Troy of Gladiator ?

Gestart door Harry HT, mei 13, 2004, 17:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Citaat van: FrenkB op augustus 24, 2004, 14:45:13
Heb laatst Troy zitten kijken en kan het toch niet met de meesten hier eens zijn. Het idee is aardig, maar de film gaat toch wat mij betreft roemloos ten onder ten opzichte van Gladiator. Het ergste vind ik nog dat ik in Troy geen enkele vorm van compassie krijg voor de acteurs, ze doen me werkelijk niets. Het acteerwerk op zich was prima, wat je mag verwachten van zo'n cast. Maar emotie kregen ze niet overgedragen naar de kijker, mij in casu.

Gladiator was een film die veel in me losmaakt, emotie, woede, wraak. Kan me volledig inleven in de rol van Maximus. Beide verhalen zijn inderdaad niet erg geloofwaardig maar er is gepoogd het zo geloofwaardig mogelijk neer te zetten. Had bij Troy wel meerdere ergernis momenten wat betreft beslissingen van de personages. Te dom. Kwam bij Gladiator ook voor maar minder wat mij betreft.

Troy is zeker geen film die bij mij in de collectie komt, terwijl Gladiator daar wel fier in prijkt!
Kon het niet beter zeggen. Het meeste heb ik me nog zitten irriteren aan Brad Pit als "held" of slechterik, helemaal als hij zijwaards opspringt om van boven aan te vallen. Nog nooit zoiets neps gezien.

Emoties bij gladiator en samoerai.
Totaal geen emoties bij troy.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik van Voorst (in memoriam)

Heb je nog nooit zoiets neps gezien....moet je eens doorspoelen naar de scene waar Orlando aan Helen gaat vertellen dat ze elkaar wel weer in een volgend leven gaan tegenkomen.....ongelooflijk dat ze dat gestuntel en ongeloofwaardig staaltje acteerwerk erin hebben gelaten....hij had echt een off-day!!!!  ;D

(mijn mening)  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

NeonKnight

Ik heb laatst de dvd gekocht en bekeken.

Helaas vond ik de film nu minder dan de vorige keer. De beeldkwaliteit op dvd vind ik overigens (net als in de bioscoop) niet denderend, zeker niet de "strandscenes".

Natuurlijk is die Helena een dom wicht en Paris een watje.  Het is absoluut niet voor te stellen dat iemand zo dom is dat hij zo een oorlog ontketent. En als hij (Orlando Blloom) erg verliefd is, dan weet 'ie dat verrot slecht te spelen...

...Maar: ik vind het acteren van Brad Pitt helemaal niet slecht. Hij speelt een verwaande kwast die de maling aan iedereen heeft. Dat wordt heel compromisloos getoond. In de meeste films wordt zo iemand op een ongeloofwaardige manier toch ineens een brave huisvader.

Daarnaast vind ik de scene waarbij de konig van Troje (hoe heet 'ie ook al weer? - Priamus?) Achilles bezoekt een ERG goed geacteerde screne.

Erik Banna speelt op een sterke manier Hector en ik vind het erg leuk (en grappig) om te zien dat Paris een echte blaaskaak is, die niet op het moment supreme ineens bovennatuurlijke krachten blijkt te hebben.

In Troy zou het motief liefde moeten zijn, maar dat komt absoluuut niet uit verf. Is ook erg lastig in films (zeker zonder klef te worden). In Gladiator is dat wraak, wat wel goed werkt, maar m.i. wel iets "makkelijker" is. Oftewel: je bent als kijker m.i. sneller geneigd om mee te leven met iemand die een groot onrecht wordt aangedaan en zijn recht gaat halen dan met iemand die van iemand anders houdt (of zegt te houden). Dat is natuurlijk mijn menng.  :)

Al met al is Gladiator meeslepender - juist door dat wraakmotief - maar vind ik Troy zeker een erg goede film. Hij had wel beter gekund op sommige gebieden natuurlijk, maar ja welke film niet.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

sauron

Citaat van: MrPink op augustus 25, 2004, 01:55:18
Gladiator = goed, Troy = slecht.

Groetjes,
Oscar

troy =  slecht aftreksel van gladiator      troy = sisi   ;D
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

Lynxxx

Citaat van: Erik van Voorst op november  5, 2004, 16:00:06
Mijn mening is dat Troy niet in het rijtje van 3 (Gladiator en Last Samurai) genoemd mag worden.

Reden: In Troy wordt ronduit beroerd ge-acteerd. Ook Brad heb ik in geen enkele film slechter gezien.

Ik heb me in geen tijden ZO ERG geergerd aan het afschuwelijke acteerwerk in een film. De eerste drie kwartier waren bijna niet te harden zo erg. En Bradje met zijn mortal combat move was na 1 keer ook wel weer genoeg. Matige film, matige effecten, acteerwerk in combinatie met de (goede) muziek is bijna belachelijk slecht te noemen.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl