips/mullard gz34 errg goed waren en dat daar ook weer winst was te halen. Dus wie weet:)



" no loss of fine detail "

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Mond op mond reclame gaat snel in audio wereld!
Ik heb een mooie aanbieding gekregen op de Avantera van audio physic(kreeg een leuk mailtje over mijn avanti en over evt andere..)
Maar ik twijfel zeker, want tja de avanti is al zo mooi en goed en het blijven mijn droomspeakers! En is de avantera echt die grote upgrade waard?? Eens kijken of er iig animo voor mijn avanti's zijn. Anders blijven ze heerlijk staan, ze zijn zo mooi!!  :inlove:



" no loss of fine detail "

frank2

Ik zou voorzichtig zijn, het kan ook te groot worden waardoor er weer zwaardere versterkers en andere high end apparatuur moet komen. Heb hier een dac van Audiomagic thuis gehad, heel bijzonder zo had ik nog nooit hier de muziek gehoord. Maw, ik weet dat jij een dac wilt, dus ook daar kan nog wat bijzonders gebeuren. Ronald weet hiervan en gaat een goeie dac bouwen voor mij. Ik denk dat je dus beter een betere dac kunt nemen dan nog grotere zwaardere speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pinda13

Citaat van: frank2 op februari 12, 2016, 19:01:49
Ik zou voorzichtig zijn, het kan ook te groot worden waardoor er weer zwaardere versterkers en andere high end apparatuur moet komen. Heb hier een dac van Audiomagic thuis gehad, heel bijzonder zo had ik nog nooit hier de muziek gehoord. Maw, ik weet dat jij een dac wilt, dus ook daar kan nog wat bijzonders gebeuren. Ronald weet hiervan en gaat een goeie dac bouwen voor mij. Ik denk dat je dus beter een betere dac kunt nemen dan nog grotere zwaardere speakers.

Daarom, met speakers ben je zeker nog niet klaar. En weer groter ja..
Lastig, ach eigenlijk niet want als het niet kan lekker die avanti's laten staan.  :D
" no loss of fine detail "

chansig

Een grotere luidspreker betekent niet automatisch grotere versterkers etc.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sopper

Citaat van: Pinda13 op februari 12, 2016, 18:51:11
Mond op mond reclame gaat snel in audio wereld!
Ik heb een mooie aanbieding gekregen op de Avantera van audio physic(kreeg een leuk mailtje over mijn avanti en over evt andere..)
Maar ik twijfel zeker, want tja de avanti is al zo mooi en goed en het blijven mijn droomspeakers! En is de avantera echt die grote upgrade waard?? Eens kijken of er iig animo voor mijn avanti's zijn. Anders blijven ze heerlijk staan, ze zijn zo mooi!!  :inlove:

Niet doen.
Wees eens tevreden... En ga lekker genieten.
Pas op de dag dat je niet meer geniet, ga je verder kijken.
Anders heb je achteraf altijd spijt..
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Pinda13

#107
Citaat van: Sopper op februari 12, 2016, 19:19:32
Niet doen.
Wees eens tevreden... En ga lekker genieten.
Pas op de dag dat je niet meer geniet, ga je verder kijken.
Anders heb je achteraf altijd spijt..

Haha zegt wie?! :coffee: nee je hebt helemaal gelijk.
Het was meer of het zinvol zou zijn. En ik heb ze nog niet hoor?!
ach ja we zien wel. Nogmaals ze hoeven niet weg! super tevreden met mijn huidige speakers!
" no loss of fine detail "

Sjaudio


Mitch--

Citaat van: Sjaudio op februari 13, 2016, 01:36:27
Vind de Avanti mooier....





Lekkere manier trouwens om je Nordost Odin kabels van 30k aan te sluiten 😁
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Als ik de Plinius set nog heb, kom ik een keertje langs als mijn agenda het toelaat.
Kijken of we je mooie luidsprekers kunnen laten zingen  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Roksan

Op basis van het uiterlijk wist ik het wel. Lekker houden wat je nu hebt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Maro

Citaat van: Sopper op februari 12, 2016, 19:19:32
Niet doen.
Wees eens tevreden... En ga lekker genieten.
Pas op de dag dat je niet meer geniet, ga je verder kijken.
Anders heb je achteraf altijd spijt..


Hier moest wel even een beetje lachen.. :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Sopper

Citaat van: Maro op februari 13, 2016, 09:07:55

Hier moest wel even een beetje lachen.. :tounge:

We kennen ons eigen valkuil  :(
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

chansig

Citaat van: Pinda13 op februari 12, 2016, 19:25:46
Haha zegt wie?! :coffee: nee je hebt helemaal gelijk.
Het was meer of het zinvol zou zijn. En ik heb ze nog niet hoor?!
ach ja we zien wel. Nogmaals ze hoeven niet weg! super tevreden met mijn huidige speakers!

Ach...en als je de centen ervoor hebt en je hebt het ervoor over dan....zou ik het gewoon doen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: Mitch-- op februari 13, 2016, 06:24:57
Lekkere manier trouwens om je Nordost Odin kabels van 30k aan te sluiten 😁
Ik (her)ken het niet, maar het zou iets van filtering kunnen zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Pinda13

Ik vind de avanti zoals die nu bij me staat ook mooier. Puur omdat er meer gebruik gemaakt is van zelfde materiaal.
De nieuwe reeks hebben ze het zelf wel wat makkelijker gemaakt qua design. Dmv frame/frontjes te gebruiken.

Ach ze staan op MP en als er toevallig iemand komt, dan is het leuk. Gaan ze niet weg? Helemaal geen probleem. De avanti is eigenlijk met dezelfde tweet en mid, en van binnen is de bekabeling ook zo kort mogelijk bij het filter te vinden (10cm ongeveer).
Dus denk dat de upgrade niet super groot zal zijn.

Sopper; hartstikke tof en ben benieuwd wat die plinius doen, tov mijn fantastische buisjes! Ga eens snel gaatje in agenda maken doen!:p

:pompom:
" no loss of fine detail "

chansig

Nou je mag toch hopen dat er een aanzienlijk kwaliteitsverschil is tussen beide speakers.

Dit gezien het aanzienlijke prijsverschil.

Ik vind die je nu heb ook wel mooier..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Fabrikanten bouwen grote luidsprekers in de veronderstelling dat je er een grote ruimte mee gaat vullen, en dat de luisterdriehoek navenant groot is. Zet je grote luidsprekers dicht bij elkaar en ga je in een goede driehoek zitten, dan gaan er twee dingen fout (in mijn ervaring):

- het geluid blijft makkelijker plakken aan de LS
- ze klinken warm - dit zal te maken hebben met de voicing van de LS?

Maar als je verder van je LS af zit dan dat ze uit elkaar staan, dan valt bovenstaande ook wel weer mee.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

En AP's hebben ruimte nodig, erg veel ruimte ... iets wat ik maar weinig zie in de meeste opstellingen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Citaat van: doorofnight op februari 13, 2016, 10:59:16
Fabrikanten bouwen grote luidsprekers in de veronderstelling dat je er een grote ruimte mee gaat vullen, en dat de luisterdriehoek navenant groot is. Zet je grote luidsprekers dicht bij elkaar en ga je in een goede driehoek zitten, dan gaan er twee dingen fout (in mijn ervaring):

- het geluid blijft makkelijker plakken aan de LS
- ze klinken warm - dit zal te maken hebben met de voicing van de LS?


Maar als je verder van je LS af zit dan dat ze uit elkaar staan, dan valt bovenstaande ook wel weer mee.
beide zijn een gevolg van , zoals je zelf al aangeeft, akoestiek.
de output in het diepe laag neemt immers toe.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Als ik Pinda was, en ik was tevreden met de huidige LS maar ik zou beter laag willen, zou ik met subs en dsp gaan spelen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Pinda13

Citaat van: chansig op februari 13, 2016, 10:52:10
Nou je mag toch hopen dat er een aanzienlijk kwaliteitsverschil is tussen beide speakers.

Dit gezien het aanzienlijke prijsverschil.

Ik vind die je nu heb ook wel mooier..

Gr Hans
Nou, de avantera nieuw is 13k dacht ik. En deze avanti's zijn ook tussen de 11k en 12k toentertijd( dec 2014 op bon).
Dus eigenlijk nu mega goede deal gehad en houden..:p

" no loss of fine detail "

chansig

Ik zag de 25 plus voor 16.000 euro..vandaar.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

shimaan

#124
Citaat van: doorofnight op februari 13, 2016, 10:59:16
Fabrikanten bouwen grote luidsprekers in de veronderstelling dat je er een grote ruimte mee gaat vullen, en dat de luisterdriehoek navenant groot is. Zet je grote luidsprekers dicht bij elkaar en ga je in een goede driehoek zitten, dan gaan er twee dingen fout (in mijn ervaring):

- het geluid blijft makkelijker plakken aan de LS
- ze klinken warm - dit zal te maken hebben met de voicing van de LS?

Maar als je verder van je LS af zit dan dat ze uit elkaar staan, dan valt bovenstaande ook wel weer mee.

Citaat van: Kingpin op februari 13, 2016, 11:03:08
En AP's hebben ruimte nodig, erg veel ruimte ... iets wat ik maar weinig zie in de meeste opstellingen.

Helemaal mee eens! Die avantera's hebben een flinke "breathing space" nodig. De virgo's die ik had beluisterd waren waarschijnlijk ook te groot voor mijn woonkamer. De Avanti's gaan wat dat betreft net...... :tounge2:

Jouw AVanti's zien prachtig uit trouwens.
"Logica brengt je van A naar B, maar verbeelding brengt je overal" - Albert Einstein