Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: HuubF op februari 12, 2018, 16:37:43
Is wel stuk goedkoper idd. Hoe schat je de kwaliteit van dit apparaat in?

In ieder geval een bak krachtiger dan de Atom, dus ik zou de gok nemen, helemaal omdat de Nova niet leverbaar is....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sirius666

Een gokje van 2250 euro? :D Lekker hoor!

Als je een dergelijke gok al zou nemen dan zal ik er eerst zeker van zijn of de dac en netwerkspeler bevallen, anders zijn dat nutteloze bestede euro's...

Citaat van: HuubF op februari 12, 2018, 09:37:01
De Bryston gaat niet door omdat ik twijfels heb over de verkoper en de AVI is verkocht. Op dit moment probeer ik de Atom+NAP200 in te ruilen voor een Nova. Die is nauwelijks leverbaar dus tijd zat om te sparen.

De Atom doet zijn werk nu weer alleen mét Vertere kabels en subwoofer. Dus niet te hard draaien en met de balans een iets zachter linkerkanaal (veroorzaakt door de subwoofer) corrigeren. Daar hou ik het wel een paar maanden mee uit.

Een subwoofer die ervoor zorgt dat de output van het linkerkanaal zachter wordt?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 12, 2018, 21:17:30
Een gokje van 2250 euro? :D Lekker hoor!

Als je een dergelijke gok al zou nemen dan zal ik er eerst zeker van zijn of de dac en netwerkspeler bevallen, anders zijn dat nutteloze bestede euro's...

Is een gok inderdaad. Wel Naim sound, wel subwooferaansluiting, wel veel power, geen Roon end point.

Citaat van: Sirius666 op februari 12, 2018, 21:17:30
Een subwoofer die ervoor zorgt dat de output van het linkerkanaal zachter wordt?

Yep. Bij high-level aansluiten. Het spul is ontzettend gevoelig voor kabels.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyreg

Citaat van: HuubF op februari 12, 2018, 23:15:43
...Bij high-level aansluiten. Het spul is ontzettend gevoelig voor kabels.

Betekent dat dan dat je de subwoofer alleen op het linkerkanaal (highlevel) hebt aangesloten,
...dus a.d. linkerLS versterkerklemmen of a.d. linkerLS speakerklemmen?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

HuubF

Citaat van: Cyreg op februari 12, 2018, 23:37:23
Betekent dat dan dat je de subwoofer alleen op het linkerkanaal (highlevel) hebt aangesloten,
...dus a.d. linkerLS versterkerklemmen of a.d. linkerLS speakerklemmen?

Rood en zwart rechts, geel aan rode aansluiting links.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Hij is in ieder geval een stuk krachtiger dan de atom, en ik denk dat het voorversterker gedeelte ook op een hoger niveau ligt. Dit was nog niet zo lang geleden het topmodel uit de uniti serie. Nu is dat de Nova en die zal zeker nog een stap verder gaan, maar is ook een stuk prijziger.

Het is een erg mooi alles in 1 apparaat, toen ik een aparte h.a.t. buizenvoorversterker had, samen met een usher reference 1.5 eindversterker toen klonk het allemaal wat ruimtelijker, meer gespreid, wat grootser (ik ben slecht in het omschrijven van de verschillen) . Misschien zijn dat de hifi eigenschappen die je bedoeld, maar ik mis dat zelf nu niet meer. Ik kan nu veel meer genieten van de muziek omdat alles gewoon lekker klinkt, en dat was eerder nog wel eens een issue...je hebt anders zoveel variabelen, vv, ev, dac, streamer, kabels...en met zo'n alles in een apparaat klinkt het al snel goed.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

twani

Citaat van: JeroenGRT op februari 13, 2018, 06:25:39
Hij is in ieder geval een stuk krachtiger dan de atom, en ik denk dat het voorversterker gedeelte ook op een hoger niveau ligt. Dit was nog niet zo lang geleden het topmodel uit de uniti serie. Nu is dat de Nova en die zal zeker nog een stap verder gaan, maar is ook een stuk prijziger.

Het is een erg mooi alles in 1 apparaat, toen ik een aparte h.a.t. buizenvoorversterker had, samen met een usher reference 1.5 eindversterker toen klonk het allemaal wat ruimtelijker, meer gespreid, wat grootser (ik ben slecht in het omschrijven van de verschillen) . Misschien zijn dat de hifi eigenschappen die je bedoeld, maar ik mis dat zelf nu niet meer. Ik kan nu veel meer genieten van de muziek omdat alles gewoon lekker klinkt, en dat was eerder nog wel eens een issue...je hebt anders zoveel variabelen, vv, ev, dac, streamer, kabels...en met zo'n alles in een apparaat klinkt het al snel goed.

^^

Mitch--

Citaat van: Sirius666 op februari 12, 2018, 21:17:30
Een gokje van 2250 euro? :D Lekker hoor!

Als je een dergelijke gok al zou nemen dan zal ik er eerst zeker van zijn of de dac en netwerkspeler bevallen, anders zijn dat nutteloze bestede euro's...

Een subwoofer die ervoor zorgt dat de output van het linkerkanaal zachter wordt?

Tsja een gok van 2250 euro, OF je houdt even 3000 euro in je zak door geen Nova, a 5249 euro, te kopen die misschien ook niet het gewenste resultaat gaat geven..... :)

Al zou de Superuniti op 90% van het kunnen van de Nova spelen maar op 150% van het kunnen van de Atom, zou ik het wel weten en de gok blind nemen als je bij Naim wilt blijven..... misschien kan het zelfs met een nagenoeg dichte knip als je de Atom verkoopt......
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

addesmo

Als antwoord op Jeroen GRT.
Op deze manier is het gelijk afgelopen met een deel van de hobby!  ;)
Is toch juist zo leuk om af en toe een kabeltje, apparaat of wat dan ook te wisselen.
Is voor mij in ieder geval iets wat de hobby verrijkt, net als af en toe nieuwe motor of zo.

Mitch--

Citaat van: addesmo op februari 13, 2018, 10:30:26
Het is een erg mooi alles in 1 apparaat, toen ik een aparte h.a.t. buizenvoorversterker had, samen met een usher reference 1.5 eindversterker toen klonk het allemaal wat ruimtelijker, meer gespreid, wat grootser (ik ben slecht in het omschrijven van de verschillen) . Misschien zijn dat de hifi eigenschappen die je bedoeld, maar ik mis dat zelf nu niet meer. Ik kan nu veel meer genieten van de muziek omdat alles gewoon lekker klinkt, en dat was eerder nog wel eens een issue...je hebt anders zoveel variabelen, vv, ev, dac, streamer, kabels...en met zo'n alles in een apparaat klinkt het al snel goed.

Op deze manier is het gelijk afgelopen met een deel van de hobby!  ;)
Is toch juist zo leuk om af en toe een kabeltje, apparaat of wat dan ook te wisselen.
Is voor mij in ieder geval iets wat de hobby verrijkt, net als af en toe nieuwe motor of zo.

Is ook leuk en het geknutsel is een heerlijk deel van de hobby! Ik heb hetzelfde gedaan alweer in 2012, niet naar Naim maar naar Linn, en het is in audio land mijn beste beslissing geweest, nog geen seconde spijt van gehad terwijl ik ook het knutselen en proberen heel leuk vond/vind!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sirius666

Citaat van: Mitch-- op februari 13, 2018, 10:22:16
Tsja een gok van 2250 euro, OF je houdt even 3000 euro in je zak door geen Nova, a 5249 euro, te kopen die misschien ook niet het gewenste resultaat gaat geven..... :)

Al zou de Superuniti op 90% van het kunnen van de Nova spelen maar op 150% van het kunnen van de Atom, zou ik het wel weten en de gok blind nemen als je bij Naim wilt blijven..... misschien kan het zelfs met een nagenoeg dichte knip als je de Atom verkoopt......

Ah de insteek is om Huub juist die 3k te gunnen, lief :D Niets wijst er echter op dat hij de kant van een all-in-one op wil gaan.

Ik raad Densen nog steeds aan. Staat ook een DM10 op MP. Hou je 1300 euro over voor een deftige dac. MacMini voldoet prima als netwerkspeler.


HuubF

Besloten om het voorlopig bij Naim te houden. Ik weet nog niet hoe precies.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

Heb je wel (voor jezelf iig) helder waar het audio-walhalla is?
Ik vind het leuk om je beslommeringen te lezen, dus voor mij zou 'nee' een goed antwoord zijn :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Citaat van: squadra op februari 13, 2018, 14:50:16
Heb je wel (voor jezelf iig) helder waar het audio-walhalla is?
Ik vind het leuk om je beslommeringen te lezen, dus voor mij zou 'nee' een goed antwoord zijn :)

Ik denk van wel. Natuurlijk, precies en meeslepend moet het klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

oud_account_1

Ik las in een eerdere post van Hans, dat hij je aanraadde de speakers via schuim te ontkoppelen.
Heb je dat al geprobeerd?
Dat kan vrij goedkoop, voor mijn DynAudio's heb ik een set MoPAD's van Auralex.
Er is ook een XL variant

Edit: de "Devine Mon pad" is zelfs nog iets goedkoper EN je kunt verschillende hellingshoeken maken met de losse pad.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Citaat van: squadra op februari 13, 2018, 15:21:37
Ik las in een eerdere post van Hans, dat hij je aanraadde de speakers via schuim te ontkoppelen.
Heb je dat al geprobeerd?
Dat kan vrij goedkoop, voor mijn DynAudio's heb ik een set MoPAD's van Auralex.
Er is ook een XL variant

Edit: de "Devine Mon pad" is zelfs nog iets goedkoper EN je kunt verschillende hellingshoeken maken met de losse pad.

