Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaeje

Citaat van: Madhouse op februari 24, 2011, 21:45:31
Gelukkig wel ja!

Als het de amp was dan viel het wel onder de garantie, maar toch.

Geen idee wat de oorzaak was maar volgens Ralf kan het te maken hebben met in/uit schakelen van de subwoofer. Laten we hopen dat het iets eenmaligs was, anders moet ik echt gaan onderzoeken waar het aan ligt. Kan ook een slechte zekering zijn ofzo? (zoveel verstand heb ik er ook niet van)

was er al muziek/geluid a.h. spelen voor je'm aanzette? misschien was het even power overload...
ik heb ns de elektriciteit in huis doen uitvallen door m'n DD12 aan te zetten. was ook niet echt bemoedigend

Madhouse

Citaat van: Gaetan op februari 25, 2011, 02:58:16
was er al muziek/geluid a.h. spelen voor je'm aanzette? misschien was het even power overload...
ik heb ns de elektriciteit in huis doen uitvallen door m'n DD12 aan te zetten. was ook niet echt bemoedigend

Er stond niets aan. Ik zette eerst de subwoofer aan en dan de rest van mijn audio (die volgorde gebruik ik altijd).

Ik heb echt geen idee...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Citaat van: Marsh op februari 25, 2011, 13:13:23
Jij en subwoofers... ;D

Ja idd, maargoed laten we hopen dat dit een eenmalig incidentje was...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op februari 25, 2011, 15:50:22
Ja idd, maargoed laten we hopen dat dit een eenmalig incidentje was...

Raar hoor, maar de betrouwbaarheid van Ralf verzacht vaak een hele hoop. Top!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Gelukkig was het maar een zekering. Ik hoop voor je dat het niet nog een keer gebeurt...

Trouwens, je topictitel mag je wel eens aanpassen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 17:20:54
Gelukkig was het maar een zekering. Ik hoop voor je dat het niet nog een keer gebeurt..

Volgens mijn manager (erg veel verstand van elektro) kan het te maken hebben dat de transformator in de sub versterker een te grote piek weg trok in het stroomnetwerk, of het was een slechte zekering in de versterker.

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 17:20:54
Trouwens, je topictitel mag je wel eens aanpassen ;)

zoiets: Welcome to the Madhouse! - 11-03 to the Chamber of Dreams

Od een andere voorkeur?  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Grapjas! Eerder iets van: Welcome to the Madhouse! - Genieten!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

 Bij mij staat de sub 24 uur p/d aan.

Zal ongetwijfeld een klein beetje stroom kosten op jaar basis.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-chiel-

De BK-400xxls verbruikt 6,2 Watt in rust, is zo'n 54 Kwh per jaar, dus ongeveer 11 euro per jaar als je hem niet uitzet.

CoSo

Dan zou ik hem niet uitzetten als het kwaad kan voor de versterker, de reden dat ik de sub heb weggedaan was omdat er ab bij de BK zat.

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 17:30:39
Grapjas! Eerder iets van: Welcome to the Madhouse! - Genieten!!

U wish  :D (en genieten doe ik ook hoor)

Citaat van: ajbeefde op februari 25, 2011, 17:33:50
Bij mij staat de sub 24 uur p/d aan.
Zal ongetwijfeld een klein beetje stroom kosten op jaar basis.
Citaat van: -chiel- op februari 25, 2011, 17:58:55
De BK-400xxls verbruikt 6,2 Watt in rust, is zo'n 54 Kwh per jaar, dus ongeveer 11 euro per jaar als je hem niet uitzet.
Citaat van: CoSo op februari 25, 2011, 19:04:30
Dan zou ik hem niet uitzetten als het kwaad kan voor de versterker, de reden dat ik de sub heb weggedaan was omdat er ab bij de BK zat.

Zou hem idd aan kunnen laten staan, maar in principe moet hij gewoon uit kunnen na film kijken/muziek draaien. Dus kijk dit eerst wel even aan (een beter millieu begint tenslotte bij jezelf).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Lijkt mij ook normaal dat je gewoon je sub uit en aan kan zetten.
Maar zal wel een slechte zekering zijn geweest.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

#2514
Over genieten gesproken: Ik heb vandeweek eindelijk de SACD van de Dire Straits - Brothers in Arms binnen gekregen. Net even lekker op de bank gezeten (in luisterhouding) en voor het eerst digitaal (5.1) zitten genieten van muziek. Met de nadruk op genieten want wat klinkt deze SACD lekker zeg. Nu smaakt dat naar meer en klinkt een gewone CD ineens heel anders. Komt natuurlijk doordat het 5.1 is en je echt in de bubble zit. Ik ben verkocht!  ;)

Iemand nog tips voor nog meer goede (referentie) SACD's?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 12:10:35
Over genieten gesproken: Ik heb vandeweek eindelijk de SACD van de Dire Straits - Brothers in Arms binnen gekregen. Net even lekker op de bank gezeten (in luisterhouding) en voor het eerst digitaal (5.1) zitten genieten van muziek. Met de nadruk op genieten want wat klinkt deze SACD lekker zeg. Nu smaakt dat naar meer en klinkt een gewone CD ineens heel anders. Komt natuurlijk doordat het 5.1 is en je echt in de bubble zit. Ik ben verkocht!  ;)

Iemand nog tips voor nog meer goede (referentie) SACD's?

Heb een keer Pink Floyd-  Dark side of the moon gehoord op 5.1 en dit klonk ook wel goed.
De volgende cd vind ik ook erg goed klinken, hele goede opname:
- Blue coast Collection - The E.S.E. Sessions(Various Artists) http://bluecoastrecords.com/blue-coast-collection
- The Wall Live (berlin), niet helemaal briljant maar toch goed.
Ikzelf luister geen SACD's op 5.1 omdat ik geen SACD player heb maar wanneer ik naar een kennis ga dan luister ik wel SACD's. Voorheen op 5.1 en deze zijn me wel altijd bij gebleven inclusief Dire Straits en klassieke opnames maar nu heeft hij een DCS p8i sacd player dan houdt het op om 5.1 te luisteren wanneer we bijeen komen omdat deze speler een stereo sacd speler is. Met zo'n speler is het ook geen straf om geen 5.1 te luisteren, misschien wel beter zo om stereo te luisteren. Persoonlijk vind ik dit ook en hoor ik liever stereo SACD's als 5.1, maar dat is smaken verschillen. ;). Ik had deze mening al eerder voordat ik het hoorde op een DCS p8i omdat ik bekend was met een Lindemann 820s ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 26, 2011, 14:06:11
Heb een keer Pink Floyd-  Dark side of the moon gehoord op 5.1 en dit klonk ook wel goed.
De volgende cd vind ik ook erg goed klinken, hele goede opname:
- Blue coast Collection - The E.S.E. Sessions(Various Artists) http://bluecoastrecords.com/blue-coast-collection
- The Wall Live (berlin), niet helemaal briljant maar toch goed.

Goede tips!


Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 26, 2011, 14:06:11
Ikzelf luister geen SACD's op 5.1 omdat ik geen SACD player heb maar wanneer ik naar een kennis ga dan luister ik wel SACD's. Voorheen op 5.1 en deze zijn me wel altijd bij gebleven inclusief Dire Straits en klassieke opnames maar nu heeft hij een DCS p8i sacd player dan houdt het op om 5.1 te luisteren wanneer we bijeen komen omdat deze speler een stereo sacd speler is. Met zo'n speler is het ook geen straf om geen 5.1 te luisteren, misschien wel beter zo om stereo te luisteren. Persoonlijk vind ik dit ook en hoor ik liever stereo SACD's als 5.1, maar dat is smaken verschillen. ;). Ik had deze mening al eerder voordat ik het hoorde op een DCS p8i omdat ik bekend was met een Lindemann 820s ;)

Bij mij klinkt SACD in stereo (op CD input en pure direct) niet sprankelend als op de BD input met 5.1, ook moet ik het volume veel harder zetten op analoog. Mijn receiver herkent ook een soort SA-CD modus als ik hem op de BD input heb staan. Misschien op de CD input met pure direct uit ook wel maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

#2517
Ik heb redelijk wat SACD's in 5.1, maar ook nog een paar prachtige DVD-A's. Die laat ik je wel ervaren als je hier bent. DTSM is een juweeltje, maar War of the Worlds is dat bijv. ook. Plus nog een heleboel anderen ;)

En dat je Dire Straits prachtig vindt is voor mij natuurlijk geen verrassing ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 26, 2011, 15:25:02
Ik heb redelijk wat SACD's in 5.1, maar ook nog een paar prachtige DVD-A's. Die laat ik je wel ervaren als je hier bent. DTSM is een juweeltje, maar War of the Worlds is dat bijv. ook. Plus nog een heleboel anderen ;)

En dat je Dire Straits prachtig vindt is voor mij natuurlijk geen verrassing ;D

Ik zal mijn kladblok meenemen dan  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Ik ben op zoek naar Maria Callas op SACD maar helaas nog niet kunnen vinden.
Maar ben erg benieuwd naar de SACD ervaring.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 26, 2011, 19:15:08
Ik ben op zoek naar Maria Callas op SACD maar helaas nog niet kunnen vinden.
Maar ben erg benieuwd naar de SACD ervaring.

Als je van de Dire Straits houdt dan is Brothers in Arms zeker een hele goede aanwinst!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 19:37:18
Als je van de Dire Straits houdt dan is Brothers in Arms zeker een hele goede aanwinst!

Ik heb de cd laatst mogen beluisteren en het is idd een mooie cd.
Ben benieuwd hoe de SACD klinkt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 26, 2011, 20:09:38
Ik heb de cd laatst mogen beluisteren en het is idd een mooie cd.
Ben benieuwd hoe de SACD klinkt.

Ik zal hem meenemen als ik bij je kom luisteren  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Citaat van: Madhouse op februari 26, 2011, 20:41:11
Ik zal hem meenemen als ik bij je kom luisteren  ;)

Toch ook wel héél erg benieuwd naar die 5.1 muziek tracks. Die speler van jou is toch wel een must-have...!  ;D :angel:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


fastlex

Ik ben nu aanhet luisteren naar een Dts cd van Eric clapton one more car one more road.
Klinkt echt super!
Weet niet wat voor formaat dit is.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster