hulp bij hush-box

Gestart door THX-UltraII, januari 29, 2003, 10:54:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

ben totaal a-technisch en wil toch een hush-box bouwen. Het probleem is ook nog een dat ik over 1-2 jr ga verhuizen. Dan heb ik nix meer aan die hush-box. Kan iemand me helpen?

SiR-ROUND

Laat je bij het verhuizen je projector achter dan?

THX-UltraII

hahahahaha, nee dat niet, maar de plek waar nu m n pj hangt is wat vreemd en DAAR bouw ik toch immers m n hb naar. Als ik dan in mn nieuwe huis weer een gewone hoek in het plafond heb waar ik m ophang heb ik denk nix meer aan de hb die ik nu wil bouwen

SiR-ROUND

Hmmm, een DLP is makkelijk in te bouwen toch?

Lukt een vierkante box echt niet?

Heb je pics?

Anyway, een hushbox bouwen is niet zo lastig. Gebruik goede materialen om het geluid te weren zoals vlokkenschuim evt. met een laag noppenschuim tegen reflecties er overheen. En belangrijk is natuurlijk de afvoer van de warme lucht en misschien zelfs nog belangrijker, toevoer van koude lucht.

In jouw geval is een hushplate misschien al voldoende aangezien je met een lastige plaatsing zit.

Ik neem wel aan dat je onder de PJ zit?

Dan heb je het meeste last van het direct afstralende geluid. Als je dan een plaat onder de pj plaatst met eventueel ook opstaande randen en wat anti reflectie schuim etc. dan kom je al een heel eind.

THX-UltraII

ik ga wel eens wat foto s maken van m n kamertje en plaats ze hier dan. Zit allemaal wat lastig in elkaar. Btw; heb reeds al gebruik gemaakt van isomateriaal maar irriteer me nog mateloos want mijn pj is een waar vliegtuig ;D

SiR-ROUND

 ;D

Hoe kleiner de PJ hoe meer herrie!

Hehehehe... Geintje.

Het moet stiller kunnen, daar ben ik van overtuigd...