Dat heb ik inderdaad geprobeerd. Ik vond het te ijl klinken. Wel ruimtelijker maar dat vind ik minder belangrijk dan de klank.

Ik heb geen akoestisch probleem. Wel is de Atom versterker niet krachtig genoeg, leiden de kabels tot rare problemen (vervorming, onbalans) en laat daardoor ook de subwoofer zich niet gemakkelijk aansluiten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: Sirius666 op februari 13, 2018, 13:56:32
Ah de insteek is om Huub juist die 3k te gunnen, lief :D Niets wijst er echter op dat hij de kant van een all-in-one op wil gaan.

Ik raad Densen nog steeds aan. Staat ook een DM10 op MP. Hou je 1300 euro over voor een deftige dac. MacMini voldoet prima als netwerkspeler.

Niet een all-in-one?  :blink:

Heb ik iets gemist met de Atom en de mogelijk switch naar de Nova.........?? Dat zijn naar mijn laatste check toch All-In-One spelers.....?  ???
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

op eigen verzoek verwijderd.


Marco66

Citaat van: Baardmannetje op februari 13, 2018, 16:52:38
Iedereen heeft akoestische problemen.

Jij ook.

;)

Bijna niemand heeft perfecte akoestiek, niet iedereen heeft daar een probleem mee 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

oud_account_1

Citaat van: HuubF op februari 13, 2018, 16:27:38...
Wel is de Atom versterker niet krachtig genoeg, leiden de kabels tot rare problemen (vervorming, onbalans) en laat daardoor ook de subwoofer zich niet gemakkelijk aansluiten.
Ik zie dat de atom en nova resp 40 en 80 Watt zijn. Dat is maar 3dB verschil.
Je mag aannemen dat de versterkers in beide apparaten op dezelfde manier zijn gebouwd.
(Zeker als ze beide de Naim signatuur hebben.)
Dus, er is een redelijke kans dat de problemen in jouw situatie niet worden opgelost met deze upgrade.
Als ik jou was, dan zou ik de nova eerst testen en niet blind kopen.

Gebruik je vreemde ("high-end") speakerkabels?
Het klinkt alsof de combinatie onstabiel is.
Je zou eens kunnen proberen om eenvoudige kabels te gebruiken, simpel 2.5 of 4mm2.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Citaat van: squadra op februari 13, 2018, 17:12:33
Ik zie dat de atom en nova resp 40 en 80 Watt zijn. Dat is maar 3dB verschil.
Je mag aannemen dat de versterkers in beide apparaten op dezelfde manier zijn gebouwd.
(Zeker als ze beide de Naim signatuur hebben.)
Dus, er is een redelijke kans dat de problemen in jouw situatie niet worden opgelost met deze upgrade.
Als ik jou was, dan zou ik de nova eerst testen en niet blind kopen.

Gebruik je vreemde ("high-end") speakerkabels?
Het klinkt alsof de combinatie onstabiel is.
Je zou eens kunnen proberen om eenvoudige kabels te gebruiken, simpel 2.5 of 4mm2.

Ik heb de afgelopen tijd voldoende spullen in huis gehad om gehoormatig te kunnen vaststellen dat prat geen hoax is, ATC inderdaad power nodig heeft om vooral in het laag goed te klinken en dat kabels icm Naim lastig zijn.

Allemaal voorspeld, weinig zinvol om daar nog tegenin te gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

@Huub: Als je hard draait loopt het geluid niet meer dicht ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: Mitch-- op februari 13, 2018, 16:28:14
Niet een all-in-one?  :blink:

Heb ik iets gemist met de Atom en de mogelijk switch naar de Nova.........?? Dat zijn naar mijn laatste check toch All-In-One spelers.....?  ???

Huub houdt van wisselen ;) Tenzij de insteek is dat de weg binnenkort ophoudt. Maar dat denk ik niet.

Citaat van: squadra op februari 13, 2018, 17:12:33
Ik zie dat de atom en nova resp 40 en 80 Watt zijn. Dat is maar 3dB verschil.
Je mag aannemen dat de versterkers in beide apparaten op dezelfde manier zijn gebouwd.
(Zeker als ze beide de Naim signatuur hebben.)
Dus, er is een redelijke kans dat de problemen in jouw situatie niet worden opgelost met deze upgrade.
Als ik jou was, dan zou ik de nova eerst testen en niet blind kopen.

Gebruik je vreemde ("high-end") speakerkabels?
Het klinkt alsof de combinatie onstabiel is.
Je zou eens kunnen proberen om eenvoudige kabels te gebruiken, simpel 2.5 of 4mm2.

De Nova heeft iets andere verhoudingen. Het binnenwerk scheelt ook iets. Voeg dat maar alvast toe aan je aanname :D