Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


garmtz


gruiter

Die Oblivian Hymns is super. Ik blijf er naar luisteren. Vinyl is ook van goede kwaliteit.

Kantuit

Weer een paar uit eigen land.
Geppetto & The Whales - Heads of Woe



Flip Kowlier - Cirque



Girls In Hawaii - Everest






Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Kantuit

En dan vandaag in de lokale kringloopwinkel: een veertigtal lp's van het Phase 4 label.
Muziek is vaak niet om aan te horen (wel erg easy listening), maar qua opname... Apart.


Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Joris1971

Citaat van: Kantuit op februari 22, 2014, 23:30:18
En dan vandaag in de lokale kringloopwinkel: een veertigtal lp's van het Phase 4 label.
Muziek is vaak niet om aan te horen (wel erg easy listening), maar qua opname... Apart.



Waarom koop je 40 lp's waarvan je de muziek niet om aan te horen vindt??

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

RonK.

Citaat van: Joris1971 op februari 23, 2014, 09:30:38
Waarom koop je 40 lp's waarvan je de muziek niet om aan te horen vindt??



Het staat zo lekker in je platenkassie  O0

chansig

Citaat van: Joris1971 op februari 23, 2014, 09:30:38
Waarom koop je 40 lp's waarvan je de muziek niet om aan te horen vindt??

Waarom koop jij platen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op februari 23, 2014, 13:53:04
Waarom koop jij platen ?

Gr Hans

Ach spuit 11 vindt ook weer iets om te katten

Ik heb welgeteld 1 lp staan (dubbel lp) the wall van Pink floyd

chansig

Korte teentjes weer....mijn antwoord zou zijn: om weer te verkopen.  :tounge2:

Volgens mij heb jij niet zoveel met zelfspot..wel ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kantuit

Citaat van: RonK. op februari 23, 2014, 10:45:27


Het staat zo lekker in je platenkassie  O0

Inderdaad. Er is nog een (klein) beetje plaats in mijn Expedit-kasten.
O jammer, o weeklaag: Ikea schijnt te stoppen met de productie van deze kasten.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Kantuit

Citaat van: Joris1971 op februari 23, 2014, 09:30:38
Waarom koop je 40 lp's waarvan je de muziek niet om aan te horen vindt??

Dwangmatige verzamelwoede.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

chansig

Snel alles van MP trekken....worden verzamelobjecten. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kantuit

#2089
Voor één euro per stuk laat ik weinig liggen.
Heb zelfs een collectie (50+) operette overgenomen.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

eddy135

Citaat van: Kantuit op februari 23, 2014, 15:28:03
Voor één euro per stuk laat ik weinig liggen.
Heb zelfs een collectie (50+) operette overgenomen.

Misschien als ik 1 euro per stuk toe krijg.... :tounge2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Aangeschaft tijdens de FWD HiFi Event:

- Montreux Basie Jam
- Warm Breeze - Count Basie and his orchestra
- For the second Time - Count Basie, Ray Brown, Louie Bellson
- Tenor Sax Album - Coleman Hawkins, Ben Webster, Illinois Jacquet, Ike Quebec, John Hardee
- Montreux '77 - Jam met oscar Peterson, Dizzy Gillespie, Clark terry, Eddie Lockjaw Davis, Niels Pedersen, Bobby Durham
- Montreux '77 - Milt jackson - Ray Brown Jam:  Eddie Lockjaw Davis, Monty Alexander, Jimmie Smith
- It don't mean a thing if you can't tap your foot to it - Milt jackson, ray Brown, Cedar Walton, Mickey Roker Quartet
- L'Epopee du Birdland vol 3 Tenor Sax

Robiwan

Citaat van: Onder013 op februari 23, 2014, 23:08:14
Aangeschaft tijdens de FWD HiFi Event:

- Montreux Basie Jam
- Warm Breeze - Count Basie and his orchestra
- For the second Time - Count Basie, Ray Brown, Louie Bellson
- Tenor Sax Album - Coleman Hawkins, Ben Webster, Illinois Jacquet, Ike Quebec, John Hardee
- Montreux '77 - Jam met oscar Peterson, Dizzy Gillespie, Clark terry, Eddie Lockjaw Davis, Niels Pedersen, Bobby Durham
- Montreux '77 - Milt jackson - Ray Brown Jam:  Eddie Lockjaw Davis, Monty Alexander, Jimmie Smith
- It don't mean a thing if you can't tap your foot to it - Milt jackson, ray Brown, Cedar Walton, Mickey Roker Quartet
- L'Epopee du Birdland vol 3 Tenor Sax

Hoe was het FWD hifi event?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op februari 24, 2014, 10:00:09
Hoe was het FWD hifi event?

Ik heb er 300 kilometer voor moeten rijden en zou dat met de wetenschap van nu niet gedaan hebben. De opzet van het event was geheel anders dan dat wat je gewend bent van hifi dagen. Er waren geen exposanten van de diverse merken die in diverse ruimtes hun produkten uitstallen en een demo verzorgen.
Het FWD-event had twee pijlers:
- een markt met vooral over productie of voorraad materiaal
- lezingen door een aantal bekende goeroes uit de audio-wereld.

Dat laatste was heel aardig oom aan te horen. Zo was Ken Ishiwata van Marantz aanwezig en hield in zijn praatje een warm pleidooi voor luisteren naar muziek met diverse voorbeelden. Geen diepgaand technisch praatje dus over apparatuur of technologie.
Heel leuk en verhelderend was om tussendoor met hem diepgaand te kunnen praten over de technische en geluidstechnische aspecten van de versterker / luidspreker combinatie die ik heb.
Verder was Chattelin aanwezig (presentatie niet bijgewoond) en een muziek producent / opnametechnicus die een uiteenzetting gaf over hun filosofie en technieken bij het opnemen, mixen en masteren.

Als afsluiting een uitgebreid gesprek gehad met Ronald van Concept & Design uit Almelo. Onderwerpen waren de alternatieven die hij kan bieden voor kabels (geleiders en complete kabels, interlinks, etc) die volgens hem gelijk zijn aan de producten van de grote merken maar dan voor prijzen die aanmerkelijk lager zijn.
Heel interessant was zijn ervaring te horen over de eigenschappen van diverse kabels en snoeren. Kern van het verhaal is dat met het combineren van connectoren en geleiders de voordelen van meerdere typen samen kunnen komen.

De rekening opmakend was het gesprek met Ken Ishiwata voor mij privé al de moeite van de reis waard. Het gesprek met Ronald van Concept & Design gaf het een extra plus.

Zonder die aspecten ligt de balans geheel anders.

Gr
Henk

Robiwan

Citaat van: Onder013 op februari 24, 2014, 10:58:02
Ik heb er 300 kilometer voor moeten rijden en zou dat met de wetenschap van nu niet gedaan hebben. De opzet van het event was geheel anders dan dat wat je gewend bent van hifi dagen. Er waren geen exposanten van de diverse merken die in diverse ruimtes hun produkten uitstallen en een demo verzorgen.
Het FWD-event had twee pijlers:
- een markt met vooral over productie of voorraad materiaal
- lezingen door een aantal bekende goeroes uit de audio-wereld.

Dat laatste was heel aardig oom aan te horen. Zo was Ken Ishiwata van Marantz aanwezig en hield in zijn praatje een warm pleidooi voor luisteren naar muziek met diverse voorbeelden. Geen diepgaand technisch praatje dus over apparatuur of technologie.
Heel leuk en verhelderend was om tussendoor met hem diepgaand te kunnen praten over de technische en geluidstechnische aspecten van de versterker / luidspreker combinatie die ik heb.
Verder was Chattelin aanwezig (presentatie niet bijgewoond) en een muziek producent / opnametechnicus die een uiteenzetting gaf over hun filosofie en technieken bij het opnemen, mixen en masteren.

Als afsluiting een uitgebreid gesprek gehad met Ronald van Concept & Design uit Almelo. Onderwerpen waren de alternatieven die hij kan bieden voor kabels (geleiders en complete kabels, interlinks, etc) die volgens hem gelijk zijn aan de producten van de grote merken maar dan voor prijzen die aanmerkelijk lager zijn.
Heel interessant was zijn ervaring te horen over de eigenschappen van diverse kabels en snoeren. Kern van het verhaal is dat met het combineren van connectoren en geleiders de voordelen van meerdere typen samen kunnen komen.

De rekening opmakend was het gesprek met Ken Ishiwata voor mij privé al de moeite van de reis waard. Het gesprek met Ronald van Concept & Design gaf het een extra plus.

Zonder die aspecten ligt de balans geheel anders.

Gr
Henk

Bedankt voor je verslag/indruk.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

remco320

Ik vond het inderdaad ook een bijzondere dag. Jan douwe Kroeske was weer fantastisch en ik heb echt genoten van zijn verhalen. De tweedehands markt was voor mij echt overkill.

Deleted Member 2

Citaat van: remco320 op februari 25, 2014, 21:05:55
De tweedehands markt was voor mij echt overkill.

Met uitzondering van de LP's. Daar zaten echt beauties bij.

remco320

Jazeker en vond het idee ook wel leuk, maar de uitvoering wat minder geslaagd. Ik had persoonlijk een iets luxere/ professionelere uitstraling gekozen. Nu waren het marktkramen met dozen..


Deleted Member 2

Citaat van: remco320 op februari 25, 2014, 21:14:42
Jazeker en vond het idee ook wel leuk, maar de uitvoering wat minder geslaagd. Ik had persoonlijk een iets luxere/ professionelere uitstraling gekozen. Nu waren het marktkramen met dozen..

Klopt. Het was een soort uitverkoop (van overschotten) en van (stevig) gebruikt spul. Er was een enkele aanbieder van nieuw materiaal.

Maar ik doelde op de kraam van Polk uit Deventer met gebruikt en nieuw vinyl in diverse genres.

Kantuit

Me nog even laten gaan.

Amatorski - RE:TBC



Angels die hard - Idem



Antler Kings - Patterns



Belgian asociality - Idem



Compact Disk Dummies - Mess With Us



Hitsville Drunks - Sincerely Average



Het Zesde Metaal - Ploegsteert


Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red