Storing DVD op CRT

Gestart door vellinga, december 27, 2002, 10:15:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vellinga

Hallo allemaal,

Na vorige maand mijn CRT verkocht te hebben en ervan uitgaande dat er geen nieuwe zou komen,kruipt het bloed waar het niet gaan kan en heb ik toch weer een andere genomen.
Een vriend van mij gaat een 'betere' kopen,dus of ik hem wilde hebben.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Sony DVP-9000ES.
Ik heb ook een Sony DVP 7700.
Leuk,hoor ik jullie denken,maar wat is je probleem.
Ik heb deze spelers aangesloten via mijn receiver op een Zinwel scaler en deze gaat naar een Sony 1252 CRT.
De 7700 speelt perfect,maar de 9000ES geeft een storing in het beeld.
Wat ik bedoel is dat het beeld van donker naar licht enz gaat.
Dit doet hij elke 20 seconden.
Echter doet hij dit niet bij PAL films,alleen bij NTSC films.
Heb jullie enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
Volgens degene waar de 9000 is gemodificeerd is Macrovision uitgeschakeld,maar daar twijfel ik dus aan.
Zou dat de reden kunnen zijn.

Bij de vorige projector had ik de 9000 nog niet.

Groetjes Fred.

Lone Ranger

#1
Ik was vergeten in te loggen ;D ;D
Vandaar even een guest naam.


J.A.F._Doorhof

Hi,

Zie je het op ALLE DVD's of alleen op een paar titels.
Ik verdenk MV ervan, dit geeft bij projectoren soms een vertekening aan de bovenkant van het beeld of pulseren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Hoi Frank,

Alle NTSC films.
Als het Macrovision zou zijn,moet hij het volgens mij ook op PAL films doen.
Op regio 2/4 zit toch ook Macrovision beveiliging??
Heel vreemd vind ik dit.
Dan zou je dus geen speler uit USA kunnen importeren en aansluiten op je projector,want dan zou je hetzelfde hebben.
Ik snap trouwens niet wat die mv daar mee te maken heeft.

Op dit forum moet genoeg kennis zitten om mij dat uit te leggen ;)
Het beeld fluctureerd van licht naar donker enz.
Niet heel erg,maar toch.
Zou het een beeldinstelling van de speler kunnen zijn die ik over het hoofd zie.
Het is best een uitgebreid en ingewikkeld apparaat.

Gr.Fred.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het probleem lijkt gewoon veel op MV.
Check eens in je DVD speler of je daar opties zoals dynamic contrast hebt staan of ABG, en probeer anders eventueel de usersettings eens helemaal op 0 te zetten binnen de DVD speler.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Ik heb de speler van de scaler afgehaald en hem direct op de pj aangesloten.
Nu heb ik de storing niet.
Via de scaler dus wel.

Anybody????

J.A.F._Doorhof

Heb je de settings geprobeerd ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Ja ikke ;D
Het ligt denk ik ook aan je zinwell scaler. Ik zie het ook af en toe sinds ik mijn zinwell regelmatig gebruik. (progressive scan speler is kapot dus nu een gewone speler via zinwell).
Het is een hele lichte flikkering in de totale lichtsterkte. Valt vooral op bij lichte scenes in films die je eigenlijk toch geen reed aan vind en dat je daarom alles opvalt. Als ik in de film zit zie ik het niet.

Hopelijk krijg ik mijn key digital binnenkort, kan ik weer via progressive scan speler kijken. Ik denk trouwens dat jij daar ook beter naar over kan stappen. zinwell is mooi om tv beeld progressive te maken maar daar houd het wat mij betreft mee op. Mijn nintaus speler gaf veel mooiere kleuren en het beeld was ook scherper als de zinwell en kleuren waren veel helderder. Met de zinwell is wit niet echt wit meer in mijn geval.

Bovendien zie ik in hele lichte vlakken dat de zinwell er een raster van maakt (1024x768). Heel licht maar het is te zien!
Zonde als je weet hoeveel mooier het kan zijn voor iets meer geld. Je hangt niet voor niets een joekel van een crt neer toch?
Ik zal blij zijn als ik weer met progressive scan speler kan kijken in ieder geval.


Je zou eens kunnen proberen of je op een ander resolutie kan draaien met je zinwell. Mischien dat dat bij jou helpt.

Lone Ranger

Frank,nee, nog niet geprobeerd.

Jeroen,precies wat je zegt,bij kl##e films valt het meer op.
Het is niet echt storend,maar het hoort niet.
Is die MV niet uit te zetten dan??
Bij de 7700 is het een tweetal toetsjes op de AB.
Deze werkt niet bij die 9000,misschien een andere combinatie??
Wat kost jouw oplossing,wat is iets meer??

Gr.Fred.

jeroen_B

Een progressive scan speler kopen met een eventuele key digital.
Het kost iets meer als je nog niets in huis hebt. Jij hebt echter al 2 dvd spelers en een zinwell.
Een philips 963 kost ongeveer 450 €. Je hebt dan een pal progressive speler met sacd. Een eventuele key digital kost 220 € via powerbuy van ITC.

Ik vind de zinwell in ieder geval vooral geschikt om een tv signaal meer te bewerken en voor de rest niet.Het beeld van een progressive scan speler vind ik een stuk beter. Maar ja, sommigen vinden dat het verschil niet zo groot is. ???

Abel_Dekkers

Is zo`n Phillips dvd speler even goed als het gaat om het beeld als een Ht-Pc?

Mvg,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

jeroen_B

Durf ik geen uitspraak over te doen. Ik vind computers hele mooie dingen maar wil er liever geen eentje in mijn HT hebben ;D
Ik heb geen ervaring met HT computers dus. Ik hecht wel belang aan gebruiksvriendelijkheid van een stand alone apparaat.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik heb nog geen progressive scan speler gezien die kan wetijveren met een goede HT-PC.

Het grootste voordeel van de HT-PC is dat je elke resolutie kunt uitsturen, dus je kunt altijd de sweetspot of native resolutie van je projector bedienen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Abel

Dat ligt aan de projector die je hebt
Met een 7" of een oudere 8" kun je genoeg hebben aan progressive
Dan ziet het beeld er erg goed uit zonder de problemen van een pc en uitstekende audio kwaliteit en bedieningsgemak
Een pc is per defenitie niet beter als een standalone dvdspeler

Rob

J.A.F._Doorhof

Even toevoegen, OP BEELD GEBIED.

Er kleven wel nadelen aan.

1.
Geluidskwaliteit is een stuk minder dan een gemiddelde DVD speler.

2.
De Panns etc. blijf ik op een gewone DVD speler beter vinden, hoewel dit weer zeer afhankelijk is van de progressive scan unit die je gebruikt.

3.
Bedieningsgemak en fool proof.
Een HT-PC heeft regelmatig de neiging ALTIJD goed te werken totdat er mensen komen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Abel_Dekkers

Ik heb de Sony 1252 (toevallig van dhr. Vellinga, Lone Ranger overgekocht vorige maand). Maakt het bij deze projector dan veel uit Rob?

Mvg,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

J.A.F._Doorhof

Hi,

Met een 1252 zou je in principe genoeg hebben aan 480P.
Alleen kunnen dit soort projectoren niet overweg met Y,Pr,Pb van een progressive scan speler.
Je zult dus een omvormer nodig hebben die er RGBHV van maakt, bv de Key Digital.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Abel_Dekkers

Maar haalt die geluidskaart voor de pc (van 199 Euro) die hier op t forum werd aanbevolen t dan ook niet met geluidskwaliteit van bijvoorbeeld zo`n Phillips dvd speler?

Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

J.A.F._Doorhof

Nee,

De HT-PC geeft altijd een goed geluid maar het is gewoon niet van het niveau van een standalone machine.

Het geluid blijft wat meer aan de boxen hangen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Abel_Dekkers

Maar er werd dus een Key Digital genoemd, zijn er nog andere apparaten die hetzelfde doen?
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

jeroen_B

Ik heb een 1251 abel en vind een progressive scan speler echt heel erg goed presteren. Wat ik begrepen heb is de key digital een van de goedkoperen transcoders.

Lone Ranger

Gebruik gerust mijn topic. ;)
Nog meer vragen ;D ;D

Wanneer ga je beginnen, Abel??

Ik heb trouwens een lagere resolutie gebruikt,maar dat hielp niet.
Alle stteings uit gedaan,maar helaas.
Of ik heb iets over het hoofd gezien.
Even contact opnemen met degene waar hij gemodificeerd is.
Hij zou MV vrij moeten zijn.

Gr.Fred.

Abel_Dekkers

Mn pa en ik beginnen volgende week met de verbouwing van de kamer, dus over een week of 3 a 4 wordt denk ik de crt opgehangen  ;D
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Lone Ranger

http://www.vitec-av.de/produkte/kopierschutzkiller/CopyJoker1/cj1.htm

Heb ik hier iets aan???

Heb net contact gehad en MV schijnt bij PAL uit te zijn ,maar niet bij NTSC.
Klinkt dit bekend bij jullie???Anybody???

Gr.Fred.