Receiver of pre amp

Gestart door wfk, augustus 28, 2023, 11:29:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wfk

Ben weer in de mood om wat vinyl te gaan luisteren. Nu ga ik op zoek naarveen draaitafel waarover ik veel kan lezen.
De vraag is wat is nu beter. Mijn Marantz Sr7010 gebruiken . Die een phono ingang heeft.
Of bv een draaitafel met ingebouwde pre-amp.
Of deze pre uitschakelen .
Optie ook nog losse pre of beter een draaitafel zonder pre?

Mediator

Wat je kiest is van een aantal dingen afhankelijk. Met een losse phonopré kun je tot een veel hoger niveau komen. Maar het is afhankelijk van welk niveau nodig is voor je set. Daarvoor moeten wij de samenstelling van je set weten en wat je wilt aanschaffen en uitgeven. Door de bank genomen kan een aparte phonopré het beste resultaat geven, gevolgd door een ingebouwde phonopré. Persoonlijk heb ik van een in de draaitafel ingebouwde phonopré de minste verwachting. Vaak zit zoiets in instappers. Ik vermoed dat je dan net zo goed die in je Marantz kunt gebruiken. Er zijn wat mij betreft dus nogal wat onbeantwoorde vragen voordat ik je vraag kan beantwoorden

Staaled

Citaat van: wfk op augustus 28, 2023, 11:29:03Ben weer in de mood om wat vinyl te gaan luisteren. Nu ga ik op zoek naarveen draaitafel waarover ik veel kan lezen.
De vraag is wat is nu beter. Mijn Marantz Sr7010 gebruiken . Die een phono ingang heeft.
Of bv een draaitafel met ingebouwde pre-amp.
Of deze pre uitschakelen .
Optie ook nog losse pre of beter een draaitafel zonder pre?
Losse phono pre.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

wfk

Startbudget voor de draaitafel max. €500
Vind het zonde als bv een preamp erin zit maar direct wordt uitgeschakeld.
Moet wel met mm element zijn want dat is voor de marantz nodig volgens mij.


Wat ik niet nodig heb is usb bluetooth etc. Gewoon de oude collectie van zolder weer herbeleven.
Mijn zoon vond het nodig om een mooie lp voor mijn verjaardag te schenken.
Dus oude draaitafel afgestoft jvc l 31 maar die zal ongetwijfeld nageken moeten worden.

Mediator

Opties genoeg voor een start budget van 500 euro. Wil je nieuw of mag het ook tweedehands? Er staan open door Rega P3 draaitafels op Marktplaats voor 795. Dan heb je echt nieuw. Maar als je weet wat je doet kan je ook voor tweedehands gaan. Vaak zegt de staat waarin iets verkeert iets over hoe zuinig de gebruiker is geweest. Wel iets dat nodig is bij een draaitafel. Welke element gebruik je? Met een aparte phonopré zal het vast beter kunnen dan je ingebouwde phonopré in de Marantz. Aparte phonopré's zijn er in alle prijs categorieën. Ik ken de ingebouwde phonopré van je Marantz niet en weet niet goed goed die is. Maar je zult wellicht al snel een honderd of drie moeten investeren in een phonopré wil je een sprong maken. Het investeren in een mooie phonopré loont wel omdat het de vanzelfsprekendheid en het gemak van vinyl laat horen.

wfk

#5
Verwijderd