Synology DS508 NAS opstart problemen...

Gestart door papaleo, juni 19, 2011, 09:51:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Mijn DS508 heeft kuren....
ik heb mijn NAS,door de verbouwing, al geruime tijd niet gebruikt,en wilde deze vanmorgen opstarten en dit ging zoals ik gewend was...,na enige minuten was die opgestart en gebruiksklaar (alle lampjes van de volumes brande),teminste dat dacht ik.
Hij was dan wel 'normaal' opgestart maar kon/kan deze via mijn netwerk niet benaderen,hij blijft onzichtbaar op mijn laptop,ook zonder firewals e.d geactiveerd te hebben.
Dus toen geprobeerd via de aan/uit Power knop aan de voorzijde de 508 uit te zetten,om deze opnieuw op te starten....maar daar gaat/ging het al mis deze reageerd niet,heb toen de stroom er af gehaald en op deze manier de 508 op gestart(heb dat al vaker zo gedaan)
Maar nu blijft de NAS op een of reden hangen,alleen het power-lampje knipperd en voor de rest start de NAS niet meer op,deze blijft dus op een bepaald punt hangen in zijn opstart-cyclus  :-\

Heb dus een harde reset proberen uit te voeren op deze manier;

To reinstall the server:
1.
Press the "RESET" button and hold it for about 4 seconds. Release the button when the Synology Disk Station emits a beep sound


Maar ook daar is iets niet in orde mee,want ik hoor na die 4sec. geen 'BEEP'

Dus als er iemand is die mij kan helpen om mijn DS508 te reanimeren hoor ik dit graag  ;)

edit;
Ik heb de 508 zonder hdd's opgestart en dat doet die dan wel, en kan 'm nu wel benaderen via de web interface,ik zie dat die een ander ip adres heeft toegewezen heeft gekregen?!...en in de interface zie ik onder het knopje 'status': "Niet Geinstalleerd" het lijkt wel of dat die naar de fabrieks instellingen is terug gekeerd.
Wanneer ik een hdd terug stopt start de hdd wel op maar in de web interface is de status nog steeds 'Niet geinstalleerd' wanneer ik naar de installatie ga dan zal die de hdd formateren,en daar zit ikniet op te wachten...?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Edit 2;
Wanneer ik dus de opgestarte 508(zonder de hdd's) de hdd's een voor een in de 508 steekt hoor ik elke hdd opstarten,maar alleen op positie 4 niet daar gebeurt niets de hdd blijft stil,ik dacht aan een gercrashed hdd,maar wanneer ik de hdd van gleuf 5(die daar wel opstarte) in gleuf 4 steekt,gebeurt er ook niets.....nu heb ik de hdd er wat harder,dus met meer kracht er in gedaan en nu hoor ik de hdd wel opstarten,maar er gaat geen groen lampje branden,dit is wel het geval bij de andere hdd's die handmatig zijn opgestart.
Wanneer ik de 508 wederom, met  hdd's op hun plek automatisch wil gaan opstarten blijft de 508 weer hangen en loopt niet door met opstarten?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels