Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Voor de Plinius Fans.... het merk zal ook aanwezig zijn op de VAD-show. De nieuwe importeur (Greenwich Electronics) zal het presenteren, naast hun andere merken, waaronder Melody.

Groet Bjorn

Peerless Monster

CitaatVoor de Plinius Fans.... het merk zal ook aanwezig zijn op de VAD-show. De nieuwe importeur (Greenwich Electronics) zal het presenteren, naast hun andere merken, waaronder Melody.

Groet Bjorn

Ik weet het. Waarschijnlijk in kamertje 13? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op oktober 18, 2005, 19:55:21
Ik weet het. Waarschijnlijk in kamertje 13? ;D

Yep! Zo zie je maar... heeft het merk toch weer een veilig onderkomen gekregen in de Benelux..
Nu nog een paar dealers in Nederland ;)

Peerless Monster

CitaatYep! Zo zie je maar... heeft het merk toch weer een veilig onderkomen gekregen in de Benelux..
Nu nog een paar dealers in Nederland

Ik hoorde het van Rene van Es ;). Best betrouwbare bron dacht ik zo ;).
Alleen de prijzen die ze hanteren zijn wel de Plinius prijzen...
Dan zijn ze nog wel betaalbaar (na heel lang sparen) en net onder de prijzen van Classé...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

CitaatNu nog een paar dealers in Nederland

Ik neem jullie hoog in achting qua adviezen, dus het dealerschap gun ik jullie wel!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op oktober 19, 2005, 09:05:26
Ik hoorde het van Rene van Es ;). Best betrouwbare bron dacht ik zo ;).
Alleen de prijzen die ze hanteren zijn wel de Plinius prijzen...
Dan zijn ze nog wel betaalbaar (na heel lang sparen) en net onder de prijzen van Classé...

We gaan eerst een rustig kijken en luisteren bij Greenwich.. Qua importeur vind ik ze wel erg prettig! Verder is het een kwestie van kijken of wij er enthousiast van worden. Maar de cd-speler heeft wel kenmerken die zowel Garmt als ik erg belangrijk vinden!

Peerless Monster

CitaatMaar de cd-speler heeft wel kenmerken die zowel Garmt als ik erg belangrijk vinden!

En ik ken iemand die ze prima kan modificeren ;).

Ik had gister een persoon op bezoek die echt van muziek hield en was verbaasd dat de Plinius zo kon klinken!
Hij draait normaal met buizen en 2 kleine boekenplank speaker en had een Luxman CD-speler staan van 50 kg a 16.000 euro (daarnaast nog veel meer, waaronder NAD Silverline CD-speler, die hij tig keer beter acht dan een Arcam).
De controle van de diepe bas en het 3D plaatje, maakte indruk op hem. Zelfs bij lage volumes kwam een diepe bas tevoorschijn en de diepte qua plaatsing bleef staan als een huis bij het zachter draaien van het volume!

Rene van Es zei het volgende in een persoonlijke mail naar mij toen hij in Parijs was gaan luisteren (en veel Plinius zag staan):

http://www.greenwichelectronics.be/?Manufacturers:BC_Acoustique
is agent voor belgie en nederland, gehoord uit de mond van hem en van Peter Thomson van Plinius.
hij staat op de vad show, kamer 13 als ik het goed weet. Niet Peter , maar de importeur.

best sound in parijs:
dcs front- plinius versterkers-jbl luidsprekers
zonder dollen.
er stond heel veel plinius daar, veel exposanten (luidsprekers etc) hadden plinius geleend.


De Plinius CD-speler maakt ook indruk en als je wil kan ik met Pjotr een shootout houden.
Vooral het feit dat er een display mist, maakt het een wonderschone speler. Mijn nieuwe speler maakt juist weer een statement richting displays met zijn touchscreen.

Classé vs Plinius.
Ik vermoed dat het niet meer gaat om verbeterpunten of beter zijn dan, maar een kwestie van smaak.
De Plinius is een kleine 1000 euro goedkoper nieuw, maar zal heel goed mee kunnen komen denk ik met de Classé...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FrankB

Die Plinius schuift steeds een plaatsje hoger op de shortlist :D

Deze verhalen maken me wel SUPER nieuwsgierig ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op oktober 19, 2005, 09:30:24
En ik ken iemand die ze prima kan modificeren ;).

Ik heb echt helemaal niets met modificeren... een product moet gewoon direct goed zijn! ;D

Maar we gaan het eens rustig bekijken. Wij doen niets overhaast..... dat schept alleen maar verwarring..

FrankB

Citaat van: bmateijsen op oktober 19, 2005, 09:35:58
Ik heb echt helemaal niets met modificeren... een product moet gewoon direct goed zijn! ;D

Mee eens. Ik zie ook af van een mod van de Arcam CD23.

Citaat van: bmateijsen op oktober 19, 2005, 09:35:58
Maar we gaan het eens rustig bekijken. Wij doen niets overhaast..... dat schept alleen maar verwarring..

Ik kijk rustig mee :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Peerless Monster

CitaatMaar we gaan het eens rustig bekijken. Wij doen niets overhaast..... dat schept alleen maar verwarring..

Groot gelijk en laat je niet hinderen door mijn enthousiasme!
Stel dat jullie dealer worden, dan wordt het draagvlak op dit forum voor dit merk vergroot (en wat het verdient), alleen mijn component daalt dan wel sterker in waarde... Het is niet meer exotisch zoals het nu wel is...
Maar dat maakt dan weer geen drol uit, want dat dinge blijft de komende 5 jaar wel staan...

Ik ben bijna klaar met mijn hobbie denk ik. Ik ga me nu ook weer meer concentreren op zelfbouw... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

CitaatIk heb echt helemaal niets met modificeren... een product moet gewoon direct goed zijn!

Uiteraard! Maar je kan altijd verbeteren...

Citaat van: FrenkB op oktober 19, 2005, 09:45:34
Mee eens. Ik zie ook af van een mod van de Arcam CD23.

Ik kijk rustig mee :D

Slim. Laat die Arcam links liggen en ga eens op pad naar een goede speler Frank ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Classé CDP-100 (nieuw en hij draait!!!!!)

Wat nu Peerless Monster? Een Classé gekocht en geen Plinius? Wacht maar tot je mijn Cd-101 hoort!
Moet je weer wat verkopen! HAHAHAHAHAHAHA ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

FrankB

Citaat van: Peerless Monster op oktober 19, 2005, 09:48:43
Slim. Laat die Arcam links liggen en ga eens op pad naar een goede speler Frank ;D ;D ;D

Die Arcam heb ik al staan als tussen-speler. Hij klinkt zoveel beter dan de Quad op m'n Lavardin, dat moest ik gewoon doen voor die paar honderd euro. Maar het is zeker geen blijvertje inderdaad ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Citaat van: Peerless Monster op oktober 19, 2005, 09:48:43
Uiteraard! Maar je kan altijd verbeteren...

Wat is verbeteren....??? Dat is een heel lastig begrip en daarom evalueren Garmt en ik ook meer vanuit betrokkenheid, muzikaliteit en vloeiendheid.. Hoewel dat net zo subjectief is natuurlijk ;). Ik hoor soms best verbeteringen qua techniek, maar hoor ook een achteruitgang in betrokkenheid. Dat is met modificeren vaak niet vooraf te bepalen...

CitaatSlim. Laat die Arcam links liggen en ga eens op pad naar een goede speler Frank ;D ;D ;D


Peerless Monster

CitaatClassé CDP-100 (nieuw en hij draait!!!!!)

Wat nu Peerless Monster? Een Classé gekocht en geen Plinius? Wacht maar tot je mijn Cd-101 hoort!
Moet je weer wat verkopen! HAHAHAHAHAHAHA       

Yep! De vriendin wilde toch voor de looks gaan van de Classé ;D.
Ik kon een Plinius krijgen via Fikszo voor 4000 dollars, maar als je van de vrouw te horen krijgt dat met display het wel wat mooier staat op het audio meubel dan is de keuze snel gemaakt ;). Ik had hem al gehoord in Utrecht bij Staffhorst en was onder de indruk destijds. Ik zag een platenspeler draaien en ik dacht dus dat een plaat aan het draaien was op de Classé voor en eindbakken, maar dat bleek dus na 5 minuten te hebben gepraat met de verkoper dat het geen plaat was, maar de CD-speler. Na het stoppen op de CD-speler bleek dat ook zo te zijn.

Ik ga hem niet verkopen, want dan ben ik hem binnen 10 minuten kwijt... Een nieuw apparaat en dan tweedehands aangeboden (draai minstens toch wel een 1000 euro verlies sowieso...) EN die dingen worden niet vaak 2e hands aangeboden ;).
Nee de Classé die blijft. Tenzij ik een goedkope DCS op de kop kan tikken ;D (dat is dus echt een grapje!!!).

CitaatDat is met modificeren vaak niet vooraf te bepalen...

Helemaal met je eens, maar deze persoon heeft wel vaker een plinius CD-speler en versterker gemodificeerd en weet dus uit ervaring dat het beter klinkt en kon dat destijds (een paar maanden geleden) ook laten horen (hij had er verschillende staan).
Hij had destijds ook mijn Atoll gemod, maar in plaats van verbetering zag ik in de muzikale betrokkenheid en emotie een achteruitgang. Een hele analytische speler die alles liet horen. Beter dan Wadia liet hij weten, maar idd zo niet betrokken...
Hij had dus geen ervaring met het modden van de Atoll en dat hoorde je gelijk. Dat is dus het nadeel als je de eerste bent.
Je moet dus eigenlijk samen met hem gaan luisteren tijdens het modden van hoe jij het vind klinken na een verandering in je systeempje. Alleen dan vind ik dat modificeren kan helpen. Sorry dat ik wat ongenuanceerd overkwam, maar ik zit hier op mijn werk en dat is af en toe niet makkelijk combineren met een reactie te versturen (dan ben ik overenthousiast om een reactie te verzenden en dan druk ik altijd te vlug op de verzendknop. ).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

De Classé is inderdaad duidelijk vrouwvriendelijker, mijn vrouw vind de Plinius qua bediening een ramp!!!
Het led tjes display uit staat mooier , je ziet dan alleen niet of de cd speelt. Aan lijkt het net of het al kerst is, van het nummer wat speelt gaat het led tje langzaam aan en uit.

Gelukkig maakt het fantastische soundje, (het is gegantisch wat 2 weken inspelen doet), alles goed.
Veel oudere cd tjes die wij al in de te dumpen bak hadden gezet knappen gigantisch op. De scherpte en helle klanken zijn verdwen
Ik zag de Classe voor 3300 euro, heb jij hem nog goedkoper gekocht?  :-[ :-[
We gaan nog een keer vergelijken, ik ben zeer benieuwd!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

CitaatDe Classé is inderdaad duidelijk vrouwvriendelijker, mijn vrouw vind de Plinius qua bediening een ramp!!!
Het led tjes display uit staat mooier , je ziet dan alleen niet of de cd speelt. Aan lijkt het net of het al kerst is, van het nummer wat speelt gaat het led tje langzaam aan en uit.

Gelukkig maakt het fantastische soundje, (het is gegantisch wat 2 weken inspelen doet), alles goed.
Veel oudere cd tjes die wij al in de te dumpen bak hadden gezet knappen gigantisch op. De scherpte en helle klanken zijn verdwen
Ik zag de Classe voor 3300 euro, heb jij hem nog goedkoper gekocht?   
We gaan nog een keer vergelijken, ik ben zeer benieuwd!

Ik heb hem nieuw gekocht. 300 uur indraaien en hij nklonk nu al beter dan de Droplet...
Laat staan over 300 uur (gister heeft ie overuren gedraaid ;) ).
De Classé is denk ik veel vriendelijker voor de vrouw. Het display kan je de intensiteit varanderen, maar ook afzetten.
Hij kan het voltage aflezen dat wordt opgenomen in de speler en ook de temperatuur (32 graden constant als ie aan staat).
Je ziet dat het voltage overdag iets boven de 230 uitkomt (ongeveer 231/232) en 's avonds naar de 220 gaat...
De afstandsbediening was een crime om de batterijen er in te doen (je hebt een hele kleine schroevendraaier nodig en het lukt niet erg makkelijk om de batterijen erin te doen. Maar wat een mooi ding! Mooie afgeronde vorm. Blauwe verlichting onder alle knoppen en hij reageert overal! Je kan de tegenovergestelde kant in zappen en dan nog reageert de speler.
Hij is ook learnable voor 4 extra functies, dus daar komen de 3 functies van de plinius op (volume harder, zachter en mute) en eentje van de Denon DVD-2200.
Oh dat was even schrikken zeg met de 2200, als je de vergelijk gaat maken tussen SACD op de Denon en CD op de Classé.
De 2200 heeft schrikbarend veel jitter. Het klinkt niet slecht zeker niet, maar veel scherpe randjes en de resolutie is oh zo slecht. Ik benoem dit heel negatief, maar eigenlijk is het helemaal geen verkeerde speler in vergelijking met spelers uit dezelfde categorie. Maar de verschillen zijn zo groot. Echt CD klinkt velen malen mooier nog dan SACD (DVD-A heb ik nog niet geprobeerd op de 2200).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Zo even wat rustiger in de toko , en tijd voor wat nieuws oover de Plinius Cd-101. Gisteren bij een vriend met een Marantz SA-11 wezen vergelijken. Is erg leuk , de Marantz toch ook 3000 euro adviesprijs kan in de verste verte niet tegen de Plinius op. Op elk gebied is de vergelijking op cd ten gunste van de Plinius. Vergelijk je een SACD met de CD op de Plinius (dezelfde opname ) dan wint de Plinius het nog steeds maar dan met weinig verschil. Het verschil met de Marantz: De Plinius gaat aanmerkelijk dieper in het geluidsbeeld, beeld breder af , meer detail, en de muziek loopt veel vloeiender, minder irritant, de stemmen zijn natuurlijker, op de Marantz lijkt het of iemand door zijn neus zingt. Er was gisteren nog een andere luisteraar die de Marantz wilde kopen , na gisteravond denkt hij er niet eens meer over na. Alleen de prijs van de Plinius is voor hem een probleem. Hij kost een aardige hoop geld.

Nog een vraagje aan de forumlezers, wie weet er een oplossing voor tikken op de speaker als iemand in huis een lamp aandoet?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen

Citaat van: Pjotr27 op februari  7, 2006, 13:29:26
Nog een vraagje aan de forumlezers, wie weet er een oplossing voor tikken op de speaker als iemand in huis een lamp aandoet?


Probeer een Isotek ISOplug.. en zet deze of in de buurt van je audio systeem of in de buurt van de desbetreffende lamp.

Pjotr27

Afgelopen Maandag de 2e rit gemaakt met de Plinius, nu naar Frits de With van STS-Digital (van de test cd en sacd`s).
Fritz heeft een erg dure set met van Marantz de losse voorversterker en monoblokken (SC7s1 en 2x MA9s1) met Kharma Ceramique 2 speakers met diamant tweeter , Marantz SA-11 sacd speler en de duurste Siltech Signature bekabeling (Totaal ruim 100.000 euro`s).
De Plinius CD-101 werd naast de bestaande apparatuur aangesloten met een Kemp lichtnetkabel en de Signature interconnect.
Het verschil met de Marantz Sacd speler was marginaal, op sommige nummers was de Plinius beter op andere nummers leefde het net wat meer op de Marantz. Wij verbaasd omdat de week ervoor de Marantz geen partij was voor de Plinius.
De lichtnetkabel van de Marantz (Siltech Ruby Mountain) aan de Plinius gehangen.
Wat er toen gebeurde is onvoorstelbaar, de Plinius degradeerde de Marantz tot een draagbaar cd spelertje. Zelfs Frits die al heel wat gehoord heeft was verbijsterend over het kwaliteitsverschil met de Siltech netkabel tussen de Plinius en de Marantz. Wij hadden (ik met een goede kennis die altijd mee gaat naar Frits) altijd wat te mopperen over de Kharma speakers. Al onze kritiek was met de Plinius cd in 1 keer weg.
De gigantische ruimteafbeelding, tonaal, diepte , klankkleuren, definitie, rust, impulsiviteit , we hebben nog nooit het ergens zo gehoord. Niet bij hifi winkels, bij grote shows of waar dan maar ook. Aan het einde van de avond weer terug naar de Marantz SA-11 gegaan en helaas het is op zo`n systeem als dat van Frits een groot drama. We zijn naar huis gereden met de gedachte dat wij een leuke set hebben maar dat het nog heel veel beter kan.

Kortom ik heb een probleem want een Siltech Ruby Mountain kost in de 1 meter uitvoering € 3300, Frits heeft een probleem want hij wil nu een Plinius Cd speler. We gaan allebei lekker sparen! 
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

FrankB

Voor die prijs zou ik toch ook de Nordost Valhalla overwegen ... en een psychiater ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Pjotr27

Dat heb je inderdaad wel nodig voor de prijs een psychiater, ik vind 3300 euro ook veel te veel, ik kom nog wel een keer de Nordost beluisteren met de Plinius  ;D. Misschien koop ik wel een setje Siltech SPX-30 Classic MK11, dat kost maar 390 euro/stuk.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Pjotr,

Ik wil hem wel een keertje naast mijn Classé CDP-100 luisteren.
Ben benieuwd naar de exacte verschillen.
Shoot-outje?

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Net even de hele topic snel doorgelezen......

Verdorie, Fritz de With is zeker niet de eerste de beste ;D ;D

Als die helemaal om is dan moet de Plinius wel echt goed zijn. Maar een netsnoertje van 3300 euro :P :P :P
Tja, een hobby mag geld kosten toch ;D ;D

Je hebt in ieder geval een juweeltje in huis die veel kan, da's ook belangrijk.

Veel plezier er mee. ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster