A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R


twani

Ik heb helemaal geen goot toegepast ....   Gewoon "kaal" door de muur............  Die meervoudig afgeschermde Lapp Ölflexx straalt echt niks áf of uít in dat gootske....

remco320


Citaat van: twani op oktober 30, 2015, 22:00:29
Ik heb helemaal geen goot toegepast ....   Gewoon "kaal" door de muur............  Die meervoudig afgeschermde Lapp Ölflexx straalt echt niks áf of uít in dat gootske....
Nee dat ben ik helemaal met je eens, ik doe het in eerste instantie zodat ik als er in de toekomst nieuwe kabels moeten komen, ik de muur en dus het stucwerk niet open hoef te maken of met de ene kabel de ander eruit trek.

twani

Citaat van: remco320 op oktober 31, 2015, 08:10:36
Nee dat ben ik helemaal met je eens, ik doe het in eerste instantie zodat ik als er in de toekomst nieuwe kabels moeten komen, ik de muur en dus het stucwerk niet open hoef te maken of met de ene kabel de ander eruit trek.

Ah ja, ik snap je...  Hoef ik overigens ook niet. 

Heb een houten latje op maat  "aan de zijkanten" met bruislijm in de gleuf verlijmd en daarna afgemeerd met Albastine muurvuller.  Het is werkelijk superstrak geworden als zeg ik t zelf :D


Maximus_Aurelius

#12579
Citaat van: YamahaRXV op oktober 22, 2015, 21:27:50
Je hebt goed je ogen de kost gegeven Martin  ;D   Wat betreft het laatste; inderdaad ja, en meestal is er op dat vlak ook nog goed te praten met hem.
Ik zie het elders regelmatig anders moet ik zeggen; dealers klagen aanzienlijk over tegenvallende verkopen, maar doen m.i. ook vaak te weinig aan ''sales flow'' en daardoor ook te weinig aan het binnenhalen (en tevens behouden) van clientèle  ;)

Citaat van: YamahaRXV op oktober 22, 2015, 22:47:37
Dat speelt inderdaad een aanzienlijke rol bij een aantal dealers en kan ik tot zekere hoogte wel begrijpen.
Toch zijn er bepaalde dealers die het wel heel erg bont maken en werkelijk waar vaste klanten wegjagen door óf te melden dat inruil per definitie niet interessant is voor hun, óf de klant in kwestie zonder blikken of blozen net zo makkelijk een inruilvoorstel doen wat qua waarde soms 65 % lager is dan de nieuwprijs die de klant ca. een jaar daarvoor heeft betaald voor zijn component.
Persoonlijk vind ik dit ronduit schofterig en geef je als dealer de klant in kwestie het gevoel dat hij verre van serieus genomen wordt, of het gevoel dat hij de grootste afschrijvingstechnische miskoop in zijn leven heeft gedaan  :-X
En dat terwijl er bij zo,n dealer een exact zelfde component van 2,5 jaar oud aangeboden wordt als demo met een verkoopprijs van slechts 15 % onder de actuele nieuwprijs  :-X
Onlangs twee kennissen gesproken die hetzelfde hadden meegemaakt bij een grote dealer in Utrecht, die er inmiddels al om bekend staat dat ze steeds meer vaste klanten simpelweg verliezen door deze strategie.... en maar janken dat het zo slecht gaat in de branche  :closedeyes:


Hier sla je de spijker op de kop!!
Jammer dat het zo gaat en vind men het gek dat vele bij onze oosterburen gaan kijken of erger(vanuit oogpunt winkels) iets kopen. Want daar doen ze niet zo moeilijk om eventuele inruil. Ook faire inruil prijzen. Uitzondering zijn er ook ;).

Maar niet alleen de winkels maken het bont met prijzen tweede hands hoor, ook particulier gebeurd het maar al te vaak dat ze het erg bont maken  ;).
En wie het dan bonter maakt is dan de vraag  :D.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

#12580
Citaat van: Maximus_Aurelius op november  1, 2015, 15:07:17

Hier sla je de spijker op de kop!!
Jammer dat het zo gaat en vind men het gek dat vele bij onze oosterburen gaan kijken of erger(vanuit oogpunt winkels) iets kopen. Want daar doen ze niet zo moeilijk om eventuele inruil. Ook faire inruil prijzen. Uitzondering zijn er ook ;).

Maar niet alleen de winkels maken het bont met prijzen tweede hands hoor, ook particulier gebeurd het maar al te vaak dat ze het erg bont maken  ;).
En wie het dan bonter maakt is dan de vraag  :D.

Zeker jammer dat het zo gaat, hoorde gisteren wederom een verhaal over dezelfde dealer waar ik het eerder al over had.
De potentiele klant werd op een niet al te subtiele manier duidelijk gemaakt dat inruil niet gewenst was, maar dat men evt. in consignatie wilde verkopen als men het nieuwe component bij hun aan zou schaffen. Voorwaarde was wel dat er na de evt. verkoop van het component wel minimaal 30% provisie voor de dealer zou zijn.... :-X
Tja, zo ben je wel lekker actief bezig om klanten te behouden en binnen te halen.
Ik gun echt iedereen zijn boterham, maar als op deze manier het haast een eer mag zijn om bij zo,n dealer te mogen kopen dan vraag ik mij af in wat voor tijdperk we zijn beland ??  :devil:

Wat particuliere verkopen betreft vind ik het toch wel weer een ander verhaal. Zolang er marktconforme prijzen worden gevraagd en deze gerelateerd zijn aan de technische en optische staat, en vooral de leeftijd van het component in kwestie zie ik daar niet zoveel problemen in.
Mocht het zo zijn dat je iets te duur vind dan laat je het toch gewoon links liggen, ''it takes two to tango'' tenslotte  ;)
Wat ik vaak zie op de particuliere markt is dat er veel personen zijn die op zoek zijn naar een specifiek component en dan als referentie de goedkoopste aanbieder die ze kunnen vinden als onderhandelingssituatie aangrijpen en een aanbieder van eenzelfde component wat soms drie of vier jaar nieuwer is (en terecht duurder geprijsd is) dit met het grootste gemak onder de neus schuiven en er dan ook nog eens het lef (of naïviteit ?) bij hebben om de verkoper haast voor ''aflegger'' uit te maken  >:(
Daar heb ik persoonlijk dan weer moeite mee..
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Niet om te sarren maar uit nieuwsgierigheid: welk percentage commissie vind je redelijk? 20%? Altijd? Of bij duurdere zaken een lagere- en bij goedkope zaken een hogere commissie?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op november  2, 2015, 13:41:07
Niet om te sarren maar uit nieuwsgierigheid: welk percentage commissie vind je redelijk? 20%? Altijd? Of bij duurdere zaken een lagere- en bij goedkope zaken een hogere commissie?

Je zou niet sec in vaste percentages kunnen denken DON.  De courantheid van een product telt minstens zo hard mee.

Als iemand een dure luidsprekerset "op bestelling" in een hoogst afwijkende kleur besteld (zeg hoogglans brandweerrood) en deze ná een half jaar weer komt inruilen spelen er vast andere overwegingen mee bij het inruilen.  Je kunt hier van een dealer niet verwachten dat hij daar de hoofdprijs voor geeft bij inruil.

Igv Jan z'n Pass 150 kun je dan weer wel over een courant product met een realistische wederverkoopbaarheidsfactor spreken.  Daar zou dan toch een knappe inruilprijs voor mogelijk moeten zijn.  Zo'n ding vindt altijd weer een nieuwe eigenaar dunkt me.


YamahaRXV

Citaat van: doorofnight op november  2, 2015, 13:41:07
Niet om te sarren maar uit nieuwsgierigheid: welk percentage commissie vind je redelijk? 20%? Altijd? Of bij duurdere zaken een lagere- en bij goedkope zaken een hogere commissie?

Zoals Theo al zegt zou ik in ieder geval als dealer zijnde niet in vaste percentages denken betreffende een stuk(je) commitment en zeker geen 30% (bij aankoop van een nieuw component in de € 7 K + klasse bij de betreffende dealer) wat ik zoals eerder aangegeven gewoonweg te absurd voor woorden vind  :-X
Er spelen m.i. zoveel factoren mee die een rol spelen in het verhaal:

> is de (potentiele) klant voornemens om een nieuw component te kopen bij de dealer in kwestie, en zo ja, wat is het aankoopbedrag van het nieuw aan te schaffen component bij de betreffende dealer (een duurder component levert doorgaans meer marge op voor de dealer, behalve als het Devialet betreft als ik het tenminste mag geloven..)

> wat is de marktwaarde en ''courantheid'' van het in te ruilen component (een component wat goed in de markt ligt zal eerder verkocht worden, en dus hoeft de dealer in kwestie minder tijd en inspanningen te verrichten voor de verkoop van het in te ruilen of in consignatie te verkopen component)

> wat is de ''marktpositie'' van de dealer in kwestie, en wat is de marge die men nodig heeft om kostendekkend en rendabel bezig te kunnen zijn. 

> last but not least: hoe is het gesteld met de wil om de ''salesflow'' in stand te houden, een stukje klantvriendelijkheid en de daarbij behorende benadering en het kunnen en vooral willen denken vanuit de positie van de klant.
Vooral het laatst genoemde is iets waar een paar dealers i.m.o. hevig tekort schieten en je het als een eer mag zien als je daar iets mag aanschaffen  :devil:

Er zijn gelukkig wel (ook grote) dealers die dan misschien niet inruilen, maar wel met alle plezier willen verkopen aan je en aanbieden het in consignatie te verkopen component tegen 0,0 % commitment te willen verkopen omdat zij in deze niet al te hosanna tijden genoegen nemen met de marge die op een nieuw component zit, puur voor het realiseren van klantenbinding op lange termijn én het in stand houden van ''salesflow''.
Er zijn zat klanten die vandaag de dag 10% korting eisen als ze geen inruil hebben, dus als de dealer in consignatie kan verkopen zonder commitment daarvoor te vragen en geen korting hoeft te verlenen komt hij meestal ook aan zijn doelstelling  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Ja daar zit allemaal wel wat in :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

#12585
Grrr, zojuist een grote plof en het was over en uit met de Asus RT-AC66 U router :wacko:  :-X
Weg internet, weg internetradio, en weg streamen vanaf de NAS.
Erg jammer, want ik had onlangs ontdekt dat de interne switch in de RT-AC66 U zorgde voor een duidelijk hoorbare verbetering met streamen t.o.v. de Netgear switch die achter de set was geplaatst...

Nu uit ellende maar even de UPC Technicolor modem van zijn bridge modus afgehaald en op wifi gezet.
Wat een waardeloos prutding is dat toch zeg....zeer slecht wifi signaal, en kan slechts enkel één frequentieband uitzenden  :nopompom:
Had hem op de 5,0 ghz gezet, maar al snel kwam er protest van boven omdat zoonlief zijn Xbox niet meer werkte (werkt alleen op de 2,4 ghz)

Nu maar eens geen Asus router meer (is de 2e al die stuk is gegaan) maar een Netgear R7000 Nighthawk, besteld bij die zaak met het coole blauwe logo.
Het ding draait i.t.t. de Asus op 12 volt DC, dus dat biedt weer mooie voedingupgrade perspectieven  :D
Als het goed is morgen binnen  :thumbs-up:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Nog nooit problemen gehad met de Asus van hetzelfde type.
Raar overigens dat de switch in de Asus het beter zou doen dan de Netgear. Zelf nooit kunnen constateren. Ligt er misschien hoe je de Netgear gebruikt hebt.
Ik heb overigens de Asus niet nodig om te kunnen streamen.
Wel benieuwd naar de nieuwe router.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

#12587
Citaat van: YamahaRXV op november  2, 2015, 23:43:40
Grrr, zojuist een grote plof en het was over en uit met de Asus RT-AC66 U router :wacko:  :-X
Weg internet, weg internetradio, en weg streamen vanaf de NAS.
Erg jammer, want ik had onlangs ontdekt dat de interne switch in de RT-AC66 U zorgde voor een duidelijk hoorbare verbetering met streamen t.o.v. de Netgear switch die achter de set was geplaatst...

Nu uit ellende maar even de UPC Technicolor modem van zijn bridge modus afgehaald en op wifi gezet.
Wat een waardeloos prutding is dat toch zeg....zeer slecht wifi signaal, en kan slechts enkel één frequentieband uitzenden  :nopompom:
Had hem op de 5,0 ghz gezet, maar al snel kwam er protest van boven omdat zoonlief zijn Xbox niet meer werkte (werkt alleen op de 2,4 ghz)

Nu maar eens geen Asus router meer (is de 2e al die stuk is gegaan) maar een Netgear R7000 Nighthawk, besteld bij die zaak met het coole blauwe logo.
Het ding draait i.t.t. de Asus op 12 volt DC, dus dat biedt weer mooie voedingupgrade perspectieven  :D
Als het goed is morgen binnen  :thumbs-up:



Wauw Jan :blink:    Dat bén mooi klôten :devil:


Heb je de spanning al wel eens gemeten van de externe voeding die je gebruikt voor de Asus?

Jij hebt daar toch een geüpgrade versie aan hangen meen ik te weten?

Vraag dit omdat het je 2e router is die komt te overlijden. Zou namelijk zonde zijn als de Nighthawk hetzelfde lot ondergaat door een te hoge spanning/amperage.....

twani

#12588
Langzaamaan weer begonnen met het herstructureren van de "kabelsalat" .

Ziggo modem en Hirschmann antenneversterker hebben hun plaats gekregen achter de lambrisering, die ik überhaupt over de hele lengte van de kamer gebruik om alle kabels weg te werken, deed ik ook al zo......

Op kritieke plekken - daar waar signaal en voeding elkaar naderen - gebruik ik aluminium plakfolie om eventuele interferentie tegen te gaan.

Het wordt nu tijd om alle Audioquest CAT 7 met Telegartner connectoren te leggen (je weet wel die schaarse connector die je in DU met bosjes kunt bestellen waarna je ze in nog geen twee dagen op de mat hebt liggen :D)


:









twani


twani


MechanicalAnimal

Netjes afgewerkt zo met die alu-folie......kan nooit kwaad.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  3, 2015, 08:10:10


Wauw Jan :blink:    Dat bén mooi klôten :devil:


Heb je de spanning al wel eens gemeten van de externe voeding die je gebruikt voor de Asus?

Jij hebt daar toch een geüpgrade versie aan hangen meen ik te weten?

Vraag dit omdat het je 2e router is die komt te overlijden. Zou namelijk zonde zijn als de Nighthawk hetzelfde lot ondergaat door een te hoge spanning/amperage.....

Is zeker klote, maar het is niet anders.
Ze zeggen wel eens dat je krijgt wat je verdient; wel, de Asus router heb ik (als nieuw) overgenomen van iemand waarvan wij beiden weten dat zijn blik op de maatschappij er één is die ernstige twijfels oproept  ;D

De voeding die ik gebruikte voor de Asus router was overigens ook nu weer gewoon de originele Asus 19 volt DC geschakelde voeding. Het is wel zo dat ik aan de NAS destijds een andere voeding heb gehad (Teradak)
Ik ben er inmiddels na veel testen achter gekomen dat ik echt duidelijk hoorbaar de beste klankmatige resultaten behaal als ik de interne switch van de Asus router gebruikte voor de netwerk aansluitingen van o.a. de Synology NAS en de Moon 180 MiND.
In eerste instantie had ik sterk het gevoel dat het kwam doordat de Netgear GS-105 switch achter de set was geplaatst dicht bij mijn stekkerblok (mogelijke interferentie ?), maar ook gisteren nadat de router de geest had gegeven en ik de switch verder van de set had geplaatst direct op het UPC modem viel het mij op dat er een minder ruimtelijke en open sound weergegeven werd. Het is voor mij nog niet geheel duidelijk wat de exacte reden is van de verschillen, maar het kan ook zijn dat de voeding van de netgear een dermate vervuiling (jitter) geeft op de kwaliteit van het digitale signaal. 

Ben wel benieuwd naar de performance van de Netgear v.w.b. evt. klankmatige verschillen...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  3, 2015, 08:25:16
Langzaamaan weer begonnen met het herstructureren van de "kabelsalat" .

Ziggo modem en Hirschmann antenneversterker hebben hun plaats gekregen achter de lambrisering, die ik überhaupt over de hele lengte van de kamer gebruik om alle kabels weg te werken, deed ik ook al zo......

Op kritieke plekken - daar waar signaal en voeding elkaar naderen - gebruik ik aluminium plakfolie om eventuele interferentie tegen te gaan.

Het wordt nu tijd om alle Audioquest CAT 7 met Telegartner connectoren te leggen (je weet wel die schaarse connector die je in DU met bosjes kunt bestellen waarna je ze in nog geen twee dagen op de mat hebt liggen :D)


:





Blijven erg fijne en mooie connectoren die Telegartners  :thumbs-up:
Jij hoeft je voorlopig nog niet te vervelen met klussen Theo  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Sterkte met het afronden van de klus :) Wordt vast heel netjes.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

R


Martin!!!

Mooi Jan de Pass verkocht, via de dealer uit Leidschendam?
mainly British stuff

YamahaRXV

En, inmiddels al weer wat verder gevorderd met klussen Theo ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani