A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

#11875
Zó, de Marantz PM11 heeft een nieuwe (denk wel gelukkige toekomstige) eigenaar.


Inmiddels ook een nieuwe "dikke" single ended 300B SE bak gekocht.

Die mag straks wedstrijdje gaan doen met de recent binnengekomen Croft "Type R" pré/power combi en de (inmiddels) good old Leben CS300.

De 300B SE zal aan zowel de Harbeths als de Klipsch Cornwalls komen te hangen.

Wordt weer leuk!

Kabels blijven uiteraard onveranderd. Een goede pure koperkabel kun je immers toch niet overtreffen, zonde van de energie derhalve.

Dat wordt dan 2 x8watt RMS aan respectievelijk 86dB (Harbeth) en 96dB (Klipsch Cornwall PA edition) gevoeligheid .

Beide speakers - alhoewel compleet verschillend van elkaar qua filosofie erachter - dippen niet of nauwelijks ónder de 6 oHm en meten bovendien erg rustig qua impedantieverloop, redelijkerwijs een stringente voorwaarde om 300B SE te kunnen laten schitteren....



tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Robiwan

Citaat van: twani op mei  7, 2015, 20:33:54

Dat wordt dan 2 x8watt RMS aan respectievelijk 86dB (Harbeth)

2x8 watt en 86 dB gevoeligheid, dat wordt een zompig geheel :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op mei  7, 2015, 20:44:08
2x8 watt en 86 dB gevoeligheid, dat wordt een zompig geheel :(

Zeker niet.  Mijn Leben is 2 x 12 watt en speelt tot nog toe ALLE High Power amps compleet naar huis.

Oa de Marantz PM11 en de MF M6i met karrevrachten aan vermogen zijn geen partij voor dit zeer lichte buizenampje.

De volumemeter van de Leben komt daarbij nooit voorbij een kwart, speelt dan al zeer luid!

Een Harbeth SHL5 is zeer makkelijk aan te sturen, zoveel verteld trouwens ook de Harbeth community.

Ik voorzie geen enkel probleem derhalve.

Feit is wel dat ik voornamelijk Ambiënt en acoustic draai en bijna geen rock.

twani

#11879
300B SE op SHL5 is een gekende en goed functionerende combinatie.  Het is toch echt een misvatting dat dit niet goed zou kunnen klinken.  Het gaat vooral om de stabiliteit en de kwaliteit van de uitgangstrafo's, het aantal watts zegt hierover behoorlijk weinig.

Beter 8 rock solid watts dan 30 zwalkende.

Weet je eigenlijk wel hoe weinig watts je regulier gebruikt bij normaal luisteren ;)

Ik moet erbij zeggen dat ik een "late night" luisteraar ben, op low volume eigenlijk altijd.

tompj

Citaat van: twani op mei  7, 2015, 20:49:59

De volumemeter van de Leben komt daarbij nooit voorbij een kwart, speelt dan al zeer luid!

Je hebt vast gelijk, maar waar je volumemeter staat zegt niets over welk deel van je vermogen je levert (laat staan hoe ver je van hoorbare vervorming af zit) Kwestie van afstellen. Ik hoor wel vaker mensen zo'n statement maken. Je kunt een volumeknoppie zo zetten dat hij na een halve milimeter al hard speelt.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op mei  7, 2015, 20:57:52
Je hebt vast gelijk, maar waar je volumemeter staat zegt niets over welk deel van je vermogen je levert (laat staan hoe ver je van hoorbare vervorming af zit) Kwestie van afstellen. Ik hoor wel vaker mensen zo'n statement maken. Je kunt een volumeknoppie zo zetten dat hij na een halve milimeter al hard speelt.

Ik snap wat je wil zeggen Tom, maar het ding kan - zuiver spelend - nog een paar flinke strepen hárder spelen dan dat ik nodig heb. Dat in in consumententaal misschien wat handiger uitgedrukt :tounge2:

BuSpu

Je begint wel een heel klein beetje op Maz te lijken. Kopen, proberen en weer verkopen als het niet bevalt. Was/is een van mijn favoriete topics, dus beschouw het als een compliment  ;)

tompj

Wat voor 300B heb je iegenlijk gekocht Theo?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op mei  7, 2015, 21:36:57
Wat voor 300B heb je iegenlijk gekocht Theo?

