Lord Of the Rings: The Two Towers release date geruchten

Gestart door Scarp, maart 17, 2003, 18:40:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrPink

Nou inderdaad...ik weet echter nu al, dat ik die mega-box niet zal gaan aanschaffen.

Groetjes,
Oscar

suyver

Ik ook niet.

Maar dat dacht ik ook van die aliens-box... en die komt er misschien toch wel. Ik wil die extra scenes van Alien3 wel eens zien!

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MrPink

Bij de Alien-box dacht ik meteen: misschien. :)

Groetjes,
Oscar

Scarp

Uiteraard ook weer twee versies van de Extended Edition.

Bron: play.com

The Lord Of The Rings: The Two Towers - Collector's Box Set
Citaat
Discs 1 & 2 (The Feature): A new version of the second installment in the epic trilogy! The film includes over 32 minutes PAL of never-before-seen footage incorporated into the film, made especially for this release / Four audio commentaries by director and writers, the design team the production team and the cast featuring more than 30 participants including Peter Jackson, Elijah Wood, Sean Astin, Orlando Bloom and Academy Award® winners Richard Taylor, Howard Shore, Randy Cook...and many more

Disc 3: Adapting the book into a screenplay & planning the film / Designing and inspiration for locations in Middle-earth / Storyboards to pre-visualisation / Weta Workshop visit – See sculptors in action as they create the weapons, armor, creatures and miniatures from the film / Atlas of Middle-earth: Tracing the journey of the Fellowship / An interactive map of New Zealand highlighting the location scouting process / Galleries of art and slideshows with commentaries by the artists / And much more!

Disc 4: Sending actors to battle – preparation for sword fighting / Principal photography: Stories from the set / Digital effects including motion capture and "Massive" (a program to create armies of Orcs) / "Bigatures" – A close-up look at the detailed miniatures used in the film / Galleries of behind-the-scenes photographs and personal cast photos / Post-production – editing it all together / Sound design demonstration

Collectible Gollum polystone statue created by Sideshow Weta

Bonus DVD on the Weta Workshop and how the Gollum statue was created, featuring interviews with Peter Jackson, Richard Taylor, the cast and more!

A printed companion piece showing how Gollum evolved from pencil sketch to sculpted maquette to digital character

The Lord Of The Rings: The Two Towers - Director's Extended Version (4 Discs)
Citaat
Discs 1 & 2 (The Feature): A new version of the second installment in the epic trilogy! The film includes over 32 minutes PAL of never-before-seen footage incorporated into the film, made especially for this release / Four audio commentaries by director and writers, the design team the production team and the cast featuring more than 30 participants including Peter Jackson, Elijah Wood, Sean Astin, Orlando Bloom and Academy Award® winners Richard Taylor, Howard Shore, Randy Cook...and many more

Disc 3: Adapting the book into a screenplay & planning the film / Designing and inspiration for locations in Middle-earth / Storyboards to pre-visualisation / Weta Workshop visit – See sculptors in action as they create the weapons, armor, creatures and miniatures from the film / Atlas of Middle-earth: Tracing the journey of the Fellowship / An interactive map of New Zealand highlighting the location scouting process / Galleries of art and slideshows with commentaries by the artists / And much more!

Disc 4: Sending actors to battle – preparation for sword fighting / Principal photography: Stories from the set / Digital effects including motion capture and "Massive" (a program to create armies of Orcs) / "Bigatures" – A close-up look at the detailed miniatures used in the film / Galleries of behind-the-scenes photographs and personal cast photos / Post-production – editing it all together / Sound design demonstration / And much more!

jeroenskie

Hallo mannen /vrouwen (tsja je weet het niet met die nickname's)
Ik heb nu lotr 1 special edition

En mijn receiver geeft aan""""DTS 6ch ES discrete""

Wat ids dit in godsnaam ? moet ik dan 6 speakers hebben ?
En zonee heb ik hier dan wel wat aan ?
en waarom is ie niet gewoon dts 5.1 ???

Hope you know!

vr gr jeroen(skie)

Scarp

DTS-ES 6.1 Discrete is met een extra achterkanaal. Discrete geeft aan dat het echt als apart kanaal erin zit, in tegenstelling tot het inmixen in de twee surround kanalen ("Matrixed" heet het dan).
Echter is het backwards compatible, dus als je receiver/preamp is ingesteld dat je geen rears hebt, dan doet ie er niet veel mee. Dus geen probleem!

Kijk hier eens voor 5.1/7.1: http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/eigeninfo.htm

Melvin


jeroenskie

Citaat van: Scarp op juli  2, 2003, 23:06:57
dan doet ie er niet veel mee. Dus geen probleem!

Kijk hier eens voor 5.1/7.1: http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/eigeninfo.htm

Maar stel dat je mag kiezen tussen 5.1 en 6......
zou je dan toch voor 5.1 gaan ? of is er echtgeen verschil?
( er van uitgaande dat je een 5.1 opstelling hebt )

vr gr jeroen

Melvin

Er is natuurlijk verschil, nl. dat met 6.1 het geluid nog beter te plaatsen is omdat je een extra speaker hebt.

Of het voor jou belangrijk is moet je zelf uitmaken, als je met een kleine ruimte zit heb je met 5.1 wel genoeg, maar als je de plek hebt (en het geld voor 2 extra speakers dus) zou ik toch voor 6.1 of 7.1 gaan.

suyver

Citaat van: jeroenskie op juli  3, 2003, 01:28:27Maar stel dat je mag kiezen tussen 5.1 en 6......
zou je dan toch voor 5.1 gaan ? of is er echtgeen verschil?
( er van uitgaande dat je een 5.1 opstelling hebt )

Ik denk dat je bedoeld: ik heb een 5.1 opstelling, is er verschil tussen de 5.1 en de 6.1 soundtracks op een DVD. In principe (bij identieke mixen over de 5.1 kanalen) zou er geen verschil zijn, aangezien je versterker het 6e kanaal dan gewoon weggooit. In de practijk hebben de 5.1 en de 6.1 soundtracks verschillende mixen over de 5.1 kanalen die jij daarvan horen kan. Of het verschil groot is... dat weet ik niet (en zal ongetwijfeld van DVD tot DVD verschillen). Maar dat kan je toch niet uitproberen, want om die verschillen te horen, moet je ofwel een 6.1 setup hebben, ofwel een DVD met zowel een 5.1 als een 6.1 track die identiek gemixed zijn. Die DVD vind je vast niet... ;)

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

jeroenskie

Citaat van: Melvin op juli  3, 2003, 07:59:55
Er is natuurlijk verschil, nl. dat met 6.1 het geluid nog beter te plaatsen is omdat je een extra speaker hebt.

Of het voor jou belangrijk is moet je zelf uitmaken, als je met een kleine ruimte zit heb je met 5.1 wel genoeg, maar als je de plek hebt (en het geld voor 2 extra speakers dus) zou ik toch voor 6.1 of 7.1 gaan.

Jammer genoeg niet de ruimte ,dus zal het bij 5.1 moeten houden!.

bedankt voor de reactie !
vr gr jeroen

jeroenskie

Citaat van: suyver op juli  3, 2003, 08:33:17
Citaat van: jeroenskie op juli  3, 2003, 01:28:27Maar stel dat je mag kiezen tussen 5.1 en 6......
zou je dan toch voor 5.1 gaan ? of is er echtgeen verschil?
( er van uitgaande dat je een 5.1 opstelling hebt )

Ik denk dat je bedoeld: ik heb een 5.1 opstelling, is er verschil tussen de 5.1 en de 6.1 soundtracks op een DVD. In principe (bij identieke mixen over de 5.1 kanalen) zou er geen verschil zijn, aangezien je versterker het 6e kanaal dan gewoon weggooit. In de practijk hebben de 5.1 en de 6.1 soundtracks verschillende mixen over de 5.1 kanalen die jij daarvan horen kan. Of het verschil groot is... dat weet ik niet (en zal ongetwijfeld van DVD tot DVD verschillen). Maar dat kan je toch niet uitproberen, want om die verschillen te horen, moet je ofwel een 6.1 setup hebben, ofwel een DVD met zowel een 5.1 als een 6.1 track die identiek gemixed zijn. Die DVD vind je vast niet... ;)

-Freek.

klopt exact,dit is mijn eigenlijke vraag.

Ik heb die setup cd die jullie volgens mij allemaal hebben,en daarin zat ik een betje te zappen en merkte ik het volgende.
Er is een menu waarin je een 6.1 opstelling kan testen(LET OP IK HEB EEN 5.1 OPSTELLING)
Hij ging het hele rijtje af lfr-cent-rfr-rb-lr-Center back.

Op het moment dat hij center back deed hoorde ik de stem precies achter me ?????

Stiekem hoopte ik dus dat als je een 6.1 track uitkoos in het film menu , hij dit dus ook deed en zelf een soort "zesde" luidspreker creeerde,dmv de "stemmen " door beide achterspeakers even hard te spelen.
Weet iemand of ik het bij het kromme eind heb ??


vr gr jeroen


suyver

Het klopt dat als je een 6.1 track op je 5.1 opstelling afdraaid dat je dat iets wat van de center-back hoort te komen, recht achter je hoort: je versterker verdeeld dit signaal dan over je rear-left en je rear-right. Als je opstelling een beetje goed is opgesteld, en beide luidspeakers even hard staan, dan lijkt het voor je oren dus alsof het van recht achter je komt.

Dit heet downmixing (je neemt een 6.1 signaal en maakt er een 5.1 signaal van).

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

garmtz

Citaat van: jeroenskie op juli  3, 2003, 15:21:45
Stiekem hoopte ik dus dat als je een 6.1 track uitkoos in het film menu , hij dit dus ook deed en zelf een soort "zesde" luidspreker creeerde,dmv de "stemmen " door beide achterspeakers even hard te spelen.
Weet iemand of ik het bij het kromme eind heb ??

Bij EX en ES soundtracks is het achterkanaal "gematrixt" (gemixt) in de twee surround kanalen. Het is dan aan de decoder of deze dit signaal er weer uitvist of niet. Heb je een 5.1 setup, zal het signaal dat normaal uit back surround(s) komt gewoon uit het midden tussen je twee surrounds komen en ES/EX is dan dus volledig compatible met een 5.1 opstelling.

jeroenskie

maar als het "DTS-ES 6.1 Discrete " is gaat deze vlieger dus niet op ?

suyver

Volgens mij wel. Ik dacht dat de meeste versterkers (die 6-kanaals geluid aankunnen) deze tracks gewoon downmixen naar 5.1 in dat geval.

Ik weet niet hoe het zit als je een 5.1 versterker gebruikt. Maar anderen op dit forum weten dat vast wel.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

jeroenskie

heb de av8 (arcam) zou dit toch moeten kunnen,HOOP IK !

suyver

Geen idee. Moet je even in de handleiding kijken of het een 5.1, 6.1 of 7.1 versterker is.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

jaco

op http://www.thedigitalbits.com/#stilmor kun je de Verpakking zien van de special edition. Als je $80 op tafel legt krijg je een golem...

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm


Grindtegel

Heb net een mailtje binnen van cdwow dat ie is verstuurd!! donderdag zal ie dan waarschijnlijk binnen zijn, dat wordt genieten!!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon