A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani

#12300
En alweer teruggewisseld.  Niet eens één avond vol kunnen houden :D


Vreemd is ook te bemerken dat de 2x8watt 300B SE versterker "aan de Harbeths" een stuk harder speelt dan aan de Klipschen.

Heel vreemd, zeker als je bedenkt dat de Harbeths 86dB gevoelig zijn en de Klipschen maar liefst 96dB :crazy:


Eens te meer het bewijs dat de daadwerkelijke werkingsgraad van de SHL5 in het echt veel hoger ligt dan de door Harbeth gespecificeerde 86dB.

Een onafhankelijke meting gedaan door een groot Brits audioblad gaf 91dB aan, hetgeen beter verklaarbaar maakt waarom deze speakers het zo goed doen aan de 300B.

twani

#12301
Citaat van: LPlover op augustus 29, 2015, 22:14:21
Ik vind die Klipschen juist lekker Amerikaans fout :D



Wat dat betreft zouden ze goed bij me moeten passen, ik ben ook groot en schreeuwerig en volgens sommigen zelfs ook wel een beetje "fout" :alien:

twani

Dit album van Between Interval maakt momenteel bij mij toch echt van alles los.

WAANZINNIG! 

Mysterie ten top, precies zo ik dat fijn vind :inlove:

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 29, 2015, 22:37:52
En alweer teruggewisseld.  Niet eens één avond vol kunnen houden :D


Vreemd is ook te bemerken dat de 2x8watt 300B SE versterker "aan de Harbeths" een stuk harder speelt dan aan de Klipschen.

Heel vreemd, zeker als je bedenkt dat de Harbeths 86dB gevoelig zijn en de Klipschen maar liefst 96dB :crazy:


Eens te meer het bewijs dat de daadwerkelijke werkingsgraad van de SHL5 in het echt veel hoger ligt dan de door Harbeth gespecificeerde 86dB.

Een onafhankelijke meting gedaan door een groot Brits audioblad gaf 91dB aan, hetgeen beter verklaarbaar maakt waarom deze speakers het zo goed doen aan de 300B.

das wel heel vreemd, ze zijn toch wel in orde?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: LPlover op augustus 30, 2015, 09:31:33
das wel heel vreemd, ze zijn toch wel in orde?

Zeker weten :).  Zal ook met de filtering en het driveroppervlak te maken hebben denk ik :huh2:

twani

Citaat van: chansig op augustus 30, 2015, 11:06:02


Mooi....zit sowieso mooi spul tussen. Ik wil 420.000 dollar...:D

Gr Hans

Dan heb je er wel gelijk een lekker hobbyschuurtje bij :)


Die Marantz viel mij ook op.  MOOI! :inlove:

twani


twani

#12309
Vanaf aankomende maandag in mijn B&O museum....


Beolab Penta MK3

1,65 meter hóóg.


Binnenkort gaan deze jongens naar neerlands "Penta-goeroe" André Vijlbrief voor een complete "overhaul" waarbij versterkers, cross-overs, en drivers compleet worden beetgenomen.

Originele "listprice" €5500,- een setje en tevens één van de best klinkende Beolabs ooit door B&O geleverd..

twani

.

twani

.

twani

 :music:   Connect. Ohm

eddy135

Citaat van: twani op september  3, 2015, 20:39:37
Vanaf aankomende maandag in mijn B&O museum....


Beolab Penta MK3

1,65 meter hóóg.


Binnenkort gaan deze jongens naar neerlands "Penta-goeroe" André Vijlbrief voor een complete "overhaul" waarbij versterkers, cross-overs, en drivers compleet worden beetgenomen.

Originele "listprice" €5500,- een setje en tevens één van de best klinkende Beolabs ooit door B&O geleverd..
Ooh, dat waren ooit ook mijn favorieten... :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op september  3, 2015, 23:06:36
Ooh, dat waren ooit ook mijn favorieten... :worship:

Hebben een soort van cultstatus bereikt zeg maar :)

100% actief, ben benieuwd ::)

GPO

Citaat van: twani op augustus 29, 2015, 22:05:50
Vanavond heb ik een setje zo bejubelde Klipsch RP F 250's opgehaald welke bij wijze van "tussenstop" voor één avond de plek van de Harbeths mogen innemen.

Enigszins geprikkeld door een aantal overenthousiaste reviews van leden hier op het forum was ik best nieuwsgierig geraakt hoe zoiets zich nu verhoudt tot de Harbeths.

Welnu, de uitkomst is dramatisch voor de Klipschen.  Heel véél "oempff" en tingel/tangel hoorbaar, verder een emotieloze gebeurtenis dat luisteren naar deze speakers.

Eens te meer een keiharde "duiding" dat veel resolutie en diepe bass niets met goede hifi van doen heeft.  (Moet ik anders zeggen: is sec geen voorwaarde voor high end klank)

Hier gaat straks weer iemand heel gelukkig mee zijn, maar evenzo gelukkig ben ik dat zeker niet. :D

Gauw terug die grandioze Harbeths :)

En over lelijk gesproken zeg! 

Harbeth en Klipsch in één beeld gevangen en wat zijn ze lélijk......die Klipschen bedoel ik dan:wacko:


Edit: is misschien ook niet heel eerlijk vergelijk, 800 VS 4600 euro. :)

Smaken verschillen waarschijnlijk, want ik vind ze best mooi staan (veel mooier dan je Harbeths) en ik heb ze ook eerder gehoord. Kon me niet herinneren dat er nou een slecht geluid uit kwam. Wordt op internet ook prima her en der gereviewed hoor. En op de CES2015 werden ze zeer goed ontvangen zo ver ik begrepen heb... :music:

Wat ik me dan wel afvraag: is Harbeth een engels speakermerk, met zo'n typisch engels geluid (geen hoog geen laag, alleen midden)?  :D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

advr

#12316
de actieve B&O's waren eigenlijk super goed  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Citaat van: GPO op september  4, 2015, 16:24:44

Wat ik me dan wel afvraag: is Harbeth een engels speakermerk, met zo'n typisch engels geluid (geen hoog geen laag, alleen midden)?  :D

GPO

Dat hakt er effe lekker in, voornamelijk midden inderdaad maar wel wonderschoon midden :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: GPO op september  4, 2015, 16:24:44

Wat ik me dan wel afvraag: is Harbeth een engels speakermerk, met zo'n typisch engels geluid (geen hoog geen laag, alleen midden)?  :D

GPO


Preciés! :D

twani


twani

#12320
Inmiddels loopt de vintage Bang en Olufsen hobby volledig uit de klauwen. Wel een vier a vijftal projecten loopt door elkaar heen.

Nieuwe fronten bekleden, refoamen, recappen, lakken en enz enz.... :pompom:

Voorlopig eerst maar eens 12 woofers refoamen.

4 stuks op de actieve 6000 zuilen en 8 stuks op de manshoge Penta's

twani

.

twani

.

twani


DofN

Interessant, die Penta's! Een soort line array?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software