A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: twani op mei 18, 2016, 13:11:58
Die werking van die tegel is het sterkst indien voor je kop gehouden :D

Dan is iedereen ws al voorzien.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Jij bent toch inmiddels ook achter die tegel vandaan gekropen Hans :tounge:

chansig

Ik ben er onder vandaan gekomen...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#14328
Citaat van: chansig op mei 18, 2016, 16:23:34
Ik ben er onder vandaan gekomen...

Gr Hans

Zou daar de uitdrukking "tegeltjeswijsheid" vandaan komen :D

chansig

Tegelwijsheid komt ws van de 10 geboden/wijsheden welke ook op een tegel staan ?

Hoe het ook is....het heeft niets met deze showcase te maken. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op mei 18, 2016, 16:28:49
Tegelwijsheid komt ws van de 10 geboden/wijsheden welke ook op een tegel staan ?

Hoe het ook is....het heeft niets met deze showcase te maken. :D

Gr Hans

Sterker nog, deze showcase heeft helemaal nergens iets mee te maken.  :nowink:

Dat is zowel letterlijk als figuurlijk te nemen :D

chansig

Mwahhh...paar posts terug ging het toch over spiekers ? Duurt nooit lang...maar toch.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op mei 18, 2016, 16:34:47
Mwahhh...paar posts terug ging het toch over spiekers ? Duurt nooit lang...maar toch.

Gr Hans

Ik laat het aan eenieders interpretatie over of men vindt dat het "ergens" over gaat.

Één ding is zeker, wat men ervan vindt interesseert me in het geheel niet. 

Mijn geest is vrij, ongekleurd, en ongevoelig voor iedere prikkel of impuls waarmee ik niets heb.

Amen :D 

YamahaRXV

Citaat van: chansig op mei 18, 2016, 15:50:54
Dan is iedereen ws al voorzien.

Gr Hans

Dat is ook een sterke !  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani


Siddartha

hoe vind jij een 128 kb/s stream klinken op de Qute?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

#14337
Citaat van: Siddartha op mei 18, 2016, 21:55:56
hoe vind jij een 128 kb/s stream klinken op de Qute?

Ik denk dat ik weet waar je naartoe wilt, echter mijn setup met de Qute sec als pré en de actieve Penta's zorgen ervoor dat zelfs een dergelijke 128 KB/s stream heerlijk ruimtelijk door de kamer heenzweeft :)

Zelfs met dít kwalitatief beperkte bronmateriaal is er niets van een digitaal randje te bekennen (integendeel) en komt het geluid heerlijk los van de speakers.

Nu zijn de Penta's ook een stel makke beren die nimmer in je oor zullen bijten. 

Vergevensgezind tot en met zijn die dingen.  Dat helpt uiteraard zeer om eea gemakkelijk genietbaar te maken.

Het is ook precies díe zekere loomheid in de sound waarvan ik zo hou. 

Uiteraard is dat zéér zéér persoonlijk, ik realiseer me dat terdege...

Heb jij andere ervaringen "Sid"?

Siddartha

Citaat van: twani op mei 18, 2016, 22:17:52
Ik denk dat ik weet waar je naartoe wilt, echter mijn setup met de Qute sec als pré en de actieve Penta's zorgen ervoor dat zelfs een dergelijke 128 KB/s stream heerlijk ruimtelijk door de kamer heenzweeft :)

Zelfs met dít kwalitatief beperkte bronmateriaal is er niets van een digitaal randje te bekennen (integendeel) en komt het geluid heerlijk los van de speakers.

Nu zijn de Penta's ook een stel makke beren die nimmer in je oor zullen bijten. 

Vergevensgezind tot en met zijn die dingen.  Dat helpt uiteraard zeer om eea gemakkelijk genietbaar te maken.

Het is ook precies díe zekere loomheid in de sound waarvan ik zo hou.  Uiteraard is dat zéér zéér persoonlijk.

Heb jij andere ervaringen "Sid"?

Tja, waar wil ik naartoe...? Wat dat betreft loof ik Homerus' Odyssee... Waarbij de reis wellicht belangrijker is dan de bestemming... Maar, das een andere discussie [emoji1].

Wat de Qute betreft en 'mindere' streams, is mijn ervaring dat het echt van de stream af hangt. Zo klinkt ABC lounge radio met 128 kb/s beter dan andere streams, zelfs met een hogere bitrate. Hoe het kan? Geen idee.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

#14339
Citaat van: Siddartha op mei 18, 2016, 22:24:34
Tja, waar wil ik naartoe...? Wat dat betreft loof ik Homerus' Odyssee... Waarbij de reis wellicht belangrijker is dan de bestemming... Maar, das een andere discussie [emoji1].

Wat de Qute betreft en 'mindere' streams, is mijn ervaring dat het echt van de stream af hangt. Zo klinkt ABC lounge radio met 128 kb/s beter dan andere streams, zelfs met een hogere bitrate. Hoe het kan? Geen idee.

Daar heb je zeker een punt. De klank van de ene 128 stream is zeker de andere niet :)

Sterker nog, ik kom 192 en 320'ers tegen die mínder klinken dan de beste 128'ers.....

Siddartha

Dat bedoel ik... Overigens klinken die Soma fm streams best aardig, én lekkere muziek [emoji106]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani


Dura

#14342
Luister ik ook graag naar, Vidna Obnama. Ken je Steven Roach? Zelfde soort drone achtige Ambient vaak (zijn werk is vrij gevarieerd) ze hebben ook samen albums gemaakt. Maar voor mij is het nu Cowboy Junkies live, Trinity Sessions even niet, 200 more miles en long journey home. Avondje zonder verplichtingen. Komt vast alweer niets van het voorgenomen in mijn eentje film kijken, het zal wel weer tot veel te laat muziek luisteren worden. En fin, morgen gelegenheid om uit te slapen, daarna leuke dingen, dus wat kan mij het schelen, genieten!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Citaat van: Dura op mei 19, 2016, 22:37:08
Luister ik ook graag naar, Vidna Obama. Ken je Steven Roach? Zelfde soort drone achtige Ambient vaak (zijn werk is vrij gevarieerd) ze hebben ook samen albums gemaakt. Maar voor mij is het nu Cowboy Junkies live, Trinity Sessions even niet, 200 more miles en long journey home. Avondje zonder verplichtingen. Komt vast alweer niets van het voorgenomen in mijn eentje film kijken, het zal wel weer tot veel te laat muziek luisteren worden. En fin, morgen gelegenheid om uit te slapen, daarna leuke dingen, dus wat kan mij het schelen, genieten!

Steven Roach komt zo af en toe ook voorbij :)

Geniet ervan vanavond man👍

Dura

#14344
Was weer een heerlijk avondje, ik hou van die P3s en denk dat ik ook de juiste keuze heb gemaakt binnen Harbeth. Muv de 40.2 heb ik alle modellen gehoord en kan me die ook veroorloven, het was puur een keuze wat er bij mij en mijn kamer past.

Enniewee, ken je Phelios? Dark ambient, lijkt op Obnama. Zit er net naar te luisteren, album Dimension Zero. Lijkt me jouw ding.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Ik " duw" nu Phelios in de Spotify App.  Ben benieuwd :)

Siddartha

Citaat van: twani op mei 20, 2016, 22:01:58
Ik " duw" nu Phelios in de Spotify App.  Ben benieuwd :)

laatje open, laatje dicht? :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Citaat van: Siddartha op mei 20, 2016, 23:15:14
laatje open, laatje dicht? :D

Een beetje hetzelfde als elektronisch roken :D

Siddartha

Maar, een acceptabel zo niet prima surrogaat, toch?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Citaat van: Siddartha op mei 21, 2016, 00:14:02
Maar, een acceptabel zo niet prima surrogaat, toch?


Ik rook niet maar stream des te meer :)