Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

#3025
Lezen wat er bedoelt word is niet je sterkste punt wel. En nee...ik ga het niet uitleggen.nou ja..eventjes dan. K lees dat Linn vaak software problemen heeft. Dat is dus niet zo...prima toch. En van het stellen van een vraag word ik niet moe.jij wel?
Quad vintage.

Samro

#3026
Citaat van: Samro op december  8, 2018, 15:21:35
Mooi zo dat je het even hebt uitgeprobeerd :pompom:. En ja die holle bananen heb ik er, hi hi gratis (eigenlijk waardeloos) :mad: Heb er nog een Wakonda pre bijgekocht, klinkt prima, maar de Musical fidelity x-pre buizenpre klinkt toch beter  :P ;D. De Linn LK85 staat momenteel niet aangesloten. Zal er nog eens mee bezig volgende week. Thanks  ;D
Citaat

Ik heb mijn Linn LK85 eindversterker aangesloten deze week. Werkt prima met de Wakonda voorversterker. Nu heb ik een paar luidsprekers verwisseld vandaag en zag ik tot mijn verbazing dat ik vergeten was de eindversterker uit te schakelen alvorens de speakers te verwisselen. Nu werkt de eindversterker nog wel prima, maar deze versterker schakelt na zo'n 10 minuten geen geluidssignaal automatisch uit, dat is normaal. Maar zodra de versterker weer inschakelt hoor ik ineens een vervelende klik/kraak. Nog eens uitgeprobeerd hetzelfde, hoewel de klank prima in orde is. Toch moet er wat aan de han0d zijn, waar zou ik het moeten zoeken volgens jullie? Niet dat ik zo technisch ben, maar misschien kunnen jullie mij op een idee brengen?

i2Paq

Wat een gezeik in dit topic.

Open even een eigen topic en ga daar elkaar afzeiken.

Anders maak ik een RTM aan!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dr.Bedlo

#3028
Groot gelijk ^^
Quad vintage.

Sirius666

Citaat van: i2Paq op februari  2, 2019, 13:41:06
Het is nu een week geleden sinds ik de Linn een Factory reset heb gegeven en de configuratie opnieuw heb opgebouwd.

Sinds die tijd geen enkel issue meer geweest

Citaat van: fred19633 op februari  2, 2019, 13:41:30
Zal best,l. Isseus door eigen ondeskundigheid houd je toch wel.

Citaat van: fred19633 op februari  2, 2019, 14:29:58
Het lijkt allemaal zo makkelijk maar is in de praktijk helaas vaak niet zo. Dealers snappen er vaak ook niets van. Plug en play ammehoela. Als u hiet klikt, dan ziet u dit. Ja maar vervolgens zie je geheel iets anders. Ach...passe nu sinds mijn nieuwe apparatuur. Werkt feilloos. Zoals het hoort.

Ik werd altijd onzeker over de Nas.had ik die wel goed staan, had ik geen mogelijkheden aangeklikt die ik niet nodig had en  die conflicteerden, had ik wel de goede software. En dat gedoe met rippen. Zelfde verhaal. Met de Core is die onrust geheel weg. Cd in de Core en klaar. Maar ja prijstechnisch uiteraard niet voor iedereen weggelegd.

Iets met eigen ondeskundigheid?

Citaat van: fred19633 op februari  6, 2019, 18:15:08
Lezen wat er bedoelt word is niet je sterkste punt wel. En nee...ik ga het niet uitleggen.nou ja..eventjes dan. K lees dat Linn vaak software problemen heeft. Dat is dus niet zo...prima toch. En van het stellen van een vraag word ik niet moe.jij wel?

Bizar dat je in het NAIM liep te mauwen dat ik jou zgn 'aanviel'. Je gedraagt je uiterst onsympathiek naar sommigen.

Dr.Bedlo

#3030
Terwijl ik voorstelde om er een punt achter te zetten en jij maar doorzeverde. Tsja..dan kun je wel eens onsympathiek overkomen.waaruit blijt uit bovenstaande quetes  dat ik onsymphatiek zou zijn tegen iemand is mij geheel onduidelijk.

Overigens heb je mij denk ik  verkeerd begrepen . Ik had het  over ondeskundigheid in zijn algemeenheid, niet gericht tegen een specifiek persoon of groep. Behalve dan mijn eigen ondeskundigheid en van sommige dealers.. Maar toegegeven ik had kerkhoffd moeten kwoten, want daar was hetcommentaar over de ondeskundigheid mee bedoelt, en ook hij heeft het over zijn algemeenheid. En met zijn betoog ben ik het volledig eens. Dat is blijkens verkeerd overgekomen. Spijt me dan was niet de bedoeling.
Quad vintage.

Richi

Mooi, dat is dan nu afgehandeld. Nu graag weer over Naim verder. Onze Uniti Atom in combinatie met de NAP200 bevalt super goed. Doet het altijd, klinkt als een klok en vanaf de Apple TV met AirPlay spelen werkt ook super gemakkelijk. Dat laatste ontdekte ik bij toeval. met Netflix staat zelfs het logo van de film of serie die je kijkt in het display van de Atom.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Euhhh.....dit is het Linn topic. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Vandaag eens de Linn Kazoo app geprobeerd op de ipad maar blijft draaien met de tekst " wachten op playlist".
Met Lumin app werkt het gelijk goed maar linn kazoo met geen mogelijkheid mijn nas server te indexeren.
Iemand het zelfde probleem?

Dit omdat ik voorlopig even stop met Roon abo en als dit goed werkt even prima.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Samro

Citaat van: Samro op februari  6, 2019, 19:11:19
Ik heb mijn Linn LK85 eindversterker aangesloten deze week. Werkt prima met de Wakonda voorversterker. Nu heb ik een paar luidsprekers verwisseld vandaag en zag ik tot mijn verbazing dat ik vergeten was de eindversterker uit te schakelen alvorens de speakers te verwisselen. Nu werkt de eindversterker nog wel prima, maar deze versterker schakelt na zo'n 10 minuten geen geluidssignaal automatisch uit, dat is normaal. Maar zodra de versterker weer inschakelt hoor ik ineens een vervelende klik/kraak. Nog eens uitgeprobeerd hetzelfde, hoewel de klank prima in orde is. Toch moet er wat aan de han0d zijn, waar zou ik het moeten zoeken volgens jullie? Niet dat ik zo technisch ben, maar misschien kunnen jullie mij op een idee brengen?
Weet niemand op dit forum waarom mijn Linn LK85 met zo'n enorme kraak inschakeld?

i2Paq

Citaat van: Samro op februari  7, 2019, 19:38:45
Weet niemand op dit forum waarom mijn Linn LK85 met zo'n enorme kraak inschakeld?

Geen idee hoe oud die is maar een rotte elco kan het zo maar zijn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Samro

Een jaar of 18 schat ik.
Citaat van: i2Paq op februari  7, 2019, 19:44:48
Geen idee hoe oud die is maar een rotte elco kan het zo maar zijn.

i2Paq

Citaat van: Samro op februari  7, 2019, 19:51:39
Een jaar of 18 schat ik.

Tijd voor een revisie gok ik.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Samro

Dan heb ik me bekocht aan deze eindversterker welke ik kort geleden bij een Linn dealer heb gekocht. De versterker deed het eerst wel prima maar ik heb hem amper gebruikt omdat ik er eerst geen speakers bij had. Ik heb er pas een Cambridge dac bij gekocht, en een paar dagen geleden bij de tv aangesloten op een paar goede speakers. Als de versterker eenmaal ingeschakeld is is de klank fantastisch en niks mis mee.
Citaat van: i2Paq op februari  7, 2019, 20:16:15
Tijd voor een revisie gok ik.

5061

Misschien ff met de Linn-dealer contacten?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Samro

Ik had 3 maanden garantie, en heb de versterker al langer in huis. Ik had hem in het begin uitgeprobeerd en deed het toen wel goed, en geen gekraak. Daarna een  poos weggezet en zo'n 3 maanden niet gebruikt (schat ik).
Citaat van: 5061 op februari  7, 2019, 21:23:38
Misschien ff met de Linn-dealer contacten?

Mitch--

Citaat van: Samro op februari  7, 2019, 21:49:36
Ik had 3 maanden garantie, en heb de versterker al langer in huis. Ik had hem in het begin uitgeprobeerd en deed het toen wel goed, en geen gekraak. Daarna een  poos weggezet en zo'n 3 maanden niet gebruikt (schat ik).

nog steeds even de dealer bellen, niet geschoten is altijd mis  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marco66

Inmiddels minimserver geinstalleerd op de nas, indexeren en laden vd albumart gaat nu stuk sneller in de Lumin app.
De Linn Kazoo app weigert nog steeds te werken helaas dus hou ik het maar bij Lumin, werkt prima nu.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Citaat van: Marco66 op februari  8, 2019, 10:09:33
Inmiddels minimserver geinstalleerd op de nas, indexeren en laden vd albumart gaat nu stuk sneller in de Lumin app.
De Linn Kazoo app weigert nog steeds te werken helaas dus hou ik het maar bij Lumin, werkt prima nu.

Vreemd, ik heb thuis 3 iPads en deze werken prima met mijn NAS/Minimserver.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Samro

Ik heb een berichtje naar Concert Audio gestuurd. Ik wacht het wel af. Misschien komt het toch omdat ik bij de luidspreker wissel vergeten was de eindversterker uit te schakelen. Niet slim maar ja..Gek is wel dat de klank gewoon perfect is. Bedankt voor jullie reacities!
Citaat van: Mitch-- op februari  8, 2019, 07:59:52
nog steeds even de dealer bellen, niet geschoten is altijd mis  ;)

Marco66

Citaat van: i2Paq op februari  8, 2019, 10:24:56
Vreemd, ik heb thuis 3 iPads en deze werken prima met mijn NAS/Minimserver.

Snap het ook niet, blijft draaien op wachten op playlist en kan er niks mee.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Citaat van: Marco66 op februari  9, 2019, 16:59:51
Snap het ook niet, blijft draaien op wachten op playlist en kan er niks mee.

Wat als je Playlist eens uitschakeld in de config van je Linn?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Citaat van: i2Paq op februari  9, 2019, 17:42:56
Wat als je Playlist eens uitschakeld in de config van je Linn?

Zal ik eens naar kijken hoe dit werkt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#3048
Playlist staat onder sources bij visible op no.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Citaat van: Marco66 op februari  9, 2019, 18:02:01
Playlist staat onder sources bij visible op no.

Dan is het vreemd dat Kazoo iets roept over Playlists.

Nu had ik dit eerder ook dat ik de melding "Waiting for playlists" zag maar sinds ik een Factory Reset gedaan heb ben ik dat kwijt bedenk ik mij net.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70