Post hier je landschapsfoto's

Gestart door denoontje, augustus 20, 2009, 21:27:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Citaat van: Kjelt op augustus 31, 2013, 16:13:28
Nice! Lijkt wel een collage, bijna niet voor te stellen dat je zo'n plekje zo vindt. Gaaf.
Is een kwestie van wachten....op het juiste licht en verlichting.

Hootie

#626
Oud & Nieuw in Normadië gevierd. Slecht weer is voor de fotograaf in dit geval goed weer. Dreigende luchten en mooi licht.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

BernHardN

mooi hoor! die klif is al eens vaker hier voorbij gekomen dacht ik.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

VlisChris

Lijkt wel wat op de rotsformaties die ik een tijd geleden op de foto heb gezet. Maar dat was bij Calais.

@ Hootie: ik vind je foto technisch gezien behoorlijk "digitaal" overkomen? Grof, korrelig, niet fijn verscherpt. Klopt mijn gevoel dat die met je telefoon is gemaakt?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Zo dramatisch vind ik het niet. mag wel iets meer in. De kliffen zijn ook maar klein in beeld. Je foto kan wel wat meer drama en contrasten gebruiken.

Hootie

Christiaan
CitaatKlopt mijn gevoel dat die met je telefoon is gemaakt?

Oeps, nou nee. Het is toch echt een Canon 5d Mark III. ;D
Echter, ik ben in CS6 nog aan het stoeien met lokaal contrast en verscherpen. Vandaar deze look.
In TIFF formaat, niet verkleind en naverscherpt knalt hij van het scherm. Dan zou je zeggen dat "het een onsje minder" mag.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Haha.

Nee, dat is niet echt een telefooncamera nee ;)
Maar in dat geval gaat er (in ieder geval voor internetformaat) iets mis in mijn ogen vwb nabewerking.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Hootie op januari  6, 2014, 17:10:44
Christiaan
Oeps, nou nee. Het is toch echt een Canon 5d Mark III. ;D
Echter, ik ben in CS6 nog aan het stoeien met lokaal contrast en verscherpen. Vandaar deze look.
In TIFF formaat, niet verkleind en naverscherpt knalt hij van het scherm. Dan zou je zeggen dat "het een onsje minder" mag.

Hootie
Misschien je scherm kalibreren....Komt nu niet echt over.

svmnb

Een paar met een 50mm Summicron-R en EOS 6d







Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Erik

Verstand heb ik er niet van maar mooi vind ik ze wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

daanvanduif

Ik ben ook een enorme leek maar wat een mooie foto's svmnb. Zou me er bijna in gaan verdiepen  ;D
Corazón

snopper

Net terug van een paar dagen skiën aan de Duits-Oostenrijkse grens ....
Even wat gespeeld met de kamera en vond deze wel aardig

Snopper

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

snopper

en nog één met hetzelfde moment ... nu z/w
denk dat wordt een print voor de gang ....

Snopper

eMVe

Mooi, maar in kleur vind ik hem toch aanzienlijk sterker; wat surrealistischer.
Heb je daar nog wat aan bewerking gedaan?

snopper

Citaat van: eMVe op februari 23, 2014, 12:00:58
Mooi, maar in kleur vind ik hem toch aanzienlijk sterker; wat surrealistischer.
Heb je daar nog wat aan bewerking gedaan?
Dank je ... Wat ik gedaan heb? een "effekt" knopje gedrukt op mijn kamera ...  :angel: vond het wel een aardig zo ...
Dus geen enkele bewerking op de PC ... Heb ik de tijd niet voor

Snopper

Hootie

Met afstand de zwart wit versie. De panorama in plaats van verticale stand komt hier beter tot zijn recht. De sfeer door mist, lijnen en doorkijk maken dit een top foto voor mij. Die zal niet misstaan in je gang.  :headbanging:

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank

Zelf vind ik ook de z/w het sterkst.

sj0er-D


Rob Eric Blank

Denk even aan de horizon.
Toning vind ik wel fijn, alleen weinig contrast in de lucht. Is wat saai daardoor.

Rob Eric Blank


magicbas

Mooi hoor, vanaf de Stadhuisbrug in Utrecht genomen denk ik?
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Rob Eric Blank

Citaat van: magicbas op maart 12, 2014, 10:33:46
Mooi hoor, vanaf de Stadhuisbrug in Utrecht genomen denk ik?
yep

Erik

Jij woont vast in utrecht :D
Compositie vind ik wel mooi, die roze kleuren iets minder. Het komt me net even iets te kunstmatig over. Vignetting zelf toegevoegd?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Citaat van: Erik op maart 12, 2014, 11:36:30
Jij woont vast in utrecht :D
Compositie vind ik wel mooi, die roze kleuren iets minder. Het komt me net even iets te kunstmatig over. Vignetting zelf toegevoegd?
Ik woon idd in Utrecht. Vignet zelf toegevoegd. Als mijn lens dit zou hebben, dan rij ik direct terug naar Nikon en is er iets fout ;)