CVBS?

Gestart door Starred, december 22, 2003, 09:28:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Starred

Ik heb mijn dvd-speler via een sqart aangesloten op de tv. Output van de dvd-speler heb ik op RGB gezet.
Als ik de scart aansluiting van de tv selecteer waar de dvd-speler op aangesloten is geeft ie echter aan dat het een CVBS aansluiting is.

Hoe kan dat?  ???
Wat is CVBS eigenlijk?

garmtz

CVBS is composite. Op een SCART wordt naast het RGB signaal vaak ook standaard composite doorgegeven, ook al kies je dat niet in het menu. Je zult op de televisie aan moeten geven dat hij op die Scart het RGB gedeelte moet weergeven. ALs je TV dat niet kan, probeer dan S-Video en pas in het uiterste geval composite, want dat ziet er echt een stuk slechter uit.

Starred

Thanks, ga het gelijk even proberen in te stellen  :)

roland p

Sommige tv's (zoals die van mij) hebben meerdere scarts waarvan er slechts eentje rgb kan doorgeven :-(
Daar moet je ook ff op letten.

groetjes,
Roland.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Starred

Vreemd, de tv pakt geen rgb meer op de eerste scart, alleen nog op de tweede.
Hoe kan dat opeens? Op de eerste moet ook gewoon RGB zitten, want hij pakte mijn digitale tv kastje ook altijd via RGB op scart 1, maar nu niet meer?  ???
Kan zoiets defect gaan?

BTW: TV is een philips pw9618, met 4 sqarts, waarvan de eerste 2 RGB aankunnen

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dat ben ik al vaker tegengekomen, kies gewoon de scart die RGB aan kan.
Mijn gevoel zou inderdaad zeggen Scart 1 & 2 maar sommige TV's zijn het niet met mij eens :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Het gekke is dat eerste het digitale tv kastje op scart 1 zat met RGB. Dit weekend heb ik die op scart 2 gezet en de dvdspeler op scart 1. Op scart 1 gaf dit het cvbs signaal. Nu heb ik de dvd-speler op scart 2 gezet en heb ik daar RGB.
Het digitale tv kastje zit weer op scart 1, maar krijgt nu alleen het SVBS signaal. Het rgb signaal op scart 1 kan toch niet opeens weg zijn?

Starred

Snap er niks van, de ene keer wordt het RGB signaal gepakt, de andere keer het CVBS signaal, erg vreemd. Waar kan dat aan liggen?
En als ik mijn receiver aanzet, doet het digitale tv kastje het helemaal niet meer, terwijl de receiver niet met een AV connector verbonden is aan de tv. Waar kan dan nou weer aan liggen? ???

roland p

begint op gepatenteerde ruimtevaart-technologie te lijken :P

Bij rgb heb je vaak een schakel signaal dat vertelt aan de tv of ie over op rgb moet gaan... Misschien dat dat niet helemaal lekker is...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Starred

Moet je dat schakelen ergens op je tv instellen?

roland p

Nee, het is pinnetje nr 16 op je scart.

hier staat een omschrijving van de scart:
http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Starred

Misschien dat het probleem inderdaad ligt aan de scart.

Heeft iemand nog een idee hoe het kan komen dat digitale tv het nauwelijks doet als de receiver aan staat ? Ze staan vlak bij elkaar, wellicht dat het daar aan ligt??  ???