Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: s.t. op maart 11, 2016, 08:54:54
En die continue pop up om email te geven voor Tidal is ook behoorlijk irritant. Wanneer weet Kazoo nu dat nee ook echt nee is

Als Tidal uitzet in konfig, dan heb je daar geen last meer van ;)

bmateijsen

Citaat van: Achiel op maart 11, 2016, 11:00:55
Straks nog eens een poging doen om java op de synology nas geïnstalleerd te krijgen, kreeg vorige keer alsmaar foutmeldingen. Zal wel iets verkeerds doen, de vorige keer lukte het wel....

Zie de opmerking van Mitch....

Achiel

Citaat van: Mitch-- op maart 11, 2016, 11:05:00
Welke NAS heb je? Je moet dan goed kijken naar je Java package die geschikt is voor je NAS (ik heb er in het begin ook heel veel problemen mee gehad namelijk ;) )

DS213, heb gekeken dat ik de juiste versie heb voor de bijbehorende processor, maar zal het nog eens dubbelchecken vanmiddag.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

bmateijsen

Citaat van: Achiel op maart 11, 2016, 11:30:25
DS213, heb gekeken dat ik de juiste versie heb voor de bijbehorende processor, maar zal het nog eens dubbelchecken vanmiddag.

En als je nu al java draait op de Synology dan eerst deze verwijderen.

Staaled

Citaat van: bmateijsen op maart 11, 2016, 07:57:55
Alles beneden iPad AIR is te traag geworden....
"Te" is idd correct.
Ik moet het doen met een air2 en die is "gewoon" traag met huidige Kazoo. ;) ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Citaat van: Staaled op maart 11, 2016, 14:26:09
"Te" is idd correct.
Ik moet het doen met een air2 en die is "gewoon" traag met huidige Kazoo. ;) ;D

Wij draaien met de nieuwste mini en dat vind ik niet heel traag. Heel af en toe vloek ik nog eens omdat Qobuz of Tidal niet snel laadt, maar ja, je wordt zo verwend met snelheid ;).

Staaled

Het kan zeker wennen.
Ik was dus de vorige versie gewend ;) en die was meer dan OK.  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Citaat van: Staaled op maart 11, 2016, 14:31:55
Het kan zeker wennen.
Ik was dus de vorige versie gewend ;) en die was meer dan OK.  :)

de zoekfunctie nu bij Tidal en Qobuz vind ik toch wel heel erg fijn... (dat was er bij de vorige niet ;) )

Staaled

Ik heb helemaal geen Qobuz meer met Kazoo.  :D
Waardeer je zonnige kijk. :thumbs-up:    :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

s.t.

Citaat van: bmateijsen op maart 11, 2016, 11:06:30
Als Tidal uitzet in konfig, dan heb je daar geen last meer van ;)

Goede tip, bedankt

Doubleoz

Ik heb afgelopen maanden een Tidal abonnement gehad maar ben voor mijn persoonlijke muzieksmaak niet helemaal enthousiast over het aanbod. Ik heb nu weer een abonnement voor Spotify afgesloten maar streaming via Airplay is het net niet. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een alternatief om Spotify Connect te gebruiken op mijn Majik DSM. Op het Linn forum kwam ik een post tegen waarbij gebruik wordt gemaakt van de Amazon TV stick die via HDMI wordt aangesloten. Google Chromecast zou eventueel ook kunnen maar daarvan is de geluidskwaliteit volgens mij niet erg goed. Iemand anders nog alternatieven?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Kerkhoffd

Nu kennen we je muzieksmaak niet, maar ik zou Qobuz proberen. Kwalitatief in mijn oren zelfs nog wat beter dan Tidal en met de mogelijkheid om 24 bit bestanden te screamen als je een cd hebt gekocht bij Qobuz.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Linnie

Sinds vrijdag staat hier mijn nieuwe aanwinst te spelen. Een Linn KDSM/1 . Wat een geweldig apparaat. Mijn vrouw zei dat kan toch niet het verschil maken , maar na 2 nummers met kippenvel zei ze : ik neem alles terug wat ik gezegd heb [emoji12][emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk

raindog

Wow, wat een prachtige upgrade! Veel beter wordt het niet  :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

advr

Citaat van: Linnie op mei 15, 2016, 22:42:25
Sinds vrijdag staat hier mijn nieuwe aanwinst te spelen. Een Linn KDSM/1 . Wat een geweldig apparaat. Mijn vrouw zei dat kan toch niet het verschil maken , maar na 2 nummers met kippenvel zei ze : ik neem alles terug wat ik gezegd heb [emoji12][emoji51]

Gaaf en het klonk al zo goed bij jou....  ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Linnie

Citaat van: advr op mei 16, 2016, 10:33:05
Gaaf en het klonk al zo goed bij jou....  ;D ;D

Digitaal is dit toch wel een enorme stap vooruit .

advr

Citaat van: Linnie op mei 16, 2016, 17:10:19
Digitaal is dit toch wel een enorme stap vooruit .

Het wordt bijna zo mooi als analoog  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

i2Paq

Vandaag een Cambridge CD CXC aangesloten (dedicated loopwerk) aan de Linn Akurat Control/0.

Na enige uren luisteren kan ik niets anders zeggen dat deze prachtig matched met de Linn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bensz

#2044
Zit er veel verschil in de interne versterker van een Majik DSM/2 en een Majik 2100?

raindog

Volgens mij is de eindversterker in een mdsm praktisch gelijk aan een majik 2100, alleen wordt de voeding gedeeld en dat heeft (in ieder geval theoretisch) wel een nadelig effect.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Citaat van: raindog op juni  3, 2016, 23:49:06
Volgens mij is de eindversterker in een mdsm praktisch gelijk aan een majik 2100, alleen wordt de voeding gedeeld en dat heeft (in ieder geval theoretisch) wel een nadelig effect.

Is de Majik 2100 inmiddels ook geüpdate zoals de MDSDM/2?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op juni  4, 2016, 12:00:28
Is de Majik 2100 inmiddels ook geüpdate zoals de MDSDM/2?

Wat zou je willen updaten?

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op juni  4, 2016, 12:19:23
Wat zou je willen updaten?

Het circuitboard van de MDSM2 is toch helemaal veranderd? Of is dit alleen gedaan in het streamer gedeelte en niet het versterker gedeelte?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op juni  4, 2016, 12:37:53
Het circuitboard van de MDSM2 is toch helemaal veranderd? Of is dit alleen gedaan in het streamer gedeelte en niet het versterker gedeelte?

Versterkers zijn al jarenlang hetzelfde sinds dat de dynamik voeding is geïntroduceerd...