Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: squadra op januari 24, 2020, 17:39:13
Bij Allo zijn ze nu ook begonnen met Signature versies, dus die hebben de weg omhoog ook gevonden...
Klopt, maar zelfs dat is nog relatief goedkoop tov van bv Microrendu Ultra. Persoonlijk denk ik dat bv een Shanti voeding nog een correcte prijs heeft voor wat je krijgt. Zelfs de Usbridge sig is puur qua opbouw tov de gewone usbridge nog redelijk qua prijs.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Citaat van: katwax op januari 24, 2020, 18:19:46
Persoonlijk denk ik dat bv een Shanti voeding nog een correcte prijs heeft voor wat je krijgt.
Dat denk ik ook. Ik kan het qua prijs niet voor maken. Of de meetwaarden kloppen kan ik niet over oordelen, heb hier wel vaker wat op de testbank gehad wat niet geheel overeen kwam met wat de marketing afdeling voorschoteld.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack


blue-eyes

Ik dacht dat Bjorn en Garmt van toenmalig BB&G daar erg enthousiast over waren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


naish123


addesmo

Maar ja, ben je misschien in 1 x klaar!
Maar wilje dat ook? Hobby is ook zoektocht en er mee bezig zijn, toch?

B-art

10.000 euro....wat doet dat ding meer dan mijn lindemann limetree van 750
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

kermy

Citaat van: B-art op januari 24, 2020, 20:03:53
Niet uit te leggen thuis vrees ik

Kijk dat geoptimaliseerde zaken geld kosten dat zal iedereen wel begrijpen. Maar dat de verschillen tussen een standaard toepassing en een geoptimaliseerde een veelvoud is, dat gaat er vaak niet in.

En ja, ik ben het met Huub eens, ik heb zelf nota bene een 47Lab Shigaraki loopwerk en dac staan, is als cd speler niet snel te verslaan. Dus ja, ook ik kan zeggen dat er verschil is tussen goedkoop en duur.

Maar wat ik ook kan zeggen is dat het verschil in geluid zeker niet altijd gelijke tred vertoond met het prijsverschil.

Het is dat ik niet zit te wachten op een nieuwe hobby, maar anders ging ik ook tijd steken in zo'n raspberry pi oplossing.


Met vriendelijke groet,

Kermy

naish123

Citaat van: addesmo op januari 24, 2020, 19:50:55
Maar ja, ben je misschien in 1 x klaar!
Maar wilje dat ook? Hobby is ook zoektocht en er mee bezig zijn, toch?
Precies. Dat vind ik ook. Daarom heb ik ook een Rpi als endpoint. Kan wel een dure streamer kopen maar dan ben ik klaar.

Tabcam

Citaat van: kermy op januari 24, 2020, 20:17:40
...
Maar wat ik ook kan zeggen is dat het verschil in geluid zeker niet altijd gelijke tred vertoond met het prijsverschil.

Het is dat ik niet zit te wachten op een nieuwe hobby, maar anders ging ik ook tijd steken in zo'n raspberry pi oplossing.
Het is vaker gemak en niet zelf kunnen/willen knoeien. Maar ik hou wel van de flexibiliteit van de Raspberry Pi. Voelt gelukkig als audio-hobby en geen nieuwe hobby :tongue2:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Martin!!!

Probeer eens een tweedehands SBT te scoren,  een Kingpin voeding er aan en je bent voor altijd klaar   :inlove: :inlove:
mainly British stuff

HuubF

Citaat van: naish123 op januari 24, 2020, 18:42:55
Misschien is dit wat voor je, Huub?

https://www.lexicommultimedia.nl/review/grimm-mu1-netwerk-speler-de-roon-all-in-one/

Nou, ik vind 10.000 euro op dit moment persoonlijk, gezien mijn situatie, na vandaag mijn eerste pensioen te hebben ontvangen, een eurootje of 9.000 te duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

naish123

Citaat van: HuubF op januari 24, 2020, 22:51:41
Nou, ik vind 10.000 euro op dit moment persoonlijk, gezien mijn situatie, na vandaag mijn eerste pensioen te hebben ontvangen, een eurootje of 9.000 te duur.
Ik vind het ook een hoge prijs. Zou het er ook niet voor uitgeven. Ik zal volgende week even bij Lexocom een bakkie gaan doen, weet zeker dat ze er al paar verkocht hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


HuubF

We hebben even een rondje verontwaardiging gedaan, mooi.  ;D

Mijn droomstreamer wordt gemaakt door Naim en kost 25.000 euro. Natuurlijk moet daar een voedinkje bij. Dat is geen Kingpin of sBooster. Een passende voorversterker kost nog eens 25.000. Zonder voeding.

Kan ik makkelijk betalen, gewoon weer een hypotheekje van een tonnetje nemen. Zogenaamd voor zorgkosten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Mijn Aurender N100h kost een fractie van dat en is by far de mooiste streamer die ik in huis heb gehad.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Citaat van: Marco66 op januari 25, 2020, 10:14:27
Mijn Aurender N100h kost een fractie van dat en is by far de mooiste streamer die ik in huis heb gehad.

Ongetwijfeld. Mijn microRendu op batterijen is ook geweldig. Maar denk je echt dat het niet beter kan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martin!!!

Citaat van: HuubF op januari 25, 2020, 10:47:31
Ongetwijfeld. Mijn microRendu op batterijen is ook geweldig. Maar denk je echt dat het niet beter kan?

SBT  :pompom:  ik heb deze ergens in 2012 samen met een Botw voeding aangeschaft voor € 385 en in 2013 een NAIM NDX (€4.200) er bij gekocht, de SBT heb ik er bijgehouden voor radio (vond ik wat makkelijker qua bediening) op een gegeven moment kwam het besef dat ik voor streaming steeds meer de SBT ging gebruiken. Waarom?? Gewoon omdat het zoveel lekkerder klonk. Hup eruit die NDX. In 2015 een Kingpin voeding er aan gehangen  :wub:  :wub: en in 2016 een nette switch met een voeding van DeletedMember2 om het compleet te maken. Het hoeft inderdaad niet duur................  alhoewel voor het geld van de SBT, voedingkjes en kabeltjes koopt doorsnee NL minstens een complete set  :P :P
mainly British stuff

Rowdy


Tabcam

Citaat van: Martin!!! op januari 25, 2020, 11:23:30
SBT  :pompom:  ik heb deze ergens in 2012 samen met een Botw voeding aangeschaft voor € 385 en in 2013 een NAIM NDX (€4.200) er bij gekocht, de SBT heb ik er bijgehouden voor radio (vond ik wat makkelijker qua bediening) op een gegeven moment kwam het besef dat ik voor streaming steeds meer de SBT ging gebruiken. Waarom?? Gewoon omdat het zoveel lekkerder klonk. Hup eruit die NDX. In 2015 een Kingpin voeding er aan gehangen  :wub:  :wub: en in 2016 een nette switch met een voeding van DeletedMember2 om het compleet te maken. Het hoeft inderdaad niet duur................  alhoewel voor het geld van de SBT, voedingkjes en kabeltjes koopt doorsnee NL minstens een complete set  :P :P
Wat is het verschil tussen de STB en de RPi? Heb nog nooit een STB gehad :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Martin!!!

Citaat van: TabCam op januari 25, 2020, 11:38:19
Wat is het verschil tussen de STB en de RPi? Heb nog nooit een STB gehad :angel:.

Ik geen RPi  ;D , wel ooit eens eentje "gehoord" (eerste versie volgens mij) en daar was ik totaal niet van onder de indruk!
mainly British stuff

Rob_Dingen

Citaat van: Marco66 op januari 25, 2020, 10:14:27
Mijn Aurender N100h kost een fractie van dat en is by far de mooiste streamer die ik in huis heb gehad.
Heb hier het verschil mogen horen tussen de Aurender en een Mac Mini met BitPerfect en de Mac won.

Rob

Kerkhoffd

En toch blijft de NDS-555 ook in mijn herinnering bijzonder. Snap Huub wel.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio