Google Chromecast Audio

Gestart door zegel, oktober 1, 2015, 13:56:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

modde239


TopGun2010

Netwerkkabel! WiFi vind ik voor video geen optie!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Gast001

Citaat van: TopGun2010 op oktober 23, 2015, 20:48:24
Netwerkkabel! WiFi vind ik voor video geen optie!
Chromecast Audio speelt geen video.

TopGun2010

OK, wist niet dat er een puur voor audio is.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

modde239

Citaat van: TopGun2010 op oktober 23, 2015, 21:27:10
OK, wist niet dat er een puur voor audio is.

Yep je hebt de CC audio en de CC tv......

_ MarcelloW _

Misschien is dat de reden dat dit topic 'chromecast audio' heet
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

advr

Citaat van: ergé op oktober 23, 2015, 18:10:32
Tot mijn verbazing kun je met de nieuwe CC Audio dus wel naast Spotify streanen vanaf je NAS. Had dat niet verwacht eerlijk gezegd.

Rechtstreeks met als server Minimserver en als renderer de CCA aangesloten op de Linn.
Da's heel mooi. [emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: _ MarcelloW _ op oktober 24, 2015, 12:55:47
Misschien is dat de reden dat dit topic 'chromecast audio' heet
Ai, ai, ai [emoji41] [emoji41] [emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Former member 78

Citaat van: ergé op oktober 23, 2015, 18:10:32
Tot mijn verbazing kun je met de nieuwe CC Audio dus wel naast Spotify streanen vanaf je NAS. Had dat niet verwacht eerlijk gezegd.

Rechtstreeks met als server Minimserver en als renderer de CCA aangesloten op de Linn.

Hier ben ik totaal niet in thuis, maar kan ik dan ook vanaf mijn laptop muziek afspelen?
Dus dat mijn laptop dienst doet als een nas?

En met welk programma werkt dat?

Gast001

#110
Ja dat kan. Met de Plex Web App b.v. kun je muziek casten naar de Chromecast.

gast2018

Bij mij met Bubble upnp in Android.


Erik

Citaat van: okeoke op oktober 24, 2015, 13:14:45
Ja dat kan. Met de Plex Web App b.v. kun je muziek casten naar de Chromecast.
Plex vraagt toch ook geld per maand?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NeoPhix

Net even 2 nummers vergeleken: ALAC via de SB Touch vs. Spotify via de CCAudio. Viel zeker niet tegen wat de CC laat horen. Er zit wat meer diepte in het geluid en de bas is beter "gedefinieerd" bij de ALAC en SB Touch combi maar het is zeker geen wereld van verschil.

Kanttekening: ik luister op rustig volume, de kleine ligt boven te slapen.
Set is trouwens een Peachtree Audio Grand Integrated met KEF R700 speakers..

Ga zeker nog eens verder testen, ben een app aan het installeren om geluid van m'n Mac naar de CC te kunnen casten: Soundcast. Benieuwd wat dat oplevert, lossless bestand casten en dan nog eens vergelijken.

Op het eerste gehoor doet de CC het zeer goed voor 39 euro, absolute prijs-kwaliteit winnaar. Maar de SB Touch met Teradak voeding klinkt wel beter (kan ook aan het lossless formaat liggen).
Spotify vs Spotify testen is nogal lastig omdat je natuurlijk maar 1 stream tegelijk kan laten lopen op je account  :)

HJ

Citaat van: NeoPhix op oktober 24, 2015, 19:40:36
Net even 2 nummers vergeleken: ALAC via de SB Touch vs. Spotify via de CCAudio. Viel zeker niet tegen wat de CC laat horen. Er zit wat meer diepte in het geluid en de bas is beter "gedefinieerd" bij de ALAC en SB Touch combi maar het is zeker geen wereld van verschil.

Kanttekening: ik luister op rustig volume, de kleine ligt boven te slapen.
Set is trouwens een Peachtree Audio Grand Integrated met KEF R700 speakers..

Ga zeker nog eens verder testen, ben een app aan het installeren om geluid van m'n Mac naar de CC te kunnen casten: Soundcast. Benieuwd wat dat oplevert, lossless bestand casten en dan nog eens vergelijken.

Op het eerste gehoor doet de CC het zeer goed voor 39 euro, absolute prijs-kwaliteit winnaar. Maar de SB Touch met Teradak voeding klinkt wel beter (kan ook aan het lossless formaat liggen).
Spotify vs Spotify testen is nogal lastig omdat je natuurlijk maar 1 stream tegelijk kan laten lopen op je account  :)
Dit is geen eerlijk vergelijk imo.
Spotify is mp3 waarvan je de oorsprong niet weet.
Wil je het goed doen neem dan bij beide flac of Alac. Beide met een streaming dienst is ook een optie maar appels met peren is imo vrij nutteloos.

Former member 78

Heb Plex geprobeerd, maar die willen geld zien.
Met Bubble kwam ik er ook niet.  :confused:

HJ

Citaat van: ArjanR1 op oktober 24, 2015, 20:34:16
Heb Plex geprobeerd, maar die willen geld zien.
Met Bubble kwam ik er ook niet.  :confused:
Waar heb je dat dan precies voor nodig?
Ik gebruik deezer of google music en vanaf mijn nas de syno app, werkt prima. (Is wel de hdmi cc)

Former member 78

Dan kan ik muziek rechtstreeks vanaf mijn laptop streamen, die is van hogere kwaliteit dan van Spotify.


HJ

Ja duidelijk, niet aan gedacht.

NeoPhix

Citaat van: hans. op oktober 24, 2015, 19:46:36
Dit is geen eerlijk vergelijk imo.
Spotify is mp3 waarvan je de oorsprong niet weet.
Wil je het goed doen neem dan bij beide flac of Alac. Beide met een streaming dienst is ook een optie maar appels met peren is imo vrij nutteloos.

Ik zeg ook niet dat het vergelijk eerlijk is, maar deel mijn ervaring.
Ik heb de Soundcast app aan de praat, maar zal later deze week nog eens lossless vs lossless testen dan. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik niet weet volgens welk protocol de Soundcast app met de CC praat. Als dit een vorm van airplay is zal dit ook wel weer z'n beperkingen hebben. Daarnaast is de SB Touch via UTP aangesloten en gaat de CC via WiFi, ook hier zit een verschil in...

Dus nee, een 100% eerlijk en gelijk vergelijk kan ik niet maken maar daar zijn de mogelijkheden van de beide apparaten ook net even te verschillend voor.

HJ

Voor zover ik weet is het grote verschil met airplay dat bij de CC de muziek niet via de app gaat maar direct van de router naar de CC. De app is enkel als aansturing.
Utp en wireless zou in principe geen verschil maken als de bandbreedte genoeg is?

gast2018

Dat klopt maar je kunt wel via de chromecast app scherm of audio van je tablet of tel casten naar de cc. Dan is het dus een airplay variant. En wezenlijk anders dan de basisgedachte van de cc.. nl dat deze de stream rechtstreeks van je router pakt. Let goed op als je testjes doet dat je gelijke vergelijkt.

Kon nog geen digitale kabel krijgen  zodra ik die heb kan ik de cc digitaal op de Linn aangesloten vergelijken met wat de linn er zelf van maakt met  flacs van de nas.


gast2018

@arjan

Bubble moet je laptop zien als upnp apparaat. Of dat uberhaupt kan en wat je daarvoor moet instellen op de laptop weet ik niet. Welicht kan iemand hier van het forum met verstand van zaken je daar verder mee hepen.

HJ

Citaat van: ergé op oktober 24, 2015, 21:44:35
Dat klopt maar je kunt wel via de chromecast app scherm of audio van je tablet of tel casten naar de cc. Dan is het dus een airplay variant. En wezenlijk anders dan de basisgedachte van de cc.. nl dat deze de stream rechtstreeks van je router pakt. Let goed op als je testjes doet dat je gelijke vergelijkt.

Kon nog geen digitale kabel krijgen  zodra ik die heb kan ik de cc digitaal op de Linn aangesloten vergelijken met wat de linn er zelf van maakt met  flacs van de nas.
Klopt helemaal maar dat is wezenlijk anders. Sowiso geeft dat met beeld aanzienlijke vertraging, met geluid lijkt het me duidelijk de mindere optie (zelf nooit mee gestest)

gast2018

Wel eens geprobeerd  op een cc1 op mijn marantz. Is idd echt bagger.