welke kabel voor verdeeldoos: Lapp of Belden ?

Gestart door ...dune..., februari 17, 2005, 14:23:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

...dune...

Ik ben m.b.t. mijn HT-setje de vooralsnog laatste puntjes op de i aan het zetten en wil daarom ook een degelijke verdeeldoos.

Dat wordt een 8-voudige Kopp die hier regelmatig via het forum wordt aangeboden en waarvan ik de indruk heb dat hij de kopers goed bevalt.

Echter kan ik kiezen tussen de 5-aderige LAPP kabel of de 3-aderige Belden kabel. De verkoper (Audiofreek) geeft aan dat hij de Belden beter vindt klinken, maar ik zou graag wat meer meningen horen. Zelf vind ik de LAPP kabel er qua constructie erg degelijk uitzien, maar uiterlijk kan bedriegen.

Wie helpt mij bij deze keuze ??

Mijn dank is groot  :)

corival

Ik volg dit topic ook in spanning.
Ik had mijn interesse al getoond bij audiofreak, maar wacht nu eerst hier wat reacties af.

Ook mijn dank zal groot zijn  ;D
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

R

Ik kan over de belden helaas niets zeggen. Ik heb wel vele meters LAPP hier liggen, zij het de 3 aders versie. Hier ben ik erg over te spreken. Ik gebruik hem icm een doos van rittal en marinco/wattage/furutech stekker.

myself

de belden is dubbel afgeschermd, maar de lapp heeft meer koper.
Daarnaast is de belden wat soepeler dan de lapp.

Ikzelf heb voor de contactdoos voor de lapp gekozen omdat ik het gevoel heb dat er zoveel mogelijk koper moet zijn waardoor de stroom zo 'makkelijk' mogelijk naar de verdeeldoos moet gaan. Van die doos naar de apparatuur is een ander verhaal omdat je dan misschien wat flexibelere slang moet hebben of meer storing van je apparaten moet afvangen en dus beter de belden kunt hebben.

ik weet het klinkt allemaal niet erg wetenschappelijk, maar meer op gevoel maar gaat het daar bij muziek niet juist om  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Ik moet zeggen dat ik het verschil ook niet zo groot vond. Met andere componenten in je set zijn grotere verschillen hoorbaar.

graafke

Ikzelf gebruik ook de lapp kabel...de 3 aderige......ik vraag me nog steeds af waarom je de 5 aderige zou nemen......je hebt alleen een fase, nul en aarde...

myself

Citaat van: graafke op februari 17, 2005, 20:32:59
Ikzelf gebruik ook de lapp kabel...de 3 aderige......ik vraag me nog steeds af waarom je de 5 aderige zou nemen......je hebt alleen een fase, nul en aarde...
dat klopt, maar je hebt dan 2 aders (dus 2x zoveel koper) voor de fase en 2x zoveel voor de nul. Dus stroom stroomt er makkelijker doorheen en kan ook meer hebben.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

...dune...

#7
Citaat van: myself op februari 18, 2005, 00:38:08
dat klopt, maar je hebt dan 2 aders (dus 2x zoveel koper) voor de fase en 2x zoveel voor de nul. Dus stroom stroomt er makkelijker doorheen en kan ook meer hebben.

Hoewel het niet persé hoeft te kloppen (heb daar zelf toch geen verstand van), klinkt het plausibel en vind ik de kabel (in mail audiofreek) er ook wat degelijker uitzien. De Belden kabel leek op iedere willekeurige kabel bij de plaatselijke bouwmarkt. ... jaa... ik weet het, het is natuurlijk flauwekul om 'm daarop de beoordelen, maar aangezien ze toch aan elkaar gewaagd blijken te zijn, kies ik maar voor de LAPP.

Iemand nog een goedkoop adresje voor de voetjes onder de spikes van de fronts en rear-stands ? Tot die tijd nog even muntjes, maar zou toch wel iets beters willen.

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

graafke

Citaat van: ...dune... op februari 18, 2005, 02:01:06
Iemand nog een goedkoop adresje voor de voetjes onder de spikes van de fronts en rear-stands ? Tot die tijd nog even muntjes, maar zou toch wel iets beters willen.

conrad 13,95 euro per 4  ;)

...dune...


Markaudio

Hallo,

Beide kabels heb ik in gebruik gehad en de Belden is mij altijd beter bevallen. De Lapp klonk in sommige situaties SLECHTER dan het standaard netsnoer.

Mvg,


Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Hirogen

Ik had al 2 Lapp kabels toen ik nog wat meer kabels wilde kopen via Audiofreek en op zijn advies heb ik toen voor Belden gekozen. Deze zien er minder spectaculair uit maar zouden wel beter klinken. Dat wil niet zeggen dat ik ook echt verschil hoor tussen de beide type kabels maar in het algemeen vind ik geluidskwaliteit wel belangrijker dan uiterlijk, vandaar de keus voor Belden.

garmtz

Ik heb Belden en Lapp vergeleken en de Lapp is theoretisch gezien technisch iets minder omdat hij geen screen en braid heeft (alleen braid) en de Belden wel. Ik vind de Belden wat minder gedetailleerd klinken, maar wel rustiger. De Lapp kan zeker in het begin wat te pittig klinken, maar inspelen doet wonderen. Uiteindelijk kies ik toch voor Lapp.

myself

Citaat van: Markaudio op april 14, 2005, 14:04:36
Hallo,

Beide kabels heb ik in gebruik gehad en de Belden is mij altijd beter bevallen. De Lapp klonk in sommige situaties SLECHTER dan het standaard netsnoer.

Mvg,

Mark
KAN een kwestie van inspelen zijn en/of je stekker omdraaien in het stopcontact
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

AcornAtom

Ik draai zelf ook met Lapp (de 5 aderige variant) en ik moet zeggen dat dat uitstekend bevalt. De opmerkingen dat deze kabel in sommige gevallen slechter klinkt kan ik dan ook niet bevestigen. (ook in andere sets bij vrienden is kwaliteit van een Lapp kabel altijd vele malen beter dan het bij geleverde standaard snoer) Ik heb geen ervaring met Belden maar de Lapp klinkt bij mij (nu een half jaar in gebruik) mooi, rustig en gedetailleerd. Ik denk dat je ten opzichte van het standaardsnoer zeker vooruitgang zult bemerken.
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

thunderace

Ik vind dit altijd weer een interessant onderwerp.
De monster hts 1000 lijkt me ook wel wat.
Wat kost zo'n lapdoossie ;) met 5 aansluitingen ongeveer?

groeten mathijs
Versterker:Marantz sr7012,  BRspeler:Marantz UDD5005, Sub:Xtz 12.17/edge, TV:  pana oled, Frontspeakers: KEF IQ90, Centerspeaker: KEF IQ60c, Surroundspeakers: KEF IQ30