Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beobuddy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  6, 2006, 17:20:43
Als je alles op een hoop gooit hangt het allemaal rond hetzelfde.

Noem het maar hetzelfde. Ik vind het na calibatie een wererld van verschil.

Ik ben al bezig om mijn huidige te verkopen. Zodra dat gebeurt is, "gun" ik je verkoop van een TW700 aan mij. 

J.A.F._Doorhof

Dezelfde afwijking :D
Niet dezelfde beeldkwaliteit :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spown

ik ga nu twijvelen ik ga deze projector kopen over 2 maandjes. kan iemand mij vertellen of ik dan 2,32 breed kan projecteren van een afstand van 4 en een halve meter.

maikel

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Dennis HF

Ben ook aan het twijfelen of ik een TW 700 neem, vooral door de grootte van mijn kamer nu..
Ik kan de projector 2,5 meter ver weg zetten, is het beeld dan goed scherp om te gamen / films af te spelen.
En hoe groot is het beeld dan minimaal en maximaal?

Groeten,
Dennis

J.A.F._Doorhof

http://www.hometheater.nl/epsoncalc.zip hiermee kun je alles uitrekenen.

Is trouwens ook zo op de Epson site te vinden, maar heb hem nu maar zelf even gehost :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bant

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  7, 2006, 10:00:51
http://www.hometheater.nl/epsoncalc.zip hiermee kun je alles uitrekenen.

Is trouwens ook zo op de Epson site te vinden, maar heb hem nu maar zelf even gehost :D

Ik zie alleen niet de tw700 in het lijstje staan.

Eriks

Citaat van: bentsdl op december  7, 2006, 10:37:23
Ik zie alleen niet de tw700 in het lijstje staan.

Als je even via epson.nl support zoekt staat hij er wel tussen

J.A.F._Doorhof

Via het programma dat ik online heb staan kun je ook de TW700 zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr. Bean

Citaat van: Bas Janssen op december  6, 2006, 13:53:34
Als je het topic leest dan weet je het antwoord op je vraag al  ;)

Sorry, maar in het topic staat niets over 24p compatibiliteit. Heb dan maar de manual voor de TW700 gedownload. De TW700 ondersteund GEEN 24p weergave en is daarom absoluut ongeschikt voor home cinema gebruik. ok via HCPC kun je gewoon 72 Hz gebruiken maar bij de volgende generatie HD-DVD & Blu-ray spelers kun je geen gebruik maken van de 24p weergave (die dan gekozen kan worden) waardoor je aan het hakkelige 2/3 pull-down gebeuren vast zit.

Dus: de TW700 is ongeschikt voor compromisloze 24p weergave op standalone HD-apparaten die 24p weergeven waardoor je moet terugvallen op het hakkelige 2/3 pulldown

daffeh

#160
klein dingetje over die calclator

ik krijg hem echt niet op een beeld van 2m30breed vanop 5m. Als ik tele aanvink dan zie ik wel dat hij dat vanop 7m kan.
Is er een manier om daar na tele nog mee te spelen?

edit: http://www.projectorcentral.com/Epson-PowerLite_Pro_Cinema_810-projection-calculator-pro.htm kan het wel

Bant

Citaat van: daffeh op december  7, 2006, 14:25:49
klein dingetje over die calclator

ik krijg hem echt niet op een beeld van 2m30breed vanop 5m. Als ik tele aanvink dan zie ik wel dat hij dat vanop 7m kan.
Is er een manier om daar na tele nog mee te spelen?

edit: http://www.projectorcentral.com/Epson-PowerLite_Pro_Cinema_810-projection-calculator-pro.htm kan het wel

Ik weet niet zeker of die procinema 810 wel dezelfde is als de tw700. Maar volgens de calculator van epson kun je 2,30 breed projecteren van een afstand van 3,30 tot 7,00 meter. dus alles wat daar tussen zit is ook goed. 5 meter is dus prima te doen.

daffeh

jup die zijn dezelfde, afgezien van de externe verschillen (zwart en iets groter volgens de specs) is de rest helemaal hetzelfde

audiomaniac

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  7, 2006, 11:09:35
Via het programma dat ik online heb staan kun je ook de TW700 zien.

Bedankt!  Ik had het niet zo direkt op de website van Epson gevonden.  Volgens deze utility zou ik geen probleem hebben.  Ik begrijp nog altijd niet de manier dat Epson de zoom opgev in hun specificaties dan.

Bedankt in ieder geval
Groetjes uit Brussel
Robert

gobbya

Pfew dacht ik dat ik eruit was en begin nu weer te twijfelen. De Hitachi tx300 of de epson tw700. Moeilijk, moeilijk. Ook omdat het mijn eerste projector word namelijk. Ik ga vanaf 3,6m projecteren op een witte muur voorlopig als ik besluit een van beide te kopen.

Mijn kamer is van nature al redelijk donker dus die extra lumen maakt niet veel uit van de epson. Ik las ergens iets over die iriswerking van de hitachi dat die iets trager werkt waardoor je ogen t soms zien en dat dit bij de epson beter was.

pfft of toch wachten op de 1080p projectoren ? haha

Ga er voornamelijk mee gamen (xbox360 en straks ps3). Dus lcd projector is t beste dan.

Ga er maar weer ns een nachtje over slapen lol
Versterker : Pioneer XV DV55 5.1
DVD: Samsung P244
Console: Xbox360, Ps2
PC: Dell 8300 P4 3.0Ghz HT,1,5G,Radeon 9800XT. Tv: LG 37LZ55,Upc Digitalbox. PJ: Hitachi TX300

KoreLe

Ik denk net hetzelfde als jij  ;)
Ik twijfel ook uit deze twee
Ik weet ook nog niet juist welke ik nodig heb voor op mijn xbox360 O0

Thundax

Citaat van: gobbya op december  7, 2006, 21:50:10
pfft of toch wachten op de 1080p projectoren ? haha

Ga er voornamelijk mee gamen (xbox360 en straks ps3). Dus lcd projector is t beste dan.

Ga er maar weer ns een nachtje over slapen lol

Dilemma's, dilemma's, dilemma's... Voor mij een dilemma welke spelcomputer en welke beamer ik ga kopen... Of toch maar een goede pc met een beamer... Keuzes, keuzes ;)

newday

heeft deze ook discrete power on & off codes ?
of evt. zelf te maken met Pronto ?

roufa

#168
hallo frank ik heb een vragje hoe zit het met de leveren en kalibratie alles ik de beamer bestel krijg ik hem kant en klaar goed gekontroleert bijvoorbeeld op stoffen en gekalibreert
of moet ik hem eerste gebruiken en na 200 uur terug stuuren
groetjes rou!

J.A.F._Doorhof

Bij nieuw worden ze gechecked en gecalibreerd, daarna na 200uur, 1000 uur en 2000 uur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chronix

Citaat van: gobbya op december  7, 2006, 21:50:10
Pfew dacht ik dat ik eruit was en begin nu weer te twijfelen. De Hitachi tx300 of de epson tw700. Moeilijk, moeilijk. Ook omdat het mijn eerste projector word namelijk. Ik ga vanaf 3,6m projecteren op een witte muur voorlopig als ik besluit een van beide te kopen.
ar weer ns een nachtje over slapen lol

Voor wat het waard is:
Een collega van mij heeft een Hitachi PJ-TX300 en zoals ik eerder in deze thread schreef maakt deze echt geen geluid, zelfs niet op de 'hoge licht modus'. Het is adem in houden en dan hoor je heel vaag ergens iets zoemen. De TW700 die ik nu heb is duidelijk aanwezig (bijna hetzelfde niveau als m'n vorige Hitachi PJ-TX100) en is gewoon goed te horen bij stille of rustige scenes. Had ik niet verwacht, jammer. Als het goed is ga ik vanderweek even bij iemand kijken die ook een TW700 heeft gekocht om te horen of het geluid ook zo duidelijk aanwezig is. Op de hoge licht stand is mijn TW700 net een kleine straaljager ...

Ik ben erg benieuwd en laat het jullie weten ...

Athome

De TW700 is inderdaad niet een muisstille projector. De Pana is dat ook niet. Het ligt er wel aan welke je zit.

Frank:
Krijg je toevallig ook nog de TX300 in handen.

J.A.F._Doorhof

Hoge licht standen moet je NOOIT gebruiken, het beeld ziet er dan niet uit.
Ik vind persoonlijk zowel de panasonic als de Epson zeer stil, natuurlijk is er een koeler, maar jeetje mijn laptop komt boven de beide projectoren uit :D

De TX-300 zal echt nog wel een keer langskomen maar gezien de TX100-200 zie ik niet gebeuren dat het een goed alternatief zal zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Duckt

Frank, wat is de levertijd voor deze projector? (ISF)

KoreLe

Ik heb eventjes berekend,
Ik wil een scherm van 106"     234cm x 132cm
projecteren met de TW700 op een afstand van 3.1m
en dat ging dus niet :( dus moet ik een ander scherm pakken , een maatje kleiner nl. 88"  194cm x 109cm
en dan ging wel alles tussen 2.7m en 4.2m was goed bij de 106, was alles goed tussen 3.3 en 7..

Heb ik juist berekend ? mijn kamer is 3.3m lang maar als ik de projector tegen de muur duw dan is het 3.1.
dus ik kom 20cm te kort >:(