VU+ Duo, Twin Linux HDTV met PVR

Gestart door Siroj, februari 9, 2010, 20:29:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: Davey op juni  8, 2010, 16:53:12
NFS want dat schijnt met Linux de beste optie te zijn.
Niet alleen op linux hoor  ;)

Op mijn werk gebruiken we voor kritische toepassingen ook NFS onder windows  ^-^

EJ

Citaat van: Audioloog op juni  8, 2010, 18:43:11
Niet alleen op linux hoor  ;)

Op mijn werk gebruiken we voor kritische toepassingen ook NFS onder windows  ^-^
Dat is geen native applicatie... Hoe doen jullie het wel?

Davey

Op de DM kan ik opnames van de VU bekijken  :worship:

Ik heb nog geen films op de HDD van de VU staan en die ga ik er dadelijk opzetten. Op de DM heb ik geen opnames staan en die ga ik nu maken.

Op de VU is het nog steeds bagger als ik een film wil zien vanaf de HDD van de DM.

hifiman

Citaat van: EJ op juni  8, 2010, 19:14:04
Dat is geen native applicatie... Hoe doen jullie het wel?
Met de in oracle ingebakken nfs client  ;)

Davey

Een kopie van mijn laatste post op een ander forum;

Ik ben eruit en weet waar het probleem zit  :D

De DVD speler van de VU is brak en werkt gewoon niet goed  :-X.

Waarom ik dat schrijf? Omdat de DM alles afspeelt van de HDD van de VU, tv opnames, films en muziek. De VU speelt niet alles af van de HDD van de DM. Wel de tv opnames en muziek maar geen films. De VU probeert de film wel af te spelen maar stottert aan alle kanten zodat er echt niet naar te kijken is.

Toch moet ik ook hier op terug komen. Bij het bovenstaande verhaal maak ik gebruik van het "Media Center". Ik ben ook aan de gang gegaan met de "Mediaspeler". Deze zorgt ervoor dat de VU wel muziek kan afspelen die op de HDD van de DM staat. Nog sterker, ik kan ook perfect VIDEO_TS files afspelen maar dan alleen 1 die in het mapje VIDEO_TS zit want het hele mapje in 1 keer (dus de hele film) afspelen doet de "Mediaspeler" niet. Iso files ziet de "Mediaspeler" helemaal niet.

Wat heel leuk was om te zien tijdens het up- en downloaden van bestanden (via dezelfde computer en via een LAN-kabel aangesloten) was dat de VU stukken sneller was dan de DM. De VU had constant 11,5/11,6MB en de DM 3,6/4,0MB. De VU is dus bijna 3 keer zo snel  :o

Hieronder in het kort wat ik moest doen om het voor elkaar te krijgen;

Voor de zekerheid heb ik beide boxen voorzien van hetzelfde OpenPLi image (ook beide van dezelfde dag). Dit is, denk ik, niet echt nodig maar gaf mij een goed gevoel. Beide OpenPLi zal waarschijnlijk voldoende zijn.
Op beide boxen installeer je de NFS server vanuit de applicatielijst en je zet 'm op /media/hdd en start de boxen opnieuw op.
Als de boxen opnieuw opgestart zijn ga je naar de netwerk browser die je via het menu kan vinden (instellingen / systeem / netwerk / netwerk browser). Daar zie je de andere box staan en als je die aanklikt zie je, als het goed is, dat er al een NFS schijf staat met /media/hdd/. De NFS server heeft z'n werk gedaan  :D. Als je op ok klikt word deze schijfconfiguratie opgeslagen. Ik heb de beide boxen hierna ook weer opnieuw opgestart.
Nu zou het moeten werken zoals ik in de eerste alinea's heb beschreven.

Haleluja  :worship:

Groet, Dave


hifiman

Ik wist niet dat je de VU als mediaspeler probeerde in te zetten  :-X   Zelf heb ik alleen afspelen van opgenomen TV opnames getest.   ;)

Davey

Bij opgenomen tv opnames ziet de VU de HDD van de DM wel maar niet de .iso en video_ts files bij mij.

hifiman

Citaat van: Davey op juni  9, 2010, 06:31:52
Bij opgenomen tv opnames ziet de VU de HDD van de DM wel maar niet de .iso en video_ts files bij mij.
Klinkt mij in de oren als een spijker met een tang de muur in slaan en dan klagen over de tang  :D

;)

BMW850

Citaat van: Davey op juni  9, 2010, 06:31:52
Bij opgenomen tv opnames ziet de VU de HDD van de DM wel maar niet de .iso en video_ts files bij mij.

Hoi Davey,

Ik heb een Oppo 83SE in combinatie met Twonky media server en dat werkt perfect behalve met 1080P MKV files.
Nu is mijn vraag kan de Oppo in combinatie met de Dreambox 800 HD ook?
En dan de Dreambox 800 met hard disc als server gebruiken zoals ik het nu doe met Twonky.
De 1080P MKV files hapert met de Oppo en twonky omdat mijn Laptop draadloos is.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

hifiman

#109
Jongens wees nou verstandig, een hamer is voor spijkers en niet voor andere doeleinden. Het werkt misschien wel maar de kans dat het tot tevredenheid leidt lijkt me klein!

Neem lekker een dikke pc als NAS cq upnp server zou mijn advies zijn.  ^-^
En draadloos is al helemaal uit den boze, leuk om een beetje te browsen maar niet voor serieuze streaming toepassingen!

Davey

Citaat van: BMW850 op juni  9, 2010, 15:24:07
Hoi Davey,

Ik heb een Oppo 83SE in combinatie met Twonky media server en dat werkt perfect behalve met 1080P MKV files.
Nu is mijn vraag kan de Oppo in combinatie met de Dreambox 800 HD ook?
En dan de Dreambox 800 met hard disc als server gebruiken zoals ik het nu doe met Twonky.
De 1080P MKV files hapert met de Oppo en twonky omdat mijn Laptop draadloos is.

Rudy


Met de Oppo heb ik geen enkele ervaring maar de DM moet gewoon als PC gezien kunnen worden in je netwerk. Dat je het helemaal bedraad hebt dan is in ieder geval een heel groot voordeel.

Citaat van: Audioloog op juni  9, 2010, 16:02:14
Jongens wees nou verstandig, een hamer is voor spijkers en niet voor andere doeleinden. Het werkt misschien wel maar de kans dat het tot tevredenheid leidt lijkt me klein!

Neem lekker een dikke pc als NAS cq upnp server zou mijn advies zijn.  ^-^
En draadloos is al helemaal uit den boze, leuk om een beetje te browsen maar niet voor serieuze streaming toepassingen!


Ik ben het met je eens wat betreft het bedrade/wireless verhaal.

Op zich zouden twee linux ontvangers samen ook de job goed moeten kunnen uitvoeren. Een NAS kan natuurlijk wel de voordelen hebben van een grotere geheugencapaciteit en betere processor en zal ook dikke MKV's met gemak moeten kunnen doorgeven. Zover ben ikzelf nog niet en voor tv opnames en de films die ik nu heb DVD5/DVD9 is alles goed genoeg.

Ik wil dit eerst is lekker draaiend hebben en dan verder met de MKV 1080P's.

snuffer

Heb je dan wel de laatste software erin ????????????????
Probeer eens de VTI 12-06-2010 deze heeft een bug fix op de DVD speler.
Hier geen enkel probleem met van de PC halen of van de eigen HDD (1TB)

Davey

Citaat van: snuffer op juni 13, 2010, 12:59:09
Heb je dan wel de laatste software erin ????????????????
Probeer eens de VTI 12-06-2010 deze heeft een bug fix op de DVD speler.
Hier geen enkel probleem met van de PC halen of van de eigen HDD (1TB)

Ik wil juist graag zonder tussenkomst van de PC een goede connectie tussen de twee boxen hebben en graag bij PLi blijven. Misschien dat VTI een oplossing is. Ik had al gelezen dat ze de DVD wel al gefixt hebben. Updaten doe ik tegenwoordig bijna dagelijks met PLi  ;)

hifiman

Ik heb er vorige week nog eentje besteld voor de slaapkamer, vandaag maar eens gebeld over de verwachte leverdatum. Het antwoord was: oktober  :-X

Ga dus maar op zoek naar een andere winkel  :D

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2010, 10:55:57
Ik heb er vorige week nog eentje besteld voor de slaapkamer, vandaag maar eens gebeld over de verwachte leverdatum. Het antwoord was: oktober  :-X

Ga dus maar op zoek naar een andere winkel  :D

Ik heb de bestelling van de Solo vorige week omgezet naar een Duo. Paar weekjes zou de levertijd zijn dus ik ben nu wel erg benieuwd.

hifiman

Citaat van: Davey op juni 18, 2010, 15:23:00
Ik heb de bestelling van de Solo vorige week omgezet naar een Duo. Paar weekjes zou de levertijd zijn dus ik ben nu wel erg benieuwd.
Ding is blijkbaar niet aan te slepen  ;D

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2010, 15:24:00
Ding is blijkbaar niet aan te slepen  ;D

Ik kreeg net het bericht dat ie morgen op de post gaat naar me  :baaa: :D

Kan de DM er definitief uit

Streamotica

#117
Erg herkenbaar allemaal. Een Dreambox , VU+ (DUO) etc etc.

Veelal is het wenselijk om zoveel mogelijk functionaliteiten uit een apparaat te halen.
Of dit slaagt ligt aan de kennisgraad en acceptatiegrens van de gebruiker.

Bij mij staan ook een aantal Pli opensource geinstalleerde boxen (DM800HD).
Hier heb ik vele projecten op uitgevoerd en de onderdelen ingebruik genomen welke goed en stabiel werken.

* Remote control via een Mac, PC, iPhone en iPad etc(wachtwoord beveiligd)
* Opname via NFS koppeling NAS
* EPG plugin (+/- 2 weken data via de bekende XMLTV plugin)
* Automatisch bijwerken van de software (software update)

Met bovenstaand heb ik persoonlijk niet meer eisen op het gebied van een SAT-tuner.

Het media onderdeel laat ik afvangen door onze eigen Multimedia bundels (zie website).
Dit neemt de 'stress' weg van het niet optimaal kunnen genieten van al de benodigde functionaliteit  8).

M.a.w. vaak is de koppeling van meerdere hardware componenten een betere oplossing.
Nadeel: het kost uiteindelijk meer geld.
Voordeel: De functionaliteiten behoren bij het hardware component, zijn doorgetest (stabiel) en geven je zicht op nog
meer stabiele- en werkbare oplossingen.

Gr,
Streamotica.com

Davey

Citaat van: Streamotica op juni 20, 2010, 14:52:56
Erg herkenbaar allemaal. Een Dreambox , VU+ (DUO) etc etc.

Veelal is het wenselijk om zoveel mogelijk functionaliteiten uit een apparaat te halen.
Of dit slaagt ligt aan de kennisgraad en acceptatiegrens van de gebruiker.

Bij mij staan ook een aantal Pli opensource geinstalleerde boxen (DM800HD).
Hier heb ik vele projecten op uitgevoerd en de onderdelen ingebruik genomen welke goed en stabiel werken.

* Remote control via een Mac, PC, iPhone en iPad etc(wachtwoord beveiligd)
* Opname via NFS koppeling NAS
* EPG plugin (+/- 2 weken data via de bekende XMLTV plugin)
* Automatisch bijwerken van de software (software update)

Met bovenstaand heb ik persoonlijk niet meer eisen op het gebied van een SAT-tuner.

Het media onderdeel laat ik afvangen door onze eigen Multimedia bundels (zie website).
Dit neemt de 'stress' weg van het niet optimaal kunnen genieten van al de benodigde functionaliteit  8).

M.a.w. vaak is de koppeling van meerdere hardware componenten een betere oplossing.
Nadeel: het kost uiteindelijk meer geld.
Voordeel: De functionaliteiten behoren bij het hardware component, zijn doorgetest (stabiel) en geven je zicht op nog
meer stabiele- en werkbare oplossingen.

Gr,
Streamotica.com

Duidelijk verhaal waar ik het helemaal eens mee bent. Het proberen zoveel mogelijk eruit te halen is natuurlijk hartstikke leuk. Zeker wat betreft het nog niet willen / hoeven aanschaffen van een mediaspeler. Hoe langer ik dat kan uitstellen des te stabieler straks de mediaspeler is die ik ga kopen  :D. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik vaak nog wel een hoop gezeur lees over wel of niet afspelen.

De geremuxte BR's speelt de VU probleemloos af. Als het ook maar een geluidsspoor heeft naast DTS dan komt het helemaal goed. Jammer dat de VU+ ni :Dt de nieuwe geluidsformaten door kan geven want dan had het zelfs een mediaspelerkiller geweest  :D.

De ideale oplossing is inderdaad een NAS met mediaspeler en de VU lekker alleen het satgebeuren laten regelen.

PS Bekende naam dat Streamotica. Ik ken dat ergens van maar weet niet meer van waar  :confused:

hifiman

Citaat van: Davey op juni 18, 2010, 19:48:46
Ik kreeg net het bericht dat ie morgen op de post gaat naar me  :baaa: :D

Kan de DM er definitief uit
En is tie al binnen?

Verwacht hem vandaag ook (heb de dream afgelopen zondag al verkocht) en zit er met smart op te wachten  ^-^

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 22, 2010, 14:42:45
En is tie al binnen?

Verwacht hem vandaag ook (heb de dream afgelopen zondag al verkocht) en zit er met smart op te wachten  ^-^

Ik heb 'm net aangesloten  :pompom:

Dat is nog wel lekker snel. Heb je je bestelling ergens anders geplaatst of bij de oorspronkelijke gelaten?

hifiman

Citaat van: Davey op juni 22, 2010, 18:26:15
Ik heb 'm net aangesloten  :pompom:

Dat is nog wel lekker snel. Heb je je bestelling ergens anders geplaatst of bij de oorspronkelijke gelaten?
Heb um ook binnen  :pompom: Bij de zaak waar jij hem ook vandaan hebt, de oorspronkelijke zaak gaf oktober aan als volgende leverdatum  :P

Davey

Citaat van: Audioloog op juni 23, 2010, 08:50:18
Heb um ook binnen  :pompom: Bij de zaak waar jij hem ook vandaan hebt, de oorspronkelijke zaak gaf oktober aan als volgende leverdatum  :P

Heerlijk  :pompom: Veel plezier met 'm.

Van de HDD van de VU beneden kan ik nu de bestanden boven bekijken. Ook BR's van 30GB  8). Ik zit alleen met dat .srt bestand voor de ondertiteling wat ik er niet bij kan zetten. Weet jij hoe dat werkt of kan dat gewoon niet?

Streamotica

#123
Kosten die VU dingen? kweet  --> google  :-X 

Ik weet niet hoe het met de VU werkt, maar meestal moet het .srt bestand aan benaming gelijk zijn aan de hoofd bestandsnaam (uiteraard dan wel met de .srt extensie)

De dreambox 800+ komt er ook aan. Geen idee wat de specs zijn..  not yet ;)

Davey

Die dingen zijn rond de 449 zonder HDD  :D

De namen van de twee bestanden zijn identiek. Ik ga nog wel is rommelen. De DVD speler problemen zijn in ieder geval gefixed in PLi.

Dream is wat laat met prijsdalingen van de 8000 en komt te laat met een plus800 versie. Als ze scherper waren geweest had VU veel minder kans gehad.