A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

twani

#12525
Citaat van: YamahaRXV op oktober 20, 2015, 20:07:11
Vertel..... ene maz misschien ?  :D

Ik ben geen alcoholist :D, ga altijd samen met mijn vrouw naar bed, slaap snachts gewoon, heb een hekel aan horloges om mijn pols, maak normale foto's... Dus néé, ik ben MAZ niet :D :nowink:

Toffe gozer verder overigens ;)

YamahaRXV

#12526
Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 20:42:09
Ik ben geen alcoholist :D, ga altijd samen met mijn vrouw naar bed, slaap snachts gewoon, heb een hekel aan horloges om mijn pols, maak normale foto's... Dus néé, ik ben MAZ niet :D :nowink:

:D

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 20:42:09
Toffe gozer verder overigens ;)

Absoluut !
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 20:42:09
Ik ben geen alcoholist :D, ga altijd samen met mijn vrouw naar bed, slaap snachts gewoon, heb een hekel aan horloges om mijn pols, maak normale foto's... Dus néé, ik ben MAZ niet :D :nowink:

Toffe gozer verder overigens ;)

:D

Zeker weten

twani

#12528
Even een heel andere vraag: welk type subwoofer zou geschikt zijn om de (redelijk licht afgestemde) Kef XQ 20's mee te ondersteunen?

Liefst zo klein mogelijk, ook al gezien het feit dat van mij het huis zeker niet hoeft te trillen.
Wil in het sousterain gewoon een mooie (niet overheersende) ondersteuning in het laag...

Een occassion heeft de voorkeur ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 21:57:43
Even een heel andere vraag: welk type subwoofer zou geschikt zijn om de (redelijk licht afgestemde) Kef XQ 20's mee te ondersteunen?

Liefst zo klein mogelijk, ook al gezien het feit dat van mij het huis zeker niet hoeft te trillen.
Wil in het sousterain gewoon een mooie (niet overheersende) ondersteuning in het laag...

Een occassion heeft de voorkeur ;)

Ik zeg: een Sunfire HRS 8  Erg compact, goed afgewerkt, voor het formaat indrukwekkend goed klinkend, en met een beetje zoeken tegen zeer leuke prijzen te koop  ;)

Een review van Ome Dick: http://www.audio-creative.nl/hifi/sunfire-hrs-8-subwoofer/
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Geen gezellig nieuws. Ik was vanmiddag even bij Lexicom Multimedia in Leidschendam en kreeg daar van Lex te horen dat zijn medewerker Patrick zondagnacht op 31 jarige leeftijd onverwacht in zijn slaap is overleden.

Zulk nieuws zet je weer even terug op aarde............ en je beseft meteen weer hoe relatief alles is......
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op oktober 22, 2015, 20:39:02
Geen gezellig nieuws. Ik was vanmiddag even bij Lexicom Multimedia in Leidschendam en kreeg daar van Lex te horen dat zijn medewerker Patrick zondagnacht op 31 jarige leeftijd onverwacht in zijn slaap is overleden.

Zulk nieuws zet je weer even terug op aarde............ en je beseft meteen weer hoe relatief alles is......

Inderdaad triest nieuws....is voor Lex een aanzienlijk verlies; hij heeft niet alleen een goede en erg betrokken verkoper verloren, maar ook nog eens een zeer gewaardeerde werknemer die gewoon een sympathieke en gezellige kerel was en het hart absoluut op de goede plek had  :(
Even losstaande van dit trieste nieuws zag ik wel dat hij weer een nieuw merk in zijn pakket heeft opgenomen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#12532
Devialet ....  ;D en Lex doet aan inruil  :thumbs-up:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op oktober 22, 2015, 21:15:26
Devialet ....  ;D en Lex doet aan inruil  :thumbs-up:

Je hebt goed je ogen de kost gegeven Martin  ;D   Wat betreft het laatste; inderdaad ja, en meestal is er op dat vlak ook nog goed te praten met hem.
Ik zie het elders regelmatig anders moet ik zeggen; dealers klagen aanzienlijk over tegenvallende verkopen, maar doen m.i. ook vaak te weinig aan ''sales flow'' en daardoor ook te weinig aan het binnenhalen (en tevens behouden) van clientèle  ;) 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Oud lid

Citaat van: YamahaRXV op oktober 22, 2015, 21:27:50

Ik zie het elders regelmatig anders moet ik zeggen; dealers klagen aanzienlijk over tegenvallende verkopen, maar doen m.i. ook vaak te weinig aan ''sales flow'' en daardoor ook te weinig aan het binnenhalen (en tevens behouden) van clientèle  ;)

Dit kan ik onderschrijven. Te veel starheid.

Erwin B

Martin!!!

Gewoon MAZ inzetten als intermediair  :notify:
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op oktober 22, 2015, 20:39:02
Geen gezellig nieuws. Ik was vanmiddag even bij Lexicom Multimedia in Leidschendam en kreeg daar van Lex te horen dat zijn medewerker Patrick zondagnacht op 31 jarige leeftijd onverwacht in zijn slaap is overleden.

Zulk nieuws zet je weer even terug op aarde............ en je beseft meteen weer hoe relatief alles is......

Jeezus😰

twani

#12537
Citaat van: Erwin B op oktober 22, 2015, 21:35:35
Dit kan ik onderschrijven. Te veel starheid.

Erwin B

Als ik even een parallel trek met de autobranche denk ik dat het vooral te maken heeft met de onmogelijkheid om occasion/inruil te financieren.  Nieuw kan door de dealer bij de importeur vaak met een betalingstermijn worden besteld, gebruikt moeten ze zelf vóórfinancieren.

Die mogelijkheden hebben veel audiowinkeliers niet.  Geen liquiditeit schat ik zo in.  Daardoor vaak of een extreem láge inruilwaarde of zelfs de onmogelijkheid hiertoe dat te doen......

YamahaRXV

#12538
Citaat van: twani op oktober 22, 2015, 22:10:31
Als ik even een parallel trek met de autobranche denk ik dat het vooral te maken heeft met de onmogelijkheid om occasion/inruil te financieren.  Nieuw kan door de dealer bij de importeur vaak met een betalingstermijn worden besteld, gebruikt moeten ze zelf vóórfinancieren.

Die mogelijkheden hebben veel audiowinkeliers niet.  Geen liquiditeit schat ik zo in.  Daardoor vaak of een extreem láge inruilwaarde of zelfs de onmogelijkheid hiertoe dat te doen......

Dat speelt inderdaad een aanzienlijke rol bij een aantal dealers en kan ik tot zekere hoogte wel begrijpen.
Toch zijn er bepaalde dealers die het wel heel erg bont maken en werkelijk waar vaste klanten wegjagen door óf te melden dat inruil per definitie niet interessant is voor hun, óf de klant in kwestie zonder blikken of blozen net zo makkelijk een inruilvoorstel doen wat qua waarde soms 65 % lager is dan de nieuwprijs die de klant ca. een jaar daarvoor heeft betaald voor zijn component.
Persoonlijk vind ik dit ronduit schofterig en geef je als dealer de klant in kwestie het gevoel dat hij verre van serieus genomen wordt, of het gevoel dat hij de grootste afschrijvingstechnische miskoop in zijn leven heeft gedaan  :-X
En dat terwijl er bij zo,n dealer een exact zelfde component van 2,5 jaar oud aangeboden wordt als demo met een verkoopprijs van slechts 15 % onder de actuele nieuwprijs  :-X
Onlangs twee kennissen gesproken die hetzelfde hadden meegemaakt bij een grote dealer in Utrecht, die er inmiddels al om bekend staat dat ze steeds meer vaste klanten simpelweg verliezen door deze strategie.... en maar janken dat het zo slecht gaat in de branche  :closedeyes:


 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#12539
Citaat van: YamahaRXV op oktober 22, 2015, 22:47:37
Dat speelt inderdaad een aanzienlijke rol bij een aantal dealers en kan ik tot zekere hoogte wel begrijpen.
Toch zijn er bepaalde dealers die het wel heel erg bont maken en werkelijk waar vaste klanten wegjagen door óf te melden dat inruil per definitie niet interessant is voor hun, óf de klant in kwestie zonder blikken of blozen net zo makkelijk een inruilvoorstel doen wat qua waarde soms 65 % lager is dan de nieuwprijs die de klant ca. een jaar daarvoor heeft betaald voor zijn component.
Persoonlijk vind ik dit ronduit schofterig en geef je als dealer de klant in kwestie het gevoel dat hij verre van serieus genomen wordt, of het gevoel dat hij de grootste afschrijvingstechnische miskoop in zijn leven heeft gedaan  :-X
En dat terwijl er bij zo,n dealer een exact zelfde component van 2,5 jaar oud aangeboden wordt als demo met een verkoopprijs van slechts 15 % onder de actuele nieuwprijs  :-X
Onlangs twee kennissen gesproken die hetzelfde hadden meegemaakt bij een grote dealer in Utrecht, die er inmiddels al om bekend staat dat ze steeds meer vaste klanten simpelweg verliezen door deze strategie.... en maar janken dat het zo slecht gaat in de branche  :closedeyes:




Herkenbaar Jan ;).  Hetgeen jij beschrijft klinkt voor mij toch écht als een gebrek aan liquiditeit van de desbetreffende winkeliers.... :nopompom:

BuSpu

Citaat van: Martin!!! op oktober 22, 2015, 20:39:02
Geen gezellig nieuws. Ik was vanmiddag even bij Lexicom Multimedia in Leidschendam en kreeg daar van Lex te horen dat zijn medewerker Patrick zondagnacht op 31 jarige leeftijd onverwacht in zijn slaap is overleden.

Zulk nieuws zet je weer even terug op aarde............ en je beseft meteen weer hoe relatief alles is......

Man  :o die jongen heeft mij een paar maanden geleden nog een set gedemonstreerd, wat een drama.  :nopompom:

Kingpin

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 21:57:43
Even een heel andere vraag: welk type subwoofer zou geschikt zijn om de (redelijk licht afgestemde) Kef XQ 20's mee te ondersteunen?

Liefst zo klein mogelijk, ook al gezien het feit dat van mij het huis zeker niet hoeft te trillen.
Wil in het sousterain gewoon een mooie (niet overheersende) ondersteuning in het laag...

Een occassion heeft de voorkeur ;)
zoiets
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op oktober 23, 2015, 09:08:26
zoiets


:D  Die is wel heel erg klein..... ben bang dat dit erg vibrerende ''item'' in huize twani wel eens voor geheel andere doeleinden ingezet gaat worden  :tongue2: :laugh:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: BuSpu op oktober 23, 2015, 08:55:08
Man  :o die jongen heeft mij een paar maanden geleden nog een set gedemonstreerd, wat een drama.  :nopompom:

Het is 2 keer lezen en dan maar invullen wat ik denk dat je bedoelt en dat is dat je het een drama vindt dat de beste man is overleden.

Je schrijft dat de demonstratie een drama was...kan natuurlijk ook. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op oktober 23, 2015, 09:46:18
Het is 2 keer lezen en dan maar invullen wat ik denk dat je bedoelt en dat is dat je het een drama vindt dat de beste man is overleden.

Je schrijft dat de demonstratie een drama was...kan natuurlijk ook. :D

Gr Hans

Je kan het inderdaad op twee manieren lezen, maar het lijkt mij gezien de context zeer aannemelijk dat je eerste interpretatie de juiste is  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

BuSpu

Citaat van: chansig op oktober 23, 2015, 09:46:18
Het is 2 keer lezen en dan maar invullen wat ik denk dat je bedoelt en dat is dat je het een drama vindt dat de beste man is overleden.

Je schrijft dat de demonstratie een drama was...kan natuurlijk ook. :D

Gr Hans

Helemaal gelijk, zo had ik hem niet gelezen. Nee de demo was oke.

twani

Hoe heb jij je subwoofer eigenlijk aangesloten Jan?

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 24, 2015, 20:26:02
Hoe heb jij je subwoofer eigenlijk aangesloten Jan?

Mijn sub staat via een stereo interlink op de Pass Int.150 aanwezige voorversterker uitgang aangesloten Theo.
Deze stuurt gewoon uit als de amp als geïntegreerde functioneert.
De meeste plate amps op een sub hebben overigens ook een high power aansluiting zodat je (bij gebrek aan een pre out) de sub van signaal kan voorzien d.m.v. je speaker aansluitingen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Sirius666

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 21:57:43
Even een heel andere vraag: welk type subwoofer zou geschikt zijn om de (redelijk licht afgestemde) Kef XQ 20's mee te ondersteunen?

Liefst zo klein mogelijk, ook al gezien het feit dat van mij het huis zeker niet hoeft te trillen.
Wil in het sousterain gewoon een mooie (niet overheersende) ondersteuning in het laag...

Een occassion heeft de voorkeur ;)

Ik heb een REL Quake MKII in gebruik met een setje LS50. Die wil ik toch met de tijd upgraden want het e.e.a. kan strakker met de hardere genres muziek die ik luister. Of je op een dergelijke sub zit te wachten weet ik niet. Stuur anders maar een pm. Kleur is overigens grijs/zilver, incl. neutron speakon kabel van zo'n 7m om high level aan te sluiten.

twani

Citaat van: Sirius666 op oktober 25, 2015, 14:55:05
Ik heb een REL Quake MKII in gebruik met een setje LS50. Die wil ik toch met de tijd upgraden want het e.e.a. kan strakker met de hardere genres muziek die ik luister. Of je op een dergelijke sub zit te wachten weet ik niet. Stuur anders maar een pm. Kleur is overigens grijs/zilver, incl. neutron speakon kabel van zo'n 7m om high level aan te sluiten.

PM :)