Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Dura en 6 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Carrol op maart 21, 2019, 17:31:48
Atc al in de verkoop??

Nee ik wacht even een weekje. Net weer even de ATC's laten spelen en dat is wel even schrikken.

Morgen ga ik de Elac's op een mooi plekje zetten. De klank is in ieder geval mijn smaak, heel anders dan de, toch erg goede, Elac monitors die hier vorig jaar even stonden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eMVe

Schrikken in de zin van? Succes met de Elac's; zijn ze nieuw (en moeten ze nog inspelen) of gebruikt?

HuubF

Citaat van: eMVe op maart 21, 2019, 19:04:37
Schrikken in de zin van? Succes met de Elac's; zijn ze nieuw (en moeten ze nog inspelen) of gebruikt?

Gemak, schaal, details, laag. Maar de Elac's klinken goed genoeg om nog een paar dagen te experimenteren. Dit weekend gaat mijn vriendin naar Noorwegen dus ik kan me helemaal uitleven.

Het zijn demomodellen dus erg lang inspelen is niet nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eMVe

Ok, meer gemak, meer schaal, meer details en meer laag bij de ATC's als ik het goed begrijp; dat gaan de Elac's dan hoogstwaarschijnlijk niet inhalen de komende dagen. . . (leek me ook onwaarschijnlijk gezien het verschil in prijs). . . succes met de keuze!

HuubF

Citaat van: eMVe op maart 21, 2019, 23:08:36
Ok, meer gemak, meer schaal, meer details en meer laag bij de ATC's als ik het goed begrijp; dat gaan de Elac's dan hoogstwaarschijnlijk niet inhalen de komende dagen. . . (leek me ook onwaarschijnlijk gezien het verschil in prijs). . . succes met de keuze!

Klopt allemaal. Mijn hoop is dat een fatsoenlijke plaats van de speakers en een betere interlink de zaak nog gaan redden. Met de klank van de speakers is niets mis, dat is voor mij al opvalllend. Een beetje Guru QM10-achting, speakers waar ik erg lang plezier van heb gehad. Maar dan aan alle kanten een stukje beter.

De bedoeling van Andrew Jones begrijp ik. Ik sluit nog niet uit dat ze na een paar dagen rommelen aan de gewenste 80% komen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Huub,
Dit ga je echt niet redden,kan ook niet gezien de grote en prijsverschil.
Hier ga je echt spijt van krijgen.
Maar ben echt benieuwd naar jou ervaring
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Mijn vriendin moest heel vroeg vliegen naar Bergen dus ik ben ook al héél lang op. Na vertrek van La WAF natuurlijk gauw aan het experimenteren geslagen.

Nu moet ik zeggen dat de lange interlinks die ik had besteld pas woensdag binnenkomen. De speakers staan dus nu nog steeds een beetje ongelukkig, vlak voor het hifi-meubel. Het geluid was wel beter dan in de eerste opstelling maar het laag boemst een beetje en een klavecimbel (altijd lastig) is niet om aan te horen. Pop klinkt erg lekker. Klassiek ook wel maar daar gaan de Elacs de mist in bij de weergave van fluitjes en strijkjes die nou juist met de ATC's zo natuurgetrouw klinken.

De lange interlinks (mijn geliefde Xindak, 2 meter) komen pas woensdag. Ik wacht dus maar even met verder experimenteren tot die er zijn. Ondertussen ben ik eigenlijk zielsgelukkig met mijn setje en de pas ontdekte Rondo Classic Klasu Pro internetradio in flac kwaliteit. Een snoepje uit Finland. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 22, 2019, 07:57:10
Wat bedoeld hij dan?

Het ontwerpen van fraai uitziende, gemakkelijk in het gehoor liggende speakers met niet te dure materialen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 22, 2019, 07:59:44
Mijn vriendin moest heel vroeg vliegen naar Bergen dus ik ben ook al héél lang op. Na vertrek van La WAF natuurlijk gauw aan het experimenteren geslagen.

Nu moet ik zeggen dat de lange interlinks die ik had besteld pas woensdag binnenkomen. De speakers staan dus nu nog steeds een beetje ongelukkig, vlak voor het hifi-meubel. Het geluid was wel beter dan in de eerste opstelling maar het laag boemst een beetje en een klavecimbel (altijd lastig) is niet om aan te horen. Pop klinkt erg lekker. Klassiek ook wel maar daar gaan de Elacs de mist in bij de weergave van fluitjes en strijkjes die nou juist met de ATC's zo natuurgetrouw klinken.

De lange interlinks (mijn geliefde Xindak, 2 meter) komen pas woensdag. Ik wacht dus maar even met verder experimenteren tot die er zijn. Ondertussen ben ik eigenlijk zielsgelukkig met mijn setje en de pas ontdekte Rondo Classic Klasu Pro internetradio in flac kwaliteit. Een snoepje uit Finland. :worship:

Ik kan niet in je portemonee kijken natuurlijk en dat hoeft ook niet, maar als je zo zielsgelukkig word van je huidige set ga je volgens mij altijd inboeten op de fun die je gaat hebben met de andere set, en is dat het geld waard wat je met de verkoop gaan genereren van je geliefde spullen..... zo zou ik het bekijken. Ik zelf ga nog lang niet met pensioen, dus kan er weining zinnigs over zeggen, maar als je meer thuis bent straks lijkt mij met meer kunnen luisteren een enorme ontspanning en die ik ook heel veel waard zou vinden...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2019, 08:50:35
Ik kan niet in je portemonee kijken natuurlijk en dat hoeft ook niet, maar als je zo zielsgelukkig word van je huidige set ga je volgens mij altijd inboeten op de fun die je gaat hebben met de andere set, en is dat het geld waard wat je met de verkoop gaan genereren van je geliefde spullen..... zo zou ik het bekijken. Ik zelf ga nog lang niet met pensioen, dus kan er weining zinnigs over zeggen, maar als je meer thuis bent straks lijkt mij met meer kunnen luisteren een enorme ontspanning en die ik ook heel veel waard zou vinden...

Het zit voornamelijk tussen mijn oren. Mijn vriendin heeft 46 jaar full time als BMW'er gewerkt dus die krijgt nu al een redelijk pensioen. Als ICT'er heb ik een hoop pensioenbreukjes maar kom toch ook redelijk uit dankzij de bijna afgelopen 18 jaren bij de bank. Samen natuurlijk meer dan genoeg, mede omdat ik, nadat de kinderen eindelijk uitgestudeerd waren, de laatste jaren alles in het werk heb gesteld om de vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen.

Maar we moeten nog op dure vakanties, er komt een duur feest aan, er moet een keer een elektrische auto komen enzovoort. De winst van het verwisselen van een (voor mij) erg goede hifi-set naar een gewoon goede had ik al ingeboekt.

Mijn vriendin verklaart me overigens voor gek, volgens haar is er geld genoeg. Misschien moet ik haar voor één keertje gelijk geven.  :-X
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

xlr8

Ik zou gek zijn om een set waar ik ontzettend tevreden mee ben en jarenlang stukje bij beetje individueel heb afgestemd financieel te moeten afbreken voor een -relatief gezien- klein centen buffertje.

Die zo voor ogen gehouden 'muntjes winst' met de downgrade verdampt vrij snel in andere zaken hoor ;)
Een hobby of hoe je wil lifestyle in audio bestrijkt mischien dik 60% van je vrije tijd welke straks nog meer gaat worden en ik zou daar geen genoegen mee kunnen nemen met het idee dat het eerder altijd veel mooier/beter klonk maar dat helaas maar weg is voor een paar rotte centen opzij te houden. 'Kneem aan dat het echt niet om tienduizenden euro's gaat.

Neem je de stap gaat het gegarandeerd aan je gemoedsrust knagen, binnen de kortste keren gaat er toch weer wat geld aan verbeteringen uitgegeven worden met de goal zo dicht mogelijk naar het ideaal te komen wat je reeds had en ondertussen is je buffertje alweer gehalveerd...

No offence maar imo volstrekt zinloos.

HuubF

Citaat van: xlr8 op maart 22, 2019, 09:36:35
Ik zou gek zijn om een set waar ik ontzettend tevreden mee ben en jarenlang stukje bij beetje individueel heb afgestemd financieel te moeten afbreken voor een -relatief gezien- klein centen buffertje.

Die zo voor ogen gehouden 'muntjes winst' met de downgrade verdampt vrij snel in andere zaken hoor ;)
Een hobby of hoe je wil lifestyle in audio bestrijkt mischien dik 60% van je vrije tijd welke straks nog meer gaat worden en ik zou daar geen genoegen mee kunnen nemen met het idee dat het eerder altijd veel mooier/beter klonk maar dat helaas maar weg is voor een paar rotte centen opzij te houden. 'Kneem aan dat het echt niet om tienduizenden euro's gaat.

Neem je de stap gaat het gegarandeerd aan je gemoedsrust knagen, binnen de kortste keren gaat er toch weer wat geld aan verbeteringen uitgegeven worden met de goal zo dicht mogelijk naar het ideaal te komen wat je reeds had en ondertussen is je buffertje alweer gehalveerd...

No offence maar imo volstrekt zinloos.

Tsja dat klinkt als een betrouwbare voorspelling.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Beste Huub,


Ik volg je nu al jaren, en in de laatste pagina's kan ik je echt niet meer volgen. Dat spul verkopen genereert niet eens zo veel geld, zeker niet voor de door jou gestelde doelen.

Ik maak me stug dat met de onrust die blijft, in combinatie met de tijd die je krijgt om die onrust te ervaren dit alleen maar gaat leiden tot hogere uitgaven. En zeker niet tot besparing en geld vrijmaken.

Ik zou me maar eens goed op het hoofd krabben, ik geef je vriendin hierin gelijk, ga geen zaken wegdoen omdat je onrustig word van je liquide middelen. Als zij zegt dat het nergens voor nodig is, dan is dat in dit geval ook zo.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: kermy op maart 22, 2019, 09:50:30
Beste Huub,


Ik volg je nu al jaren, en in de laatste pagina's kan ik je echt niet meer volgen. Dat spul verkopen genereert niet eens zo veel geld, zeker niet voor de door jou gestelde doelen.

Ik maak me stug dat met de onrust die blijft, in combinatie met de tijd die je krijgt om die onrust te ervaren dit alleen maar gaat leiden tot hogere uitgaven. En zeker niet tot besparing en geld vrijmaken.

Ik zou me maar eens goed op het hoofd krabben, ik geef je vriendin hierin gelijk, ga geen zaken wegdoen omdat je onrustig word van je liquide middelen. Als zij zegt dat het nergens voor nodig is, dan is dat in dit geval ook zo.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Jullie hebben gelijk. Als het pensioen ineens érg dichtbij komt geeft dat kennelijk wat onrust. Het is natuurlijk wel zo dat ik de set niet weg doe als er geen redelijk alternatief is. En op dit moment is dat er niet.

Een onbedoeld bij-effect is wel dat ik weer even weet hoe ver de Naim-ATC combi richting mijn ideaal gaat. Woensdag probeer ik nog even een betere en langere interlink en dan zal het doek wel vallen voor de Elac. Beetje verwacht misschien maar aan de andere kant had ik nooit gedacht dat het verschil zó groot zou zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Ik sluit mij aan bij Kermy en XLR8.

Blijf nou gewoon eens lekker op je handen zitten. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ralf67


Marco66

Citaat van: HuubF op maart 22, 2019, 07:59:44Ondertussen ben ik eigenlijk zielsgelukkig met mijn setje en de pas ontdekte Rondo Classic Klasu Pro internetradio in flac kwaliteit. Een snoepje uit Finland. :worship:

Bedankt voor de tip, mooie kwaliteit id!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bert de melker

Huub,
Maar waarom zou je het wegdoen het is al betaald je krijg er weinig voor terug en het ergste het blijft knagen .
Dus als je happy bent gewoon lekker houden en er elke dag van genieten.
Uiteindelijk ben je dadelijk weer duurder uit .
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 22, 2019, 10:02:45
Jullie hebben gelijk. Als het pensioen ineens érg dichtbij komt geeft dat kennelijk wat onrust. Het is natuurlijk wel zo dat ik de set niet weg doe als er geen redelijk alternatief is. En op dit moment is dat er niet.

Een onbedoeld bij-effect is wel dat ik weer even weet hoe ver de Naim-ATC combi richting mijn ideaal gaat. Woensdag probeer ik nog even een betere en langere interlink en dan zal het doek wel vallen voor de Elac. Beetje verwacht misschien maar aan de andere kant had ik nooit gedacht dat het verschil zó groot zou zijn.

Richting jouw ideaal? Oh jee :D

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart 22, 2019, 10:33:39
Richting jouw ideaal? Oh jee :D

Mijn ideaal is knallen met subtiliteit. Goed voor live concerten en het meest delicate klassiek. Op mijn set kun je keihard Au Suivant van Wende (Chante!) of iets van Nine Inch Nails draaien en dan een live ervaring hebben maar ook zachtjes klassiek met al zijn nuances beleven. Tot op zekere hoogte natuurlijk én strikt subjectief door mijzelf waargenomen en verwoord. Anderen ergeren zich misschien aan bepaalde aspecten, zoals ik dat doe bij sets van anderen (behalve die van Sultankat).

Maar ik heb slechts een middenklasse-setje. Ik weet zeker dat een Naim NAP300dr en een ATC SCM-50 dat aan alle kanten oprekken. Maar dat kost me dan minimaal 15.000 euro...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart 22, 2019, 08:16:30
Het ontwerpen van fraai uitziende, gemakkelijk in het gehoor liggende speakers met niet te dure materialen.

Als je het bij mij ook als gemakkelijk in het gehoor bestempeld, dan lijken het me uitstekende speakers...

:music:;D


HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 22, 2019, 11:03:32
Als je het bij mij ook als gemakkelijk in het gehoor bestempeld, dan lijken het me uitstekende speakers...

:music:;D

Inderdaad, een koe is een dier, een kat is een dier dus een kat moet wel een koe zijn. :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub,

Zonder direct smakken met geld uit te geven, denk ik dat betere componenten in je luidsprekerfilters nog een flinke verbetering kunnen brengen, denk aan een Mundorf SGO of Duelund RS als condensator voor de tweeter. Zoals te lezen in Holco zijn topic kan je op die manier een reeds uitstekende fabrieksspeaker 1 of 2 klasses hoger laten spelen.

Gr. Walter

HuubF

Citaat van: Contour op maart 22, 2019, 11:38:15
Hallo Huub,

Zonder direct smakken met geld uit te geven, denk ik dat betere componenten in je luidsprekerfilters nog een flinke verbetering kunnen brengen, denk aan een Mundorf SGO of Duelund RS als condensator voor de tweeter. Zoals te lezen in Holco zijn topic kan je op die manier een reeds uitstekende fabrieksspeaker 1 of 2 klasses hoger laten spelen.

Gr. Walter

Haha nee daar begin ik niet aan. Ik wil ze gegarandeerd een keer verkopen en dan wordt dat een nadeel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)