Een relatief eenvoudige Cayin Tom......

tompj

Citaat van: twani op mei  7, 2015, 21:40:54
Een relatief eenvoudige Cayin Tom......
Leuk man...

Krijg er volgende week ook een....A100T.

(300B op Memento's gaat niet werken...)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: BuSpu op mei  7, 2015, 21:20:48
Je begint wel een heel klein beetje op Maz te lijken. Kopen, proberen en weer verkopen als het niet bevalt. Was/is een van mijn favoriete topics, dus beschouw het als een compliment  ;)

Haha, nou is niet direct mijn vertrekpunt hoor :smile:


Bovendien hecht ik daarvoor téveel aan componenten die het goed doen in mijn set-up cq. die nauw aansluiten bij mijn persoonlijke smaak.

Bij MAZ is niets veilig voor de verkoop, mijn Harbeth's heb ik alweer ruim 3 jaar volgens mij, de Klipschen heb ik zelf gebouwd evenals mijn DDDAC.....

Mijn Atlas Equator MK2 Bi-Wire speakerkabel (stranded en solid core in één kabel) ligt er al 4 jaar. Mijn Chord Crimson interlink ongeveer net zo lang.

Mijn Leben heb ik nu 3 jaar, de Crofts zijn recenter maar is een blijvertje hier.... (Zijn recent alleen geupgrade naar de R versies omdat de standaard versies al zo lekker gaan)

Al bij al - in direct vergelijk met MAZ - nog best een gematigde koers toch? :D


twani


BuSpu

Citaat van: twani op mei  7, 2015, 21:50:33
Al bij al - in direct vergelijk met MAZ - nog best een gematigde koers toch? :D
ik zei ook een heel klein beetje  ;D

twani

Citaat van: tompj op mei  7, 2015, 21:46:35
Leuk man...

Krijg er volgende week ook een....A100T.

(300B op Memento's gaat niet werken...)

Die van Hayend?

Mede door Kingpins (die ik qua kennis best hoog heb zitten) enthousiastme voor dit merk ga ik er ens mee aan de slag

tompj

Citaat van: twani op mei  7, 2015, 21:57:20
Die van Hayend?

Mede door Kingpins (die ik qua kennis best hoog heb zitten) enthousiastme voor dit merk ga ik er ens mee aan de slag
Yep...van mij :headbanging:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#11892
Citaat van: tompj op mei  7, 2015, 22:04:49
Yep...van mij :headbanging:

Scherpe prijs zag ik.  Dikke bak, goed gedaan!

Robiwan

#11893
Citaat van: twani op mei  7, 2015, 20:49:59

Feit is wel dat ik voornamelijk Ambiënt en acoustic draai en bijna geen rock.

kijk dat bedoel ik :D Niets ten nadele van dat genre overigens :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op mei  8, 2015, 10:31:07
kijk dat bedoel ik :D Niets ten nadele van dat genre overigens :)

:D


Kan me overigens wel vinden in jouw uitspraak zodra er daadwerkelijk zware kost zoals "Rock op flink dB level" gedraaid moet worden.

Dán zou 8watt SE wel eens kunnen verdrinken ja. ;)

Op mijn 96dB Klipschen zal "ie" sowieso wel gaan als een knetter :pompom:

twani


twani

Overigens zou de verklaring kunnen liggen in de échte gevoeligheid van een SHL5.

Deze wordt door Harbeth met 86dB zeer voorzichtig opgegeven, daar waar een aantal belangrijke Engelse HiFi bladen een veel makkelijker 90 en zelfs 91 dB heeft gemeten.....

Robiwan

Citaat van: twani op mei  8, 2015, 21:15:42
:D


Kan me overigens wel vinden in jouw uitspraak zodra er daadwerkelijk zware kost zoals "Rock op flink dB level" gedraaid moet worden.

Dán zou 8watt SE wel eens kunnen verdrinken ja. ;)

Op mijn 96dB Klipschen zal "ie" sowieso wel gaan als een knetter :pompom:

Dat die Klipsch veel meer knallen lijkt me duidelijk ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Oud lid

#11898
Zijn de Croft R versterkers al binnen?

Erwin B

twani

Citaat van: Erwin B op mei  9, 2015, 09:15:33
Zijn de Croft R versterkers al binnen?

Erwin B
Die spelen al lang :pompom:  hangen nu in de set ;)