Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: Raymond187 op augustus 17, 2014, 15:06:38
Ik heb alle settings op default gezet. En opnieuw begonnen. Doet het nu wel goed behalve 1 film Planes.

Geluid is wel minder goed dan de Oppo iig met de default settings.

OOk ben ik weer gaan meten met ARC. Ik heb de sub links voorin de kamer geplaatst. Dat kon voorheen niet vanwege de baby box. Nou links voor is helemaal een ramp . Een dip van 15DB :wacko: de sub 3 kanten op gedraaid.

Dus hij staat weer links achter waar hij een dip heeft van 3DB. Jammer, want op deze plek is er niks onder de 30hz op de luisterplek.

Geluid kan je wel weer op WASAPI zetten (HDMI over NVIDIA dacht ik zo)
Gebruik je de dacs van de Oppo en heb je deze analoog aangesloten op de Anthem?

Das balen van de sub op die posities :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Meerdere subs is the way to go ;D.

Als je de Anthem in beide gevallen laat decoden, moet t geluid eigenlijk wel tzelfde zijn. Wat mis je?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

#1952
Citaat van: high-q op augustus 17, 2014, 15:38:22
Geluid kan je wel weer op WASAPI zetten (HDMI over NVIDIA dacht ik zo)
Gebruik je de dacs van de Oppo en heb je deze analoog aangesloten op de Anthem?

Das balen van de sub op die posities :nopompom:
Staat ook op WASABI. Moet wel anders geen DTS-HD. De Anthem ze DAC wordt gebruikt. Oppo via HDMI aangesloten.

Ja zeker jammer van de sub. Ik had goeie hoop, maar merkte het tijdens het meten al meteen. Heel kort test signaal  hoorbaar.

Citaat van: RalphH op augustus 17, 2014, 15:46:09
Meerdere subs is the way to go ;D.

Als je de Anthem in beide gevallen laat decoden, moet t geluid eigenlijk wel tzelfde zijn. Wat mis je?
Wat zou een 2e sub doen dan? Tussen 20 en 50hz is er een flinke dip ~15db als ik een sub voorin plaats. Links of rechts voorin is hetzelfde. Dat is ook weer een freq. die een gesloten sub met moeite haalt. Tenzij je een 13Ultra neer zet of beter.

Het geluid klinkt wat leeg, minder vol.

Wat me wel opviel is dat er wat meer diepte in het beeld zit. Dat is wel een +punt.

Fronts heb ik gisteren nog meer uit elkaar gezet. Staan nu 1M verder uit elkaar. En heb de fonts op 60hz gezet. Ik had ze altijd op 80hz staan, maar de Anthem zet ze na het meten op 60hz.

Wat ook onhandig is een zoon die ze poppetjes achter in je speaker propt...de bass poortjes  :wacko: wat een Sjaak zeg hahaha. En daarna 2 pinpasjes, CC en rijbewijs kwijt....2 dagen zoeken en ze lagen achter het schutbord van het bed....rrraarrhhhhhhh  :devil:

RalphH

Haha, fijn zo'n menneke, wat een held  :thumbs-up:

Linksachter gaat ie tot 30Hz en linksvoor lager maar dan met een dip tussen 20 en 50?
Dat worden dan 2 dikke subs als er verder geen mogelijke plekken zijn. En links halverwege de kamer tegen de tuin aan (achter de bank als ik me niet vergis)? Of is dat loopruimte?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

#1954
Linksvoor dip van ~10db en rechtsvoor ~15db  :nopompom:

Nahja tis niet anders.

Sub staat nu links achter naar de tuin gericht. Daar is de dip het minst ~3db. Alleen op de luisterplek 30hz.

Ga geen 2e grote sub neerzetten. Zolder gebruiken in de toekomst.

Gisteren bij thuiskomst hoop gezoem uit de meterkast.... Deur open en zie dat de NAS een foutmelding geeft. HDD1, 2 en 3 overheat. SNel NAS uitgezet. Even snel open gemaakt, maar de HDDs zijn gewoon koel. Logs zeggen dat ze 50gr waren. Met de behuizing half open weer aangezet en gekeken wat de Temp. doet. Systeem en CPU temp. stijgt zonder dat er iets gebeurd op de NAS. wtf.. Misschien sensor defect of CPU koeler. Idle is de CPU 30gr en systeem 32gr. Nu zat de CPU al op 36 en systeem op 40gr. Maar meteen uitgezet. Vanavond ff uit elkaar halen  :mad:

high-q

Lijkt me inderdaad een goed plan als je de set gaat verhuizen naar boven,
heb je iets om naar uit te kijken ... of voelen ;D

Balen van de NAS zeg. Had je de schijven in Raid gezet of als jbod geconfigureerd?
In dat laatste geval kan je ze anders nog los even aan je pc hangen om te controleren.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

RAID5. Foto's en filmpjes heb ik ook op me PC staan. Maar ik kon na de reboot wel weer op de NAS komen.

Ik was sowieso al van plan om de CPU eraf te halen schoonmaken en nieuwe CPU pasta ertussen te plaatsen. En de FAN te vervangen met een nieuwe. Zal niet meer dan €25 kosten. De FAN is 90MM daar is niet veel keus in.

Zolder heb ik genoeg ruimte, maar de centen niet meer :D

Raymond187

Net me NAS uit elkaar gehaald....dat zijn een hoop kleine schroefjes zeg  :blink:

Koelpasta onder op de CPU's en onder het koelblokje is helemaal uitgedroogd. Was net dun papier. Alles verwijderd en net nieuwe koelpasta besteld Artic silver 5  :thumbs-up:

Kan ik ook gebruiken voor me PC aangezien die ook al ~4 jaar is. En eventueel voor de HTPC. Al is het maar 2 gr kouder.

Nu wachten op de koelpasta.

PS. Ik had wel de huwelijk foto's van de NAS gekopieerd voor het geval ik de NAS stuk maak.

RalphH

Citaat van: Raymond187 op augustus 19, 2014, 20:28:23
PS. Ik had wel de huwelijk foto's van de NAS gekopieerd voor het geval ik de NAS stuk maak.

Velly smalt!

Goed bezig by the way! Alles weer lekker koel zometeen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik heb alle foto's en video opnamens ook op me pc. Alleen deze map niet. Je weet maar nooit.

Best leuk weer ff zo prutsen.

Raymond187

Volgens mij moet een stille HTPC niet zo moeilijk zijn. De PC die ik ff gebruikte in de huiskamer heeft 7 FAN's incl. de CPU en voeding FAN. Niks van de horen op de luisterplek.

Als de NAS wel stuk is dan komt er een nieuwe NAS en geen HTPC :( Hopelijk is het probleem met de over verhitting wel de koelpasta die uitgedroogd was.

Deleted member

Koelpasta blijft niet vloeibaar hoor, voor zover ik weet. Ik zou 'm eerst eens helemaal schoonmaken. Alle stof en andere viezigheid verwijderen. Misschien is er wel een of ander insect ingekropen?
Stereo-fan for life!

Raymond187

Klopt, maar droogt wel uit met de jaren en dat zorgt voor minder goeie warmte geleiding. Er zat geen stof of andere zooi in de NAS.

De sensor kan ook stuk zijn, maar dat ik hem gisteren uit elkaar haalde voelde de HDDs en CPU koeler wel warm aan. Na 15 min. aangestaan te hebben.

high-q

Citaat van: Raymond187 op augustus 20, 2014, 09:39:57
Volgens mij moet een stille HTPC niet zo moeilijk zijn.

Nope. Met een SSD en een aantal stille fans zou die stil genoeg moeten zijn.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Rrarrhhgggg

Kan die mofo van een murphy's law niet ff paar deuren verder aankloppen  :devil:

NAS stuk
bmw moet wat aan gesleuteld worden. Slijtage, maar toch weer 500e, Is wel de eerste reparatie na 180K KM gereden te hebben.
de corsa zun accu is verrot dus start nu niet meer. Sta gelukkig thuis
Verbouwing 30% duurder uitgevallen

:mad:

FU murpfy

:D

LuPo


RalphH

Da's redelijk zut zeg. Geldkraan vol open :(
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

ja zuigt. Had al genoeg knaken uitgegeven voor die 2 bruiloften en de verbouwing  :headbanging:

Ach..op je geld zitten krijg je blaren van :P

ZO nieuwe accu ophalen. VOor die corsa kost zo'n varta blue 44ah maar 65euro. Valt reuze mee.

Citaat van: LuPo op augustus 21, 2014, 10:04:06
Hou je nog wel wat geld over? :P
Plunder gewoon de spaarpot van me zoon :D :D hahahaha

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op augustus 21, 2014, 10:43:38
Plunder gewoon de spaarpot van me zoon :D :D hahahaha

:clapping: Ach ja je kan er beter maar nu meebeginnen dat hij moet werken voor zijn centen :P En tot die tijd het geld van papa is

Raymond187

We sparen nu al voor ze opleiding, zodat hij kan kiezen. Hij krijgt maandelijks van 3 mensen spaargeld dus een opleiding betalen zal geen probleem zijn.

Als ouders zijn we voorbereid dat je tegen die tijd je eigen opleiding 100% moet gaan betalen. 20k heb je dan zeker nodig.

Net terug....en wat heb ik een mazzel gehad  :hehe:  Op de snelweg krijgt je auto 14volt van de dynamo. Als je flink aan het zoeken bent op het industrie gebied en steeds stilstaat en je accu is verrot dan doet de auto het niet zo best meer. Lampies gingen aan, stuur bekrachtiging stopte ermee, ABS ging branden. EN als ik weer kon rijden werkte alles weer. Gelukkig was ik er al bijna. Nieuwe accu erin en alles werkt weer..pjeewww zal maar stil komen te staan 50km van huis.

LuPo


Raymond187

#1971
hehehehe kreeg het idd ff warm. Dacht..FUK niet de motor af laten slaan hahaha dan had ik daar nu nog gestaan  :crazy:

Heb nog geen oplader of druppellader voor de motor dus ik denk eraan om dit apparaat te kopen. Iemand bekend mee?

http://www.ctek.nl/be/nl/chargers/MXS%205.0%20TEST%20AND%20CHARGE

En iemand een tip voor een multimeter?


quattronl

Citaat van: Raymond187 op augustus 21, 2014, 16:02:36Heb nog geen oplader of druppellader voor de motor dus ik denk eraan om dit apparaat te kopen. Iemand bekend mee?

http://www.ctek.nl/be/nl/chargers/MXS%205.0%20TEST%20AND%20CHARGE
Ctek's zijn goed!
Je hebt ze alleen als druppellader (de 0.8) en als combi lader-druppellader (de 5.0 dus).
Aan de standaard MXS 5.0 heb je opzich al genoeg, die 'test and charge' is wellicht wat overkill ;)

Ik moet ook nog zo'n ding hebben...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Ik wil er 3 dingen mee kunnen doen.

ALs druppelader voor de motor. Daar zal hij 5 maanden aanhangen.
Testen van de accu
Opladen auto accu. 1 is 44ah en de ander 88ah.

Gisteren de Thermal paste binnen gehad. Ik heb de NAS weer in elkaar gezet. CPU koelpasta aangebracht. Alles wertkt weer. Alleen ben ik niet helemaal tevreden me tde temperatuur. Deze is nu 43gr  CPU en systeem. Was x maanden geleden 40gr Ik wee tdat de koelpasta ~200 uur nodig heeft om optimaal te kunnen werken.

Maar goed ik kan hem weer gebruiken.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op augustus 22, 2014, 07:58:54
Ik wil er 3 dingen mee kunnen doen.

ALs druppelader voor de motor. Daar zal hij 5 maanden aanhangen.
Testen van de accu
Opladen auto accu. 1 is 44ah en de ander 88ah.

Gisteren de Thermal paste binnen gehad. Ik heb de NAS weer in elkaar gezet. CPU koelpasta aangebracht. Alles wertkt weer. Alleen ben ik niet helemaal tevreden me tde temperatuur. Deze is nu 43gr  CPU en systeem. Was x maanden geleden 40gr Ik wee tdat de koelpasta ~200 uur nodig heeft om optimaal te kunnen werken.

Maar goed ik kan hem weer gebruiken.

Mooi dat de NAS weer werkt. En 43graden is nog niet eens zo schokkend. Die van mij draait meestal zo rond de 40/41 graden.